Afkicken, wat is het moeilijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MissCharlie

Re: Afkicken, wat is het moeilijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-15 11:50

Ik lees ook al een tijdje mee en ben onder de indruk van het proces wat je doorgaat!

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 09:39

Heyyy goed joH! Hoe is het gisteren gegaan?

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 10:28

Gisteren ook maar anderhalf blikje op :D Gisteren smaakte het weer goed, maar de behoefte wordt steeds minder. Voor nu is mijn doel om 2016 zonder redbull in te kunnen gaan.

Psych is helaas deze week nog heel de week thuis en neemt maandag contact op als het goed is. Dan moet ik ook weer naar de huisarts en word er opnieuw bloed getrokken, om te kijken of de waardes verbeterd zijn.

Ontsteking in de kaken is gelukkig ook weer weg getrokken, al is het nog wel een beetje gevoelig.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 14:05

Hé dat gaat goed zeg ! Houden zo. :)
Hopelijk zijn de waardes al iets verbeterd.

Ga je naar de TA gaan ? (weet niet of je dit jaar al geweest bent, maar heb je gevolgd dat je volgend jaar alles zelf moet afdokken als je dit jaar niet bent geweest ? )

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 15:48

Ik ben al enkele jaren niet meer geweest, omdat het toch een verloren zaak is. Alles moet eruit helaas en ik heb momenteel het geld niet voor een kunstgebit. Kan er wel een deel van terugtrekken, maar in eerste instantie moet het uit eigen zak betaald worden.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:12

Ough. Collega had ook zoiets aan de hand, da's idd niet min, die kosten.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:08

In ieder geval zal het stoppen met energydrink ook beter zijn voor je mond.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:21

Poetser, je kunt ook bij de gemeente aankloppen wanneer het een groot belang is voor je mentale vertrouwen en gesteldheid. Bij mij is het volledig vergoed.
Vaak hebben ze er wel een potje voor, maar veel mensen weten dat niet.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 20:36

Cayenne schreef:
Poetser, je kunt ook bij de gemeente aankloppen wanneer het een groot belang is voor je mentale vertrouwen en gesteldheid. Bij mij is het volledig vergoed.
Vaak hebben ze er wel een potje voor, maar veel mensen weten dat niet.

Dat zal ik eens gaan navragen. Bedankt voor de tip :)

Ik heb hier trouwens een fout gemaakt, ben ik achter gekomen dankzij mijn moeder.
Zij merkte ineens op dat het aantal blikjes niet klopt. 's morgens een half blikje van de dag ervoor en 's avonds 1 open, die half blijft staan, maakt natuurlijk een totaal van 1 blikje per dag en geen anderhalf *\o/*

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 20:45

Gaat goed joh !! Knap hoor. :j

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-15 20:52

Het gaat inderdaad een stuk beter als verwacht.

5 november is al 16 jaar lang een hele moeilijke dag voor mij (1 van die onverwerkte problemen) en zelfs vandaag niet de behoefte gehad om er meer te drinken, hier was ik stiekem wel bang voor. Maar de behoefte aan een beker warme chocolademelk was er wel. Heb het ook minder moeilijk gehad vandaag, dus misschien werden de emoties ook wel versterkt en het verwerken bemoeilijkt door de redbull?

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 22:52

Geen idee of redbull je emoties kan versterken, maar wat goed van je dat je de dag bent doorgekomen zonder een heel/half sixpack te verzetten !

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 11:44

Even een totale wending.

Ik ga, nee ik moet, cold Turkey stoppen met het restant van de redbull en de sigaretten, vanaf vandaag. Geen andere keus helaas. Dit vanwege de financiën. Momenteel zit ik met een uitkering (leefloon voor de Belgen onder ons) en voor de derde maand op rij hebben ze mijn huishuur wel betaald, maar zijn ze te laat met storten naar mij toe. Eten heb ik gelukkig in huis tot maandag, dus zoontje valt niet zonder, maar voor mijn verslavingen stopt het hier en nu.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 11:48

Tja cold turkey maar man man wat heb jij het al een eind geflikt zeg.
Dit kan je ook gewoon hoor.

Kan jij je zorgverzekering ophogen voor volgend haar, dat is misschien wel een idee voor de medische zaken die komen gaan.
En bespreek ook met je huisarts en psych wat de mogelijkheden zijn.
Soms wil de universiteit ook nog wel eens helpen als je een "goed"studie object bent voor tandheelkunde.

Wauw je bent nu echt heel hard aan het werk en 2016 gaat echt wel jou jaar worden!!!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:13

Jij kan dit! Je hebt het al zo ver geschopt met afbouwen, van 10 naar 3 blikjes. Dat is van 2,5 L Red Bull naar 750 CL! Cold Turkey gaat nu ook lukken! Geloof in jezelf +:)+

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 12:20

poetser schreef:
Even een totale wending.

Ik ga, nee ik moet, cold Turkey stoppen met het restant van de redbull en de sigaretten, vanaf vandaag. Geen andere keus helaas. Dit vanwege de financiën. Momenteel zit ik met een uitkering (leefloon voor de Belgen onder ons) en voor de derde maand op rij hebben ze mijn huishuur wel betaald, maar zijn ze te laat met storten naar mij toe. Eten heb ik gelukkig in huis tot maandag, dus zoontje valt niet zonder, maar voor mijn verslavingen stopt het hier en nu.

Poeh TS, dit vind ik wel rigoreus. Ondanks dat ik je echt bewonderenswaardig bezig vind, lijkt het me wel heel riskant om zowel met roken als redbull cold turkey te stoppen en dan ook nog eens tegelijkertijd. Ik hoop echt dat het je lukt, maar het lijkt me loodzwaar! Kijk uit voor de dippen die ongetwijfeld zullen komen.
Sterkte en succes! Hou ons op de hoogte!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 12:28

Cayenne schreef:
poetser schreef:
Even een totale wending.

Poeh TS, dit vind ik wel rigoreus. Ondanks dat ik je echt bewonderenswaardig bezig vind, lijkt het me wel heel riskant om zowel met roken als redbull cold turkey te stoppen en dan ook nog eens tegelijkertijd. Ik hoop echt dat het je lukt, maar het lijkt me loodzwaar! Kijk uit voor de dippen die ongetwijfeld zullen komen.
Sterkte en succes! Hou ons op de hoogte!

Ik heb er zelf ook geen vrede mee, maar zowel mijn portomonee als mijn rekening zijn volledig leeg. Ik kan nog 3 sigaretten maken met de tabak die ik nog heb (ik maak ze zelf om de kosten zoveel mogelijk te drukken) en ik krijg al paniek aanvallen bij de gedachte van verplicht stoppen alleen al. Dat is toch anders als wanneer je er zelf voor kiest.

Die redbulls zijn nu het probleem niet gelukkig, het zijn de sigaretten, daar ben ik gewoon nog niet klaar voor.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 13:58

Overleg met je huisarts lijkt mij zinvol.

MissCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:07

Tja, ik denk dat je zoontje toch wel een hele goede motivatie is om toch te stoppen met roken, geld voor zijn levensonderhoud lijkt me de hoogste prioriteit hebben.

Maar hoeveel rook je op dit moment? Je kunt ook eentje per dag nemen gezien je er nog 3 hebt of even van iemand een paar sigaretten lenen als je denkt dat je anders echt onderuit gaat. Hoewel ik het alleen maar kan aanmoedigen dat je stopt!

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:46

Meid die sigaretten heb jij niet nodig.
Je bent helemaal zelfstandig zo goed als afgekickt van die red bull rommel.
Heb jij zelf wel in de gaten hoe ongelofelijk sterk jij bent!!
Het is nu misschien een moeten omdat je het financieel niet trekt maar je bent zo goed bezig.Een gezondere levens wijze gaat jou alleen naar helpen.
Pas op dat je je er niet te druk om gaat maken omdat het nu een moeten is.
Ga niet direct met de hakken in het zand voor het woordje moeten.
Kop d'r vur en goan, jij kan dit.
Jou zoon heeft een moeder waar hij trots op mag zijn

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 15:58

Is er geen mogelijkheid om een e-sigaret aan te schaffen? Ik weet niet hoe duur die dingen zijn, maar het zal denk ik goedkoper zijn dan sigaretten kopen en misschien kun je op die manier rustiger afkicken van het roken?
Sorry, ik rook zelf niet, dus geen idee of het zo werkt. Probeer alleen mee te denken :o

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 16:02

MissCharlie schreef:
Tja, ik denk dat je zoontje toch wel een hele goede motivatie is om toch te stoppen met roken, geld voor zijn levensonderhoud lijkt me de hoogste prioriteit hebben.

Maar hoeveel rook je op dit moment? Je kunt ook eentje per dag nemen gezien je er nog 3 hebt of even van iemand een paar sigaretten lenen als je denkt dat je anders echt onderuit gaat. Hoewel ik het alleen maar kan aanmoedigen dat je stopt!

Ik zit aan een gemiddelde van 20 sigaretten op een dag. Nu met afkicken van de redbull iets meer zelfs. Zoontje komt niks te kort gelukkig, als ik zie dat het weer moeilijk word om het weekend door te komen zorg ik eerst dat alles voor hem in huis en dan denk ik pas aan mezelf.

senna21 schreef:
Overleg met je huisarts lijkt mij zinvol.

Heb ik gedaan, maar hij raad het ten zeerste af om nu te stoppen, gewoon omdat ik mentaal niet sterk genoeg ben momenteel.

Cayenne schreef:
Is er geen mogelijkheid om een e-sigaret aan te schaffen? Ik weet niet hoe duur die dingen zijn, maar het zal denk ik goedkoper zijn dan sigaretten kopen en misschien kun je op die manier rustiger afkicken van het roken?
Sorry, ik rook zelf niet, dus geen idee of het zo werkt. Probeer alleen mee te denken :o

Dat gaat nu ook niet, Ik heb momenteel nog geen euro in totaal uit te geven. Tenzij ik zoontje zijn spaarpot plunder en dat doe ik niet.

Bedankt voor de bemoedigende woorden allemaal. Het zal even heel moeilijk zijn, maar uiteindelijk zal ik ook hier sterker van worden. Ik hoop alleen, dat als het goed gaat zonder sigaretten, dat ik niet gelijk naar de winkel vlieg om er te gaan halen zodra het geld er is.

Iejoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:28

Ik lees dit topic al een geruime tijd mee maar wil nu toch even wat zeggen:
als je wilt en je woont in de buurt ben jij (En je zoontje natuurlijk :D ) hier altijd welkom om een hapje mee te eten!

Verder wens ik je heel erg succes en wijsheid toe!! :j

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-15 16:29

Misschien kan je proberen om er veel op uit te gaan dit weekend. Naar het bos wandelen en spelen, bij familie op bezoek, etc! Zo heb je wat afleiding.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-15 18:31

Iejoor schreef:
Ik lees dit topic al een geruime tijd mee maar wil nu toch even wat zeggen:
als je wilt en je woont in de buurt ben jij (En je zoontje natuurlijk :D ) hier altijd welkom om een hapje mee te eten!

Verder wens ik je heel erg succes en wijsheid toe!! :j

Wat ontzettend lief van je :o Wij wonen zelf in hartje Antwerpen stad.

Maaikevdk schreef:
Misschien kan je proberen om er veel op uit te gaan dit weekend. Naar het bos wandelen en spelen, bij familie op bezoek, etc! Zo heb je wat afleiding.

Met het weer dat ze opgeven voor dit weekend lijkt het mij zalig om nog eens met zoontje in het park te gaan spelen. Lekker voetballen, even kinds zijn op de schommel en de glijbaan *\o/* Normaal gingen wij morgen naar mijn vriendin toe, omdat zij zelf ook een roker is heb ik dat afgezegd. Ik kan van haar sigaretten krijgen, maar he, ik wilde toch al stoppen, dus ik ga het nu proberen door te zetten ook :D

Familie wordt helaas wat moeilijker om op te zoeken. Alleen mijn moeder woont hier, de rest allemaal in kleine dorpjes rond Rotterdam. Mijn moeder en stiefvader zijn ook flinke rokers, dus daar blijf ik ook maar even uit de buurt.

Ik merk wel dat ik berust in de situatie nu. Het continu op de rekening loeren om te zien of er echt niks gestort is is voorbij. Vanavond nog eens kijken en eventueel morgen een keer, maar dan is het toch echt klaar.