Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:Poetser, je kunt ook bij de gemeente aankloppen wanneer het een groot belang is voor je mentale vertrouwen en gesteldheid. Bij mij is het volledig vergoed.
Vaak hebben ze er wel een potje voor, maar veel mensen weten dat niet.
poetser schreef:Even een totale wending.
Ik ga, nee ik moet, cold Turkey stoppen met het restant van de redbull en de sigaretten, vanaf vandaag. Geen andere keus helaas. Dit vanwege de financiën. Momenteel zit ik met een uitkering (leefloon voor de Belgen onder ons) en voor de derde maand op rij hebben ze mijn huishuur wel betaald, maar zijn ze te laat met storten naar mij toe. Eten heb ik gelukkig in huis tot maandag, dus zoontje valt niet zonder, maar voor mijn verslavingen stopt het hier en nu.
Cayenne schreef:poetser schreef:Even een totale wending.
Ik ga, nee ik moet, cold Turkey stoppen met het restant van de redbull en de sigaretten, vanaf vandaag. Geen andere keus helaas. Dit vanwege de financiën. Momenteel zit ik met een uitkering (leefloon voor de Belgen onder ons) en voor de derde maand op rij hebben ze mijn huishuur wel betaald, maar zijn ze te laat met storten naar mij toe. Eten heb ik gelukkig in huis tot maandag, dus zoontje valt niet zonder, maar voor mijn verslavingen stopt het hier en nu.
Poeh TS, dit vind ik wel rigoreus. Ondanks dat ik je echt bewonderenswaardig bezig vind, lijkt het me wel heel riskant om zowel met roken als redbull cold turkey te stoppen en dan ook nog eens tegelijkertijd. Ik hoop echt dat het je lukt, maar het lijkt me loodzwaar! Kijk uit voor de dippen die ongetwijfeld zullen komen.
Sterkte en succes! Hou ons op de hoogte!
MissCharlie schreef:Tja, ik denk dat je zoontje toch wel een hele goede motivatie is om toch te stoppen met roken, geld voor zijn levensonderhoud lijkt me de hoogste prioriteit hebben.
Maar hoeveel rook je op dit moment? Je kunt ook eentje per dag nemen gezien je er nog 3 hebt of even van iemand een paar sigaretten lenen als je denkt dat je anders echt onderuit gaat. Hoewel ik het alleen maar kan aanmoedigen dat je stopt!
senna21 schreef:Overleg met je huisarts lijkt mij zinvol.
Cayenne schreef:Is er geen mogelijkheid om een e-sigaret aan te schaffen? Ik weet niet hoe duur die dingen zijn, maar het zal denk ik goedkoper zijn dan sigaretten kopen en misschien kun je op die manier rustiger afkicken van het roken?
Sorry, ik rook zelf niet, dus geen idee of het zo werkt. Probeer alleen mee te denken
Iejoor schreef:Ik lees dit topic al een geruime tijd mee maar wil nu toch even wat zeggen:
als je wilt en je woont in de buurt ben jij (En je zoontje natuurlijk) hier altijd welkom om een hapje mee te eten!
Verder wens ik je heel erg succes en wijsheid toe!!
Maaikevdk schreef:Misschien kan je proberen om er veel op uit te gaan dit weekend. Naar het bos wandelen en spelen, bij familie op bezoek, etc! Zo heb je wat afleiding.