Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Robijntjah schreef:Vroeger was er een andere duidelijke reden, dit komt echt door de omstandigheden die er nu aan de hand zijn (meer info via pb).
Accepteren doe ik het zeker, ik snap ook dat het er nu even bij hoort gezien alle verliezen maar ik weet van mezelf dat wanneer ik er volledig aan toegeef het voorlopig ook niet goed komt.
Dus op zoek naar een evenwicht van mezelf tijd en rust gunnen en mezelf in actie houden met dingen waarvan ik weet dat ze me op termijn helpen.
Ik heb er ook lang tegenaan gehikt om te accepteren dat het weer mis ging.
Ik leer naar mezelf te luisteren en te stoppen als het teveel wordt, dat is wel fijn. Ben erg benieuwd hoe het gaat als ik stop met medicatie, maar het beter voelen ging ineens heel snel!
Ik wil zo graag ook eens goed genoeg zijn. En nu voel ik me meer een soort gletsjer die een steeds grotere berg van moeten voor zich uitduwt en uiteindelijk in een dal terechtkomt waar hij smelt terwijl de berg van moeten blijft liggen.
Na maanden eindelijk mijn paardjes weer thuis. De druk (van mezelf en van anderen op mij) en stress die daarmee van mij af is kan ik echt wel missen als kiespijn. Mijn ruin is een ramp om te verhuizen, hij gaat de trailer wel ín maar zodra je de achterstang dicht wil maken ramt hij ook weer achteruit er uit. En hij weet dat hij er onderdoor kan. De meeste stangen zijn te hoog voor hem, met zijn 1,34 meter. Na ruim een week gedoe lukte het iemand gisteren om 'm er in te krijgen en de klep dicht te smijten. Ik heb zitten gillen van het janken. Maar de meeste ontlading was er wel in één keer af. Ik was ook ineens briljant helder genoeg om een oplossing te zoeken voor m'n shet, die nog buiten stond en die via het groomdeurtje moest laden.
Het is zo fijn dat ze er weer zijn. En ik snap wel dat het "maar" geluk van buiten is. Maar het helpt wel om de rest ook aan te pakken.
... Aan de ene kant vind ik het heerlijk thuis, maar ik mis het toch wel. Zeker ook het gevoel dat ik niet financieel afhankelijk wil zijn. Ik moet dus gaan solliciteren, maar in de bui waarin ik nu ben is het heel lastig om de motivatie te vinden.