Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
AmoorM schreef:Ik kwam toevallig een site tegen over lang haar en daar staat juist dat je je haar wel vaak moet wassen.
Deze website: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/bea ... ouden.html
Daarnaast vind ik het nog wel lastig met het paardrijden. Ik wil mijn haar wassen om de 2 dagen, maar vind het zo vies na het rijden... Hoe doen jullie dit?
Zwerte schreef:Ik ben niet zo snel ergens vies van. Beetje vet haar boeit me echt niet. Na het rijden gewoon lekker uitspoelen is voor mij echt genoeg. En ik zweet veeeeeeeeel meer dan de gemiddelde persoon, trek soms mn cap zeiknat van mn hoofd af.
AmoorM schreef:Ik kwam toevallig een site tegen over lang haar en daar staat juist dat je je haar wel vaak moet wassen.
Daarnaast vind ik het nog wel lastig met het paardrijden. Ik wil mijn haar wassen om de 2 dagen, maar vind het zo vies na het rijden... Hoe doen jullie dit?
Goof schreef:Zwerte schreef:Ik ben niet zo snel ergens vies van. Beetje vet haar boeit me echt niet. Na het rijden gewoon lekker uitspoelen is voor mij echt genoeg. En ik zweet veeeeeeeeel meer dan de gemiddelde persoon, trek soms mn cap zeiknat van mn hoofd af.
De mensen om je heen misschien wel
Je hebt waarschijnlijk een baan, moet gewoon representatief zijn, bent gewoon tussen de mensen?
Ik zou het echt enorm smerig vinden als ik zelf met vet haar ten tonele zou komen, ik wil schoon en fris zijn.
Ik heb laatst (eigenlijk bij toeval) mijn haar enkel met water gewassen. Gedver, daar werd het dus echt niet frisser van.
Ghostattack schreef:AmoorM schreef:Ik kwam toevallig een site tegen over lang haar en daar staat juist dat je je haar wel vaak moet wassen.
Deze website bestaat uit artikelen geschreven door mensen die er geld mee willen verdienen (en het leuk vinden), met andere woorden: hoeft niet betrouwbaar te zijnIk schrijf zelf ook voor die website namelijk.
Ik was afgelopen week in Griekenland en het leek net alsof mijn haar daar minder snel vet werd?Ik heb het na 1.5 week pas weer gewassen en toen was het wel echt vet. Normaal doe ik het 1x in de week.
Fem schreef:Oke.. Ik ben dus nu enkele weken geleden gestopt met mijn haren te wassen met shampoo..
Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet blijer van wordt..
Ik snap dat ik door een periode heen moet..
Maar ik verlies absurd veel haar... Het is óf net stro... zo droog..
Of net alsof ik de frietpan boven mijn hoofd leeg heb gegooid..
Wie heeft er tips? Moet ik toch nog doorzetten?
Of is er een andere, maar wel heel natuurlijke/huidvriendelijke optie..
Ik heb al zoveel verschillende 'natuurlijke' shampoos gebruikt.. Ook van de reform/natuurwinkel..
Ik word er niet wijzer op..
Mutsie93 schreef:Ik ben begonnen met afbouwen met shampoo, ik denk dat in een keer stoppen ook niet goed is. Ik was het nu om de dag en merk nu na een week dat mijn haar de andere dag niet gelijk meer zo vet is. Het glanst ook al meer. Nu gaat het ook al minder jeuken dus ik ga er straks 2 dagen tussen laten en zo verder afbouwen.
Mutsie93 schreef:@Fem, bij De Tuinen zullen ze het vast wel hebben! Ik wil daar zelf ook gaan kijken voor een goede shampoo, vind ook dat ze je daar altijd goed helpen en veel uitleg geven.
pimaude schreef:ik slik sterke biotine pillen omdat ik ook last had van haarbreuk toen ik nog wel wastte en dit een keer klaar moest zijn.. Verder heb ik tussen 1 januari en nu alweer 3 keer mijn haar gewassen, haha! Na een x-aantal weken vind mijn vriend dat het wel wat gaat ruiken. Ik wil nog eens met rozewater proberen om daarmee gewoon te 'wassen' maar voor nu heb ik gewoon wat cremespoeling gebruikt. Dat scheelt al heel veel zegt hij!
pimaude schreef:De eerste periode was het na dag 2 al vet, nu kan ik rustig 3 weken rond lopen voordat het ook maar ietsje vet is. Tegen die tijd is het wel veel voller, mooier en makkelijker in model te brengen!cremespoeling is sowieso beter dan shampoo heb ik begrepen, maar ik dacht dat je natuurlijke shampoo ging kopen, dan is het wel goed! of baking soda proberen?
pimaude schreef:Heb je geen kapper in de buurt die je advies zou kunnen geven? want die haaruitval is niet fijn! is het niet toevallig iets wat met je voedingsinname te maken heeft? of dat je een dipje hebt?