Hoe vaak haar wassen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Babeth

Re: Hoe vaak haar wassen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:59

Ik kom ook binnen vallen. Ik ben nu sinds een kleine 3 weken begonnen met de no shampoo methode, de water only variant.
Mijn haar begint nu in het vette stadium te komen, dus het is even goed doorbijten nu. Ik krijg het nog steeds goed uitgewassen met alleen water, alleen word het nu wel een stuk sneller vet. Hopelijk dus snel door deze fase heen! Mijn haar voelt veel dikker, ik krijg mijn krullen weer terug die ik na mijn 10e levensjaar niet meer heb gezien. De dode punten en droogheid is veel minder en ook mijn haaruitval is afgenomen. Waar voorheen letterlijk plukken loslieten, heb ik nu allee af en toe een verdwaald haartje dat los laat.
Momenteel woon ik in Georgië en het water hier is ontzettend hard, dus ik spoel nu om de week met een mix van honing en appelazijn om uitdroging door alle mineralen en kalk in het water te voorkomen.
Ik was het 1x per week, nu monmenteel een kleine 2x per week omdat het dus snel vet is. Maar ik was alleen met water.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 17:55

hackny schreef:
Oh ik dacht zelf van wel omdat het met veel normale producten word gemaakt zoals verse avocado's

En veel chemische producten als sulfaten die bovenaan staan.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 18:04

Oke nouja het was een tip ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:18

Ik kwam toevallig een site tegen over lang haar en daar staat juist dat je je haar wel vaak moet wassen.

Deze website: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/bea ... ouden.html

Daarnaast vind ik het nog wel lastig met het paardrijden. Ik wil mijn haar wassen om de 2 dagen, maar vind het zo vies na het rijden... Hoe doen jullie dit?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 13:22

Spoelen met lauwwarm water en eventueel kun je een olie voor de geur toevoegen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 14:06

AmoorM schreef:
Ik kwam toevallig een site tegen over lang haar en daar staat juist dat je je haar wel vaak moet wassen.

Daarnaast vind ik het nog wel lastig met het paardrijden. Ik wil mijn haar wassen om de 2 dagen, maar vind het zo vies na het rijden... Hoe doen jullie dit?

De enige reden die ze geven is dat het volgens hun sneller vet is en vet haar niet mooi is. Ben ik het niet mee eens. Mijn lange haar wordt sneller vet van vaak wassen, niet van de lengte...
En hoofdhuidmassage kan heel prima zonder zeep!
Ik ben niet zo snel ergens vies van. Beetje vet haar boeit me echt niet. Na het rijden gewoon lekker uitspoelen is voor mij echt genoeg. En ik zweet veeeeeeeeel meer dan de gemiddelde persoon, trek soms mn cap zeiknat van mn hoofd af.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:23

Zwerte schreef:
Ik ben niet zo snel ergens vies van. Beetje vet haar boeit me echt niet. Na het rijden gewoon lekker uitspoelen is voor mij echt genoeg. En ik zweet veeeeeeeeel meer dan de gemiddelde persoon, trek soms mn cap zeiknat van mn hoofd af.

De mensen om je heen misschien wel ;)
Je hebt waarschijnlijk een baan, moet gewoon representatief zijn, bent gewoon tussen de mensen?

Ik zou het echt enorm smerig vinden als ik zelf met vet haar ten tonele zou komen, ik wil schoon en fris zijn.

Ik heb laatst (eigenlijk bij toeval) mijn haar enkel met water gewassen. Gedver, daar werd het dus echt niet frisser van.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 19:56

AmoorM schreef:

Deze website bestaat uit artikelen geschreven door mensen die er geld mee willen verdienen (en het leuk vinden), met andere woorden: hoeft niet betrouwbaar te zijn :P Ik schrijf zelf ook voor die website namelijk.

Ik was afgelopen week in Griekenland en het leek net alsof mijn haar daar minder snel vet werd? :? Ik heb het na 1.5 week pas weer gewassen en toen was het wel echt vet. Normaal doe ik het 1x in de week.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:11

Goof schreef:
Zwerte schreef:

De mensen om je heen misschien wel ;)
Je hebt waarschijnlijk een baan, moet gewoon representatief zijn, bent gewoon tussen de mensen?

Ik zou het echt enorm smerig vinden als ik zelf met vet haar ten tonele zou komen, ik wil schoon en fris zijn.

Ik heb laatst (eigenlijk bij toeval) mijn haar enkel met water gewassen. Gedver, daar werd het dus echt niet frisser van.

Als de mensen om mij heen er vies van zijn is dat heel jammer voor ze. Ik heb btw geen baan, kom natuurlijk wel onder de mensen. Ik ga niet mn hoofdhuid en haar uitdrogen omdat anderen zo'n smetvrees hebben. Lees ook wat ik schrijf he: een beetje vet. Als het in vette slierten gaat hangen gooi ik er ook wel een beetje natuurlijke zeep tegenaan, maar anders niet. Niemand hoeft het aan te raken ofzo, het stinkt ook niet. Ik wil ook schoon en fris zijn, heb hier alleen geen ladingen zeep en uitgedroogde huid voor nodig. Het zit gewoon netjes geborsteld in een staart of vlecht, niemand die er last van heeft. En tja, als iemand daar wel last van heeft, kijkt diegene maar lekker de andere kant op.
Ik vind een beetje vet niet gelijk staan aan onverzorgd of smerig. Ik ben nou eenmaal niet zo vies van huidvet, hou meer van puur natuur, dat spul heeft een functie namelijk....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 22:54

Ghostattack schreef:
AmoorM schreef:

Deze website bestaat uit artikelen geschreven door mensen die er geld mee willen verdienen (en het leuk vinden), met andere woorden: hoeft niet betrouwbaar te zijn :P Ik schrijf zelf ook voor die website namelijk.

Ik was afgelopen week in Griekenland en het leek net alsof mijn haar daar minder snel vet werd? :? Ik heb het na 1.5 week pas weer gewassen en toen was het wel echt vet. Normaal doe ik het 1x in de week.

Inderdaad geen goed artikel. Bij de eerste zin gaan ze al de mist in.

Femke_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-16 09:40

Ik ben gewoon gestopt met elke dag wassen. Nu was ik elke woensdag en zaterdag omdat ik naar de paarden ben geweest, maar zelfs dan is het eigenlijk nog niet nodig qua vetheid. Ik gebruik een shampoo zonder siliconen en een conditioner van andrelon (wss veel siliconen) niet bewust voor deze combi gekozen hoor.
verbeteringen
- volume
- fris
- minder stug

Nadelen
- bij de punten wordt het steeds droger (andere conditioner? Tips?)

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-16 10:21

Oke.. Ik ben dus nu enkele weken geleden gestopt met mijn haren te wassen met shampoo..

Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet blijer van wordt..
Ik snap dat ik door een periode heen moet..
Maar ik verlies absurd veel haar... Het is óf net stro... zo droog..
Of net alsof ik de frietpan boven mijn hoofd leeg heb gegooid..

Wie heeft er tips? Moet ik toch nog doorzetten?
Of is er een andere, maar wel heel natuurlijke/huidvriendelijke optie..
Ik heb al zoveel verschillende 'natuurlijke' shampoos gebruikt.. Ook van de reform/natuurwinkel..
Ik word er niet wijzer op..

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-16 17:21

Fem schreef:
Oke.. Ik ben dus nu enkele weken geleden gestopt met mijn haren te wassen met shampoo..

Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet blijer van wordt..
Ik snap dat ik door een periode heen moet..
Maar ik verlies absurd veel haar... Het is óf net stro... zo droog..
Of net alsof ik de frietpan boven mijn hoofd leeg heb gegooid..

Wie heeft er tips? Moet ik toch nog doorzetten?
Of is er een andere, maar wel heel natuurlijke/huidvriendelijke optie..
Ik heb al zoveel verschillende 'natuurlijke' shampoos gebruikt.. Ook van de reform/natuurwinkel..
Ik word er niet wijzer op..

je verliest veel hr/ dat is niet normaal!
dan zou ik toch eens naar iets kijken wat je haar sterkter maakt

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 17:49

Ik ben begonnen met afbouwen met shampoo, ik denk dat in een keer stoppen ook niet goed is. Ik was het nu om de dag en merk nu na een week dat mijn haar de andere dag niet gelijk meer zo vet is. Het glanst ook al meer. Nu gaat het ook al minder jeuken dus ik ga er straks 2 dagen tussen laten en zo verder afbouwen.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:18

Mutsie93 schreef:
Ik ben begonnen met afbouwen met shampoo, ik denk dat in een keer stoppen ook niet goed is. Ik was het nu om de dag en merk nu na een week dat mijn haar de andere dag niet gelijk meer zo vet is. Het glanst ook al meer. Nu gaat het ook al minder jeuken dus ik ga er straks 2 dagen tussen laten en zo verder afbouwen.

Ik had het dus ook al afgebouwd... Ik was zover dat ik het nog maar 3x in de 2 weken waste..
Een week haalde ik net niet..

Nu was ik in een keer gestopt...
Maar inderdaad Hackny, mij leek het ook niet bepaald normaal dat ik zoveel haar verloor.
Ik ga vanavond nog even naar de Tuinen om eens op zoek te gaan naar shampoo waar écht niets slechts in zit..
Ik wil het vanavond nog met shampoo wassen..
Ben helemaal klaar ermee...
Maar wil ook geen shampoo waar het nog slechter van wordt.. :')

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:26

@Fem, bij De Tuinen zullen ze het vast wel hebben! Ik wil daar zelf ook gaan kijken voor een goede shampoo, vind ook dat ze je daar altijd goed helpen en veel uitleg geven.

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:31

Mutsie93 schreef:
@Fem, bij De Tuinen zullen ze het vast wel hebben! Ik wil daar zelf ook gaan kijken voor een goede shampoo, vind ook dat ze je daar altijd goed helpen en veel uitleg geven.

Klopt, ze hebben mij vaak al goed geholpen.
Het enige jammere is, is dat ik al verschillende shampoos bij hun heb geprobeerd en het allemaal nét niet voor mij werkte.
Zo heb ik 'Yes to carrots' geprobeerd... Daar kreeg ik uiteindelijk toch nog vettig haar van (al vrij snel na het wassen)...
Ik heb ook de weleda shampoo gebruikt, daar kreeg ik stro haar van. Vooral tijdens het wassen, was het een drama. Het leek wel of mijn haar niet nat te krijgen was.. Dat effect had die shampoo..

Hopelijk hebben ze toch nog iets anders waar geen troep in zit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:32

ik slik sterke biotine pillen omdat ik ook last had van haarbreuk toen ik nog wel wastte en dit een keer klaar moest zijn.. Verder heb ik tussen 1 januari en nu alweer 3 keer mijn haar gewassen, haha! Na een x-aantal weken vind mijn vriend dat het wel wat gaat ruiken. Ik wil nog eens met rozewater proberen om daarmee gewoon te 'wassen' maar voor nu heb ik gewoon wat cremespoeling gebruikt. Dat scheelt al heel veel zegt hij!

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:38

pimaude schreef:
ik slik sterke biotine pillen omdat ik ook last had van haarbreuk toen ik nog wel wastte en dit een keer klaar moest zijn.. Verder heb ik tussen 1 januari en nu alweer 3 keer mijn haar gewassen, haha! Na een x-aantal weken vind mijn vriend dat het wel wat gaat ruiken. Ik wil nog eens met rozewater proberen om daarmee gewoon te 'wassen' maar voor nu heb ik gewoon wat cremespoeling gebruikt. Dat scheelt al heel veel zegt hij!

Mijn haar vond ik overigens niet stinken, mij moeder vond het wel 'naar haar' ruiken, maarja, we zijn tegenwoordig zo gewend dat haren naar shampoo moeten ruiken, dat we dat zelfs al vinden stinken..
Ik heb het van de week ook met cremespoeling gewassen, maar het werd echt gruwelijk vet (ondanks dat ik de hoofdhuid niet geraakt heb)...
Dus ik ga toch zo maar shampoo halen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:42

De eerste periode was het na dag 2 al vet, nu kan ik rustig 3 weken rond lopen voordat het ook maar ietsje vet is. Tegen die tijd is het wel veel voller, mooier en makkelijker in model te brengen! :-) cremespoeling is sowieso beter dan shampoo heb ik begrepen, maar ik dacht dat je natuurlijke shampoo ging kopen, dan is het wel goed! of baking soda proberen?

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:43

Is er geen gezondheidswinkel in de buurt? Die hebben vaak wel producten waar helemaal geen troep in zit

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:52

pimaude schreef:
De eerste periode was het na dag 2 al vet, nu kan ik rustig 3 weken rond lopen voordat het ook maar ietsje vet is. Tegen die tijd is het wel veel voller, mooier en makkelijker in model te brengen! :-) cremespoeling is sowieso beter dan shampoo heb ik begrepen, maar ik dacht dat je natuurlijke shampoo ging kopen, dan is het wel goed! of baking soda proberen?

Baking soda heb ik dus geprobeerd..
Ik ben nu denk ik zo'n ruime 2 maanden shampoo-loos.
Baking soda is denk ik voor mij de boosdoener van het extreme haaruitval...
Overigens kreeg ik van baking soda ook echt stro haar, daar zou je dan weer appelazijn voor kunnen gebruiken. Wat ik ook gedaan heb.. Maar man wat stinkt dat! En daar kreeg ik weer gruwelijk statisch haar van (en het werd ook weer sneller vet)...
Ik weet dat je het eigenlijk nog langer vol moet houden..
Maar doordat ik zoveel haar verlies wil ik eigenlijk er toch mee stoppen..
Want ik wil straks niet een dun staartje hebben terwijl ik echt een mega bos had..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 18:56

Heb je geen kapper in de buurt die je advies zou kunnen geven? want die haaruitval is niet fijn! is het niet toevallig iets wat met je voedingsinname te maken heeft? of dat je een dipje hebt?

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:01

pimaude schreef:
Heb je geen kapper in de buurt die je advies zou kunnen geven? want die haaruitval is niet fijn! is het niet toevallig iets wat met je voedingsinname te maken heeft? of dat je een dipje hebt?

Er zitten wel kapperszaken in de buurt, maar die zijn toch absoluut gewoon van het promoten van hun eigen merk shampoo heb ik gemerkt.
Voedingsinname is eigenlijk niet veranderd de laatste tijd.

Ik zit in een emotionele dip inderdaad... Mijn moeder zei inderdaad ook al dat het daar aan kon liggen.
Maar eigenlijk heb ik dat nog nooit zo erg gehad. Het is niet dat het een beetje meer is dan normaal, het is echt 3 tot 4x zoveel haar dat er uitvalt nadat ik mijn haar heb 'gewassen' met Baking Soda.

Misschien ga ik het een andere keer nog wel proberen om shampoo-loos door het leven te gaan..
Maar nu is het misschien toch handiger om op zoek te gaan naar shampoo :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-16 19:06

Heb je het wel eens met citroensap geprobeerd Fem?