De (on)zin van edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

anjali

Re: De (on)zin van edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:25

@Laraxxxemma: Volgens de oude Indiase overlevering moet je geen beschadigde stenen dragen, dat zou ongeluk kunnen brengen. Maar het ligt eraan wat het is, als het een onregelmatigheid is die in de natuur is ontstaan denk ik dat het niet erg is. Want op aarde is niets volmaakt.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:37

Ik kom ook binnenvallen. Heb ook een aantal stenen.
Heb er een deel gekregen van mijn naasten. En ik moet zeggen met momenten trekken de stenen steeds mijn aandacht. Andere dagen interesseren ze mij niets. Ik wil wel opzoek naar een steen die mij ondersteund om sterker in mijn schoenen te staan. Ben al 3 jaar op iets aan het hopen waar ik zelf werk van moet maken. Maar de durf ontbreekt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 18:49

sterreke98 schreef:
Mijn moeder is vandaag naar een winkeltje geweest en heeft een rozen kwarts voor mij meegenomen. Ik vind hem erg mooi. Hij zou moeten helpen met de liefde voor anderen en voor jezelf te verbeteren.

[ [url=m/qvtJGO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja, mooie rozenkwarts inderdaad. :)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:44

DoubleVv schreef:
Ik kom ook binnenvallen. Heb ook een aantal stenen.
Heb er een deel gekregen van mijn naasten. En ik moet zeggen met momenten trekken de stenen steeds mijn aandacht. Andere dagen interesseren ze mij niets. Ik wil wel opzoek naar een steen die mij ondersteund om sterker in mijn schoenen te staan. Ben al 3 jaar op iets aan het hopen waar ik zelf werk van moet maken. Maar de durf ontbreekt.

Voor het vergroten van zelfvertrouwen zou je rode of goudkleurige stenen kunnen nemen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 19:47

Kentaro schreef:
ben wel heel benieuwd wat voor n steen het is voor dat geld?!

latax om wat voor n beschadeging gaat het?

Is zelfs 39 zag ik. is een 6cm grote punt met amethist en rookkwarts als ik me niet vergis. Maar ik heb echt geen geld over laat staan dan ik daar geld in ga steken.

Natuurlijke beschadigingen en oneffenheden vind ik prima overigens, hoort er voor mij gewoon bij.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 20:55

Ik ga mijn vraag hier ook maar eens stellen. Ik ben op het moment in bezit van een amethyst, bergkristal, loliet, tijgerin en een rozenwater. Nu als ik naar mijn sterrenbeeld (tweeling) kijk zou ik boomagaat Aquamarijn, citrien, topaas en tijgeroog het best bij mij passen wat ook wel klopt. Maar mogen deze stenen allemaal samen gehouden worden. Of kan ik stenen weg laten omdat bepaalde ook die kracht hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 23:07

Mijn steentjes zijn er ook eindelijk! Klein, maar heel mooi.
In een roze satijnen buideltje. Ik draag ze voorlopig even in mijn bh mee denk ik.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 10:07

DoubleVv schreef:
Ik ga mijn vraag hier ook maar eens stellen. Ik ben op het moment in bezit van een amethyst, bergkristal, loliet, tijgerin en een rozenwater. Nu als ik naar mijn sterrenbeeld (tweeling) kijk zou ik boomagaat Aquamarijn, citrien, topaas en tijgeroog het best bij mij passen wat ook wel klopt. Maar mogen deze stenen allemaal samen gehouden worden. Of kan ik stenen weg laten omdat bepaalde ook die kracht hebben..

3 stenen zou ik als maximaal houden om bij je te dragen. Kijk welke op welk moment het beste voor jou voelt.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 12:34

Als je stenen draagt die bij je sterrenbeeld horen dan versterk je je eigenschappen. Het kan ook zijn dat je juist eens andere eigenschappen nodig hebt ,en dan kun je stenen van een ander sterrenbeeld dragen.

DoubleVv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 15:03

Dank je voor de antwoorden..

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:37

Ik heb vanavond ook een steen toegewezen gekregen. Eigenaresse van de winkel heeft deze voor mij uitgekozen.
De luipaard jaspis. Afbeelding

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:39

:j Deze zou je contact met dieren versterken. Maar buiten dat, hij kleurt goed bij je trui!

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 19:46

anjali schreef:
:j Deze zou je contact met dieren versterken. Maar buiten dat, hij kleurt goed bij je trui!

Jaa dat vond ik ookal grappig :+

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:29

Ik wil mijn zusje graag een steen cadeau doen die haar helpt om trauma's te verwerken en emotioneel weer beter in haar vel te komen..
Nu had ik een mooie gevonden maar ben kwijt wat de naam van de steen was.. ik geloof dat de steen blauw was..
Weet iemand welke steen ik bedoel of heeft iemand anders een suggestie voor een steen die zou passen?

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 21:17

Denk dat je obsidiaan bedoelt horsies5?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 23:19

horsies5 schreef:
Ik wil mijn zusje graag een steen cadeau doen die haar helpt om trauma's te verwerken en emotioneel weer beter in haar vel te komen..
Nu had ik een mooie gevonden maar ben kwijt wat de naam van de steen was.. ik geloof dat de steen blauw was..
Weet iemand welke steen ik bedoel of heeft iemand anders een suggestie voor een steen die zou passen?

de rookkwarts is de eerste die bij mij op komt! (niet de steen die jij bedoelt met de blauwe maar die zou kunnen helpen)

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 16:58

horsies5 schreef:

Lapis Lazuli? Deze is blauw. *D

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 18:14

Ik ben erachter.. denk dat ik chalcedoon bedoel.. maar toen k net die beschrijving weer las vond k m toch weer minder :+

Ik zal eens kijken voor die rookkwarts

Edit:
Ow dat is ook een hele mooie steen en past zelfs bij haar sterrenbeeld volgens de site van spiritual garden..
Zou deze steen samen met de rozenkwarts gedragen kunnen worden? Denk dat die twee samen goed bij haar passen

laraxXxemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 19:47

anjali schreef:
@Laraxxxemma: Volgens de oude Indiase overlevering moet je geen beschadigde stenen dragen, dat zou ongeluk kunnen brengen. Maar het ligt eraan wat het is, als het een onregelmatigheid is die in de natuur is ontstaan denk ik dat het niet erg is. Want op aarde is niets volmaakt.

Interessant! Bedankt voor je info!
Hoe de beschadigingen zijn ontstaan weet ik niet helaas, maar als het ongeluk had gebracht had ik mn trein vandaag niet gehaald denk ik, ik was net optijd

Maar ik heb wel besloten hem te kopen dus. Zal er een klein verslagje over uitbrengen :D
Volgens de verkoper is het een maansteen, wat de beschadigingen zou kunnen verklaren aangezien het een wat brose steen is. Ik heb deze even apart gedragen, normaal droeg ik mijn andere 3 stenen samen.
Ik het idee dat ik wat kalmer was afgelopen dagen en dat ik iets makkelijker met andere mensen praat. Zou ook goed moeten helpen bij de menstruatie, maar dat moeten we nog even afwachten ;)
Heb wel afgelopen dagen een wat zeurende hoofdpijn. Hij zou ook de nachtrust moeten verbeteren, maar in het tussenuur kon ik op school wel in slaap vallen (heb hem zelfs om mn nek gehouden vannacht).

Al met al vind ik het vooral een mooie steen :D :')

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 20:38

horsies5 schreef:
Ik ben erachter.. denk dat ik chalcedoon bedoel.. maar toen k net die beschrijving weer las vond k m toch weer minder :+

Ik zal eens kijken voor die rookkwarts

Edit:
Ow dat is ook een hele mooie steen en past zelfs bij haar sterrenbeeld volgens de site van spiritual garden..
Zou deze steen samen met de rozenkwarts gedragen kunnen worden? Denk dat die twee samen goed bij haar passen

Ik draag nu rozenkwarts, rookkwarts en rutielkwarts. Juist omdat het dezelfde "familie" is zou dat erg goed samen gaan.

Tja toeval of wat dan ook, maar sinds ik de steentjes bij me draag is er vooral op het gebied van de liefde wel iets geks gaande.
Niet 1 ding, maar meerdere volledig los van elkaar staand :roll:

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 23:13

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 12:57

@LaraxXxemma: Zo te zien heeft jouw steen geen beschadigingen maar insluitsels. Dat is volkomen normaal bij een natuurlijke steen. Dat je de afgelopen dagen wat hoofdpijn had kan komen omdat het volle maan was en dan werkt een maansteen extra sterk. Misschien wijst hij je er zo op dat je af en toe echt tijd voor jezelf moet nemen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 13:04

@8nnemiek: Mooie ketting. Die gaat zeker een werking hebben.Laat je ervaringen ermee maar eens lezen!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 15:19

anjali schreef:
@8nnemiek: Mooie ketting. Die gaat zeker een werking hebben.Laat je ervaringen ermee maar eens lezen!

Hm, is de esthetische waarde van een steen causaal verbonden met de werking ervan?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-15 17:56

@Kuggur: Ja en nee. Als de steen ook mooi is heeft dat een positieve invloed op de persoon die hem ziet. Stenen die minder mooi zijn kunnen weer een hele andere werking hebben.