Een leven zonder shampoo?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sure_lee

Re: Een leven zonder shampoo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:51

Ik heb net 4 dagen eper vierdaagse achter de rug... Mijn haar is net een bos touw.. Overweeg serieus om het gewoon weer met shampoo te wassen. Maandag ook een sollicitatiegesprek.... Moeilijk..

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 22:52

Nassie schreef:
Even wat anders ik heb vandaag kamille thee in mijn haar gedaan en het is super zacht geworden <3
Me haar is ook gelijk een stuk blonder.

Als vervanger voor shampoo of voor cremespoeling?

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 00:40

Ik heb het gebruikt als crème spoeling.
Ik kan mijn haar niet wassen met shampoo, was het met aleppo zeep. Wil wel graag zonder shampoo wassen maar daar is mijn hoofdhuid nu nog te "ziek" voor.

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 00:44

mlc schreef:
Ik vind de geur van appelazijn echt vreselijk. Gelukkig is de geur weg zodra je haar droog is, alleen duurt dat bij mij wel twee uur én als je haar weer nat wordt komt er weer zo'n viezige lucht vanaf. Minder sterk dan eerst, maar nog steeds niet erg fris. Gebeurt dat trouwens ook als het regent? :oo
Jup! :Y)
Mijn vriend wordt ook niet heel gelukkig van de geur haha.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:19

Sure_lee schreef:
Ik heb net 4 dagen eper vierdaagse achter de rug... Mijn haar is net een bos touw.. Overweeg serieus om het gewoon weer met shampoo te wassen. Maandag ook een sollicitatiegesprek.... Moeilijk..

Gebruik je ook (appel)azijn als conditioner? Daar word je haar heel zacht van...

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 10:50

Qua geur zou je kunnen kijken naar Rozemarijn-, Lavendelolie etc . Ik ben nog op zoek naar een adres maar dat schijnt de geur weg te halen.

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 11:52

Baking Soda kan je gewoon bij de Jumbo kopen ;)

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 15:59

magda_90 schreef:
Qua geur zou je kunnen kijken naar Rozemarijn-, Lavendelolie etc . Ik ben nog op zoek naar een adres maar dat schijnt de geur weg te halen.

Ik snap niet waarom je zo moeilijk doet en het wiel opnieuw uit vindt .., neem gewoon een conditioner met een fijne geur ipv dat je met allerlei olieën in de weer moet en maar kijken of dat het goede resultaat geeft..

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:26

@Fargo Het idee is juist om van alle standaard shampoo's en conditioners af te gaan en naar alternatieven te zoeken.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 16:47

Maaikevdk schreef:
@Fargo Het idee is juist om van alle standaard shampoo's en conditioners af te gaan en naar alternatieven te zoeken.

Ja dat snap ik, maar stoppen met shampoos is een ding, maar verzorging van je haren zoeken omdat het nu niet zacht genoeg en daar dan zo in moeten speuren dat gaat mij zelf te ver ;-)

Menyanthes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:15

Leuk topic! Ik ga volgen :D

Ik moet eerlijk bekennen dat ik mijn haren te vaak was. Ik was het nu om de dag. Mijn streven is om het (net als meerdere Bokkers en op advies van mijn kapster) maximaal 3 keer per week te wassen. Ik heb helaas al meerdere keren mijn haar korter moeten knippen omdat ik mijn haar te vaak was.

Iemand tips/advies?

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 17:18

Ik heb het trouwens volgehouden. Zelfs vandaag zonder shampoo naar een sollicitatie gegaan. Volgens manlief zag het er prima uit!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 21:16

fargo schreef:
Maaikevdk schreef:

Ja dat snap ik, maar stoppen met shampoos is een ding, maar verzorging van je haren zoeken omdat het nu niet zacht genoeg en daar dan zo in moeten speuren dat gaat mij zelf te ver ;-)

Ging om de geur en niet om het zachte. Rest is al gezegd. ;)

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:22

Bliksem schreef:
mlc schreef:
Ik vind de geur van appelazijn echt vreselijk. Gelukkig is de geur weg zodra je haar droog is, alleen duurt dat bij mij wel twee uur én als je haar weer nat wordt komt er weer zo'n viezige lucht vanaf. Minder sterk dan eerst, maar nog steeds niet erg fris. Gebeurt dat trouwens ook als het regent? :oo
Jup! :Y)
Mijn vriend wordt ook niet heel gelukkig van de geur haha.

Ja, ik heb ondertussen ook ondervonden dat de geur ook terug komt als het regent. Dat vind ik een groot nadeel aan appelazijn; die lucht! := Zelfs als je haar droog is kan je ergens in de verte nog ruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 23:32

Is er geen alternatief wat minder meurt??? :')

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 00:22

Verdunnen jullie het wel?

Appelazijn in huis, nu nog baking soda. :+ Hopelijk hebben ze het bij de jumbo hier.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:21

Is rozenwater geen idee om als verfrisser te gebruiken? (Niet die met alcohol natuurlijk)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:23

magda_90 schreef:

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:26

Ik gebruik als cremespoeling Kamille thee.
Het wordt er super zacht van en me haar is in een week tijd twee tinten lichter geworden.

Ik doe de kamille bloemetjes in kokend water (z'n zak met kamille bloemen kun je kopen bij de Kruidvat). Daarna in zn spuitflacon en na het wassen spuit ik het over mijn haar. Ik spoel het niet uit.
Wil je het sneller blond, met kamille in je haar in de zon gaan zitten. Het droogt niet uit, wordt super zacht en ruikt gewoon naar kamille bloemetjes. <3

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 08:29

Ik gebruik gewoon helemaal niks! Mijn haar wordt na een aantal dagen wel goed vettig, maar als ik het heb gewassen en goed geborsteld: het valt mooi, het niet meer droog, m'n roos is zo goed als weg, en dan ben ik pas 2 weken bezig. Ben benieuwd naar over een paar weken :D

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:16

Air schreef:
Verdunnen jullie het wel?

Jazeker, maar ik vind de geur gewoon vreselijk. En hoe ik het ook verdun, de geur blijft sterk aanwezig.

Waar kopen jullie appelazijn? Ik heb het nu van de Albert Heijn, maar dat is een redelijk klein flesje en dus snel op. Ik zou eigenlijk een iets grotere fles willen.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 16:30

Nassie schreef:
Ik gebruik als cremespoeling Kamille thee.
Het wordt er super zacht van en me haar is in een week tijd twee tinten lichter geworden.

Ik doe de kamille bloemetjes in kokend water (z'n zak met kamille bloemen kun je kopen bij de Kruidvat). Daarna in zn spuitflacon en na het wassen spuit ik het over mijn haar. Ik spoel het niet uit.
Wil je het sneller blond, met kamille in je haar in de zon gaan zitten. Het droogt niet uit, wordt super zacht en ruikt gewoon naar kamille bloemetjes. <3

Als je het vaak genoeg wast met kamille en het dus steeds blonder wordt, wordt het ook kwetsbaarder en droger. Ik zou er mee uitkijken, want bleken en lichter maken maakt het haar wel degelijk kwetsbaarder.

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 19:43

Gewone azijn! Dan heb je die geur niet meer. Enkel als je het op je haar doet, maar eenmaal uitgespoeld is de geur weg... :)

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:15

Daar heb je gelijk in Fargo. Ben er alleen zo blij mee, verdraag geen shampoo ect. Dus kon het ook niet lichter verven. Zo blij dat dit wel werkt om het lichter te :j
Zou er inderdaad mee uitkijken, had daar nog niet aan gedacht.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 23:52

Gister baking soda gevonden bij de toko (€1,70), 's avonds gewassen, werkte prima! Appelazijn gemengd met water in een waterspuit, gesprayd, even laten intrekken en goed uitgespoeld om de geur kwijt te raken. Mijn haar voelde vandaag lekker luchtig aan en na een regenbui alleen een hele lichte azijngeur te ruiken maar absoluut geen appelazijn lucht haha.

Nu kijken hoe lang ik jeukvrij blijf, na shampoo begint dat meestal op de tweede dag na het wassen.