"Pil verpest het seksleven"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PardoesJessi

Re: "Pil verpest het seksleven"

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 00:14

Ik ben gestopt met de pil ivm een kinderwens. Dat was in 2003.
Daarna er nooit meer aan begonnen vanwege libido problemen.
Ik had er toen nog nooit wat over gehoord of gelezen.
Maar het blijkt maar weer: ik ben een stuk minder alleen als ik dacht.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 00:30

Elin_ schreef:
benangelique schreef:
Toen ik nog de pil slikte had Ik nergens last van. Dacht ik. ....
gestopt met de pil en wat gebeurde er met mijn lijf?
- keurig regelmatige menstruatie
- Veel minder vloeien
- zelden tot nooit meer hoofdpijn (zelfs voor bij een hoofdpijn poli gelopen)
- geen zere borsten 2 vd 4 weken
- normaal libido
- geen moodswings
- energieker, minder vermoeid
- Ik kan weer afvallen

kortom, dat ding komt er niet meer in

hoofdpijn zeg je? Ik slik sinds mijn 14de microgynon 50
en sinds maand of 5 extreme hoofdpijn klachten. Enkel in mijn stopweek hoofdpijn vrij
kan het zijn dat je hormonen Door de jaren heen veranieren? Met extreme hoofdpijn kan ik ook niks verdragen

Ik slik ook al jaren microgynon (30) en heb de laatste jaren enorm veel last van migraine waarvan ik vermoed dat het door pilgebruik komt. Het begon met eens in de paar maanden en nu is het vaak 1 x per maand een fikse aanval. En verder geen verandering in mn leven… Samen met een libido van vriespunt ben ik nu ook tot de beslissing gekomen te willen stoppen met de pil..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 01:50

Thesserd, ook in mijn geval heeft stoppen met de pil een enorme libidoboost gegeven. Toen ik de pil slikte vond ik eens in de maand seks prima, terwijl we nog niet eens zo heel lang samen waren (mijn zin in seks hield na 4 maanden al op). Toen ik geen pil slikte mocht het van mij best iedere dag gebeuren :P

Tegen puisjes gebruik ik salicylzuur (te koop via bijv Paula's Choice) en om vet haar tegen te gaan heb ik droogshampoo omarmd ipv elke dag haren wassen. Gaat allemaal prima!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 08:11

picobello schreef:
Elin_ schreef:

hoofdpijn zeg je? Ik slik sinds mijn 14de microgynon 50
en sinds maand of 5 extreme hoofdpijn klachten. Enkel in mijn stopweek hoofdpijn vrij
kan het zijn dat je hormonen Door de jaren heen veranieren? Met extreme hoofdpijn kan ik ook niks verdragen

Ik slik ook al jaren microgynon (30) en heb de laatste jaren enorm veel last van migraine waarvan ik vermoed dat het door pilgebruik komt. Het begon met eens in de paar maanden en nu is het vaak 1 x per maand een fikse aanval. En verder geen verandering in mn leven… Samen met een libido van vriespunt ben ik nu ook tot de beslissing gekomen te willen stoppen met de pil..

Bij veel hoofdpijn bij pilgebruik zou ik eens je bloeddruk laten meten. Je zal niet de eerste zijn met een torenhoge bloeddruk... Levensgevaarlijk :\

dondeyne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 14:03

Een maand is echt te kort om het echte effect te merken! Bij mij duurde het negen maanden voor mijn eigen cyclus weer op gang kwam en mijn huid veranderde.

Iemand vroeg nog specifiek naar acne; ik heb vroeger de diane geslikt en ben om andere redenen over gestapt op microgynon. Toen kwam een deel wel terug maar dit is niet echt erger zonder pil!

melle_odet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 14:49

Ik ben sinds een half jaar van de pil af.
Ik had al jaren onverklaarbare klachten (misselijk, geen zin in seks, hoofdpijn) en de huisarts kon alleen nog bedenken dat het aan de pil zou kunnen liggen.
En dat was dus ook zo!
Ik voel me veel beter in mijn vel, mijn seksleven is weer goed geen klachten meer en zelfs 3 kg afgevallen na het stoppen zonder te sporten of anders te eten.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 15:57

Ik heb nog niet alles gelezen maar ben benieuwd of mensen hetzelfde hebben als ik.
Een jaar terug ongeveer heb ik me hier ook over ingelezen en wilde graag iets anders dan de pil, aangezien mijn libido ook dramatisch is. Toen ben ik een korte tijd totaal gestopt met de pil, en het werd me meteen weer duidelijk waarom ik onder andere eraan begonnen was toen ik 14 was.

Namelijk door mijn onzuivere huid. Dankzij de pil (neppe yasmin: Rosal 0,02 mg/3mg (ethinylestradio/drospirenon) heb ik een zuivere huid, zodra ik geen pil meer slik krijg ik weer een puberhuid.
Omdat ik dit echt heel erg vind, ben ik toendertijd toch weer begonnen met het slikken van de pil. Ook slik ik door, omdat ik ongesteld zijn verschrikkelijk vind. (Eens in de 3, soms 6, maanden las ik een stopweek in).

Herkent iemand zich in dit verhaal, qua pil slikken o.a. voor een goede huid maar toch willen stoppen? Hoe hebben jullie dat aangepakt?
Laatst bijgewerkt door Connie op 27-04-15 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

X_juul_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:11

Dat zijn niet de enige klachten die de pil veroorzaakt. Ook hoofdpijn/misselijkheid en zelf depressie kan het in de hand werken. Er wordt veel te licht gedaan over de pil. Mensen zijn zich helemaal niet bewust van wat ze slikken. Sinds ik gestopt ben voel ik me zo veel beter, ik zal m iig nooit meer gaan gebruiken. Ik kan het iedereen aanraden. :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 16:14

melle_odet schreef:
Ik ben sinds een half jaar van de pil af.
Ik had al jaren onverklaarbare klachten (misselijk, geen zin in seks, hoofdpijn) en de huisarts kon alleen nog bedenken dat het aan de pil zou kunnen liggen.
En dat was dus ook zo!
Ik voel me veel beter in mijn vel, mijn seksleven is weer goed geen klachten meer en zelfs 3 kg afgevallen na het stoppen zonder te sporten of anders te eten.

Welke pil slikte je?

Misschien handig als iedereen dat erbij zet? :)

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 17:20

verootjoo schreef:
picobello schreef:

Bij veel hoofdpijn bij pilgebruik zou ik eens je bloeddruk laten meten. Je zal niet de eerste zijn met een torenhoge bloeddruk... Levensgevaarlijk :\

Mijn bloeddruk is gelukkig wel in orde. Maar toch zie ik genoeg redenen om met de pil te stoppen.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 17:25

Dit topic heeft mijn ogen geopend. Al jaren loop ik met vage klachten en deze komen allemaal overeen met wat er hier gesteld en verteld uit eigen ervaringen.
Ik ben op mijn twaalfde begonnen met de pil wegens hele hevige buikpijn. Alleen nu ben ik bang dat dat terug komt als ik mijn implanol eruit laat hebben, heeft iemand hier ervaring mee?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 17:41

Ik overweeg ook te stoppen, ook uit de voorgaande verhalen over depressie, echter als de doods dat ik zwanger zal raken dat is momenteel echt niet handig. Wil het toch gaan proberen, vriendlief is er niet zo heel happig op maar wil het wel geprobeerd hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 17:46

Connie schreef:
Ik heb nog niet alles gelezen maar ben benieuwd of mensen hetzelfde hebben als ik.
Een jaar terug ongeveer heb ik me hier ook over ingelezen en wilde graag iets anders dan de pil, aangezien mijn libido ook dramatisch is. Toen ben ik een korte tijd totaal gestopt met de pil, en het werd me meteen weer duidelijk waarom ik onder andere eraan begonnen was toen ik 14 was.

Namelijk door mijn onzuivere huid. Dankzij de pil (neppe yasmin: Rosal 0,02 mg/3mg (ethinylestradio/drospirenon) heb ik een zuivere huid, zodra ik geen pil meer slik krijg ik weer een puberhuid.
Omdat ik dit echt heel erg vind, ben ik toendertijd toch weer begonnen met het slikken van de pil. Ook slik ik door, omdat ik ongesteld zijn verschrikkelijk vind. (Eens in de 3, soms 6, maanden las ik een stopweek in).

Herkent iemand zich in dit verhaal, qua pil slikken o.a. voor een goede huid maar toch willen stoppen? Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Salicylzuur gaan smeren!

Kala

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:06

Ik heb het Rutgerhuis gemaild en ga daar binnenkort op consult voor de GyneFix. Dat werd een paar pagina's geleden geopperde en ik ben erg enthousiast geworden over de verschillende reacties. Ik was nooit zo kapot van koper, maar dit is allemaal zo minimaal... Hier wordt de menstruatie ook niet heel veel erger van. Dus ik ben benieuwd.

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 18:59

Kayleigh_ schreef:
Connie schreef:

Salicylzuur gaan smeren!

Werkt dat echt ja? Heb jij het op recept of gewoon uit de drogist?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:10

Wat voor mij super heeft geholpen tegen mijn puistjes is benzoylperoxide van de apotheek, kan je gewoon zonder recept halen. Niet aan je kleding of aan een handdoek afsmeren maar het helpt echt als een trein tegen puistjes.

Voor mij is gelukkig de rede van de pil geen puistjes.. Ben toch een beetje huiverig om nu naar 5/6 jaar te stoppen, ben bang dat mijn pijn nog erger wordt of dat ik geen vervangende anticonceptie kan vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:21

Connie, salicylzuur helpt zeker. Voor m'n gezicht koop ik het bij Paula's Choice (webshop). Voor mijn benen heb ik een receptje via de huisarts, de zalf van de apotheek die ik dan mee krijg heeft een hogere concentratie (ik heb snel last van ingegroeide haren en dit helpt super).

Connie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:52

Emma en Kayleigh, dankjewel voor jullie antwoord! Ik ga beide producten vergelijken en aan de hand daarvan het in gebruik nemen zodat ik met een gerust hart kan stoppen met de pil :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:59

Benzoylperoxide wel alleen aanbrengen op de puistjes zelf en niet over je hele gezicht. Als je het volledig aanbrengt krijg je een hele droge en schilferige huid namelijk. Heeft voor mij echt wonderen verricht en voor mijn zusje ook, maar kan natuurlijk heel persoonlijk zijn. Voordeel vind ik zelf dat het vrij goedkoop is :j

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:01

Die crème waar Emma het over heeft, gebruik ik ook :j Zelf smeer ik het wel gewoon over m'n hele gezicht. In de winter kreeg ik er inderdaad schilfertjes van maar dan smeerde ik bv de ene avond met een nachtcrème en de andere avond met die benzoyl crème. Dat ging goed. Nu in de zomer kan ik iedere avond die benzoyl crème smeren.

Mijn huid is er iig echt van opgeknapt :j

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:05

Ik heb de OP met verbazing gelezen. Hier nl niets mis met het libido, integendeel :D maar ik slik ook de Yasmin, en lees ergens in het topic dat die ook libidoverhogend zou werken?

Heb overigens geen vergelijkingsmateriaal, ben gestart met Yasmin vanaf ik seksueel actief werd en geen andere pil geprobeerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:07

Ik heb ook de Yasmin geslikt maar mijn libido is met pil wel beduidend lager dan zonder pil. Denk dat het sowieso voor elke persoon heel anders is.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:19

Ik heb alleen de eerste en laatste pagina gelezen hihi. Ik heb bij elkaar ongeveer 6 jaar de pil geslikt.
Wat ik er van kreeg was ontzettende stemmingswisselingen, er hoefde maar iets te gebeuren of ik was 3 dagen bloed chagerijnig.
Ik had geen zin meer in seks oa ook door mijn stemmingswisselingen denk ik.
Het minpuntje is dat ik nooit naar een huisarts ben geweest. Er zijn talloze andere mogelijkheden maar ik wil gewoon geen hormonen meer. Dan blijft er niet heel veel over dus gebruiken we nu condooms, maar dat is ook geen pretje en echt een onderbreking van de sfeer zeg maar ;-)
Ik gebruikte microginon. Ben in de veronderstelling dat ik nog een lichtere als 30 had maar ik kan het mis hebben.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:31

Ik moet zeggen dat ik toch ook wel een beetje over die gynefix aan het nadenken ben. Ik wil eigenlijk deze week nog even langs huisarts voor bloedprikken. Het er dan maar eens over hebben

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 20:44

Interessant topic! Ik ben zelf al een jaar of tien aan de microgynon30, nog steeds wel de originele. Volgens mij valt de invloed wel mee in mijn geval maar ik weet natuurlijk niet hoe ik zonder pil zou zijn.
Soms denk ik er wel over om ermee te stoppen maar de alternatieven zijn ook niet echt wat vind ik. Ik weet natuurlijk niet hoe lang mijn lichaam erover doet om weer tot 'normaal' te komen maar over een jaar of twee zou ik het niet erg vinden om zwanger te raken. Als het zo lang duurt om de hormonen kwijt te raken zou ik dus binnenkort wel kunnen stoppen :+

Ik blijf meelezen, vind het wel interessant om alle ervaringen te lezen.