Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 12:27

ahhhh zo! nou ja...mijn paard is een ijslander dus ook niet groot hahaha, maar die vindt mij met krukken al heel eng. Opstapjes vindt hij ook eng, dus nog maar even niet

suikermeisje

Re: Daar lig je dan met je been in 2 stukken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 12:39

Verstandig! Maar wel fijn dat je een ijslander hebt haha.
Mijn eigen paard is zo'n 1,75 (en net zo breed geloof ik nu haha). Vind opstapjes niet eng maar alsnog een beetje hoog om op te klimmen.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 12:45

ehhh ja...dat is best hoog hahaha

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-15 15:24

Wat fijn Dems. Dan ga je opeens hard vooruit he. Ik dacht net de schutting wel even te kunnen verven maar heb slechts een half deel gedaan, het wou echt niet.
Ik zit nu buiten met mijn been omhoog, mijn enkel word mega dik.
Suikermeisje jij gaat hard.
Ik zou ook dol graag willen rijden. Opstapje geen probleem, grootte ook niet (1.43) en qua braafheid bomproof maar ik durf echt niet. Loop ook pas dus ik doe het daarmee kalm aan.

20 minuten fietsen vind ik knap nu al.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-15 18:27

Ik wilde na 2 weken al maar had hetzelfde hoor, angst.
Die wordt nu al minder gelukkig. En eerste keer met voltigeersingel erop gegaan. Makkelijker vasthouden en makkelijk erop en eraf komen.

Lonan: mijn been wilde ook niet vandaag. Dankje bankgehangen en series kijken.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 09:50

Precies 5 weken geleden nu.

Maar ben hard vooruit gegaan afgelopen week. Een vriendin zei gister nog over mijn lopen dat het erg vooruit is gegaan.

Verder vandaag dat er voor het eerst weer een lesklantje komt. Lui vanuit de stoel lesgeven.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 23:11

Bij jou is het nog korter dan bij mij. Ik zit op bijna 8 week en je bent al veel verder hahaha Hoe kan het he.
Lopen zonder krukken kan je geen lopen noemen hier. Eerste compliment was je lijkt wel een walker ( walking dead ) hahaha, en bedankt.
veel spier ??? Pijn boven in kuit achter mijn knie. En verder best veel pijn . Ik heb vandaag 4 keer een pijnstiller genomen voor het eerst terwijl ik vandaag nagenoeg niks heb gedaan.
Morgen de fysio maar eens bellen.

Hoe is het lesgeven je bevallen ?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 00:02

Ik liep vorige week voetje voor voetje en nu lijkt het al op lopen. 50 tot 100m lukt zo. gaat wel echt snel hier moet ik zeggen.

Maar vervelend van die pijn zeg.. Maar het is best een omschakeling nu ook natuurlijk. Het is ook wel logisch.

Maar lesgeven ging goed. Meisje kan alles zelf en haar vader hielp met uit de wei halen. Alleen maar op een stoel hoeven zitten dus.

Lielle en dems hoe gaaf het bij jullie nu?

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 05:36

Haha jullie gaan allebei snel lonan en suikermeisje!

ik ben jaloers hoor, wat gaan jullie allebei snel! Hier is het nu bijna vier maanden geleden (!)
Eerste zes weken echt niets mogen doen en daarna meteen met fysio begonnen. Spieren waren zo verkleefd, dat het heel lang duurde voordat ik uberhaupt mijn voet plat op de grond kon zetten -O-

Maar ik heb gisteren mijn eerste drolletjes uitgemest *\o/* Dan kruk ik met 1 kruk en met de mestboy de wei in en uitmesten maar! Ook alledrie de paarden even lekker van hun vacht ontdaan. Heerlijk om zo bij ze bezig te zijn!

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 08:16

Lekker dems. Dat is hier ook de beste therapie. Gewoon doen wat je kan bij de paarden haha.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-15 13:07

Dems mij werd meteen de dag gezegd dat ik naar huis ging dat ik mijn enkel naar mijn tenen moest trekken, hebben ze dat bij jou niet gedaan? Ik heb ook 7 weken niks gedaan. Ja oefenen met mijn tenen naar mij knieën.
Ik kan best zonder krukken lopen maar het ziet er niet uit. Maar kan zo best veel doen. Smorgens kan ik mijn voet ook niet recht neer zetten overigens. Na een paar minuten wel. Ik merk wel dat ik mezelf verkeerd lopen aan leer ik zet hem niet recht neer maar schuin.
ik heb door omstandigheden de fysio nog niet gebeld ga ik nu doen.

Te gek dat je op stal al wat kan doen dems, ik wil volgende week ook even heen.

Fijn dat het lesgeven goed ging SM. Lekker om weer wat te doen lijkt me.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 06:15

Lonan: nee dat hebben ze helemaal niet gezegd. Stom he? De fysio zei de eerste keer ook meteen...nou....we hadden al veel verder kunnen zijn -O-

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:50

Jammer zeg. Helemaal als de fysio dit ook zegt.

Na 7 weken niks gedaan te hebben en geen pijn vind ik dit toch wel een hele andere ervaring hoor.
Ik loop thuis zonder krukken. Buiten wel met krukken, loopt gewoon makkelijker en word er minder moe van want loop ook nog beroerd.
Ik kan geen sok aan, mijn enkel en been is beslist niet dun meer. Alles is dik vooral mijn enkel. En een pijn soms. Maar het zal er wel bij horen.
Maar ben wel benieuwd of jullie dit ook hebben.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 13:10

Dems wat onwijs balen! Bij mij is dat ook gezegd gaat wel beter.
Heb alleen last van de schroeven...

Lonan: bij mij is het als ik een tijdje heb gelopen wel dik ja. Maar alleen mijn enkel. Niet super erg. Dan komt er ook een bepaalde druk op die pijn doet. Ben nu al sinds het weekend pijnstillervrij (48uur, slaap zelfs zonder dus).

Wel slaap ik gigantisch veel. Gerust tien uur per nacht. Is toch bizar?!

Fijn dat je thuis zonder krukken loopt. Ik ook deels maar zak vaak nog door mijn knie. Die houdt het nog niet.
En buiten idd ook met krukken. Minder zwaar dan.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 14:05

DAt dikke is echt normaal. Mijn fysio zegt ook dat dat allemaal verklevingen en afvalstoffen zijn die nog afgevoerd moeten worden. Ik had het tot voor kort ook steeds, nu merk ik dat het steeds minder snel dik wordt. (ik had ook steeds echt een pimpelpaarse voet als ik hem te lang naar beneden had)

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-15 15:34

Dat paarse heb ik ook maar het dikke echt totaal niet noemenswaardig.

Wel weer zelf rijbroek en rijlaarzen aangehad. Van de rijbroek stond er toen wel hele rand in mijn been (zo'n rijbroek maar elastisch spul onderaan ipv klittenband). Dus volgende x ff gewone aan.

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 18:49

Dat paarse... Heb ik denk ook, allemaal soort vlekken op je huid? Hij is overigens nog altijd anders van kleur dan het goede been.

Wat fijn dat jij dat niet echt hebt dat dikke SM.
En jeetje kwam je in je laarzen ? Heb je laarzen met een rits? Ik wel maar die gaan echt niet aan voorlopig, schoenen aan krijgen indien niet wijd lukt hier echt niet, enkel sportschoenen.

Dems hihi er is dus hoop het word minder.

SM last van schroeven?
Slapen doe ik ook. Ik zet koffie, gooi de hond de deur uit,drink een bakkie met mijn vriend tussen 8 en 8;30 dan gaat hij werken, ik kijk cesar Milan kijken tot 9;00 , met de hond en ga daarna naar bed voor een uur of anderhalf uur. Doe ik dat niet slaap ik smiddags want dan ben ik kapot.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-15 19:05

Hier ook veeeeeel slapen hoor. Ben ook nog steeds snel moe en doe regelmatig nog een middagdutje!

Ik pas ook alleen sportschoenen (moet ook van de fysio) maar ik kan ook inmiddels teenslippers aan en mijn birkenstocks.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 00:49

Laarzen hebben een rits maar toch wel smal model.

Daarnaast pas ik geloof ik ook wel al mijn schoenen soort timberlands(neppe), smalle schoenen wel met veter en veel sportschoenen aan.

Vanavond was mijn voet wel heel koud en paars. Dat heb jk dus wel als ik langere tijd wat gedaan heb. Gelukkig gaat het niet meer slijk pijn doen want dat was eerst nog wel zo.

Slapen is dus niet gek. Gelukkig.

Schroeven heb ik last van idd. Knie doet erg pijn op die plek en enkel is ook erg pijnlijk daar. Over 4 weken controle dus ga het dan navragen.

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 04:43

Ik heb het ook gehad dat mijn been dikker bleef/ werd. Zelfs nog een tijd soortje steunkous aangehad.
Soms heb ik er nog last van dat hij dikker is. Rijlaars krijg ik dan ook niet altijd goed aan.
Mijn oude wel maar die zijn echt versleten.

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 06:15

Wel fijn hoor Suikermeisje, dat je gewoon je laarzen aankan! Ik ga die van mij verkopen haha...dat ijzeren plaatje aan de buitenkant van mijn enkel...daar zit dan net die vouw van mijn laarzen. Auw :( Dat wordt jodpurbroek en bergschoenen ;)

Overigens...hebben jullie ook zo'n last van je kniebanden? ik heb echt dat als ik een tijdje in dezelfde houding lig, mijn knie echt gaat zeuren :(

goed nieuws: mijn beenspieren komen weer een heeeeel klein beetje terug! *\o/*

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 09:37

Mijn instructrice heeft ook zo'n plaatje bij haar enkel gehad maar kan wel gewoon weer rijlaarzen aan hoor. Ze heeft plaatje en schroeven eruit lagen halen en ik ga ook vragen dat ze dat uiteindelijk bij mij gaan doen.

Wbt knie herkenbaar. Mijn kniebanden gaan dan ook zeuren en als ik loop zak ik er soms doorheen.
(Met paardrijden geen last van) en krijg daardoor ook weer wat spier terug :)

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:52

Ja herkenbaar dems, ik heb het ook af en toe snachts.
Ik zak er niet door maar hij kan soms Smorgens wel echt pijn doen.

Ik hoef me echt niet te wagen aan laarzen met of zonder rits.
Komt misschien ook omdat Dems haar enkel gebroken heeft en ik net er boven, dat het voor ons lastiger is met schoenen. De instap is niet te doen zeg maar. En dan maar te zwijgen over het uit trekken.

En ik heb ook nog vrij nieuwe laarzen, maar een enkele keer aangehad
Gewoon op stal heb ik meestal outdoor aan, daar kom ik ook niet in overigens.
As dinsdag naar fysio. Ik bleek niet verzekerd ervoor dus moet het zelf betalen.
Laatst bijgewerkt door Lonan op 02-06-15 14:56, in het totaal 2 keer bewerkt

Lonan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:54

Tyke, de steunkous mocht ik niet meer aan vd Chirurg, was niet nodig zei hij en ik moest zonder die kous weer gaan lopen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 18:36

Ik mocht de kous ook niet meer aan.

Verder balen van ke fysio zeg! Ben je knhs lid? Want via knhs ben je tegenwoordig verzekerd maar dan moet het wel met paard gebeurd zijn geloof ik. Maar als ik het nodig heb krijg ik daar nu fysio bijvoorbeeld door vergoed.

Bij mij zit het hoger idd. Denkt dat ik daardoor voorIchtig zo'n instap wel kan maken. Maar schoenen waarbij ik hard moet duwen krijg ik niet aan. Maar mijn laarzen zijn flexibel en kan ik net zo makkelijk in als in mijn crocs.

Vanavond ga ik weer zwemmen. Diezelfde vriend zei opeens. Ja ik haal je straks op he we gaan zwemmen. Oohw okeej prima haha.