Wie wandelt er nog meer?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 20:51

Weinig. In die zin; een paar keer per week een rondje om ons dorp (3 kwartier), meer lukt gewoon niet. Hectische tijden thuis en heel veel werken. Tis niet anders :\

Danseresje

Re: Wie wandelt er nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:07

Na mijn burn-out af en toe gaan wandelen en op wandel vakantie in Malta geweest. Was toch wel erg leuk, mooi en lekker! Ook het beetje klimmen een dalen vond ik leuk.
Wil het nu ook weer oppakken en opbouwen, heb een mooie vakantie in Madeira gezien. Evt samen lopen lijkt me erg gezellig, ben best bereid er wat voor te reizen, maar mijn afstanden zijn nog niet zo groot (15 denk ik toch wel de max) en niet op moordend tempo door.
Zijn er mensen in de omgeving Leiden die gezellig samen willen morgen? Ook reizen vind ik niet erg, maar geen uren in de auto!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 21:14

Ik wandel nog steeds :D heerlijk!
Doe ongeveer 25-40 km per week, afhankelijk van werk en weer.
Merk wel dat mn conditie beter wordt, kan ook steeds sneller en dat met weinig moeite volhouden, loop nu gemiddeld zo'n 7km/u.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:19

Leiden is voor mij toch wat te ver om regelmatig samen te lopen, helaas. Overigens haal ik de 15 kilometer momenteel nog niet eens, ik betwijfel zelfs of 10 nog een beetje leuk te doen is... :o

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:22

Waar in Friesland woon je ongeveer Lalidan? :D

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:23

Hebben jullie nog wat van de Fjoertoer meegekregen? Wat was dat hels zeg..

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:30

Mijn vader en zijn vriendin hebben meegelopen. Het was een aparte ervaring :Y)

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 22:51

Lalidan schreef:
Leiden is voor mij toch wat te ver om regelmatig samen te lopen, helaas. Overigens haal ik de 15 kilometer momenteel nog niet eens, ik betwijfel zelfs of 10 nog een beetje leuk te doen is... :o

Jammer dat het te ver is, is toch gezelliger om samen te lopen!
Heb op vakantie twee keer ruim veertien gelopen, inclusief klimmen en dalen, maar zou het nu ook op moeten bouwen hoor!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:04

Wij hebben alleen half november nog gewandeld, op het einde van onze vakantie. Nu weer aan het werk en veels te druk. Werk is druk met het einde van het jaar in zicht, en de dagen zijn ook kort.
Op vakantie, in Colombia, hebben we ook veel gewandeld. Was alleen zwaar, want of je zat in de hitte met hoge luchtvochtigheid, of je zat op grote hoogte, en die keer dat we in de woestijn zaten was het ook afzien. :+

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 00:14

Neonlight schreef:
Wij hebben alleen half november nog gewandeld, op het einde van onze vakantie. Nu weer aan het werk en veels te druk. Werk is druk met het einde van het jaar in zicht, en de dagen zijn ook kort.
Op vakantie, in Colombia, hebben we ook veel gewandeld. Was alleen zwaar, want of je zat in de hitte met hoge luchtvochtigheid, of je zat op grote hoogte, en die keer dat we in de woestijn zaten was het ook afzien. :+
Ik weet hier in de buurt nog een mooi wandelgebied }> :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 08:06

Morgen Grit, morgen. :))

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:30

Ik breng dit topic hier toch ook meer even onder de aandacht, er zijn hier vast meer wandelaars die het probleem kennen. [MWS] niet kunnen eten tijdens lange afstanden wandelen

Edit: Ik kom uit de omgeving van Drachten, Veseosunce.

Edit twee: Het is vandaag wel super wandel weer... jammer genoeg moet ik zo werken.... Zijn er nog mensen die vandaag op pad gaan?

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-15 13:33

Ik ben in de weekenden regelmatig in de buurt van Burgum te vinden. Is het een keer idee om samen te lopen? :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 18:44

Doen we! Moeten we wel even goed plannen, want ik werk juist vaak in het weekend, maar is vast wel te regelen :j.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 22:42

Is er een fanatieke wandelaar die omgeving den haag woont en het gezellig vind om samen op pad te gaan met mij? Een gezellige meid van bijna 20 ;)
M'n moeder liep vaak mee maar heeft last van haar heup en kan dus geen lange afstanden op dat tempo wat we liepen meer en dan moet ik erg in gaan houden.

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:40

Hoi, ik wil ook graag meekletsen :).

Ik wandel graag en veel, met vriend of alleen, met of zonder hond. Heerlijk van de buitenlucht en omgeving genieten.

Ik ben wel een beetje een mooi weer wandelaar. Koude en wind vind ik geen probleem, maar met nattigheid krijg je mij niet naar buiten. Doen jullie dat wel?

Gisteren hebben we heerlijk in de buurt van Havelte gewandeld. Het weer was super en de omgeving echt prachtig!

Afbeelding
Afbeelding

Ik woon in Leiden, als mensen een keer samen willen wandelen houdt ik mij graag aanbevolen! Door de week het liefst hier in de buurt want ik ben afhankelijk van mijn fiets, in het weekend is reizen met OV geen probleem :)

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 11:52

Hoi! Ik hou ook van wandelen maar misschien niet zo fanatiek als de gemiddelde hier. Ik geniet er heen erg van mooie wandelingen te maken bij ons thus in Frankrijk in de Bourgogne en naar Limburg gaan maar je zal mij geen wandelingen van 40 km zien doen. Daar wil ik ook niet naartoe. 20 km lukt nog wel maar dan vind ik het wel mooi geweest. Ik vind het gevoel daarna altijd zo fijn, lekker rozig en voldaan aan een biertje of voor de kachel. Heerlijk!

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-15 17:39

Bonna schreef:
Hoi, ik wil ook graag meekletsen :).

Ik wandel graag en veel, met vriend of alleen, met of zonder hond. Heerlijk van de buitenlucht en omgeving genieten.

Ik ben wel een beetje een mooi weer wandelaar. Koude en wind vind ik geen probleem, maar met nattigheid krijg je mij niet naar buiten. Doen jullie dat wel?

Gisteren hebben we heerlijk in de buurt van Havelte gewandeld. Het weer was super en de omgeving echt prachtig!

[ [url=m/GNsMmd.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4XNVWh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik woon in Leiden, als mensen een keer samen willen wandelen houdt ik mij graag aanbevolen! Door de week het liefst hier in de buurt want ik ben afhankelijk van mijn fiets, in het weekend is reizen met OV geen probleem :)

Nog een leidenaar!!!!
Misschien kunnen we eens samen wandelen???

Bonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-15 11:52

Leuk Danseresje. Stuur maar een pb wanneer je een keer wilt afspreken.

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 22:42

Even dit topic nieuw leven inblazen :D

Mijn vriend en ik willen namelijk meedoen aan de Slachtemarathon (mits het lukt om ons in te schrijven volgende week, dat vind ik al best spannend). Maar voor zo'n echte marathonafstand moeten we wel nog wat trainen, dus daar zijn we vanavond mee begonnen. We hebben een schema uitgeprint en vanavond hebben we 60 minuten door het dorp gelopen. We hebben toen 5,11 km gelopen, dus dat is wel prima.

Best saai trouwens, want zo heel leuk is ons dorp nou ook weer niet en het was natuurlijk ook al donker om 18:00 uur :P. En ik voelde na afloop mijn knie en bovenbenen dus ik dacht: oei, dit wordt nog wat :D

Zaterdag gaan we weer wandelen :). Het is een schema van 2 keer per week tot maximaal 3 keer per week wandelen, dus dat zou te doen moeten zijn. Mocht het inschrijven niet lukken trouwens, dan zoeken we gewoon een andere marathon. Maar de Slachte is wel speciaal natuurlijk, dus ik houd nog even wat hoop!

MRM25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 23:13

Leuk dat je ook mee gaat doen! Eerste keer? Ik ga ook weer meedoen, voor de derde keer! Kaarten waren andere jaren eigenlijk geen probleem, maar zorg wel dat ik vroeg voor de computer zit!

Trainen ben ik ook nog niet aan begonnen :P maar kan moeiteloos 15km lopen, dus dat komt wel straks als de winter weer wat af loopt

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:46

Dat is het "lastige" van wandelen, het kost zoveel tijd als je het wil op-/uitbouwen. Dan maar beter een mooi gebied daarvoor uitzoeken :D Maar dat is weer lastig met deze korte dagen.

Vandaag weer eens een keer een stuk gaan lopen, route van 15km in de Maasvallei. Erg leuke wandeling. Vooral langs het water, Konikpaarden, Galloways, veel watervogels en overduidelijk verse beversporen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 10:03

Hier ook iemand die zich gaat inschrijven voor de Slachtemarathon, althans... proberen. := Moet zelf nog gaan beginnen met trainen. Maar loop net zoals Marion_ ongetraind zo 15 km uit.

Oeh Grit, dat ziet eruit als een heerlijke wandeltocht. :D

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 14:44

De slachte, die is zeker grotendeels verhard en vlak? Zo'n lange tocht lijkt me op zich wel een uitdaging en hopelijk helpt zo'n doel hebben ook om daadwerkelijk weer meer te gaan wandelen (gisteren wel drie km gelopen %) ).

Sandalio

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 22:59

Ik geloof wel dat het verhard is, maar er zijn wel twee bruggen waar je overheen moet, aldus mijn vriend :P. Oh, en er zit ook gras bij, dus. Niet echt helemaal verhard en vlak enzo? Tis Friesland, moet je maar onthouden :+

Vandaag weer gewandeld, we moeten 90 minuten wandelen, hebben 10 minuten langer gelopen en toen 8,9 km afgelegd. En toen waren we toch ook wel weer blij dat we weer in de auto konden stappen naar huis, conditioneel is het nog niet best qua gevoel, maar dat komt nog (zei ze hoopvol :P).