[Centraal] Piercings (deel 17)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Loolotte

Re: [Centraal] Piercings (deel 17)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-15 17:38

Omdat ik betwijfel of een mini spiral en een click ring nou echt zouden verschillen. En labretje in die plek vind ik lelijk.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:40

Hmpf. Ik wil echt heel graag een helix.
Alleen, mijn vader blijft maar zeggen dat het gevaarlijk is en je blijvend letsel voor je hersenen kan krijgen? :+ Ik heb echt geen idee waar hij dat vandaan heeft, en heb ook al gevraagd of hij even wilt laten zien waar hij die informatie vandaan heeft. Zover ik weet, kan je door een helix geen letsel oid. krijgen? En als dat wel zo is, wat dan?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:51

Letsel aan je hersenen bij een helix? :o? Nog nooit van gehoord. Kan er ook niks over vinden op internet, dus volgens mij is het bullshit. :')

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:53

Als je naar een onkundige piercer gaat waar niet hygienisch gewerkt wordt of je bent zelf onzorgvuldig met de nazorg dan kun je inderdaad wel nare infecties krijgen. Maar als je naar een goede shop gaat en je houdt aan de regels voor nazorg dan is de kans op vreselijke letsels wel heel klein hoor. En nooit laten schieten bij een juwelier of iets. Hersenletsel door een helix heb ik ook nog nooit van gehoord.
Maar het klinkt mij eigenlijk meer in de oren alsof je vader het idee van een helix gewoon niks vind en daarom met dit argument aan komt zeilen :P

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 10:57

_Ekenna schreef:
Letsel aan je hersenen bij een helix? :o? Nog nooit van gehoord. Kan er ook niks over vinden op internet, dus volgens mij is het bullshit. :')

:')
Mars schreef:
Als je naar een onkundige piercer gaat waar niet hygienisch gewerkt wordt of je bent zelf onzorgvuldig met de nazorg dan kun je inderdaad wel nare infecties krijgen. Maar als je naar een goede shop gaat en je houdt aan de regels voor nazorg dan is de kans op vreselijke letsels wel heel klein hoor. En nooit laten schieten bij een juwelier of iets. Hersenletsel door een helix heb ik ook nog nooit van gehoord.
Maar het klinkt mij eigenlijk meer in de oren alsof je vader het idee van een helix gewoon niks vind en daarom met dit argument aan komt zeilen :P

Zoiets denk ik ook, maar goed ik heb mijn moeder nog die er zelf ook één wilt als ik een helix neem :')

Thanks! (Als mijn vader een linkje heeft van zijn zelfbedachte wetenschappelijke onderzoek zal ik het hier plaatsen :D)

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 11:56

Volgens mij verward hij een helix met alcohol. :+

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 12:18

Tong en hart zou ik ook niet direct aan elkaar linken maar dat is toch ook echt zo. Je hele lichaam is in zoveel manieren verbonden, dus ik zie niet in waarom het niet waar zou kunnen zijn. Het lijkt me niet heel aannemelijk dat het ook echt gebeurt tho, mits je naar een goede piercer gaat en op tijd ingrijpt mocht er iets mee zijn.

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:05

Tong en hart is inderdaad gelinkt (denk maar aan de spray die je onder je tong krijgt bij hartkramp) maar helix en hersenen is heel onwaarschijnlijk. Daarbij komt dat je oorschelp veel minder goed doorbloed is dan je tong ;) Lekker laten zetten dus! Mits bij een goede shop :D

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 13:54

xDonja schreef:
Lekker laten zetten dus! Mits bij een goede shop :D

Meisje is pas 13, dus ik gok dat er hier of daar wel iets van een toestemmingsformulier getekend moet worden :P

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 14:31

Oh excuus. Lekker overleggen met je ouders dan O:)

Had ik niet gezien :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-15 16:31

Smiley is gezet ! :D
Moet ik hem vandaag al spoelen of vanaf morgen?
Hij is rond 2 gezet...

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 06:49

Mars schreef:
xDonja schreef:
Lekker laten zetten dus! Mits bij een goede shop :D

Meisje is pas 13, dus ik gok dat er hier of daar wel iets van een toestemmingsformulier getekend moet worden :P

Klopt maar zolang mijn vader het niet goed vindt gebeurd het ook niet, helaas.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:05

Volgens mij is de hartspray onder de tong gebaseerd op het feit dat er onder de tong grote aderen lopen. De spray komt dan vele malen sneller in de bloedbaan en bij het hart.

Maar tong en hart is wel een bekend iets... naja, tong. Mond.
Hartproblemen zijn veelal zichbaar aan het tandvlees....
Maar dit hoeft niet. Ik heb een hartprobleem maar je ziet niets aan mijn tandjes en tandvlees.
Heb overigens gewoon een tongpiercing. Mijn vader heeft exact hetzelfde, alleen zijn tanden mogen wel gereviseerd worden vind ikzelf. Maar hij is bang van de tandarts... denk dst het probleem daar ligt.

Helix en hersenschade... heel cru, het erste wat kan gebeuren is dat je oor erafvalt... maar geloof me, voor die tijd heb je al zoveel pijn dat je bij de dokter bent geweest..

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:12

omg, mijn piercinggekte is weer omhoog gekomen.
heb een paar weken geleden een tragus erbij laten zetten en nu wil ik een septum.

maar ik zit gewoon met stage. hoe zichtbaar is een septum?
met festivals/concerten/vrije tijd mag hij best zichtbaar zijn, maar met stage en school hoeft niemand hem te zien. is zoiets mogelijk? :')

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:14

Ja, gewoon bij het laten zetten omhoog laten klappen en wanneer die genezen is weer naar beneden klappen wanneer je dat wilt. Ga ik ook doen :=

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:15

haha, het is dus niet zo dat je er een klein staafje in kunt doen ofzo?
waarschijnlijk duurt het toch nog een eeuwigheid voordat ik het aandurf :') mam en pap doen me wat...

oh en ik heb filmpjes gekeken op youtube, zo'n kerel in eindhoven gaat van zijn stokje hahaha :=

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:22

xMyrth schreef:
omg, mijn piercinggekte is weer omhoog gekomen.
heb een paar weken geleden een tragus erbij laten zetten en nu wil ik een septum.

maar ik zit gewoon met stage. hoe zichtbaar is een septum?
met festivals/concerten/vrije tijd mag hij best zichtbaar zijn, maar met stage en school hoeft niemand hem te zien. is zoiets mogelijk? :')

Bij deze:

https://www.youtube.com/watch?v=0Uswj6bvSvM

Een van de duidelijke, als je hem zelf al niet had gevonden. :)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:29

Jaa ik had hem gevonden, maar ik had al begrepen dat je hem zo kon verbergen.
Er staat wel op internet dat dat draaien in het begin reeeeeetepijn doet :')

maya12333

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 15:39

Het draaien doet geen zeer (ook niet in het begin). Gewoon onder de douche doen, dan is hij losgeweekt en gaat het makkelijker.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 21:14

Hmmmmm... De overweging wordt langzaam serieus :')
19+20 juni ga ik naar Jera, dan zie ik zoveel leuke piercings en tatt's dat ik wel overstag zal gaan hahaha

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:15

Mag ik hier even binnen komen vallen? :o zit de laatste tijd serieus te denken over een septum, en heb net even een neppe gemaakt en vind t nog leuk staan ook! Dus dat serieuze werd nog iets serieuzer :')

Alleen twijfel ik of ik wel een 'sweet spot' heb. Een dunner velletje waar die normaal gesproken in gezet wordt. Kan wel een klein stukje vinden maar naar mijn idee is dat zó'n klein stukje dat daar amper een piercing doorheen kan :+ ik kan het mishebben maar..heeft iedereen zo'n sweet spot en kan er bij iedereen een septum gezet worden zonder dat ie door dikker huid of kraakbeen moet? Iemand die dit weet? :)

Binnenvallen en meteen een lang verhaal, sorry! :D

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:19

xMyrth schreef:
Hmmmmm... De overweging wordt langzaam serieus :')
19+20 juni ga ik naar Jera, dan zie ik zoveel leuke piercings en tatt's dat ik wel overstag zal gaan hahaha

Ik zie je daar <<)

Volgens mij heeft niet iedereen de sweet spot. Ik zou gewoon even bij een piercer vragen, volgens mij kunnen die dat meteen zien/voelen :P

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:23

Ja ik denk ook wel dat zij die kunnen voelen, tenminste dat mag ik hopen :+ alleen mocht ik 'm niet hebben dan wil ik er nog een nachtje over slapen denk ik :')

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:44

Ga je ook Loolotte? Blijf je ook op de camping slapen? <<)
Ik woon eigenlijk maar een paar KM van het festival af, maar ik ga eeeecht niet naar huis haha.

laughterline, ik zou dat inderdaad gewoon even bij de piercer vragen.
een nachtje slapen kan altijd :')

Als ik iemand kan vinden ga ik vrijdagavond naar de piercinghop voor mijn impuls-septum xD

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-15 16:54

Ik dacht dat je daarvoor ook een afspraak moest maken, maar kan altijd even binnenlopen :+

Iemand goede ervaringen met een shop in omgeving Nijmegen? Heb m'n navelpiercing bij skin a matic gedaan maar dat is alweer 6 jaar geleden.

Wel leuk dat er in dit topic nog meer binnenkort een septum gaan laten zetten :+