Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:dominiquew schreef:Wat een heftig verhaal.
Ik zal je eet schema aan gaan passen.
Mensen met diabetes/ mensen die willen gaan afvallen moeten juist geen tussendoortjes eten wat wel vaak aangeraden wordt door een diëtist. Het is beter om op een dag 3 goede maaltijden te eten en geen tussendoortjes. Je lichaam is dan continu aan het werk om het eten te verwerken waardoor het lichaam geen energie meer heeft om vet te verbranden, waardoor het afvallen ook erg moeilijk gaat. Ik raad je aan om 3 goede maaltijden te gaan eten en geen tussendoortjes.
Ik weet niet hoe het met diabetici zit. Maar volgens mij wordt over het algemeen juist aangeraden tussendoortjes te eten als je met een gezond lichaam wilt afvallen.
Je houdt de motor goed aan de gang, en verhoogt zo het metabolisme van het lichaam. Lichaam gaat daardoor juist meer verbranden. Terwijl wanneer je alleen drie maaltijden eet, je constant de motor opnieuw aan moet slingeren. Wanneer er geen eten meer is, gaat het lichaam in de spaarstand en slaat juist elke maaltijd, elk beetje vet op in plaats van het te verbranden.
http://www.echtgezondafvallen.nl/stofwi ... ersnellen/
Lizzle schreef:No offense, hoe ik erover denk:
Ga krachttraining doen, al is het maar liften met een dumbell van 2 kg in jet begin. Stop met wegen, gewicht is niet belangrijk, maar waar je lichaam uit bestaat wel.
Ik hoor je totaal niet over sport, behalve dat dat teveel vergt met ME. Ik denk dat je ME ook versterkt wordt door je slechte eetgedrag en de slechte conditie waarin het verkeerd. Je lichaam krijgt amper wat binnen en wat je eet klinkt niet als bouwstenen.
Ga onbewerkte, volle (geen light) producten nuttigen en slik in elk geval B complex en vitamine D bij. Visolie is in jouw geval ook geen gek idee.
Ik zou het naast je reguliere ziekenhuisbezoeken ook zoeken in een orthomoleculair arts voor de juiste voedingsadviezen.
vuurneon schreef:Toch is voor mij die keuze wel makkelijk gemaakt want mijn gezondheid gaat voor. Dus dan maar geen paarden en de dag ervoor en na rustig aan. Op korter termijn even zuur, langer termijn hopelijk zeker de moeite waard.
Shadow0 schreef:vuurneon schreef:Toch is voor mij die keuze wel makkelijk gemaakt want mijn gezondheid gaat voor. Dus dan maar geen paarden en de dag ervoor en na rustig aan. Op korter termijn even zuur, langer termijn hopelijk zeker de moeite waard.
Zo makkelijk vind ik die keuze niet - dat hangt heel erg af van de omstandigheden, vooral van de kansen op herstel en de levenswaardigheid tijdens dat proces.
Sommige mensen kunnen zich daar beter in inleven als het gaat om bv levensverlengende (maar niet noodzakelijk genezende) chemo's: in hoeverre kun je je leven in afwachting zetten? Als je bv drie maanden ziek bent van de chemo voor drie maanden langer leven - is het dat dan waard?
Dat zijn hele persoonlijke keuzes waarbij er niet per se een goed of fout antwoord is... maar makkelijk is het in elk geval niet.
Bij behandelingen van ME, en zeker als er ook nog eens andere genetische oorzaken zijn, zijn de kansen op herstel moeilijk te voorspellen en is het resultaat niet te garanderen. Dat maakt de afweging in sommige opzichten net zo lastig als bij chemo's.