Kayla Itsines Bikini Body Guide

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

renateeee_

Re: Kayla Itsines Bikini Body Guide

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:29

Gisteren als LISS een avondje just dance gespeeld met een groep vriendinnen, en straks aan eerste les van arms en abs beginnen. Heb nog spierpijn van de leg en cardio workout :+

Ik gebruik 4kg kettlebells in beide handen, Dianta

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:46

nanoukkie schreef:
en we volgen met cheaten..
Morgen echt beginnen; ook volgende maak abonnementje nemen op de gym een eindje verder.
Ik moet echt mijn lunch op voorhad maken want anders eeet ik sowieso iets ongezonds.
Iemand nog ide¨¨en voor gezonde snacks; buiten fruit en groenten?

Ik vind de lunch ook het allermoeilijkste!

Qua snacks eet ik ook veel noten/dadels/vijgen. Ook rijstwafels en augurken eet ik heel graag!

sologirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 17:47

4kg vind ik al zwaar haha! Heb nu 1,5kg dumbells thuis liggen en daar krijg ik al last mee met m'n oude schouderblessure hmmm

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 19:48

Is ook zwaar! :') ik gebruik 2kg :)
Gister echt héél veel gegeten, etentje met vriendengroep van m'n vriend, 7 gangen :oo en vandaag pizza omdat t snel en makkelijk moet. Morgen gok ik ook zoiets :\

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 20:46

ik ook 2 kg in beide handen.
Soms 5kg bij de squats waarbij je een gewicht moet gebruiken.
Ken de namen nig niet van buiten

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 23:20

Ik heb alleen gewichtjes van 1kg, maar daar merk ik niks van bij de oefeningen van de 1e 3 workouts. Binnenkort even op zoek naar iets zwaarders. Denk aan 3kg per stuk. In de handleiding staat 3-6 kilo, zou dat per stuk zijn of totaal? Als medicine ball gebruik ik een kettlebell van 10 kg.

Mijn eerste week van Kayla zit erop, 3 resistance trainings gedaan en 3x LISS. Ik had wat in te halen dus zaterdag resistance dag 3 gedaan en gelijk LISS erachter aan. Vond de 3e workout een stuk makkelijker dan 1 en 2, denk omdat het een full body workout was en alle oefeningen al een keer eerder heb gedaan.

Gister een LISS gedaan van 35 minuten met gem. 7 km/u. Vandaag moest mijn paard verhuisd worden van stal 14 km verderop, dus hebben we dat te voet gedaan. Dat was een mooie LISS, gemiddeld 6,2 km/u, ben 2 uur 20 minuten onderweg geweest :+

Nu kapot. Morgen nog even een dagje zondigen met alcohol op Koningsdag, vanaf dan ben ik ook echt van plan op mijn eten te gaan letten. Dat was afgelopen week weer erg wisselend, ene maaltijd heel gezond, andere weer niet of overgeslagen OOPS.

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:17

Bij de action verkopen ze ook gewichten ! Weet niet hoe zwaar. Heeft iedereen hier ook een balance bord aangeschaft ?

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 09:51

Ja, die heb ik ook! Van de action :D Mijn gewichten heb ik ook daar gekocht, maar dat zijn 1kg en 4kg (bal) Zwaarder hebben ze bij die van mij helaas niet. Scheelt dat ik mijn armen toch niet al te veel wil trainen, want dat is al aardig gespierd en dat vind ik niet heel erg mooi...

soof14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 10:28

wel lastig dat er geen 3kilo gewichtjes zijn ! Want dat zou idiaal zijn

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 12:16

laten we er vandaag tegenaangaan!
lekker ah gezond ontbijten. Maarniet heus;
ik at vroeger nooit en vind het nogsteeds moeilijk, moet vaak kokhalzen..
Gezonde lunch en snacks; check

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 19:41

Zo W3D1: Check. De burpees gaan mij steeds beter af (en de haatgevoelens die ik ervoor heb worden ook minder). Nu even lekker douchen

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 22:53

laten we van start gaan!
even wat rauwe groenten ( en een ietsiepietsie kruidenboter ) gegeten voor wat 'energie' hahah.Neen niet echt, gewoon zodat ik geen hongergevoel krijg en ga cheaten

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:18

Ik heb vandaag ook braaf W3D1 gedaan, geen zin maar zo blij dat ik het toch gedaan heb! Voel mijn benen wel hoor, ik ga vooral stuk bij de jump squats.

@domi_94 --> haha, mijn haat voor de burpees verdwijnt ook idd, ze zijn zwaar maar naar 5 denk ik altijd, nog maar 5!

Vanaf vrijdag op vakantie (cruise), Kayla gaat mee hoor, ik ga mijn best doen! Hoeft maar 3x en op de cruise boot zullen ze wel een gym hebben.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-15 23:57

Uhhh ik heb veel slecht eten gegeten dit weekend en ga morgen wel sporten ipv vandaag! :')

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 03:38

wat is jullie opinie hierop?
O: kom yoghurt met 1EL Havermout, 1EL zadenmix (chia,sesam-en lijnzaad), aardbeien, stukjes banaan. Tas koffie( helft melk ), glas fruitsap
T: appel
L: klein bakje vk pasta met bolognaisesaus ( puur rundsvlees!) Cerealbar cappucino (dacht dat het gezonder was als een normaal koeke maar toch 110 kcal, stukje aan vriendin gegeven dus dat redeneer ik als maar 100 kcal :D
T: stuk vanillecake
T: rauwe groenten (wortel,radijs, komkommer) met een theelepel kruidenboter
A: grote kom tomatensoep(vers, zelfgemaakt) en een ssnee geroosterd vk brood/
Roerbaksalade (enkel 110kcal p p) en een stuk kip
T: kiwi,een stuk zwarte chocolade en een mini spiesje van appel en aardbei.

D1W1: best een 'afgang' had 14 min om, maar stond echt te bibberen op mijn benen en voelde me heel slap dus ipv de rest vh circuit te doen, 15 min gaan powerwalken. Dan gegeten, filmpje gekeken en voelde ik me schuldig dus heb ik ook gewoon de andere 14 min afgemaakt.

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:09

@sjappie, jij beschrijft precies mijn gevoel. De eerste 10 gaan me makkelijk af, maar bij de tweede 10 denk ik na 5 burpees, nog maar 5 :)
@nanoukkie, goed dat je het hebt afgemaakt, ik vond de allereerste dag het meest zware als ik tot nu toe terug kijk.

Vandaag lekker 40 minuten powerwalken, daar kan ik echt van genieten in de buitenlucht :)

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:36

@Loose, ik bedoelde dat ik de timer niet gebruik als ik arms & abs moet doen, wil bijvoorbeeld liever goede push ups doen, dan dat ik het ga afraffelen ;) Bij legs & cardio haal ik zeker 1,5 circuit binnen die 7 minuten ;)

Ik gebruik trouwens dumbells van 3kg, is nog te doen, maar na zoveel reps wel zwaar!

Moet ook weer gaan opletten op mijn eten, zeker nu ik op mezelf ben gaan wonen schiet het avondeten erbij in (heel slecht ik weet het), dus nu maar iedere avond het eten voor de volgende dag bedenken/klaarmaken, scheelt een hoop gesnaai tussendoor!

Gisteren W3D1 niet gedaan, had last van mijn onderrug, maar ff aan de pijnstillers en we gaan het vanavond gewoon proberen, zou sonde zijn als ik er nu mee moet stoppen.

Heb mijn moeder en zusje overgehaald om ook met Kayla Itsines te beginnen, ben benieuwd wat zij ervan vinden :D

Sjappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 09:54

Mijn powerwalk zit er alweer op, was lekker! Soms heb ik wel het gevoel dat ik beter kan joggen, maar ik denk dat stevig doorwandelen toch beter is voor je voor je benen (qua blessures voor je knie etc).

Ik haalde trouwens gisteren voor circuit 1 (W3D1) bijna 3x! Was toen wel verzuurd hoor en circuit 2 ging ook niet zo gemakkelijk. Ik deed mijn workout toen mijn man op de bank zat en hij moest op een gegeven lachen toen ik zat te schelden bij de burpees. Ik had bij het laatste circuit ook echt bijna geen kracht meer maar hield vol, kon bijna wel janken haha.

Morgen Resistance W3D2!

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:13

lisanne1989 schreef:
Moet ook weer gaan opletten op mijn eten, zeker nu ik op mezelf ben gaan wonen schiet het avondeten erbij in (heel slecht ik weet het), dus nu maar iedere avond het eten voor de volgende dag bedenken/klaarmaken, scheelt een hoop gesnaai tussendoor!

Dit herken ik zo erg, wat ik een tijdje heb gedaan is mealprepping, dat scheelt enorm veel tijd. Maar nu ik bezig ben met afstuderen schiet zo ongeveer alle goede gewoontes erbij in, en ben ik al blij als ik toe kom aan mijn slechte :') Heb toevallig gisteren wel het eten voor vandaag geregeld, we gingen met zijn alle eten in de pizzeria en ik kreeg maar mijn pizza voor de helft op. Dus ik heb de andere helft in een bakje meegekregen :o

Gisteren ben ik de hele dag op het festival terrein geweest dus daar heb ik genoeg bewogen voor de LISS (de stappenteller van mijn vriendin begon al alarm te slaan omdat ze normaal nooit zoveel beweegt :') ), en dan vandaag beginnen aan de leggs en cardio van de eerste week *\o/*

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 10:45

lisanne1989 schreef:
Ik gebruik trouwens dumbells van 3kg, is nog te doen, maar na zoveel reps wel zwaar!

Ik heb ook dumbells van 3kg en dat is het enige gewicht dat ik heb. Als opstapje gebruik ik een stoel.
Ik zag alleen wel dat er straks een springtouw, nog een opstapje (volgens mij ook een lagere) en een bosubal nodig zijn. Hoe lossen jullie dat op?

grappig dat bij jullie het eten er bij inschiet. Ik zou eerder de hele dag door eten dan dat ik iets oversla geloof ik :+

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 11:05

Ik gebruik zo'n huis-tuin-keuken trapje als opstapje: https://www.google.nl/search?q=opstapje ... B723%3B430

Naast de 3kg dumbells heb ik er ook nog van 1kg, maar dat vind ik echt te weinig.

Zou je in plaats van een bosubal dit kunnen gebruiken? http://www.lidl.nl/nl/Offerdate.htm?act ... l&id=12568 Deze hebben ze vanaf donderdag bij de Lidl..

Haha Renee, dat is wel heel makkelijk! :Y)
Als ik mijn (gezonde) eten niet meeneem naar het werk, dan zit ik de hele dag te snaaien uit de koektrommel :+
Heb gisteravond ook mijn lunch al klaargemaakt (heb mijn lunch en avondeten geswitcht), een salade met quinoa en forelfilet, en vanavond roggebrood met avocado en gebakken ei :9

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:00

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 12:05

Dat ding van de lidl zag ik inderdaad ook in het foldertje staan :j Ik wil daar ook een yogamat halen dus kan dan meteen voor dat gekke ding kijken.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 14:51

Goed. Ik heb de guides, heb thuis wat spullen.. We gaan vandaag beginnen, al ben ik benieuwd hoe lang ik het vol hou. :D

Vanochtend al netjes gegeten en tussen de middag ook. Ik lunch 5 keer in de week buiten de deur dus die lunches zullen nog lastig worden, maar tegenwoordig hebben ze bijna overal wel verantwoorde keuzes. Hebben jullie ook netjes de eerste foto's gemaakt?

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-15 16:47

Heeft iemand hier nog suggesties voor een LISS die binnen uitgevoerd kan worden?

Komende week loopt alles een beetje in de soep door Koningsdag en kan ik dus alleen als mijn dochter op bed ligt, dan kan ik natuurlijk niet buiten de deur trainen.

Ik zat zelf te denken aan touwtje springen of iets dergelijks in de woonkamer, maar dat is gok ik niet 45 minuten vol te houden. Heb ook helaas geen crosstrainer of zoiets in de kast staan haha.