Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:51

Eulogy schreef:
Ja en als je sushi eet de gefrituurde dingen vermijden maar dat spreekt voor zich natuurlijk :+

Joh :+ :P

Maar is frituren nou altijd ongezond? Ik doe nog wel eens bloemkool, champignons en paprika garnalen etc frituren in dingesdeeg(vergeet de naam iedere keer) in olie. Hoe slecht is dat dan?

Eulogy

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:55

Filodeeg? :')

Ik geloof dat het er ook vanaf hangt hoe heet de olie is (als het goed heet is, schroeit je eten als het ware meteen dicht en neemt het niet veel vet meer op). Zou het echter alsnog niet te vaak doen maar voor een keertje valt het wel mee denk ik :)

Oyeru

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 16:57

Dat is natuurlijk te relativeren. Volgens mij is frituur niet echt gezond door de transvetten die er in zitten. Maar als je het niet zo vaak doet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:07

Zo vaak frituur ik idd niet. Nee ik weet het al, tempura! :D :')

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:09

Ik kom me ook melden !

Ik ben Fenne 19 jaar en zit op het moment nog op school, ik sport voor de rest niet behalve op school met gym en spel :')
Ik weeg op dit moment 61, ik wil liefste naar 55 toe dit omdat ik niet heel groot ben.. Mijn buik is niet dik dat echt niet maar die lovehandles en mijn billen dat mag van mij echt weg.. Alleen mijn grootste struikpunt is dat ik echt verslaafd ben aan chips...
Ik eet al wel veel minder chips dan voor heen !
En mijn motivatie is ook ver te zoeken om te beginnen met buikspieroefeningen

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 17:12

Ik moet me sterk houden.. Heb een halve mueslireep gehad en 2 crackers als tussendoortje, maar krijg nu trek, waarschijnlijk door de etensgeuren hier in de kantine. Ik moet nog 20 minuten wachten, helppp

Ymke_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:12

Fenne, welkom.
Ik zou je meer oriënteren op cardio dan buikspier oefeningen, want als je er een 'vet' laagje overheen houd dan zal je ze niet zo snel zien. En dat is natuurlijk zonde van al die moeite.
Wel is een combinatie van beide helemaal niet verkeerd.

Sharon, water drinken tegen de trek! En denken aan het resultaat die je krijgt van niet toegeven!
Laatst bijgewerkt door Ymke_Z op 12-03-15 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:13

Moet je dan perse aan die hoeveel komen ? Ik kom daar ook niet aan dan, maar heb nooit echt trek.

o: 2 beschuitjes met kipfilet en een gekookt ei
t: banaan
l: yoghurt met appel
t: appel/tomaat/komkommer
a: laten we doordeweeks maar niet opnoemen en in het weekend netjes een aardappel en groenten oid..

Verder doe ik hardlopen, fietsen en wil met die weer weer gaan skeeleren en doe aan hondensport..
Heb ook een paard :+

Fenneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:14

We hebben thuis een crosstrainer staan maar moet even iets van een schema gaan zoeken wat ik kan gaan doen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:14

_sharonnn schreef:
Ik moet me sterk houden.. Heb een halve mueslireep gehad en 2 crackers als tussendoortje, maar krijg nu trek, waarschijnlijk door de etensgeuren hier in de kantine. Ik moet nog 20 minuten wachten, helppp

Heb je niet nog een crackertje ofzo? Zuurtje? Bouillonnetje die je kunt drinken? ( zie net dat dat geen kc bevat :P )

Oh crap, nu zit ik met die tempura in mn hoofd, nu heb ik er trek in ook :')

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:16

Zooo Gribaldi wat eet jij weinig :oo zeker icm met jouw graad van beweging!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:16

Ja, ik vind je lijstje zo wel erg karig. Als je te weinig eet val je vaak juist niet af en daarnaast is het natuurlijk niet gezond. Echt, meer eten kan er juist voor zorgen dat je afvalt :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:18

Mag ik me ook melden? Ik wil graag een hoop kilo's eraf hebben zodat ik gezonder word. Ik ontbijt nooit behalve met koffie. Snoepen doe ik niet meer(soms een gebakje of een koekje) en ik probeer water te drinken. Wel doe ik vrijwilligerswerk waarbij ik veel in beweging ben. Vandaag weer 2 uur en een kwartier gelopen en 3 kwartier intensief gereden.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:22

Ja ik krijg gewoon niet meer weg en heb een voel gevoel...
Ik gun me doordeweeks ook geen tijd om een fatsoenlijke maaltijd te maken hoor 's avonds. Dan is het snel even yoghurt een handje chips of soms niks.

In het weekend gaat het meestal wel goed dan ontbijt ik normaal en dan netjes avond eten. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:23

gribaldi schreef:
Ja ik krijg gewoon niet meer weg en heb een voel gevoel...
Ik gun me doordeweeks ook geen tijd om een fatsoenlijke maaltijd te maken hoor 's avonds. Dan is het snel even yoghurt een handje chips of soms niks.

In het weekend gaat het meestal wel goed dan ontbijt ik normaal en dan netjes avond eten. :j

Geen avondmaal :oo dat is echt niet goed. Kun je het niet voorbereiden op een ander moment, in de diepvries gooien, 's ochtends eruit halen en als je thuis komt in de magnetron? Niet avondeten is echt funest voor je gezondheid lijkt me.

Edit: misschien heb je ook geen trek doordat je zo weinig binnen krijgt en dat daardoor je spijsvertering in de lage stand staat. Dan wordt alles heel langzaam verwerkt wat ook kan zorgen dat je teveel opslaat bijv. Ik zou eens met een dietiste kijken of je dit fatsoenlijk op gang kunt brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:26

Niet avondeten is echt niet gezond denk ik nee. Je kunt ook gewoon diepvriesmaaltijd halen, of een maaltijdsalade? Kost geen tijd en eet je toch nog gezond! :j

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:26

Joolien, ik weet het. Maar als ik alleen ben ga ik niet een maaltijd klaar staan maken. Vriezer heb ik niet ;)

Vanavond eet ik buiten de deur dus een normale maaltijd :')

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:27

gribaldi, pas je op voor een eetstoornis? dit is écht niet goed.

Sharon, thee drinken? helpt voor mij altijd :D

valt vies tegen hoe gezond die kant en klare maaltijdsalades zijn.
Maar is altijd beter dan friet, of alleen chips...

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:28

Ja, niet ineens veel meer gaan eten maar het rustig opbouwen. Als je lichaam nu nog niet in spaarstand is, dan gebeurt dat uiteindelijk wel. Dit is inderdaad echt niet gezond! Die tijd moet je echt maken, of anders inderdaad in het weekend koken en invriezen (meal prep! :D)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:30

gribaldi schreef:
Joolien, ik weet het. Maar als ik alleen ben ga ik niet een maaltijd klaar staan maken. Vriezer heb ik niet ;)

Vanavond eet ik buiten de deur dus een normale maaltijd :')

Waarom niet? Je kunt eten voor 2 dagen halen en maken(neem aan dat je wel een koelkast hebt?). Maar ook voor 1 dag geen problem. Vlees van 1 stuks, aardappels schillen voor jezelf en groente halen naar belang. Ok met bloemkool wordt dat wat lastig maar je kunt prima potjes groenten eten.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 12-03-15 17:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:30

Kant en klare salades deed ik voorheen hoor, of van die magnetron maaltijden maar als je dat te veel doet ben je er ook wel even klaar mee ;)

haha ik kan heel goed snoepen hoor, afgelopen weekend een kinder bueno taart gemaakt en opgegeten. Wellicht is het de tijd door de weeks altijd druk en ik gun me dan inderdaad geen tijd om te eten.
Word hier vaak op gewezen hoor, dat ik eens moet eten.

Nu is het niet zo dat ik super dun ben oid hoor :+ gewoon normaal...

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:32

Zo he gribaldi, ik zou echt opletten! Desnoods toch een vriezer aankopen of de moeite doen, want dit is zeer ongezond!

Bij mij helpt water drinken tegen de honger :-)

Ik blijf straks bij vriendlief eten, z'n zus gaat verse lasagne maken. Niet helemaal gezond maar na mijn positieve weegmomentje vandaag heb ik dat wel verdiend denk ik zo :D

Ymke_Z

Gribaldi, dit is echt ongezond als je zo weinig eet. Je lichaam gaat op een gegeven moment je spieren ect ook op eten omdat het aan brandstof moet komen..

Heb je ook geen koelkast, koken voor 2/3 dagen moet goed blijven in de koelkast

Nessa

Overigens woon ik ook alleen. Sta altijd netjes te koken voor mijzelf.
Of course heb ik daar lang niet altijd zin in, dan is het maaltijdsalade, soep of frietjes.
Maar koken voor 1 persoon kan makkelijk. Als ik pasta maak, is de saus voor 2 dagen.
Verder kook ik vaak met verse groentes.
Vriezertje aanschaffen is wel handig. Je hebt van die kleine vriezertjes.
Kun je gewoon vlees kopen. Ik verpak die altijd per 1 stuks :D

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 17:36

Jeetje Gribaldi, wat weinig! Jaloers op eigenlijk dat je zo weinig kán eten en niet kapot gaat van de honger!

Net heerlijk van het weer genoten bij de paardjes. Ik hou van dit weer!