Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
secricible schreef:Wat zou jij iemand adviseren die op een dag 2 broodjes + gezond avondeten eet en nog aankomt, maar vanwege ziekte niet dagelijks kan sporten?Het mooie is alleen dat mensen liever struisvogelen en zichzelf slachtoffer voelen van hun ziekte. En dat is prima, maar de balans tussen hoeveel je eet en hoeveel je nodig hebt blijft gewoon, ook bij ziekte.
Je lichaam kan geen vet maken uit de lucht, hoe graag men dat wil geloven. Je lichaam maakt vet uit een overschot aan kcal.
secricible schreef:Wel degelijk, die komen bij me na verwijzing van de huisarts. Want ook iemand met een vertraagde stofwisseling door medicatie, een afwezige schildklier of hypofyse-aandoening (zeer zeldzaam) kan afvallen door zijn intake naar beneden te schroeven. En soms moet je dan echt een eind naar beneden, lager dan de gezonde mens gaat zitten (in geval van hyposfyse lag de onderhoud op 1700kcal met zeer intensief sporten dus om af te vallen naar 1200kcal), maar als iemand er voor gaat kan het.
Het mooie is alleen dat mensen liever struisvogelen en zichzelf slachtoffer voelen van hun ziekte. En dat is prima, maar de balans tussen hoeveel je eet en hoeveel je nodig hebt blijft gewoon, ook bij ziekte.
Je lichaam kan geen vet maken uit de lucht, hoe graag men dat wil geloven. Je lichaam maakt vet uit een overschot aan kcal.

jullie gaan snel Yipee schreef:chanel1985 schreef:Niet meer eten misschien.....? Want ja, afvallen kan iedereen.
Uiteindelijk ga je dood als je niet meer eet. Niet door energie gebrek alleen maar je mist vitamines, mineralen essentiele aminozuren.... heel erg kort door de bocht.
chanel1985 schreef:Daarom zijn bepaalde opmerkingen in dit topic ook behoorlijk pijnlijk en ik vraag me af of degene die het zegt, dat ook daadwerkelijk beseft.[naam] schreef:Dan ga je dood.
Dat is ook wat ik bedoel, niet meer dan 1200 cal, of zo weinig eten als de persoon in uw voorbeeld. Wat moet die doen om toch af te vallen, want het is toch maar een principe van minder eten dan je lichaam aankan. Maar als je al zo weinig eet, wat dan......
bruintje123 schreef:KoudbloedKim schreef:Dan ga je dood.
Maar geen ziektekosten meer.
Denk dat sommige dat dood gaan een prima oplossing vinden.
secricible schreef:Wel degelijk, die komen bij me na verwijzing van de huisarts. Want ook iemand met een vertraagde stofwisseling door medicatie, een afwezige schildklier of hypofyse-aandoening (zeer zeldzaam) kan afvallen door zijn intake naar beneden te schroeven. En soms moet je dan echt een eind naar beneden, lager dan de gezonde mens gaat zitten (in geval van hyposfyse lag de onderhoud op 1700kcal met zeer intensief sporten dus om af te vallen naar 1200kcal), maar als iemand er voor gaat kan het.
Het mooie is alleen dat mensen liever struisvogelen en zichzelf slachtoffer voelen van hun ziekte. En dat is prima, maar de balans tussen hoeveel je eet en hoeveel je nodig hebt blijft gewoon, ook bij ziekte.
)
Mieske200 schreef:Ik heb opzich niets tegen 'vollere' mensen, maar als je duidelijk overgewicht hebt, vind ik het niet bepaald gepast om een extra large menu te gaan eten bij de McDonalds. Ja, ze mogen af en toe eens genieten, maar dat vind ik toch niet zo fijn om te zien c:
Edit; en ja, dit zie ik regelmatig :'D