Regenwoud word niet gekapt om daar runderen te laten grazen, maar om landbouw te drijven van de plaatselijke bevolking die ander (al eerder gekapte bossen) totaal uitgeput hebben door completen verkeerd landbouw beleid. (denk aan onvoldoende bemesten)
Later zijn ze er soja op gaan verbouwen voor, ja wel, dierlijke voeders in de westerse wereld. Ook in huisdier voeders zit dit! De boeren daar lachen zich kapot om die idiote westerlingen die die zooi aan hun dieren voeren. Zijn doen het niet want weten dat er praktisch geen voedingstoffen in zitten.
Methaan is plantaardig van aard, niet dierlijk, en is onderdeel van aardgas. Het word ook moerasgas genoemd. Werd in het verleden in onze moerasgebieden wel opgevangen en gebruikt om op te koken en lampen te laten branden. Puur natuur product eigen, maar wel giftig.
Tegenwoordig word methaan geproduceerd voor groene energie. Ik vraag mij dan af waar de verbrande methaangassen blijven en hoe schadelijk deze dan nog zijn.
Ik eet geen vlees/fruit/groente/noten wat (ver)over de grens gefokt/geproduceerd is. Het liefst ook nog biologisch. Om redenen dat niet alles van ver weg beter is. Het is dus eco vriendelijker en dier vriendelijker om het van dichtbij te halen. Daarmee ga je veel onnodig transport tegen. Wat weer milieu vriendelijker is en brandstoffen bespaart. Op deze manier werk ik voor mijn gevoel mee aan een beter milieu.
Kleding koop ik veelal 2e hands, mede omdat het produceren van nieuwe kleden erg veel (drink)water gebruik word.