Polivy schreef:Wat ik bij jou mis LHO is het in de waarde laten van anderen en hun visies. Jammer, want op deze manier is het moeilijk om een goede discussie te voeren waarbij je openstaat voor elkaars visies en meningen.
Zeker als je kijkt naar de openingspost van TS vraag ik me weleens af wat je hier met jouw tunnelvisie als bijdrage denkt toe te voegen. Jouw reacties passen meer in een wel of niet vaccineren-topic. Niet in een topic waarbij men open staat voor mogelijke alternatieven (of dit nu in de vorm is van homeopathie of alleen al anders naar het vaccinatieprogramma kijken en daar alternatieven in vinden (dit kan bv ook door later vaccineren en mogelijk niet alle vaccinaties geven) en dus naar ervaringen vraagt.
Hoe interessant ik mogelijke andere zienswijzen en visies ook vind (en ook met veel plezier de posts van anderen waaronder Shadow gelezen heb) pas ik er voor elke keer weer respectloze en denigrerende reacties (nitwits, aluhoedjes... etc) te lezen richting mensen met een andere zienswijze, wat een open discussie en uitwisseling van visies m.i. onmogelijk maakt. Helaas concludeer ik a.h.v. de woordkeuze dat dit ook echt zo bedoeld is en ontstip ook ik dit topic.
Ik wens iedereen veel succes bij zijn/haar eigen overweging. We willen uiteindelijk allemaal het beste voor onze kinderen.
En wat ik mis bij de mensen waar ik wat feller op reageer, is iets van onderbouwing. Een bron, of wat dan ook. Het blijft bij vage 'oh maar we weten het niet en misschien zit't wel zusofzo'. Het is gevaarlijke, ongefundeerde paniekschopperij.
Het is je kind geen autogordel om doen, omdat het wel eens zweetuitslag kan krijgen van zo'n warme gordel. En ach, hoeveel helpt zo'n gordel nou? Er zijn ook mensen die hun kind verloren zijn die wél een gordel om had.
En dat als je dan aangeeft, dat er genoeg wetenschap is om te zeggen dat een gordel écht helpt, en dat een gordel helemaal niet werkelijk kwaad kan, het balletje ineens omgedraaid wordt en ik mij slechts volgzaam opstel en mij niet genoeg inlees.