Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:19

Pfoe, gisteravond helaas niet mijn volledige schema af kunnen maken, zag er ook erg tegenop aangezien ik nog spierpijn had in mijn bovenbenen... Maar gewoon al mijn reps gedaan bij het squatten/lunges en nu is mijn spierpijn een heel stuk minder haha. Voelt toch wel goed :) Vrijdag mijn eerste weging sinds mijn 'startweging'. Zo zenuwachtiiig.

Heel veel mensen zien verschil, maar ikzelf ben bang dat het verbeelding is...

SteffiiY

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 11:41

Ik zou gisteravond eigenlijk naar bootcamp gaan maar helaas voelde ik mij niet goed, en heb ik nu dus ook een beetje griep. Ben wel gewoon aan het werk maar echt fit ben ik niet.
Vanavond maar sporten even overslaan en morgenochtend hoop ik weer even te kunnen gaan zwemmen!

Knudd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 13:38

Beterschap SteffiY, hopelijk voel je je snel weer beter :)

Ik ben zelf een beetje soft geweest afgelopen twee dagen. Niet gesport helaas. Vanavond maar weer de fitness en het zwembad induiken :)

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 16:35

@ emita
Buikspieren + squats lunges kickbacks enz

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:02

Sanne, lekker bezig! Fijn he, als alles steeds beter gaat.
Moonfish, balen zeg van je offweek. Maar helaas zitten die er ook tussen, volgende week hopelijk weer beter!
Giainti, rust is ook een onderdeel van trainen he? Daar wordt je ook sterker van.
Secricible, jeeh, fijn dat de weegschaal ook weer meewerkt. Word je harde werken toch beloond.
Elmira, veel plezier vanavond, ben benieuwd wat je er van vind.
Steffi, het zit inderdaad een beetje in de lucht. Ik zou inderdaad niet gaan bootcampen, maar een beetje licht sporten moet wel kunnen morgen, beterschap!

Nou ik dacht gister lekker te gaan slapen, lag nog even wat te surfen met de laptop aan in bed. Gaat opeens beneden de muziek hard aan. Ik roepen, geen reactie (vriendje zou laat thuis zijn). Dus ik dacht, misschien is de kat op het aanknopje van de discman gaan staan. Ik naar beneden geslopen, kat zat onschuldig in de woonkamer, discman was uit…
De boxjes maar uit gezet en weer naar boven gegaan en m’n vriend gebeld, die was bijna thuis.
Wat bleek: de computer staat in verbinding met de boxjes via bluetooth en ik had per ongeluk een youtube filpje aangezet. :S

Vandaag weer lekker klimmen en dan even rust. Dit weekend een lang weekend naar Parijs :D

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 17:36

@ manzano; aan je woonplaats te zien wonen we dichtbij elkaar. Ik woon in de nieuwbouw en Oudenrijn bevalt mij goed. Veel verschillende soorten lessen en veel begeleiding aanwezig in de fitness ruimte. Het werkt voor mij omdat ik op de fiets kan en er dan weinig reistijd is en meer tijd om te sporten. Kinderen afzetten op school vrijdags en dan meteen door.

Bij newstyle en er zit en nog eentje bij de wall, zou ik altijd met de auto moeten en dat houd me tegen.

Anders overal een gratis dagkaart aanvragen en kijken wat bij je past.

@ moonfisch (althans ik dacht dat jij het was) wat naar dat je nu veel last hebt van je ontstekingen, is het altijd wisselend of nu met de kou erger? Sterkte en beterschap

Elmira30

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:02

Zo ik heb de eerste les overleefd. Ik vond het erg leuk maar ook vooral lastig nog om in het ritme mee te komen.
Ik heb de gewichten echt laag gehouden maar met de biceps (of zijn het triceps oefeningen,ik haal die steeds door elkaar, je moet de stang naar je borst en dan naar beneden doen) daar merkte ik wel dat de gewichten te laag waren. Ik train met fitness met losse gewichten zwaarder.
Ooh de push ups en die oefeningen op de steps dat je met je kont naar de grond moet zakken en buikspieren wat een hel! :oo :oo :')
Verder viel het me erg mee. Ik was erg aan het klungelen met mijn evenwicht tijdens de lunges en omdat het tempo best hoog was, voelde ik me zo klunzig. _O-

Ik ben benieuwd naar de spierpijn :)

Iemand nog lekker gesport vanavond?

Lieke ik moest wel even grinniken om je verhaal met die boxen hoor :=

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:03

Ik heb vandaag een lekkere rustdag!
Ik geloof dat ik wel iets met crossfit wil doen, ben me aan het inlezen...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:50

En zojuist maar meteen een mailtje gestuurd naar een trainer in de buurt. Biedt strippenkaarten aan, dus zit niet vast aan een abbonnement, dat vind ik wel lekker :)
Zou graag bijvoorbeeld 2x per maand trainen ergens en dan handvaten krijgen om thuis ook serieus te trainen...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 22:52

Mama3 schreef:
@ manzano; aan je woonplaats te zien wonen we dichtbij elkaar. Ik woon in de nieuwbouw en Oudenrijn bevalt mij goed. Veel verschillende soorten lessen en veel begeleiding aanwezig in de fitness ruimte. Het werkt voor mij omdat ik op de fiets kan en er dan weinig reistijd is en meer tijd om te sporten. Kinderen afzetten op school vrijdags en dan meteen door.

Bij newstyle en er zit en nog eentje bij de wall, zou ik altijd met de auto moeten en dat houd me tegen.

Anders overal een gratis dagkaart aanvragen en kijken wat bij je past.

@ moonfisch (althans ik dacht dat jij het was) wat naar dat je nu veel last hebt van je ontstekingen, is het altijd wisselend of nu met de kou erger? Sterkte en beterschap

Dat komt door stoppen met huidige pijnstillers en ontstekingsremmers.
Ik dacht dat ik wel een paar dagen zonder kon. :+
Niet dus, heeft verband met Lyme wat dus ook reuma achtige pijnen kan geven.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:02

Wat rot zeg moonfisch :(

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 23:19

Net weer lekker getraind thuis.
Merk verschil in mijn spieren, hou alles langer vol dan eerst.
Zie alleen nog geen verschil maar dat komt wel.
15 min been en bilspieren,
8 min buikspieren.

Morgen naar de sportschool :D

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 00:21

Je doet er niks aan helaas, gelukkig werken die pijnstillers erg goed als ze eenmaal weer ingewerkt zijn.
Nu vandaag was het al stukken beter maar nog niet helemaal oke, heb dus ook maar de aquafitness niet gedaan voor vanavond dus eigenlijk is mijn hele weekschema in de soep gelopen. :+
Nouja na dit weekend zal alles wel weer ingewerkt zijn sowieso, dan sla ik spinning over morgen en dan heb ik tot maandag de tijd om te herstellen. :)

Vind het ook wel even lekker nu die rust, ik heb weken hard gesport en nu dus even rustig aan is ook prima merk ik. Zit nu ook wat hoger in de dosering killer-druppels dus dat is ook even wennen.

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:12

om even binnenvallen na tijdje weer naar de sportschool geweest les shake gedaan en weer is het onderaan mn rug begin bil kapot dit komt natuurlijk door de lig oefeningen vorige x had ik hier ook last van....

Wie heeft de gouden tip voor mij

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:19

Stuk als in open?

Even denken wat ik vandaag ga trainen.. Of MN kont of MN buik en rug..

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:24

Nu is net het velletje eraf ook helemaal rood en vooral pijnlijk.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:28

Handdoek gebruiken? Of yoga matje??

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:33

Heb beide gebruikt matje en daarop handdoek....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 10:35

blijkbaar beweeg je dan teveel tijdens de oefeningen waarbij je moet liggen.
Ik had dit bij buikspieroefeningen (pike crunches o.a.), en dat bleek te komen doordat ik mijn buikspieren niet voldoende aanspande. Ik denk dat het goed is om te kijken waardoor je over de grond beweegt. Liever de oefening goed uitvoeren maar dan wat langzamer, dan snel op de verkeerde manier..

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 11:43

Mm dat zou kunnen! Me matje verschuift idd ook wel eens! Dat wordt dus beter door nog meer je buikspieren aan te spannen?

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:46

Jeej, meting vanmiddag gehad, 2,8 kilo afgevallen in een maandje/4 weken. Dus daarover wel tevreden.

Vorige keer heeft de vrouw die ons heeft geholpen het kledinggewicht op 2 kilo gezet, in plaats van 0,4-0,6 kilo. Dus dat heeft de eerste meting een beetje banketstaaf gemanipuleerd. Alleen maar even kijken naar de totale kilo's dus, en volgende maand de rest :)

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 17:40

Wow, weer veel bij te lezen..
Netjes Drunksheep, 2,8 kilo eraf!
Beterschap nog SteffiiY!

Ik kwam zelf deze week tot de conclusie dat er een kilo af is, ben ik al heel blij mee *\o/*
Deze week (voor mijn gevoel) wel lekker actief bezig geweest (behalve op bokt dus :') )
Maandag: begonnen met squat & push-up challenge en nog een twintig minuten stretchen
Dinsdag: polefitness, beide challenges en weer stretchen
Woensdag: Polefitness, beide challenges en stretchen
Donderdag: twee uur in de sportschool (deels omdat we nog steeds de makkelijkste volgorde voor ons programma aan het uitvogelen zijn), daarbinnen de challenges en het stretchen ook gedaan
Vandaag weer verder met de challenges en het stretchen :)
Ik probeer op dit moment van maandag t/m donderdag naar de sportschool te gaan omdat ik vrijdag t/m zondag bij mijn ouders ben ivm werk.. Alleen heb ik deze week en aankomende week op maandag ook verplichtingen voor het werk dus kon het niet :(

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:01

Drunksheep en mikel, super goed.
Ik kan zondag pas wegen, gisteren en vandaag niet thuis en raak helemaal gestressed.

Gisteren op de hotelkamer getraind, dat ging best wel heel lekker. 2crossfit workouts achter elkaar gedaan, beide voor tijd.
Vandaag wilde ik hetzelfde doen, maar tijdens de eerste workout begon die rotknie weer... Natuurlijk weer schijteigenwijs wel lunges gedaan terwijl dat om de een of andere manier niet kan met mijn knie.. Snap niet waarom niet :S en als die knie eenmaal zeer doet gaan squats e.d. Ook niet meer natuurlijk...
Dus nu weet ik niet zo goed wat wel, heb andere routine nog wel gedaan, ondaks een paar squats, maar voel me helemaal geirriteerd en niet tevreden... Pff -O- hoop echt dat ik binnenkort uit die dip kan komen...

miekel92

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:05

Ik vind het heel goed van je dat je toch wat gaat doen, ondanks dat je in een dip zit!
Misschien heb ik erover heen gelezen hoor, maar weet je ook wat je knie scheelt?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-14 22:42

Nee, heb tot nu toe heel eigenwijs gedaan.
Ik ben er 7jaar geleden mee naar de huisarts geweest, die het gooit op "jonge meiden knie", een aandoening waarbij er te weinig kraakbeen in het gewricht zit oid. Volgens hem was het veel voorkomend en was het handig om terug te komen als het na mijn 25ste bleef, en nu ben ik een half jaar 25 dus eigenlijk moet ik terug, maar door chaos en verhuizing heb ik dat nog niet gedaan. Heb toen ook oefeningen gekregen, o.a. de onderbenen strekken met een zak suiker er op, besef me nu steeds meer hoe onbenullig die oefeningen waren en dat ik me nogal heb laten afschepen...
Heb het goede voornemen om me volgende week vrijdag in te gaan schrijven bij de huisarts in het dorp en dan zowel bloedonderzoek als die knie ter sprake te brengen...
Laatst bijgewerkt door secricible op 05-12-14 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt