Bult van 2,5 cm op m'n nier...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-15 22:12

Ik voel me heel slecht, maar ben wel gewoon thuis. Mijn nieren zagen er goed uit, op die bult na dan. Ze was bang dat die ergens opgezet waren en daardoor het bloed in m'n urine. Maar gelukkig niet.
Ontstekingswaarden waren ook weer goed.

Ze denken dat het toch een virus is en dat ik er nu gewoon niet bovenop kan komen omdat m'n weerstand slecht is. Moet het dus toch nog een weekje aankijken.... Tenzij het niet gaat, dan moet ik weer contact opnemen.

Maar eten en drinken gaat amper... Op een goede dag drink ik een halve liter. Maar ik moet nogsteeds overgeven en ben aan de diarree -O- |o En eten is ook niet meer dan wat in een hand past.
Afvallen gaat dus wel hard nu, enige voordeel. Heb wel tips gekregen voor eten en drinken, dus hopelijk word dat beter.En heb nog een flinke voorraad primperan liggen, die neem ik ook nog wel eens, maar daardoor voel ik me ook weer moe etc.

ievie

Re: Bult van 2,5 cm op m'n nier...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 08:35

Jeetje ts, wat naar te lezen dat jij je zo beroerd voelt. Bij twijfel gewoon bellen hoor. Het is niet.normaal dat je nauwelijks kunt eten/drinken. Sterkte

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 08:44

Ts wat heftig! Ik wil je alle sterkte toe wensen!
KOM OP MEID! JE KUNT HET!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-15 16:58

Bedankt!

Het is zo frustrerend... Heb geen idee meer wat ik kan doen, heb vandaag nog niks gegeten of gedronken, nouja op 2 slokken water na om ibuprofen naar binnen te krijgen. Voel me slapjes en alsof ik een klap op m'n hoofd heb gehad... Denk dat dat komt door het niet eten en drinken. Maar heb geen honger en dorst en de gedachte aan toch iets nemen laat me al al zo'n beetje kokhalzen.
Maar zal toch een keer moeten....

Zo eerst maar eens een douche nemen als het lukt, ben vandaag nog geen seconde uit bed geweest... Misschien voel ik me daarna wat beter.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:17

Is er niet iemand die een pot spirulina kan halen voor je? Ontgift lekker en geeft ook wat energie, hopelijk knap je dan snel wat op.. Narcosemiddelen kan niet iedereen even goed afvoeren, beetje hulp is soms wel fijn. :-)

Stefaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:19

Pfoe seg! Veel beterschap en hopelijk voel je je toch snel iets beter!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:21

Niet drinken is erg gevaarlijk Daphne!
Echt daarvoor aan de bel trekken.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:59

Zou als ik jou was morgen even met huisarts/ziekenhuis overleggen voor ander middel voor de misselijkheid. Denk namelijk dat misselijkheid onderdrukken het belangrijkst is nu. Dan kan je ook weer wat gaan eten en voel je meestal wat beter.
Als je van de primperan zo suf wordt kunnen ze bv zofran (ondasteron) geven hier wordt je niet suf van. Dit kan je dan even standaard 3x per dag nemen zodat alles hopelijk wat rustiger wordt.

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:50

De hele.dag niet gedronken? Oei.. Daar ga je je ook niet beter van voelen. Probeer jezelf toch te dwingen iets te drinken, hoe lastig dat ook is.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 10:58

Heb vanochtend gebeld of ik iets anders tegen de misselijkheid kan krijgen dan primperan, moet na half 12 terugbellen :)

Afgelopen nacht was vreselijk -O- Voelde me zo slecht, nog wel geprobeerd wat te drinken, maar meer dan 3 slokjes zijn niet gelukt. Uiteindelijk mezelf zo uitgeput met constant huilen, dat ik gelukkig in slaap gevallen ben.

Maar wat een tegenvaller toen ik zo vroeg weer wakker werd.... :+

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:10

Weten ze wel dat je niet drinkt?

Wat naar te lezen dat je je zo beroerd voelt..

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 17:42

Nou, mooi is dat... Ik zou domperidon krijgen, maar mijn moeder ging net naar de apotheek en dat is dus niet meer te krijgen -O- Gevraagd naar wat anders... Dat was er niet. Speciaal gevraagd naar zofran, dat gaven ze alleen als je chemo"s krijgt %)

Dus, pech gehad :+ Nouja de primperan, maar dat helpt niet en ik voel me dan helemaal een zombie.

Ja, ze weten dat ik niet drink. Daarvan zei de assistent dat ik op een dag toch 2 glazen moest drinken en 3 keer op een dag moest plassen... Nou, aan 3 keer kom ik echt niet... 1 keer op een dag eerder.
Maar als ik die 2 glazen niet drink op een dag, dan moet ik worden opgenomen.. Nouja vandaag 2 kleine glazen gedronken. Maar of dat elke dag lukt.... voel me door dat drinken ook direct weer misselijker.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:21

Het is toch wel echt het beste anders droog je uit. Ik heb ook op zo'n punt gezeten dat ik 2 of 3 avonden achter elkaar zonder reden misselijk werd en binnen 10 minuten alles eruit kwam. Toen zei mijn moeder je gaat uitdrogen als je nu niet meer gaat drinken. En toen dronk ik ook nog niet eens een glas. Het is dus wel echt belangrijk.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:47

Wat een onzin zeg van die apotheek of huisarts (zeg ik als apothekersassistente). Domperidon is gewoon nog verkrijgbaar alleen niet meer in de vrije verkoop maar op recept wel. Ze zijn wel een stuk voorzichtiger mee geworden maar verkrijgbaar is het wel gewoon.
En zofran is niet alleen voor naar de chemo bij ons krijgen patiënten het na een orthopedische operatie gewoon mee naar huis als ze heel erg misselijk zijn van de pijnstillers.
Hou het goed in de gaten want je moet inderdaad wel voldoende vocht binnen blijven krijgen anders gewoon weer overleggen dan maar met huisartsenpost die kunnen je dan doorverwijzen naar spoedeisende hulp. Daar kunnen ze tenminste ook via injectie of infuus iets tegen de misselijkheid geven. De cirkel moet nu toch even doorbroken worden.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 16:28

Heb net overlegd met een arts van de spoed eisende hulp en ik krijg wat anders voor de misselijkheid. Weet nog niet wat, mijn moeder haalt het op voor me.

Hopelijk werkt dat wel, want vandaag is weer een dag dat eten en drinken er niet in zit.... %)

ievie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:51

Ik ga met je mee hopen!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-15 18:56

Pfoe, ik heb nog niet echt het idee dat de misselijkheid minder is, maar het doet wel wat.... Voel me ontzettend suf, zie ook behoorlijk wazig. Heb net wel wat gedronken, tot nu toe gaat het goed, al heb ik nu wel pijn.

Heb nu Emesafene.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:08

Daphne__ schreef:
Pfoe, ik heb nog niet echt het idee dat de misselijkheid minder is, maar het doet wel wat.... Voel me ontzettend suf, zie ook behoorlijk wazig. Heb net wel wat gedronken, tot nu toe gaat het goed, al heb ik nu wel pijn.

Heb nu Emesafene.

Klopt emesafene kan je ook wat suf van worden, Wordt meestal gegeven bij zwangerschapsmisselijkheid :)
Hopen dat je nu wat op gaat knappen anders maandag gewoon weer contact op nemen

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 13:09

Ik weet niet of ik de emesafene nog durf te nemen -O- Afgelopen nacht was vreselijk en voor mijn gevoel is de emesafene daar de oorzaak van. Ik heb 's avonds 1 pil genomen en was daarna erg suf en sliep al snel. 'S nachts werd ik wakker door een nachtmerrie, mijn hart ging zeker een half uur flink tekeer en ben 2 uur doodsbang geweest. Dacht vanalles te horen beneden en op de gang, ben nog nooit zo bang geweest -O-
Toen ik eindelijk weer rustig was, ben ik weer in slaap gevallen en ben nou een uurtje wakker, maar nogsteeds heel vaag en moe.

Heb dit nog nooit eerder gehad en gebruik ook niks anders :+ In de bijsluiter staat er niks over en misschien komt het er niet eens door, maar waar komt het anders door....

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 13:31

Nou het kan zijn dat je jezelf gek maakt. Dat weet ik niet maar ik zeg ook maar wat. Het kunnen ook bijwerkingen zijn

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:35

Of uitdroging.

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 14:51

ojaa dat kan ook. Niet zo handig meis. Probeer toch maar eens wat meer te drinken want dat is echt heel belangrijk anders droog je idd echt uit

Gub

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 15:04

Hey TS, wat een vervelende situatie zeg!
Uit ervaring weet ik dat je je door uitdroging heel naar kan voelen. Ik kreeg ook emesafene tegen de misselijkheid. Werd er wat suf door, maar herken de andere klachten die jij beschrijft niet.
4 dagen infuus met vocht hebben mij er weer bovenop gebracht.
Sterkte meid!

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 20:25

Ik ga morgen de huisarts bellen... Hoop dat zij een oplossing heeft of iig een idee. Op de spoed eisende hulp kreeg ik de gyneacoloog aan de telefoon en die vond het volgens mij maar onzin dat ik belde, want hij vroeg: Ja, wat wil je nu dan? Nouja lijkt me niet heel moeilijk te raden als je amper kunt eten en drinken. Dat ik soms helemaal niet drink andwoorde hij niet op.

Ik snap ook niet helemaal waarom de gyneacoloog daar nog over gaat zegmaar.... Want er zijn weetikhoeveel echo's gemaakt en er is niks mis met de eierstok waaraan ik geopereerd ben. Ze dachten aan een virus waar ik niet bovenop kan komen...
Dan lijkt een gyneacoloog me niet meer de persoon die dit behandeld zegmaar, lijkt me? Zou niet weten wie wel trouwens.

De gyneacoloog waar ik woensdag was zei, kijk het een weekje aan, tenzij het niet gaat. Nouja wanneer gaat het niet? Ik denk dat niet kunnen eten en drinken daaronder valt.

Uitdroging lijkt me idd best goed mogelijk.... En de dagen waarop ik niet drink, worden denk ik niet goedgemakt door 2 glazen op een goede dag.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:55

Ik denk dat je beter wel kunt drinken dan niet omdat je niet wil overgeven.
Al hou je het maar 10 minuten binnen dan is er toch iets opgenomen.