Weer vlees eten na 20 jaar vegetarisch te zijn??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 23:27

NatasjavE schreef:
Mizora schreef:
Dan is je totale calorie-inname waarschijnlijk onvoldoende. Dat is iets anders dan dat je onvoldoende koolhydraten binnen krijgt. Of eet je dan evenveel kcal als dat je zou doen met de 5 boterhammen en die opscheplepels pasta/rijst/aardappelen? Want een hoop mensen halen inderdaad het overgrote deel van hun kcal uit koolhydraten, die gewoon weglaten veroorzaakt inderdaad gewichtsverlies.

Het is niet aan te vullen met groenten. Ik eet ruim voldoende groente en fruit op een dag. Als ik de boterhammen weg laat en vervang voor nog meer groente en fruit dan ga ik neer. Geloof me,..ik heb het geprobeert. :)

Ik ga weer neer van die boterhammen.
Dan kan ik daarna echt terug mijn bed in, en ik zit in no-time vol met candida ook niet handig.
Daarbij blaas ik er aan alle kanten van op, ik eet geen crackers/brood overdag, alleen s'avonds aardappelen/rijst.
Daar gedij ik 300 keer beter op als brood.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 07:59

Freya6 schreef:
Fiffill schreef:
Wat een onzin, wie zegt dat 'zielige' diertjes altijd de reden zijn voor een vegetarische levensstijl?

Inderdaad! Wist je trouwens dat er helemaal geen honger hoeft te zijn op de wereld? Omdat er zoveel vlees wordt geconsumeerd gaat een heel groot deel van de voeding naar de dieren, waar anders mensen monden van hadden kunnen worden gevuld.
En bekijk maar eens hoeveel water er gebruikt wordt in de intensieve veehouderij.

Precies, wanneer we zouden stoppen met zo veel vlees eten, zouden er miljarden monden meer gevuld kunnen worden. Er zijn al lang aanleidingen om te denken dat alle dierlijke producten helemaal zo goed niet voor je zijn, dat je vlees nodig zou hebben is allang achterhaald.

Voor het milieu zou minder vlees eten of stoppen heel goed zijn. Genoeg redenen om te minderen dus.