Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xNathaliee schreef:Hallo allemaal,
Ik wil graag een topic starten met mensen die net als mij een sportdoel hebben.
Even in het kort mijn verleden: Ik ben sinds ik de pil slik zeker 10/15 kilo aangekomen (in 6 jaar tijd). De afgelopen 1,5 - 2 jaar ben ik meer op voeding gaan letten met als doel: een strakker lichaam. Helaas is dit niet gelukt. Heb al veel dingen voorbij zien komen: veel sporten, weinig sporten maar meer op je voeding letten. Wel veel cardio, juist weer niet maar krachttraining. Op je cal letten, en dan weer meer op je koolhydraten/eiwitten/vetten inname letten. Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Gelukkig met wat hulp van boktnu een algemeen schema gemaakt wat ik graag hier wil delen. Ik zou het ook fijn vinden om hier alles kwijt te kunnen dus dan wordt het een soort van dagboek. Er zijn al een aantal topics over eten en over sporten maar dit topic is bedoeld om alles te bespreken.
Dus wie doet er mee? Heb je een doel, een eet én sportschema en wil je hier graag komen meekletsen over de voortgang en tips uit te wisselen dan heet ik je welkom!
Mijn gegevens:
Leeftijd: 22
Kilo: 74
Streefgewicht: 65
Lenge: 1.70m
Doel: strak lichaam
Aantal cal wat ik gemiddeld elke dag mag eten: 2100
Sport:
Maandag spinnen, woensdag krachttraining, vrijdag en/of zaterdag) krachttraining.
Ik wil om de week op vrijdagochtend mezelf wegen. Overigens heb ik voor mezelf op papier even een rooster gemaakt wat ik 'moet' doen tot eind september, dat werkt voor mij
phormicola schreef:Ik kom ook weer even gluren
Hier enorm veel vooruitgang! Ik ben alweer een stuk sterker, met sommige oefeningen zit ik al bijna op m'n oude niveau.
De focus ligt voor mij dan ook bij sterker worden voorlopig. Ik richt me op 5-8 herhalingen met een zo zwaar mogelijk gewicht.
Inmiddels begin ik ook cm's kwijt te raken, het meeste rond mijn middel. Al 8cm
phormicola schreef:Ik kom ook weer even gluren
Hier enorm veel vooruitgang! Ik ben alweer een stuk sterker, met sommige oefeningen zit ik al bijna op m'n oude niveau.
De focus ligt voor mij dan ook bij sterker worden voorlopig. Ik richt me op 5-8 herhalingen met een zo zwaar mogelijk gewicht.
Inmiddels begin ik ook cm's kwijt te raken, het meeste rond mijn middel. Al 8cm
Kayleigh_ schreef:Lieve mensen, ik heb een vraag. Ik doe regelmatig hardlopen in de sportschool. Meestal intervallen (1 minuut wandelen, 1 minuut vollebak), maar ik probeer ook steeds vaker om langer te rennen op een wat lagere snelheid.
Nu heb ik zeer snel last van de zogenaamde milt. Ik hou het hardlopen zo'n twee, twee en een halve minuut vol en dan klap ik zowat dubbel van de pijn. Dus dan maar weer een beetje wandelen tot de pijn weg is... Maar ik wil zo graag wat langer kunnen hardlopen!
Aan het eten kan het bijna niet liggen, ik ga meestal anderhalf uur na het eten sporten. Heb het ook al geprobeerd op een lege maag zelfs. Drinken tijdens het lopen/rennen doe ik ook niet.
Is dit een kwestie van een bagger conditie, komt het wel doordat ik verkeerd eet, adem ik verkeerd? Ik adem altijd door mijn neus omdat ik niet teveel lucht binnen wil krijgen (las dat teveel lucht ook een oorzaak kan zijn voor de milt).
Ervaren hardloopsters, hebben jullie tips voor mij?
Danique_G schreef:Twee puntjes waar ik op wil reageren. Je begint net met lopen? Laat het intervallen achterwege, ontspannen duurloop is de basis (verbrand je ook het meeste vet mee). Intervallen gaat niet veel bijdragen momenteel. En met intervallen bedoel ik dus het draaien op 'volle bak'. Opbouwen vanuit dribbelen en wandelen is niets mis mee ofcourse.
En je milt. Ben je bekend met milt problemen? Een HA kan je hier het beste antwoord op geven. Je zegt dat je dubbel gaat van de pijn, als dat ik combi is met bekend zijn met milt problemen lijkt mij dat deze vraag beter aan een deskundige kan worden gesteld. Maar ik denk dat je te hard wilt onder andere. Bedenk dat je borst open moet zijn, schouders stil (alleen je armen bewegen), spanning op het lichaam en je heupen duw je opwaarts als het ware. Ook je passen zijn belangrijk. Je actie ligt naar voren toe en je moet een frequentie van 180 passen per minuut hebben. Let erop ook op de je lichaam recht is. Ook je tenen wijzen aan beide kanten evenveel naar voren. Verder ben ik geen liefhebber van op de band lopen omdat het niet gelijk staat aan lopen op asfalt what ever.
Dat klinkt goed Phormicola! Klinkt goed!
Hoelang doe je dat nu Natalie? (sorry even de draad kwijt)
Mijn doel voor november was om mijn sixpack af te ronden en vet% omlaag te brengen. Dit is wel gelukt in zekere zin maar die sixpack, dar afronden gaat zo moeizaam voor vrouwen. Zie wel verbetering, maargoed. Even volhouden.
Kayleigh_ schreef:Lieve mensen, ik heb een vraag. Ik doe regelmatig hardlopen in de sportschool. Meestal intervallen (1 minuut wandelen, 1 minuut vollebak), maar ik probeer ook steeds vaker om langer te rennen op een wat lagere snelheid.
Nu heb ik zeer snel last van de zogenaamde milt. Ik hou het hardlopen zo'n twee, twee en een halve minuut vol en dan klap ik zowat dubbel van de pijn. Dus dan maar weer een beetje wandelen tot de pijn weg is... Maar ik wil zo graag wat langer kunnen hardlopen!
Aan het eten kan het bijna niet liggen, ik ga meestal anderhalf uur na het eten sporten. Heb het ook al geprobeerd op een lege maag zelfs. Drinken tijdens het lopen/rennen doe ik ook niet.
Is dit een kwestie van een bagger conditie, komt het wel doordat ik verkeerd eet, adem ik verkeerd? Ik adem altijd door mijn neus omdat ik niet teveel lucht binnen wil krijgen (las dat teveel lucht ook een oorzaak kan zijn voor de milt).
Ervaren hardloopsters, hebben jullie tips voor mij?
Danique_G schreef:kayleigh, rustig lopen heeft een hogere vetverbranding. Dat is gewoon een feitbij een hogere hartslag ga je meer koolhydraten verbranden. Google maar.
voorbeeldje:
http://shop.runnersworld.nl/advies/1125 ... lopen.html