Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sorro schreef:Kennelijk snapt niemand wat sarcasme is?
Tuurlijk hoeven jullie niet binnen te gaan zitten, en zijn er inderdaad mensen die er echt medisch last van hebben.Citaat:Daarnaast kost het de gezondheidszorg klauwen met geld om die verstokte rokers een beetje op menselijke wijze op te lappen of op de been te houden.
en brengen wij de schatkist miljarden op met de acijns en gaan we ook nog iets eerder dood dus minder sociale lasten.
De vergelijking over fijnstoffen en dergelijke vind ik veel verontrustender, want voor degene die het artikel wel lezen, ookal woon jij in een rookvrij huis, als dat huis in een stad staat, rookt je kind in principe gewoon ook.
Electrische auto`s.. is heel mooi, iemand al nagedacht over de chemicalien die gebruikt worden voor het produceren van deze accu`s voor deze auto`s? Waar alle stroom vandaan komt om deze auto`s te laten rijden? Valt genoeg over na te denken of dit wel zo goed is.
Het kopje eigen belang kwam meer op naar aanleiding van het zoeken naar krantenartikel. Vond namelijk ook een artikel over een hele buurt in rep en roer over de plaatsing van Zendmasten.. niemand wil ze, ze zijn schadedlijk maar we willen wel allemaal een goede 4g dekking. Wat ik dan wel grappig vond ten opzichte van de niet rokende zus die mij verplichte flink door te stoken om de geur van naastzittend persoon te maskeren, tot aan de wij willen binnen geen rokers, maar als het mooi weer is dan moeten jullie ook niet buiten zijn.
Roken lossen wij samen op geldt voor mij nog steeds, heb je er last van, grote kans dat als je die roker aanspreekt zij helemaal er geen probleem van maken en gewoon verkassen, maar vraag het dan en ga niet overdreven zitten kuchen, kreunen en moeilijk doen. Daar bereik je het tegenovergestelde mee.
Jennyj01 schreef:sneeuwpop schreef:Toen we het theater uit liepen, moesten we buiten (! ) Door een rookgordijn. Mensen die net buiten de deur stonden onder een hoog en groot luifel roken. Eenmaal in ons hotel rook onze kleding er zelfs nog naar.
Ik denk dat dat wel mee valt.
Fred_Kroket schreef:[stuk weggeknipt]
Woon plaats kun je kiezen, en is je eigen verantwoording. Dat ik gedwongen in jouw rook moet zitten omdat hij vind dat het buiten wel meevalt is opgedrongen... Daarbij hoef je van mij niet bang te zijn dat ik ga kuchen, je krijgt in je gezicht te horen of je een tafel kan verhuizen met je sigaretten. Maar als jij je wilt verlagen tot het niveau om non verbale communicatie te negeren en daarom maar nog eentje op te steken zegt genoeg over jouw denk niveau... Want er zijn mensen die niet zo brutaal zijn zoals jou en het niet durven te zeggen.
czarina schreef:Ik merk altijd zoveel verschil met mensen die eerst rookten en nu gestopt zijn.
Ze wilden nooit geloven dat het erg stonk, dat die slechte conditie en kortademigheid en vooral smaakverlies van het roken kwam. Nu zijn ze gestopt en is het een wereld van verschil.
Wat betreft longkanker, veelvuldig onderzoek heeft wel bewezen dat het bij rokers vaker voorkomt..
En dan nog niet te spreken over copd.
Magrathea schreef:Sorry maar de accijnzen die de staat binnen krijgt op tabak zijn véél meer dan de extra gezondheidszorgkosten die "wij" maken. Bovendien is het vaak niet te zeggen of iets een direct gevolg is van roken (stel ik krijg longkanker, dan is menig persoon er snel van overtuigd dat dat door mijn roken komt, terwijl ik misschien net zo goed longkanker had gekregen als ik niet had gerookt)
Het meest hilarische voorbeeld is nog wel longkanker als secundaire kanker...Ja tuurlijk komt dat door mijn roken!
Magrathea schreef:czarina schreef:Ik merk altijd zoveel verschil met mensen die eerst rookten en nu gestopt zijn.
Ze wilden nooit geloven dat het erg stonk, dat die slechte conditie en kortademigheid en vooral smaakverlies van het roken kwam. Nu zijn ze gestopt en is het een wereld van verschil.
Wat betreft longkanker, veelvuldig onderzoek heeft wel bewezen dat het bij rokers vaker voorkomt..
En dan nog niet te spreken over copd.
Ja, maar als je naar de fysiologie van kanker kijkt kan het ook een andere oorzaak hebben.
Dat is ook een rokersdingetje: alles wat ongezond is komt vast allemaal door het roken
Fred_Kroket schreef:Jennyj01 schreef:
Toen we het theater uit liepen, moesten we buiten (! ) Door een rookgordijn. Mensen die net buiten de deur stonden onder een hoog en groot luifel roken. Eenmaal in ons hotel rook onze kleding er zelfs nog naar.
Ik denk dat dat wel mee valt.
Dat valt niet mee, zou je eens moeten stoppen met roken gaat je neus en je smaak een stuk op vooruit...
Citaat:Woon plaats kun je kiezen, en is je eigen verantwoording. Dat ik gedwongen in jouw rook moet zitten omdat hij vind dat het buiten wel meevalt is opgedrongen... Daarbij hief je van mij niet bang te zijn dat ik ga kuchen, je krijgt in je gezicht te horen of je een tafel kan verhuizen met je sigaretten. Maar als jij je wilt verlagen tot het niveau om non verbale communicatie te negeren en daarom maar nog eentje op te steken zegt genoeg over jouw denk niveau... Want er zijn mensen die niet zo brutaal zijn zoals jou en het niet durven te zeggen.
Citaat:Woon plaats kun je kiezen, en is je eigen verantwoording. Dat ik gedwongen in jouw rook moet zitten omdat hij vind dat het buiten wel meevalt is opgedrongen... Daarbij hief je van mij niet bang te zijn dat ik ga kuchen, je krijgt in je gezicht te horen of je een tafel kan verhuizen met je sigaretten. Maar als jij je wilt verlagen tot het niveau om non verbale communicatie te negeren en daarom maar nog eentje op te steken zegt genoeg over jouw denk niveau... Want er zijn mensen die niet zo brutaal zijn zoals jou en het niet durven te zeggen.
Magrathea schreef:FK: Nee maar er zijn wel meer dingen die het risico op X verhogen.
Wil je nu zeggen dat roken het risico op elke kwaal/ziekte verhoogt? Dat lijkt me ook weer een gekke aanname
Ik bedoelde overigens dat op het moment dat je bijv zegt "Goh, ik loop al de hele dag te hoesten vandaag, echt vervelend" dat mensen het in eerste instantie vervelend voor je vinden en als je dan een peuk opsteekt is het "oh dat komt daar vanaf!"
Terwijl ik gewoon 1 of 2 keer per jaar een vreselijke kriebelhoest te pakken heb... Paar Tussistin-pilletjes erin en het is weer overLijkt me sterk dat dat van het roken komt
Jennyj01 schreef:Als je het topic goed gelezen had dan had je geweten dat ik niet rook. Maar van een keer onder een luifel door de rook lopen. Da's maximaal 10 sec gaan je kleren niet stinken. Dat is gewoon onzin. Iemand die daar al last van heeft, heeft niet gewoon een hekel aan rook en rokers maar heeft een opsessie. En dat is ook weer heel ongezond.
kimz_angel schreef:Citaat:Woon plaats kun je kiezen, en is je eigen verantwoording. Dat ik gedwongen in jouw rook moet zitten omdat hij vind dat het buiten wel meevalt is opgedrongen... Daarbij hief je van mij niet bang te zijn dat ik ga kuchen, je krijgt in je gezicht te horen of je een tafel kan verhuizen met je sigaretten. Maar als jij je wilt verlagen tot het niveau om non verbale communicatie te negeren en daarom maar nog eentje op te steken zegt genoeg over jouw denk niveau... Want er zijn mensen die niet zo brutaal zijn zoals jou en het niet durven te zeggen.
Weet je wat ik jou dan zeg... je bent verstandig genoeg om zelf op te staan en binnen te gaan zitten dan heb je er geen last van ipv je zo belachelijk te maken!
Als op het terras genoeg plaats is kijk ik wel om zo ver mogelijk te gaan zitten als ik aan kom.
Is dat niet mogelijk heb je dikke pech!
Fred_Kroket schreef:Magrathea schreef:FK: Nee maar er zijn wel meer dingen die het risico op X verhogen.
Wil je nu zeggen dat roken het risico op elke kwaal/ziekte verhoogt? Dat lijkt me ook weer een gekke aanname
Ik bedoelde overigens dat op het moment dat je bijv zegt "Goh, ik loop al de hele dag te hoesten vandaag, echt vervelend" dat mensen het in eerste instantie vervelend voor je vinden en als je dan een peuk opsteekt is het "oh dat komt daar vanaf!"
Terwijl ik gewoon 1 of 2 keer per jaar een vreselijke kriebelhoest te pakken heb... Paar Tussistin-pilletjes erin en het is weer overLijkt me sterk dat dat van het roken komt
Ik herhaal mezelf nog een keer: Kan wel een andere oorzaak hebben maar roken vergroot het risico altijd, het verkleint het risico nooit...
Ik zeg niet dat het altijd een een risico vergroot, ik zeg dat roken een gezondheidsrisico nooit verkleint. Snap je het nu wel?
Ik moet binnen zitten voor een roker omdat ik ongewenst last heb van jouw "uitstoot"...
Ik heb een hekel aan rook en aan rokers die vinden dat ze geen last veroorzaken, tot nu toe vinden alle rokers dat het meevalt en als ik dat aangeef vinden ze dat je geobsedeerd bent. Het ligt nooit aan de roker maar aan degenen die last heeft van de rook en dat aangeeft...
Daarbij geeft iemand (weet niet meer wie) aan dat ze hekel heeft aan mensen die volgens haar overdreven gaan kuchen en er lekker nog eentje opsteekt. Dan kun je met dat gedrag verwachten dat je het van mij te horen krijgt dat je ergens anders je viezigheid mag lozen maar niet terwijl ik eet, drink het in mijn gezicht hoeft te uit te ademen. En al helemaal niet als er kinderen bij zitten.
![]()
sneeuwpop schreef:Idd Fred_Kroket. Alle rokers geven aan dat ze goed rekening houden met anderen en menig hier in het topic dat de lucht wel mee valt. Waarom hebben wij er dan toch last van? Waarom staan er zoveel kinderen in de rook?
Er zijn altijd dingen nog veel slechter en degene die last van sigaretten rook hebben, daar ligt het probleem.....
En ja, ik heb het ook gehoord van ex- rokers dat de geur veel erger is dan ze hadden verwacht als niet roker. Dat hun smaak zoveel beter is geworden.