Boksen, wie doet dit ook?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 22:40

Het kan niet altijd top gaan :(:) Op naar woensdag!
Ik kan ook niet wachten om weer te beginnen!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:15

Lief van je <3

Soms is het gewoon teveel druk, dan ben ik zo bezig met het goed willen doen dat ik mij niet goed kan concentreren.
Weet niet wat het is, omdat ik weg ben gegaan of geen natuurtalent ben na de stop. Maar het voelt beetje alsof ik me constant moet bewijzen..

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:26

Herkenbaar Furrow :( (alleen ben ik niet gestopt, maar ik heb ook het gevoel dat ik me moet bewijzen ofzo)

Thesserd

Re: Boksen, wie doet dit ook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:44

Dat concentratieprobleem herken ik ook wel. Het wil wel goed als je in een soort flow raakt en niet te veel nadenkt ofzo, dat heb ik iig :P

Ging t vandaag weer beter?

Bonjoy, wanneer ga je weer beginnen? *\o/*

Ik ben vandaag niet geweest, en vorige week donderdag ook niet. :\ Moest donderdag opeens verstandskies laten trekken (eigenlijk kwam ik voor controle :') ) dus met een bloedend en pijnlijk gat in m'n mond moest ik wel overslaan. Daarna geen intensieve inspanning etc volgens de info flyer... Maar morgen ben ik een week verder. Hopelijk heb ik er geen last van tijdens de training.
Bij voorover bukken voel ik al zo'n nare druk die er op komt te staan, dus het belooft nog wat :+

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 00:39

Dat moeten bewijzen heb ik ook best wel. Voor mijn gevoel moet ik na 3 lessen minstens zo goed zijn als de boksers die het al jaaaaren doen :')

Brrrr verstandskiezen. Heb nog eentje, die moet er technisch gezien uit .....
De tandarts had aangegeven dat ik dit jaar even moest bekijken wanneer het mij het beste uit kwam.... O:)

Ik wil mij gaan aanmelden als mijn zusje ook weer mag! Die wil ook graag boksen, of in ieder geval naar de sportschool. Ze is geopereerd aan het neusschot/schelpen en mag nu nog even niks. Zou lastig zijn als iemand tijdens de training uitschiet naar haar neus met al die losse fragmenten, hihi.

Ik vind dit een leuk topic!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:19

Ik ook, doet me stiekem wel goed om te weten dat ik niet de enige ben. Morgen eens proberen met een leeg hoofd te trainen!
Hebben jullie nog tips hoe je er best mee kan omgaan.

Afbeelding
Afbeelding

Nog een nieuwe rashguard besteld, omdat de nieuwste onzeker is wanneer ik die ooit krijg. En ik wil geen cooties krijgen want de matten zijn echt vies soms. :')

Bonjoy! succes met je verstandkiezen, ik was onder volledige narcose gegaan dus ik heb er geen last van gehad!
En brr de neus van je zus! pijnlijk moet dat zijn

Eliana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:10

Mm succes met de verstandskies, rare dingen zijn dat ;).
Daar wil je zus nu geen klap op nee, je neus is sowieso pijnlijk, die van mij een keer gebroken die blijft gevoelig.

Vandaag weer voor de 2e x wezen trainen, was al kapot na de warming up twas goed warm boven! Hoe lang trainen jullie? wij 5 kwartier.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 21:13

ik standaard een uur bokszak training, staand of iets anders en dan een uur en half:
- maandag: staand gevecht + MMA
- woensdag: MMA + grappling
- Vrijdag: MMA

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 22:44

nieuwe outfit

Afbeelding

*\o/*

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:53

Ik had gisteren echt een super training en echt een ego-boost aan complimenten gekregen van trainers en ervaren spar-maatjes, doet met goed <3 :D

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 10:53

Furrow schreef:
nieuwe outfit

[ Afbeelding ]

*\o/*

Stoer! :D

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:09

Suus__ schreef:
Ik had gisteren echt een super training en echt een ego-boost aan complimenten gekregen van trainers en ervaren spar-maatjes, doet met goed <3 :D

*\o/* *\o/* *\o/*

Vertel vertel! welke complimenten!!!

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 11:17

Hihi!!

Nou.. ik trainde met iemand die al 7 jaar bokst, en die had echt moeite om mijn stoten op te vangen en ze zei meerdere keren dat me stoten echt goed en hard waren :P

Nadat ik met iemand anders had gespard maakte hij een buiging voor me en zei dat hij echt respect voor me had omdat ik zo goed sparde.

De trainer die langs liep en zei dat me stoten perfect waren en me techniek super was.

En na de training zei een andere training "Zo Suus volgende maand wedstrijd?"

Echt super cool :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-15 16:46

Wauw gaaf zeg! Ook goed voor je ego :D

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 11:50

Bonjoy schreef:
Wauw gaaf zeg! Ook goed voor je ego :D

Ja was echt leuk! :D

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:14

Wat een complimenten wauw!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Daar mag je nu is trots op zijn!

Dus binnenkort je eerste wedstrijd? *\o/*

Ik had ook een leuke training, terwijl de rest training kreeg van hulptrainer heb ik een uur en half priveles gekregen.
Vooral veel slaag gekregen :') Maar ik vind het wel begin, was gewoon gelukkig dat ik die extra aandacht kreeg die ik miste

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:28

Hihi dankje! Het geeft me wel wat meer zelfvertrouwen, ben toch beter dan ik zelf dacht :o
Ohh wedstrijden haha.. sparren ben ik nog niet zo goed in, eerst wil ik nog meer ervaring op doen want ik doe het nu pas 3 maanden. En daarnaast willen mijn ouders het niet, maarja ik doe uiteindelijk wel wat ik zelf wil... :+ Ach wie weet over een tijdje..!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 12:29

Wow, nog maar drie maanden! _/-\o_
Dan zijn die complimenten extra veel waard!

Zijn de eerste wedstrijden bij jullie met bescherming?

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-15 13:15

Dankje! Ja dat is inderdaad zo! :D

Nee alleen jeugd heeft bescherming (en mag ook niet op het hoofd slaan). Je kan er wel voor kiezen om wedstrijden met bescherming te doen geloof ik. Maar in principe is het vanaf 18 alleen handschoenen en een bitje.

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 19:46

Reageer ook weer even, druk met voorbereidingen voor de vakantie en trainen (en werken :') )

Ik train 2 a 3 keer in de week van kwart over 7 tot 9. Met het mooie weer gaan we 6 km hardlopen en daarna trainen (techniek, benen, stoten, sparren).

Gaat bij mij ook aardig goed nu, vooral met de conditie (vind ik).
Ik wil in oktober een wedstrijd proberen :j Helaas wel direct zonder scheenbeschermers, maar aan de andere kant ook wel fijner, vind het maar ondingen :')

Heb ook nieuwe bitjes gezien, van TapOut, die wil ik bestellen na de vakantie.

Dat van concentratie en opnieuw bewijzen ken ik :j Ik heb het zelf ook, constant het gevoel dat alles perfect moet en dan uiteraard gaat het niet perfect. Mijn trainers zeggen ook dat ik heel minderwaardig ben over mijzelf en dat ik dat juist niet moet doen, want hun vinden het ook goed gaan.

Furrow: Gave outfits !

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:24

@ Sharon, wat leuk dat jullie eerst gezamenlijk hardlopen! Waarom zeg je 'helaas zonder scheenbeschermers' maar noem je het even later ondingen? (Gewoon mijn nieuwsgierigheid wat erachter zit hoor :P )
En wat voor bitje? :D

Ohh my gosh ik heb zoiets doms gedaan gisteravond bij de krachttraining :oo , kettlebel op me tanden laten knallen.... voortand kapot..

Before & after:

http://i57.tinypic.com/ouzib6.jpg

http://i57.tinypic.com/6iz2wg.jpg

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 19:18

Oeps :oo Lijkt me pijnlijk..

Deze bitjes wil ik bestellen (is een setje van 2);

Afbeelding

Het team outfit is ook zwart geel, dus toen ik deze bitjes zag, dacht ik hebben !

Over de scheenbeschermers, omdat het mijn eerste wedstrijd is, leek het mij wat 'veiliger' met scheenbeschermers, maar aan de andere kant ook weer niet, want ik vind ze niet echt fijn zitten haha!

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:25

Suus__ schreef:
@ Sharon, wat leuk dat jullie eerst gezamenlijk hardlopen! Waarom zeg je 'helaas zonder scheenbeschermers' maar noem je het even later ondingen? (Gewoon mijn nieuwsgierigheid wat erachter zit hoor :P )
En wat voor bitje? :D

Ohh my gosh ik heb zoiets doms gedaan gisteravond bij de krachttraining :oo , kettlebel op me tanden laten knallen.... voortand kapot..

Before & after:

http://i57.tinypic.com/ouzib6.jpg

http://i57.tinypic.com/6iz2wg.jpg

-O- -O-

Wow, wat erg! Deed het pijn? Wel jammer dat je het niet kan vertellen dat het gebeurd is tijdens een gevecht :+

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 20:27

sharoontje schreef:
Reageer ook weer even, druk met voorbereidingen voor de vakantie en trainen (en werken :') )

Ik train 2 a 3 keer in de week van kwart over 7 tot 9. Met het mooie weer gaan we 6 km hardlopen en daarna trainen (techniek, benen, stoten, sparren).

Gaat bij mij ook aardig goed nu, vooral met de conditie (vind ik).
Ik wil in oktober een wedstrijd proberen :j Helaas wel direct zonder scheenbeschermers, maar aan de andere kant ook wel fijner, vind het maar ondingen :')

Heb ook nieuwe bitjes gezien, van TapOut, die wil ik bestellen na de vakantie.

Dat van concentratie en opnieuw bewijzen ken ik :j Ik heb het zelf ook, constant het gevoel dat alles perfect moet en dan uiteraard gaat het niet perfect. Mijn trainers zeggen ook dat ik heel minderwaardig ben over mijzelf en dat ik dat juist niet moet doen, want hun vinden het ook goed gaan.

Furrow: Gave outfits !

Danku!! oooh, gave trainingen! Al ben ik blij dat we die zes km niet doen :')

Ja hij zegt dat ik minder moet klagen, en geef toe dat ik wel een beetje klaag maar dat is pure frustratie. Maar vrijdag het eerste uur ging niet goed, maar het tweede uur grappling! Echt zoals vroeger heel goed rollen enz.

Ik kreeg het compliment dat tijdens de spring van side guard naar de andere kant, ik sprong als een zwaan :')

Bitjes zijn leuk! ik wil ook nog een nieuwe! maar weet nog niet welke

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-15 23:53

Oeps, ruzie gemaakt met een kettlebell := Hebben ze wel netjes gefixt! Ik mis ook een stuk voortand, als kind eens met mn mond op de zijkant van de zwembandrand gestuiterd. Dat bloedde ook nog, niet prettig.

Die bitjes zijn leuk! Ik heb er twee. Eentje is zo'n gelbitje die je even in kokend water moet leggen en vervolgens inbijten. Die zit heel prettig.