In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 00:40

Kokoswater heeft van nature electrolyten. Handig dus en het is nog lekker ook :D

Losalt is gewoon in de supermarkt te krijgen. Zit minder natrium in en meer kalium dan gewoon keukenzout. Wees er voorzichtig mee als je nier problemen hebt of hart/vaat aandoeningen. Teveel kalium kan dan serieuze gevolgen hebben.

YazhiSien

Re: In een verkeerd land geboren! Hoe gaan jullie met warmte om?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 07:43

Hier alles potdicht, alle ramen zijn of afgesloten met rolluiken, of er hangen doeken voor. Airco in huis aan en koelen maar. In de salon is het heet....:( nog twee dagen bikkelen en dan hoop ik dat het afkoelt...
Oh en de klanten krijgen ijsjes haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 08:02

Berdien schreef:
Overigens is helemaal niet zweten met dit weer ook niet altijd een zegen, mijn moeder heeft het wel heel warm maar kan niet zweten. Dan ga je op een gegeven moment om. Ik drijf dan wel uit m'n kleren, maar raak niet bevangen door de hitte.

:j

Ik ben dus iemand die helemaal niet zweet en dat is ook niet fijn. Mijn hoofd gaat op een gegeven moment 'bonken' en ik barst uit elkaar van de hitte, maar geen drupje zweet.

Ik ga alle klusjes zometeen doen, dan ben ik voor het te warm wordt hopelijk klaar.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:29

Een koel bodywarmer hoef ik niet. Mijn lijf kan er op zich wel goed tegen. Alleen mijn hoofd totaal niet, het lijkt wel alsof het daarbinnen kookt. Ik zweet zo hard dat het in straaltjes naar beneden loopt, mijn ogen in. Natte haren.
En het bijt heel erg op je huid. Ik heb dus nu een rode geirriteerde huid daardoor.
Dus een koelpet zou voor mij het beste zijn, maar volgens mij bestaan die niet.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 09:50

RedPassion schreef:
Berdien schreef:
Overigens is helemaal niet zweten met dit weer ook niet altijd een zegen, mijn moeder heeft het wel heel warm maar kan niet zweten. Dan ga je op een gegeven moment om. Ik drijf dan wel uit m'n kleren, maar raak niet bevangen door de hitte.

:j

Ik ben dus iemand die helemaal niet zweet en dat is ook niet fijn. Mijn hoofd gaat op een gegeven moment 'bonken' en ik barst uit elkaar van de hitte, maar geen drupje zweet.

Ik ga alle klusjes zometeen doen, dan ben ik voor het te warm wordt hopelijk klaar.

Ja rotgevoel is dat he! Hier ook..raak oververhit en enorme hartslag..Plas je wel voldoende om de warmte kwijt te raken?
Wat je kunt doen is een plantenspuit met koud water vullen en steeds op die manier verkoeling zoeken, naast het ruim drinken van water.
Ik ben ook smorgens vroeg buiten en savonds laat en slaap smiddags..gelukkig met deze hitte in de luxe positie dat ik geen werk heb ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 10:04

Ik drink in ieder geval voldoende en verder is het een kwestie van zoveel mogelijk rustig aan doen en met mijn voeten in een bak koud water zitten. Een plantenspuit is ook nog een goed idee! :)*

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:07

weet je wat pas echt feest is...weer zoals dat van vandaag en de wetenschap dat je vanmiddag plafonds staat te witten en plinten zit te lakken :roll:
ben er nu al chagrijnig van :+

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:15

Wij gaan zometeen laminaat leggen, zullen we aan elkaar denken? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:22

Cil_ schreef:
Wie heeft er last van een "kort lontje" als hij/zij het heel warm heeft?

Ik, snel geirriteerd, chagarijnig noem maar op.

Badmintonnen met dit weer is niet zo geslaagd :') heel hard gelachen, badmintonraket stuk gegaan (oeps :') ) maar druipen van het zweet, bah.

Douchen op een graad of 20, terwijl dit in de winter een graad of 35 is :+

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:29

Voor de mensen die koelproducten zoeken: google eens naar aqua coolkeeper. Daar heb ik dus de polsbandjes en hoofddoek van. Verwacht geen koeling zoals ijskoud water of ijs, maar het is extra hulp bij natuurlijk afkoelen door het verdampen van water in die producten. Ik gebruik ze nu graag.

Eten? Met dit weer? No tnx. Ik ben al een moeilijke eter maar mn lijf wil met die hitte echt geen vast voedsel. Ik leef op ranja/taksi, fruit, chips en eh lucht. Een stukje vet eten gaat er ook nog wel in, een stukje pizza of een paar bitterballen ofzo. Maar het liefst niks want mn temp stijgt al door te kauwen.

Ik doe dus ook echt letterlijk niks, want ook langzaam iets doen raak ik van oververhit. Dit weekend een bbq bij mn ouders, zie er nu al tegen op! Vandaag vermaak ik me wel, heb frozen planet binnen dus ik ga de hele dag ijs kijken :-)

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 11:33

:brr:
Koud hier op kantoor met de airco aan.

Ik eet wel gewoon als het warm is. Minder en ik ga geen uren in de keuken staan of dingen als lasagne (= oven lang aan = keuken warm) eten :+ maar ik eet wel. Salades, broodjes etc.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:27

ik ben ook blij met de airco op bureau, het is hier een frisse 23°. :)

Ik moet mezelf ook wel verplichten om te eten, met dit weer. Niet eten is echter geen optie, ik heb niet bepaald veel reserves. :D

Maar hé, dit weer is ideaal om liters alcoholvrije cocktails te drinken ! :j :j

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:33

phormicola schreef:
Wij gaan zometeen laminaat leggen, zullen we aan elkaar denken? :+

is goed :P
denk ik "arme jullie" en jullie "arme zij" :D

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:33

Helaas zal ik wel moeten eten, kan het nu niet maken om op een glaasje ranja te leven. Net roggebroodjes met koud ei en rauwkost gegeten, dat ging op zich wel goed.

Meeeeen, ik ga nu al dood van de hitte, zometeen laminaat leggen *\o/* %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:34

Ik heb kort lontje omdat de tijd van de maand eraan komt en dan ik mijn darmen wel kan uitsteken zo irri dat ze doen en ik doodbloed , maar dat is vrouwelijk :')

_janneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:36

als ik maar binnen ben is het goed te doen..

maaaar moet zo werken
werk als kok in de keuken :( mwehhhh zoooo warm ;(
denk dat ik de keuken uit drijf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:45

Laminaat leggen met dit weer. :wow: Sterkte!

Ik eet ook weinig met dit weer, vooral fruit en groente. Net wat couscous wat van gisteren over was (koud) gehad, dat is wel lekker fris.

Ik moet zo nog wel weg, maar heb gelukkig de auto van mijn man met airco geregeld. :D Hij moet vanavond in dat bakblik van mij terugrijden naar huis. :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:46

Ik heb wel ARKO in de auto :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:50

Ik eet ook bagger weinig , ik heb geen trek en sávonds koken is veel te warm dan maar niet

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:52

Ik zit hier op kantoor met 22 graden en serieus.. kippenvel! Heb nu het raam maar even opengedaan.
Maar buiten is het weer erg warm.. pffff zie nu al op tegen de nacht!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:54

Sonja_vR schreef:

Reuze handig als je op snelweg kan rijden maar met stoplichten ect. Dus echt niet.. pffff

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 12:57

Sonja_vR schreef:

Dat heeft mijn bakblik niet eens. :D In de rechterdeur zit een dikke deuk, dus het raampje kan maar een klein stukje open. Ach, die arme man. }> (Hij kan gelukkig een stuk beter tegen hitte dan ik.)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:30

OH ik ben zo blij dat ik de enige niet ben!
In mijn omgeving zit iedereen op dit moment op terrasjes, het strand, waar dan ook als het maar buiten is..
En ik? Ik zit binnen onderuitgezakt op de bank met mijn laptop en de ventilator aan, een poging doen zo min mogelijk te bewegen.
Als ik alleen al naar buiten kíjk krijg ik al klotsoksels en een natte rug. >;) Nee, ik begrijp niet wat mensen hier zo fantastisch aan vinden.
22 graden en een windje vind ik ook heerlijk, maar boven die temperatuur en zonder wind word ik al gauw onuitstaanbaar, chagrijnig, kortaf, en vooral plakkerig en bezweet.

Wat ik veel drink met dit weer is kokoswater, vind ik echt heel verfrissend. Eten doe ik bijna niet, t is dat het moet. Dat zijn dan salades en waterijsjes, als tussendoortje komkommers, ontbijt is yoghurt.

Airco, ARKO, ik heb niet eens meer een auto en moet fietsen met dit walgelijke weer. := Vandaar dat ik mezelf op de bank heb geïnstalleerd: I'm not going anywhere!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:32

Christiene : stoplichten :? what are those stoplichten you speak of? ;)
die hebben we hier alleen als ze aan de provinciale aan het klussen zijn en een baan dicht hebben gegooid :P voor lange einden etc pakken we over het algemeen de auto van vriendlief, die van mij is de honden/boodschappen/blubberbak ;)
en RP heeft de blubberbak bij manlief in de maag gesplitst ;) goede actie

btw, zij die gaan smelten groeten u....ik ga het plafond witten en de plinten lakken :wave:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 13:37

Romeo2007 schreef:
Ik zit hier op kantoor met 22 graden en serieus.. kippenvel! Heb nu het raam maar even opengedaan.
Maar buiten is het weer erg warm.. pffff zie nu al op tegen de nacht!

Nacht, ik krijg het gevoel alsof ik 24/7 op ben :O Doe geen oog dicht snachts, en sochtends om 8 uur is het weer tijd om op te staan (Nee, geen tijd, maar ik word dan helemaal bezweet wakker en ga zo snel mogelijk mn kamer uit, rot zon :')