Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 21:42

kosseh schreef:
Poes, van zo een soort beugel/plaatje heb ik nog nooit gehoord. Doet mij denken aan een soort van die hockybitjes, klopt dat idee?

Ik ga ook voor een normale beugel. of misschien voor z'n witte, maar dat is te duur denk ik (ben maar een student).
Op zich maakt het mij niet zo veel uit. Loop er maar anderhalf jaar mee.
Vind alleen zo vaak dat je er jonger uit gaat zien door een beugel, word nu al vaak jonger geschat....
Ik krijg hem als de verzekering het goed keurt dus binnen maandje of 2 (aanvraag is al even weg).

Ben nog niet zo oud, dus zou er dan van mijn 19-21 mee lopen.

Een keramische beugel zoals ik heb kostte mij zo'n €510,- meer. (Werd bij mij wel uit coulance vergoed door de ortho, omdat ik nu al voor de 3e keer terug kom) Ik heb 26 kiezen en tanden (6 kiezen laten verwijderen) en daarvan zijn er 16 met keramische brackets. De achterste kiezen zijn gewoon van metaal. Dit omdat metaal je tanden minder beschadigt als je er op bijt.

kosseh

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:15

Dat is voor mij ook een reden dat ik nog niet zeker weet of ik dat wil. Denk niet dat het zo verstandig is. Mijn tanden zijn al niet sterk. Kies een keer gebroken door op dropbijten enzo, vaak gaatjes terwijl ik goed poest en niet veel zoetigheid eet.

De extra prijs valt opzich nog wel mee. Op de 4000 die de Ortho nu aan kosten berekening maakte.

Zie je het echt een stuk minder?

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 22:48

€4000,- voor anderhalf jaar een plaatjesbeugel boven en onder? :wow:
Ik kom uit op zo'n €2000/€2500.- met de coulancekosten eraf blijft er voor mij nog net geen €1000,- over. Vind €4000,- wel extreem veel..
Heb eerder ook al foto's geplaatst. Ik ben erg blij dat ik voor een keramische beugel ben gegaan. Het valt veel minder op. Sommige mensen valt het niet eens direct op, terwijl mijn tanden toch altijd érg goed te zien zijn als ik praat en lach. Ik heb een keramische beugel met metalen klepjes. Er zijn ook keramische beugels met doorzichtige elastiekjes, maar met elastiekjes heb je kans dat deze vies gaan verkleuren.

Afbeelding
Net geplaatst op 13-10-2014.

Afbeelding
28-12-2014 Nu nog allemaal op gelijke hoogte.. maar dat zal wel met de operaties gebeuren denk ik.

Afbeelding
29-12-2014
Onder hadden ze een elastiekje om een bracket gedaan voor de stevigheid, omdat er erg veel druk op die tand stond waren ze bang dat het klepje open zou schieten.

Ik heb in dit topic, op pagina nr 308, 3 selfies van mij staan waarvan de eerste twee met de beugel zijn, je ziet het haast niet van een afstandje. Foto's zijn niet bewerkt.
[MWS] [Centraal] Haar/haarverf deel 5

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-15 23:58

Jaa volgens mij was dat het. Had het vandmiddag nog met mijn moeder er over. Was echt veel.
Zaten wel ook kosten bij die gemaakt zouden worden in het ziekenhuis. Zal als ik tijd heb even de rekening opnieuw bekijken.

Ziet zo een beugel mog steeds best wel.
Moet jij alleeb onder of boven operatie? Of ook beide

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 00:17

Een beugel kan niet onzichtbaar worden, dus je blijft 'm altijd iets zien. Tenzij je een linguale beugel of een invisalign neemt. Ik krijg eind dit jaar 2 kaakoperaties en een kincorrectie. Dus totale plaatje; 6 kiezen laten verwijderen door de kaakchirurg, 1.5 jaar beugel, operaties en dan nog een half jaar tot een jaar beugelen.

Alles wat in het ziekenhuis door de kaakchirurg gedaan wordt word bij mij vergoed.. Kaakchirurg wordt volgens mij vrijwel altijd vergoed... dacht ik.. :o?

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 08:09

Bij mij ook berekening voor ruim twee jaar en dan alles van metaal voor zo'n €2000. Het trekken van drie kiezen is vergoed door de tandartsverzekering want dat heeft een code die wel vergoed wordt. Er zijn verzekeringen met een aanvullend pakket die wel een aardige vergoeding geven, maar dan mag je pas declareren nadat je een jaar premie betaald hebt. En als je op medische gronden een operatie en beugel nodig hebt, wordt het sowieso vergoed door de basisverzekering.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 08:37

Als je door medische redenen het nodig hebt wordt alleen de kaakchirurg sowieso vergoet. De beugel kan nog een gedoe zijn. Toestemming voor de operatie heb ik al.
Nu nog de beugel..
Best apart dat je los van elkaar moet aanvragen en toestemming of niet krijgt. De operatie kan niet zonder beugel namelijk.

Ik had bij de witte beugel verwacht dat ook het draadje wit zou zijn.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-15 10:25

kosseh schreef:
Als je door medische redenen het nodig hebt wordt alleen de kaakchirurg sowieso vergoet. De beugel kan nog een gedoe zijn. Toestemming voor de operatie heb ik al.
Nu nog de beugel..
Best apart dat je los van elkaar moet aanvragen en toestemming of niet krijgt. De operatie kan niet zonder beugel namelijk.

Ik had bij de witte beugel verwacht dat ook het draadje wit zou zijn.

Dat kan je vragen of ze er een wit draadje in doen ja, maar dan zijn alleen de eerste 2 draadjes wit. Daarna zijn ze niet meer in wit te verkrijgen. Ik heb er nooit een witte in gehad. Vond ik niet nodig. :-)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:22

Zo ik ben gestart met invisalign! Valt niet tegen :D

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 20:58

onze ortho is rond de 500 aanschaf en plaats kosten en dan rond de 32 per maand, dan nog 30 voor eruit halen! vanaf dan word het 10 euro per controle volgensmij!

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:41

liliekska schreef:
onze ortho is rond de 500 aanschaf en plaats kosten en dan rond de 32 per maand, dan nog 30 voor eruit halen! vanaf dan word het 10 euro per controle volgensmij!

30 voor het verwijderen? :o?
Bij mij kost het 88 euro per kaak en beugelconsult (14 x) kost 38 euro per keer.

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:44

poes schreef:

Leuk! Hoe zit ie? Heb je er last van/vervelend?

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:24

Ik moet maandag elastiekjes laten plaatsen en dan 16 ffebruari gaan de slotjes er in. En dan ben ik 2 jaar beugelbekie...

Ben ook wel benieuwd hoe dat invisaling er uit ziet

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:44

_Ekenna schreef:
poes schreef:

Leuk! Hoe zit ie? Heb je er last van/vervelend?

Eigenlijk niet! Met uithalen en eten gaan mijn tanden morgen wel gevoelig zijn Denk ik. Je ziet het enkel van dichtbij. Ik vind het nog comfortabel om dragen. Binnen twee weken zetten ze wel steentjes op voor meer grip dus dat gaat lastiger zijn Denk ik.

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:47

Hier was het wel een domper. Waarschijnlijk wordt de beugel pas mei 2016 verwijderd. De planning was eind dit jaar, maar ik heb een gat dat de overige 2 kiezen op moeten vullen en dat moet dus stuk voor stuk blijkbaar.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:50

_Ekenna schreef:
liliekska schreef:

30 voor het verwijderen? :o?
Bij mij kost het 88 euro per kaak en beugelconsult (14 x) kost 38 euro per keer.

Zoiets. Is niet heel duur! Sorry trouwens dat k zo binnsn kom vallen.. Dacht dat t een ander topic was :')

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:14

Wel fijn dat je ortho realistisch is mirriejj!
Ik hoor ook veel verhalen van mensen die door de ortho te snel van hun beugel af waren en daardoor na een jaar of wat weer opnieuw kunnen beginnen..

Dus, is misschien nu balen, maar ben je later weer heel blij mee!

Ik zit nu ook al 7 maanden ongeveer met een beugel (ben bijna 16, dus hoor hier niet thuis, ik weet het :P) en alles staat eigenlijk netjes recht. Zijn nu bezig met mijn overbeet, en merk dat die minder word.
Leef nu wel mee met iedereen die zegt dat hij/zij zijn beugel zat is.. wil hem er echt graag weer uit, ookal heb ik hem eigenlijk maar net. Het voelt alsof ik hem al jaren draag! :P

mirriejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:18

Ach ik overleef het ook wel hoor, ik loop alweer bijna een jaar met dat ding. Maar ben toch weer blij als ik er vanaf ben haha.

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:54

Ik heb me al eerder gemeld, maar zal nu wat trouwer volgen.
Mijn eerste operatie staat over twee weken gepland, spannend! Daarna begint voor mij het beugelen..

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:56

Volgens mij ben ik echt de enige die het niet uitmaakt hoelang die beugel er nog in zit. :')

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:28

Dyphusie, denk dat je idd de enige bent.
Mijne zit er nog niet eens in en wil hem er nu al weer uit. Ik lijk nu al best jong (ben 19) maar wordt vaak 16 geschat. Met beugel wordt dat nog erger denk ik.
Hij komt pas over twee wekenm maar gaat er rond december 2016 pas weer uit...

Dyphusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:46

Misschien maakt het wel verschil dat ik er zelf voor gekozen heb, I don't know, maar ik vond mijn tanden echt zo dramatisch dat ik het er wel voor over heb. Hij zit er in sinds november 2013, dus best al een tijdje, en hij gaat er ook nog wel even inzitten. Ben ook 19 trouwens.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:05

Hoi, ook ik kom me hier even melden heb gisteren akkoord gegeven voor een airaligner beugel ( zelfde als invisalign ). De bitjes worden nu gemaakt, weet niet wanneer ze klaar zijn, maar dat hoor ik vanzelf. Heb vroeger een beugel gehad, maar alleen onder een draadje gekregen. Nu staat mijn voortand scheef, omdat dat weer is gaan schuiven. Voor onder krijg ik ook een bitje dan wordt het net wat rechter allemaal. Spannend!!

LF_xx_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 19:51

poes schreef:

Oh ik ben om eerlijk te zijn wel benieuwd hoeveel zoiets kost? Heb de filmpjes van beautygloss erover gezien. Ook kwam ik op een website uit en daar stond dat de invisalign niet veel duurder is dan een slotjesbeugel.

Ik kom hier ook even binnenvallen, ben ook boven de 18 en heb besloten de eerste stap naar een beugel te zetten. Heb overmorgen m'n eerste consult staan.

Vroeger had ik mooie rechte tanden, ook nooit een beugel gehad. Zelfs nu zie je niet echt goed dat m'n tanden wat scheef staan, maar vorige keer vroeg de tandarts of ik niet eens over een beugel wilde nadenken. M'n tanden vielen bijna uit m'n mond van verbazing, haha! Zelf had ik gemerkt dat m'n tanden wat schever waren gaan staan, maar ik ben bang dat het later steeds schever wordt. En liever nu met een beugel dan over tien jaar. ;)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 20:36

Spannend weer alle net of bijna beugelbekkies. Ik kreeg een veel zwaardere draad en werd wel een past keer gewaarschuwd dat deze echt last gaat geven.... Dat viel echt reuze mee! Gelukkig maar.