Yoga

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

kehdra

Re: Yoga

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-14 20:25

een yoga mat kan áltijd mee :+, desnoods met geweld :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:33

En anders zoek je een stukje gras op... In geval van nood kan zelfs een handdoek nog wel!

Ik weet niet of het met yoga te maken had, maar jeeeej vandaag kon ik tijdens stijldansen gewoon fatsoenlijk rondzwieren op gebogen knieën zonder gelijk pijn te hebben :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 20:39

Een stukje gras op een besneeuwde berg wordt moeilijk :') Maar ik kan inderdaad wel 2 handdoeken gebruiken of zo :)

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:39

Hello guys,

Zou ik me.mogen melden ik wou zelf namelijk graag "bikini proof" worden zonder af te vallen en ik dacht dat yoga daar wel geschikt voor was. Ook lijkt het me fijn voor het slapen gaan ivm slaapklachten stress enz. zou ik mee mogen kletsen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:45

Iedereen is welkom denk ik haha :D

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 21:49

Bikini proof zou ik het niet voor doen. Yoga is namelijk geen sport waar je hartslag van omhoog gaat (het tegengestelde juist als je het goed doet :D ) en dat heb je wel nodig voor vetverbranding :)

Wat je wél kunt doen is uithouding trainen en als ondersteuning yoga doen om je spieren te versterken waardoor je andere training (wat je daar ook voor kiest) beter werkt. En voor je slaapklachten zal het ook zeker werken :j Eigenlijk is elke sport gebaat bij "yoga-ondersteuning". En niet sporten ook. Yoga is (goed) voor iedereen :D

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 22:04

Ik mag ook niet meer afvallen maar ik wil mn buik enzo strakker hebben vandaar mag mn hartslag niet teveel omhoog ;)

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 08:15

Ik mis het ook, ik heb een oude studie terug opgepakt en ben daar nu druk mee, maar merk dat ik het eigenlijk gewoon moet doen. Ook nog "die tijd van de maand" gehad van de week, en mijn buik werd al spastisch als ik maar naar yoga dacht te gaan kijken, dus weer nieuwe week nieuwe ronde nieuwe kansen. zucht.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 08:27

Ik ga even meelezen, heb in het verleden Yoga gedaan via de sportschool en toen ik daar stopte ging ik verder op de Wii fit. Dat ging helaas niet zo goed, want ik raakte mijn evenwicht kwijt waardoor ik me overstrekte en vervolgens mocht ik 2x per week naar de fysio *oops* "Hoe komt u aan uw klacht mevrouw?" "Yoga op de Wii gespeeld...." "...... >;) :') "

Inmiddels ben ik sinds een paar maanden begonnen met mediteren en loop toevallig alweer bij de fysio, maar die heeft me aangeraden om toch Yoga weer op te gaan pakken en dan het liefst voor het ontspannen en stabieler maken van de onderrug, zodat de fysio fanatieker met mijn bovenrug aan de slag kan. En dat vind ik dus gelijk het moeilijkste van weer beginnen met Yoga, uitzoeken welke oefeningen geschikt voor mij zijn, zonder dat ik mezelf nog verder in de kreukels help!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 08:57

Joyce... is het dan niet verstandig om een goede yoga docent te zoeken. Je kan jezelf best blesseren als je de houdingen niet correct uitvoert en met al een probleem rug zou ik niet meteen alleen aan de slag gaan.
De docente die ik heb controleert je ook echt en als je aangeeft ergens problemen te hebben dan waarschuwt ze ook voor bepaalde oefeningen en geeft ze alternatieven.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 09:01

Het lastige is alleen dat er op dit moment geen budget voor is om les te nemen... Ik hoef binnenkort niet meer bij de fysio te sporten (kan de oefeningen nu ook zonder begeleiding goed uitvoeren) en dan moet ik zelf een sportschool zoeken. Maar ik kan eens kijken of er van die budget sportscholen zijn die toevallig ook wat groepslessen aanbieden, dan zou ik het kunnen combineren.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 09:14

Of ga eens goed op youtube kijken, daar staan een hele hoop instructie filmpjes (zoek ook eens in het Engels).

Qua bikiniproof: afvallen zal je niet direct, maar ik denk zeker wel dat je er sterker van word en daardoor een betere spier ... ( woord kwijt, toning inhet Engels) krijgt :j.
Ik eet vaak ook beter als ik flink aan het yoga'en ben. Yoga is toch vaak moeilijker als je opgeblazen bent, of maagzuur hebt ofzo.

Ik baal er zo van dat ik nu dus al een tijdje niks meer heb gedaan. waar ik eerst vanuit staff-pose (gewoon zitten met je benen vooruit), m'n neus op m'n knieen kon leggen, hang ik er nu vlakboven...
Mijn nieuwe favoriete pose is toch wel die waarvan ik een foto plaatstte een paar pagina's terug, die wheel-pose op je ellebogen. Ik kan nu heel ver doorschuiven, zal er binnenkort even weer een foto van maken :j, het rekt de hele voorkant op, heerlijk!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 09:16

Mooi als het kan werken even vragen aan mn ouders of ik op les mag

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:15

Haha nou ik kan niet eens met mijn benen vooruit zitten, laat staan dat ik nog naar voren kan buigen :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:19

Die staf houding vind ik ook een ramp... mijn spieren aan de achterkant van mijn benen zijn daarvoor gewoon te kort en dan kan ik ook niet... al is het al beter dan toen ik begon
Saddle pose ... daarentegen lig ik meteen plat... geen probleem (en dan hoor ik de rest van de les zuchten en kreunen ;) )
Afbeelding

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-14 10:20

Oh Joyce, ik zou gaan oefenen, niks fijners voor je rug als dat! Core aanspannen en dan is het eigenlijk heel makkelijk :j.
Saddlepose vind ik ook heerlijk!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 10:54

Ik heb nog 1 vraagje ik ben hypermobiel kan dat een probleem vormen want die positie hierboven kan ik namelijk ook znder enige training en moeite :o

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 11:11

Anke98 schreef:
Hello guys,

Zou ik me.mogen melden ik wou zelf namelijk graag "bikini proof" worden zonder af te vallen en ik dacht dat yoga daar wel geschikt voor was. Ook lijkt het me fijn voor het slapen gaan ivm slaapklachten stress enz. zou ik mee mogen kletsen

Als je bikiniproof wil kun je beter bikram of hot yoga doen.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 11:15

Nou gewoon yoga helpt ook wel... maar je hebt wel geduld nodig. Ik merk echt wel dat mijn spieren allemaal beter zijn en merk het ook aan mijn man die is echt gespierder en die doet naast 1x yoga en af en toe naar zijn werk fietsen niets aan sport.
Maar het is vooral lange spieren dus geen opgepompte spieren.. en als je van jezelf al mager bent en afvallen niet de bedoeling is dan zie je de spieren die je traint snel genoeg.
Daarnaast denk ik dat het door yoga je je lichaam ook beter leert kennen en waarderen waardoor je er ook beter naar luistert en het beter verzorgt... net als Kehdra schrijft je eet dan toch gezonder... en voor mensen die juist wat mager zijn kan dat gezond wat meer zijn.

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:21

Ik sport er ook nog naast maar mag idd niet teveel afvallem maar wil gewoon een strakke buik en kont enzo en geen extreme sixpack

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:29

Hey Joyce, leuk je hier ook te zien!!

Anke98 schreef:
Ik heb nog 1 vraagje ik ben hypermobiel kan dat een probleem vormen want die positie hierboven kan ik namelijk ook znder enige training en moeite :o

Hoeft helemaal geen probleem te zijn hoor! Ik ben ook hyper mobiel en kan zo'n houding ook zonder moeite. Het is vooral opletten dat je niet door je gewrichten heen gaat hangen bij sommige houdingen. Als het kan zou je eens een yogales moeten nemen zodat iemand je kan corrigeren.

Ik denk dat yoga idd niet direct helpt met afvallen, maar ik merk wel dat mijn buikje langzaamaan strakker begint te worden.
Er is nu wel een nieuwe special van Yoga Magazine uitgekomen die over slank worden gaat: http://www.yogaonline.nl/web/Shop/Stand ... l-2014.htm

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 12:56

Dankjullie voor alle info ik hen t aan mn ouders gevraagd en mag een keer proefles nemen en kan dan officieel meekletsen

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-14 14:25

@11A: Haaai! Ik had op Pinterest al gespot dat je into Yoga bent, dus het verbaasd me niets dat ik je in dit topic tegenkom :D

@Kehdra: Haha ja dat is makkelijker gezegd dan gedaan ;) Ben al ruim een half jaar bezig met hamstrings oprekken en inmiddels kan ik mijn rug "afrollen" en met mijn handen net boven mijn enkels komen. Een paar maanden geleden kwam ik tot ongeveer mijn knieën. Ik ga dus vooruit, maar met rechte benen zitten gaat hem nog even niet worden...

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:12

Hoi allemaal
ik heb even een yoga pauze gehad, mijn opa is overleden en ik had er echt geen zin in ;(
Maar eergister heb ik een ontspanningssessie van Erin gedaan,dag 26 geloof ik, weet het niet meer zeker. En dat deed toch wel goed.Voor de geest vooral :)

@Anke98 je kunt Erins 10 day abs challenge proberen!

http://erinmotz.com/10dayabchallenge

Daar krijg je zeker sterkere buikspieren van.

yoga met hypermobiliteit is best goed te doen, maar ik moet altijd uitkijken dat ik niet overstrek. Houdingen waar ik meteen heel makkelijk inkom en die anderen moeite kosten, geven me later vaak toch wat pijn in de gewrichten. Vooral polsen, enkels en knieën.

@lolanthe veel sneeuwplezier!

VenoSnorlax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-14 10:51

Gecondoleerd bootsiebob :(:)
ik zal t proberen bedankt