Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:13

Ik ga heel Bokt over me heen krijgen maar bij mij is deze zomer ook astma geconstateerd, rook ook gewoon. Als ik uitga neem ik gewoon van tevoren mijn medicijnen in en dan hou ik het prima vol, zelfs met mijn paar sigaretjes in de rookruimte. Zelfs toen ik er niet zo veel last van had werd ik benauwd met uitgaan, en nu het erger is geworden heb ik er medicijnen voor.

Even voor de goede orde, ik gebruik mijn medicijnen niet zodat ik kan roken. Als ik een astma aanval heb krijg ik gewoon echt geen lucht meer, dat kan door stress, inspanning of een stoffige omgeving komen. Daarvoor heb ik mijn medicijnen.

Magrathea

Re: Roken is zooooooo niet meer van deze tijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:17

Emma, ik ook hoor! Maar ik krijg aanvallen van allergieën: huisstof en pollen. Maar ook niet zoveel meer als eerst. Heb eigenlijk nooit meer medicatie nodig. Heel soms bij inspanning, maar het is niet erger geworden sinds ik weer begonnen ben met roken.

Het is trouwens wel zo dat de rook uit een rookmachine opstijgt in een drukke disco, dus bij ons hebben alleen de rokers er last van (ohoh! :P ), die zit op een soort balkon dat uitkijkt over de zaal. Je merkt het wel hoor, soms is het ineens een stuk leger en staat mijn rookmachine nog ingesteld op een volle zaal, dan is het effe wat bedompter maar dat zie ik meestal snel genoeg :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:18

Waarom zou je heel bokt over je heen krijgen? :) als jij blij word van je peukie is dat toch goed ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:31

Ik krijg het inderdaad voornamelijk van pollen en huisstof, maar zo heel af en toe krijg ik ook aanvallen als ik echt hele zware inspanning doe. Dus voor het sporten in de sportschool even een pufje en als ik weet dat ik heel hard moet fietsen neem ik hem op aanraden van de huisarts ook altijd alvast even in

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:39

PowerReiner schreef:
Imago01 schreef:
Alleen pagina's 1 en 2 en de laatste 3 gelezen....

Ik "mis" in de hele discussie over verslavingen eigenlijk de vergelijking met alcohol. Zie van alles over overgewicht, eetverslaving, maar "mis" daarbij alcohol of andere verslavingen. Bv. werkgevers proberen roken te ontmoedigen, maar ook alleen maar in hun eigen voordeel: omdat rokers in de baas zijn tijd staan te roken. Maar vervolgens organiseren ze wel een of andere borrel ter gelegenheid van what ever en laten ze wel velen met teveel alcohol op in de auto stappen. Vaak zijn het nog papa's en mama's met kindertjes ook. Dat vind ik pas erg.
Of het comazuipen, gebruik van GHB etc.

Ik ben zelf ex-roker, nu 10 maanden gestopt en verwacht niet dat ik ooit weer zal gaan roken. Ben blij dat ik niet meer hóef te roken.
Het meest irritante is dat je ook als ex-roker een stempel krijgt en zeggen rokers en niet-rokers met regelmaat: 'wist je dat ex-rokers vaak het ergste zijn qua anti-roken?'. Wat moet ik met die info?

En ja, ik zie er tegenop om tijd door te moeten brengen met rokers. Heb laatst enthousiast ja gezegd tegen een spelletjesavond met een paar vriendinnen en later bedacht ik me dat ze allemaal roken...en eerlijk gezegd, zie ik daar echt giga tegenop. Loop nu al te bedenken dat ik dan een bepaald setje kleren maar niet moet wassen, zodat het meteen in de was kan en ook die dag niet in de ochtend douchen, maar dan in de avond, als ik thuis ben. En als het niet bevalt, zeg ik volgende keer nee, tenzij het bij iemand is waar binnen niet gerookt wordt.

Ik snap dat dit vervelend is. Misschien kun je vragen of ze bij de afzuigkap willen gaan roken als ze daar behoefte aan hebben? Dat is een stuk minder ongezellig dan dat ze met zn allen buiten gaan staan en heb jij er een stuk minder last van.

Ik vind het eerlijk gezegd, knap egoïstisch als je van je vriendinnen gaat vragen om onder de afzuigkap te gaan staan roken. Immers tot voor kort rookte ze gezellig mee. Nu is zij gestopt en ziet ze er tegen op om tijd door te brengen met rokers :') . Mijn beste vrienden waren gisteren bij mij, die willen zonder problemen naar buiten om te roken, maar dat hoeft van mij niet. Ik heb gisterenavond laat nog even gelucht en ik ruik niets meer. Ik heb o.a. astma, maar ik heb helemaal geen last van sigarettenrook, maar wel van huisstofmijt en pollen en grassen e.d. Als iemand er last van heeft of zelf nooit gerookt heeft, dan snap ik dat zij een hekel hebben aan rokers in hun omgeving, maar ex-rokers............. inderdaad zijn deze vaak de ergste....... :D ;)

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:44

KingYasFenn schreef:
Peuk schreef:
Ik rook, maar ik moet zeggen dat zulke dingen me nooit opvallen bij rokers. Ik denk dat hier alleen sprake van is als je al vele jaren rookt. Daarbij overkomt het niet-rokers ook. Ik denk dat anti-rokers zich vooral minder druk moeten maken over mensen die roken. Ieder z'n ding en het is je eigen verantwoordelijkheid.

vind ik persoonlijk niet.
Jij kiest voor een ongezonde keuze. En ik vind dat mensen die opsettelijk voor iets ongezonds kiezen daar best wel eens factoren van mogen ondervinden.
" en heel veel dingen roepen rokers wel: ik merk dat helemaal niet... Maar dingen veranderen onbewust! en zo langzaam dat je ze niet zo snel doorhebt, maar als je het kon vergelijken met een paar jaar terug, zou je het merken! ;)
Ik ben overigens zelf een roker geweest hoor, dus ga niet roepen dat je niks kan zeggen als je niet rookt ;P
Wat moeten ze ondervinden?
ze mogen van mij wel eens zelf kosten vergoeden die afkomstig zijn van rokers.
begin met rookpalen etc. laat die maar door rokers betalen ( registreer rokers maar)
maar al helemaal als het extremer gaat aan rokersgebonden ziekenhuis kosten etc...
Zo ben ik misschien een beetje extreem van mening, dat slechte longen door het roken bij vervanging zeker niet voor de mensen moeten komen die nooit hebben gerookt. Ze doen het zichzelf aan...

ik betaal niet graag mee aan de zwakheden van een roker ;)
En ik geloof ik eerlijk dat mensen niet hoeven te roker... ik weet niet waar het vandaan komt maar het is zwak. Kijk maar eens naar al die 'probeer stoppers' ' ja het lukt niet!'
je moet ook echt willen! en bladiebla.
Nee.... je moet eens tegen je zelf leren zeggen 'als ik stop' dan stop ik ook.. daarom verplaats ik ook rokers naar het hoekje, ze zijn verslavingen gevoelig...

Wat een onzin. Waar is de grens? Ik woon in de stad, daar is ontzettend veel fijnstof. Mensen die te dik zijn? Ook registeren, die krijgen misschien wel suiker, hoge bloeddruk, last van gewrichten enz. Mensen die van hun paard vallen en hun been of arm (of nog erger) breken en (tijdelijk) arbeidsongeschikt zijn? Ook maar registreren en voor de kosten op laten draaien? Ik heb erg veel stress door mijn werk, mijn werkgever maar aansprakelijk stellen? Alle voetbal/hockey-geblesseerden op maandag? Enz. enz.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 18:46

Ik moet binnenkort stoppen met roken. Dus ben eigenlijk wel benieuwd wat ik er dan van vind. Of ik het dan ook zo vind stinken ofzo haha.
Maar ik zal mijn vrienden zeker niet gaan vragen of ze niet bij me willen roken,

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:52

Electra63 schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd, knap egoïstisch als je van je vriendinnen gaat vragen om onder de afzuigkap te gaan staan roken. Immers tot voor kort rookte ze gezellig mee. Nu is zij gestopt en ziet ze er tegen op om tijd door te brengen met rokers :') . Mijn beste vrienden waren gisteren bij mij, die willen zonder problemen naar buiten om te roken, maar dat hoeft van mij niet. Ik heb gisterenavond laat nog even gelucht en ik ruik niets meer. Ik heb o.a. astma, maar ik heb helemaal geen last van sigarettenrook, maar wel van huisstofmijt en pollen en grassen e.d. Als iemand er last van heeft of zelf nooit gerookt heeft, dan snap ik dat zij een hekel hebben aan rokers in hun omgeving, maar ex-rokers............. inderdaad zijn deze vaak de ergste....... :D ;)

Hihi nee ik ga zéker niet vragen in andermans huis, waar normaal gerookt wordt, of ze onder de afzuigkap gaan hangen, zie mezelf al aankomen :') .

In mijn eigen huis werd al niet gerookt dus visite gaat ook maar fijn buiten staan; deed ikzelf ook toen ik nog rookte.

En even heel principieel gesteld: waarom zou ik wel nog de rook van een ander moeten gedogen, alleen omdat ikzelf ook gerookt heb? Ik ben niet voor niets gestopt!? Beweer je nou werkelijk dat een ex-roker niet net zoveel 'recht' heeft op het vies vinden van rook, c.q. overlast hebben van rokers als iemand die nooit gerookt heeft??

En trouwens, toen ik nog rookte, vond ik het ook al smerig als het ergens blauw stond of ik steeds de walm van andermans peuk puur in mijn gezicht kreeg.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 08:01

Imago01 schreef:
Electra63 schreef:

Hihi nee ik ga zéker niet vragen in andermans huis, waar normaal gerookt wordt, of ze onder de afzuigkap gaan hangen, zie mezelf al aankomen :') .

In mijn eigen huis werd al niet gerookt dus visite gaat ook maar fijn buiten staan; deed ikzelf ook toen ik nog rookte.

En even heel principieel gesteld: waarom zou ik wel nog de rook van een ander moeten gedogen, alleen omdat ikzelf ook gerookt heb? Ik ben niet voor niets gestopt!? Beweer je nou werkelijk dat een ex-roker niet net zoveel 'recht' heeft op het vies vinden van rook, c.q. overlast hebben van rokers als iemand die nooit gerookt heeft??

En trouwens, toen ik nog rookte, vond ik het ook al smerig als het ergens blauw stond of ik steeds de walm van andermans peuk puur in mijn gezicht kreeg.

Egoïstisch? Nee vind ik niet onder "vrienden".
Ja ik vind dat je dat kan vragen als het vrienden van je zijn, want ik vind dat je daar open en eerlijk tegen moet kunnen zijn. Nee gewoon niets zeggen, lekker tegen de avond ophikken, en dan wanneer ze allemaal aan het roken zijn, hier en daar een hoest of een zucht, dat is in mijn ogen nog veel erger.

Dan nog een, mijn moeder heeft astma, als zij op visite is, rook ik onder de afzuigkap, in mijn eigen huis. Zelfde verhaal met mijn schoonzus, die geen astma heeft, maar omdat ik weet dat ze het vervelend vind.

Als je dat niet wilt vragen, moet je niet zeuren over de rook, gezien je zelf ook jaren gerookt hebt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 08:28

Ik vind het niet egoïstisch om te vragen of je vrienden je willen steunen in je (moeilijke) proces van stoppen. Zelfde verhaal bij astma oid. Voor één avondje kan je, al is het in je eigen huis, toch wel even uit het raam hangen? :')

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 08:35

Weet je wat ik vervelend vind?
Als ik op het terras zit te roken en er wil iemand naast me beginnen te eten. :=

Nee grapje.
Bij ons wordt binnen in de kamer/keuken ook niet gerookt.
maar wij hebben een aparte kamer/ kantine waar wij en het bezoek roken.
Zelf ben ik gestart met zo'n electronische sigaret op vloeistof.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 08:37

vrouwke schreef:
Als ik op het terras zit te roken en er wil iemand naast me beginnen te eten. :=

_O-

Zo, ik steek er maar weer eens eentje op! :)

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 08:38

Hahaha zien jullie ook in dit topic als advertentie "rokers besparen tot ruim €2000 per jaar" :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:37

las net een post over de crisis,
als iedereen collectief zou stoppen met roken, zou het land idd pas echt op zijn gat liggen denk ik :=

sigaretten daar is meer dan 55% van de prijs van een pakje accijns
shag = meer dan 45% accijns,
serieus, de overheid wil helemaal niet dat we stoppen, want dan hebben ze ene dik probleem en zullen die opbrengsten op andere plekken gehaald moeten gaan worden , toch weer een 2,5 miljard extra bezuinigingen en lastenverzwaring.

nog een voordeel, rokers helpen actief mee tegen de vergrijzing, genieten gemiddeld 10 jaar minder lang van hun pensioen , scheelt ook weer :+

maar alle gekheid op een stokje, ja roken is slecht voor je, maar als de overheid echt zou willen dat we collectief stoppen , dan namen ze wel echte maatregelen ipv dankbaar gebruik maken van het fenomeen accijns die dus al meer dan de helft van de aanschaf behelst , kunnen ze mooi van alles en nog wat mee bekostigen .
niet voor niets dat ze zo spastisch doen over elektronisch roken, lopen ze geld mee mis.
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 25-10-13 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:38

PowerReiner schreef:
Dan nog een, mijn moeder heeft astma, als zij op visite is, rook ik onder de afzuigkap, in mijn eigen huis. Zelfde verhaal met mijn schoonzus, die geen astma heeft, maar omdat ik weet dat ze het vervelend vind.

Als je dat niet wilt vragen, moet je niet zeuren over de rook, gezien je zelf ook jaren gerookt hebt.

Ik vind het nog steeds raar waarom dat zo gesteld wordt? Waarom zou ik rook niet vies mogen vinden omdat ikzelf ook gerookt heb? Ik snap dat echt niet?? :o?
Kijk, dat ik zou moeten begrijpen hoe een roker denkt over het roken zelf, hoe zij zich voelen etc., ja, dát snap ik wel en dat doe ik ook gerust; immers, ik heb zelf ook jaren gerookt :+

En bedoel je met de laatste regel nou, 'zeuren over rook' hier in dit topic of zeuren over de rook tegen vriendinnen?

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:45

Ik zeg niet dat je het niet vies mag vinden, ik rook ook en ik vind het goor als mijn vriend zijn rook in mijn gezicht blaast.
In het algemeen zeuren over rook, tegen iedereen. Je zegt dat je tegen die avond opziet ivm het roken, maar weegt de gezelligheid niet veel zwaarder tegen een luchtje in het huis?

Ik probeerde een oplossing te bieden omdat ik begrijp dat het vervelend kan zijn, maar dat wil je niet. De enige andere oplossing is: niet gaan.
Wat ik bedoel is: als je er niets tegen wilt doen, dan moet je ook niet zeuren.
(als is zeuren wel hard uitgedrukt, maar je begrijpt hopelijk wel wat ik bedoel)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 09:59

Haha ja ik snap wel wat je bedoelt hoor, ondanks dat ik zo'n zeikwijf ben ;)

De oplossing had ikzelf al aangedragen: ik ga inderdaad wel naar die avond, met kleding dat toch al in de was moet en ik douche als ik thuis kom :+
En als het niet bevalt, dan doe ik inderdaad zoiets niet meer, als het bij iemand is waar dus gerookt wordt.

En ik zal erop proberen te letten dat ik er niet over ga zeuren tegen ze, okay?

Hier in dit topic beschouw ik het niet als zeuren, maar wel als bijdrage bij de hele rokers-tegen niet-rokers discussie. Ik heb immers nergens gevraagd of mensen met een oplossing voor mij wilden komen.... :Y)

Zo, en nu ga ik ff gezond doen, want tsja, gestopt met roken, paardlief is ook nog eens weg, dus kilo's er weer aan := !!! Ik ga ff lekker fitnessen! Toedels

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:36

vrouwke schreef:

Nee grapje.

Kijk dat vind ik nou echt dom,,, wil je stoppen begin je gewoon weer aan iets wat even slecht is :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:39

Dan bedoel je elektrisch roken?

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:43

Hihi ik heb toch wel een beetje zitten grinniken om de website, zelfs bij de man verkiest het hummeltje voor de rookvrijekant van het lijf :D

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:57

LadyMadonna schreef:

:j

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:17

Caelum schreef:
vrouwke schreef:

Nee grapje.

Kijk dat vind ik nou echt dom,,, wil je stoppen begin je gewoon weer aan iets wat even slecht is :+

Wie zeg dat ik wil stoppen?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:38

Caelum schreef:
LadyMadonna schreef:

:j

Moet je je er eerst wat meer in verdiepen voor je dergelijke uitspraken doet

Caelum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:14

LadyMadonna schreef:
Moet je je er eerst wat meer in verdiepen voor je dergelijke uitspraken doet

Het is allebei verslafend, ja de stoffen zijn minder gevaarlijk

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:17

Dus is niet even slecht zoals je schrijft.
Uiteraard is helemaal niet roken veel beter voor je, maar elektrisch is weer beter dan echt roken (en véél goedkoper!)