Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Rinske schreef:Nou nou nou zeg..... Het wordt steeds vriendelijker hier zeg. En dan hebben ze het over bv maffia. Hear hear
.
Fred_Kroket schreef:Gewoon ja zeggen en niet doen... ben je van het gemekker van die lui af en doe je puntje bij paaltje gewoon wat je zelf wilt...
Rinske schreef:Er zit hordes ander promotiemateriaal in allerhande cadeaudozen, dat hoeft geen nr1 te zijn... Juist die sluikreclame doet het 'm.
Mindim schreef:Rinske schreef:Het komt eigenlijk een beetje door de individualistische maatschappij van tegenwoordig. Daardoor wordt info over basisdingen als borstvoeding niet doorgegeven aan moeder/dochter/buurvrouw/tante. Ook, en ja dat is echt zo, is de kunstvoedingsindustrie heel erg goed in promotie van hun producten.
En: de kraamweek wordt inderdaad veelal rooskleurig gebracht, terwijl het meestal echt geen roze wolk is (of blauwe als je een jongetje hebt).
Informatie doorgeven gaat verloren, omdat we niet dat directe contact meer hebben met mensen om ons heen.
Reclame voor flesvoeding voor baby's mag helemaal niet. Men maakt ook pas reclame voor Nutrilon vanaf stap 2.
Delphi schreef:Dat klopt inderdaad daar mogen ze geen reclame voor maken. Op zich oké dat ze er geen tv reclame voor maken, maar wat mij wel stoorde was dat je over flesvoeding stap 1 ook geen folders e.d. kon vinden.
Dat BV gepromoot wordt vind ik prima, maar ik vind ook dat je als moeder het recht hebt om je in te kunnen lezen in flesvoeding en zo de flesvoeding te kiezen die je het meeste aanspreekt.
Mindim schreef:Rinske schreef:Er zit hordes ander promotiemateriaal in allerhande cadeaudozen, dat hoeft geen nr1 te zijn... Juist die sluikreclame doet het 'm.
Mag daar wel reclame in voor flesvoeding voor zuigelingen, want daar mag geen reclame voor gemaakt worden. Zelfs op de site wordt nutrilon 1 niet genoemd, het product zelfs niet, men begint vanaf stap 2 en stap 1 is vervangen door borstvoeding. Dus ook in de doosreclame kan ik me niet voorstellen dat daar wel reclame voor zuigelingen nutrilon in zou zitten.
Mindim schreef:F_Orumster schreef:De kindersterfte in nl staat los van kv of bv.
Dat staat het ook, maar misschien dat men zich daar beter druk om kan maken, dan of men kv of fv geeft.
Mindim schreef:F_Orumster schreef:De kindersterfte in nl staat los van kv of bv.
Dat staat het ook, maar misschien dat men zich daar beter druk om kan maken, dan of men kv of fv geeft.
Mindim schreef:Ik snap niet waarom er zo gepusht wordt door het ziekenhuis, de kraamhulp, de vroedvrouw over borstvoeding als je dat gewoon niet wilt.
Rinske schreef:Mindim je moest eens weten hoe vaak de vraag wanneer ik onderhand eens ga stoppen al voorbij gekomen is....