Ontgiften/detox (met superfood)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 18:01

Ik denk dat ik na een minuutje al zou zitten te kokhalzen :o

Joyce_ schreef:
Olie spuug je daarom ook uit in bijv de wc, niet in je wasbak want daarvoor zitten er echt teveel bacteriën in

Ik denk ook dat als je het dagelijks door de wasbak zou spoelen je een probleem krijgt met je leidingen :o

DiantaM

Re: Ontgiften/detox (met superfood)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 08:45

En 15 minuten lang is eigenlijk ook niet te doen. .

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 09:25

brrr

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-13 15:20

Ik heb daar in m'n vroege dienst ook echt geen tijd voor.

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 02:50

Haha ja, de eerste keren is het inderdaad niet lekker, maar vanaf de derde dag was ik er eigenlijk al aan gewend. Ik doe het nu meestal zodra ik opsta, ga dan tegelijkertijd douchen en als ik klaar ben met douchen en afdrogen, ben ik ook klaar met pullen. Gaat prima en kreeg vandaag zelfs een compliment van een vriendin dat mijn tanden zo wit waren :D

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 11:24

Erg interessant topic. Ik heb nog niet alles gelezen maar kan me in veel dingen vinden.
Ik probeer ook gezond te eten, maar heb daar door mijn gehaaste leven wel moeite mee. Toch eet ik gezonder dan de gemiddelde persoon.

Ik blijf steken in de koffie verkeerd met suiker. Ook kan ik niet van de chocola afblijven als ik dat heb. Ik koop overigens zelf een chocola.

Verder eet ik 's ochtends vaak een bakje yoghurt met echte muesli. Daar doe ik dan maca, hennep zaad of poeder, chia zaad en pure cacao bij.

Ik volg nu een cursus hijama. Dit is een traditionele islamitische en chinese geneeskunde welke helpt om toxines uit het lichaam te halen. Veel mede cursisten hebben zelf enorm veel voordeel gehad door de behandeling en willen het daarom zelf leren. Ik vind de cursus erg interessant omdat er uit wordt gegaan van het idee dat je bent wat je eet. Veel klachten komen door hoe we met onszelf omgaan, zoals stress en verzuring door verkeerd eten.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 13:50

klinkt goed!

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:06

Interessant Daphna! Ben jij ook bekend met chlorella dan, toevallig?

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:15

Chlorella heb ik nooit van gehoord. Inmiddels even gegoogeld en het lijkt bijzonder spul. Ik ken wel spirulina, dat is ook een super gezonde alg.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:26

Chlorella. Brrr. Ik noem het Goorella. Haha.
Maar ik doe t wel in m'n ontbijtsmoothie.

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 14:41

Ik heb ooit tabletjes van Goorella gehad, maar merkte bij mezelf geen verschil.

Tarwegras vind ik helemaal ranzig trouwens :r _O-

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 15:57

Vanochtend heb ik voor het eerst een shotje tarwegras genomen. Tegenwoordig te koop op mijn werk. Ik kreeg het er flink warm van. Het opzich niet heel erg ranzig, alleen heb ik wel een uur met een vieze smaak gelopen. De nasmaak was erger dan het drinken zelf.

Ik kwam net op facebook dit recept tegen. Vanavond gaat mijn overrijpe banaan er aan! :D

Citaat:
Het recept voor een heerlijke glutenvrije bananenpannenkoek!

Ideaal als ontbijt wanneer je weinig tijd hebt in de ochtend. Het leuke is ook dat je oneindig kunt varieren. Zo kun je in plaats van de banaan ook boekweitmeel gebruiken.

Ingrediënten basis pannenkoek
• 1 grote rijpe banaan.
• 2 eieren
• Wat roomboter of kokosolie.

Bereiding: prak de banaan en eieren totdat het een papje wordt. Doe wat boter in een steelpannetje en giet het papje in het steelpannetje. Verhit de pannenkoek aan beide kanten en klaar!

Om het gezonder/lekkerder te maken kun je één of meerder van de onderstaande ingrediënten gebruiken:
Gojibesjes (bomvol antioxidanten), hennepzaad (voor extra eiwitten en rijk aan mineralen), kokosrasp (goed voor de darmen), kaneel (goed voor de bloedsuikerspiegel), chiazaden (voor extra vezels) of honing (rijk aan mineralen) toevoegen.

Ik zou zeggen probeer het uit en eet smakelijk alvast!

Gezonde groet,
Mohammed Boulahrir
p.s. houd deze pagina in de gaten voor méér tips.

[ Afbeelding ]

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:00

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 16:10

Ik gooi de chlorella en tarwegras altijd door mijn groente/fruit smoothie! Dan proef je er niks van;)

Spirulina neem ik in tabletvorm. (van de kruitvat) die slik ik gewoon meteen door dan proef ik er ook niks van!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:34

Bij tarwegras is het aan te raden om het door een smoothie heen te doen want dan proef je er idd niks van!

Ik heb trouwens gister op tv best een grappig recept gezien. Niet geheel superfood, maar misschien dat meer mensen het leuk vinden;

Spruitjes in ong. 5 minuten beetgaar koken in groenten of kippenbouillon. Dan door de bloem heen halen en door ei en als laatste door kokosrasp :) Ik ga het eerdaags uitproberen of ik spruitjes dan wel lekker vind!

Ow ja wat ik me trouwens af vroeg... De superfood producten koop ik in een winkel zo'n 30 km verderop. Dichterbij is er amper wat verkrijgbaar. Waar kopen jullie het of bestellen jullie online?

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:44

Ik bestel het online: http://www.puurenfit.nl/

Snelle verzending en prima service! En goedkoper dan de 'tuinen' en een andere gezondheidswinkel hier in de buurt.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:27

ik hou de aanbiedingen op tuinen.nl en drogisterijnet.nl in de gaten
Of ik ga naar een reformwinkel in de buurt.
Er is ook een snoepwinkeltje die chiazaad, gojibessen etc verkoopt, alles 2 EURO per 100 gram, harstikke goedkoop.
Alleen dan ben je daar om dat te kopen en dan zie je al dat snoep, zo moeilijk om daar niet iets van mee te nemen. :)

PenP2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 09:34

Interessant topic. Ik zit eraan te denken dit ook een keer te doen.. vraag me alleen af wat er gebeurt als je weer "normaal" gaat eten. Dan slib je toch 3x zo hard weer dicht? :=
of word het een hele levens wijze?

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:35

bij mij wordt het echt een levenswijze.
Of althans: je gaat gewoon heel bewust leven.
Niet zoveel snoepen, geen vetzucht etc.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 20:04

Levenswijze vind ik een groot woord, want dan vind ik het lijken alsof je alleen maar superfood eet/drinkt en er mega mee bezig bent :o
Ik pak de dingetjes mee die ik lekker/gezond vind en binnen mijn levenswijze passen :D

Knakker schreef:
Er is ook een snoepwinkeltje die chiazaad, gojibessen etc verkoopt, alles 2 EURO per 100 gram, harstikke goedkoop.
Alleen dan ben je daar om dat te kopen en dan zie je al dat snoep, zo moeilijk om daar niet iets van mee te nemen.

Dat is wel gemeen of zulke gezonde dingen "naast" snoep neer te leggen :7

havermout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:10

Vraagje, ik probeer zonder kant en klare 'zakjes' te koken, echter vind ik het dan nog wel lastig hoe ik toch voldoende smaak kan krijgen in gerechten. Ik probeer het nu met kruiden maar weet niet altijd lekkere combinaties. Hoe doen jullie dat?

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 20:48

Ik smijt echt van alles door elkaar. gebruik veel kerrie, knoflook, zout, peper, kurkuma en italiaanse kruiden. en gebruik ook wel mixen van de ekoplaza. daar zit geen zooi in, alleen kruiden

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:34

Ik gebruik geen kerrie of zout, maar wel knoflook, geelwortel, gember (ook drie superfoods volgens mij) zwarte peper, koenjit, ketoembar, marjolein, oregano, sambal, kaneel en kardemom.
Daarmee kun je allerlei pittige en spannende combinaties maken.

(En dan is er nog het kookboek 'Karin kookt zonder pakjes of zakjes'. Ik ken haar uit de krant, Trouw, ik weet niet hoe het boek exact heet, maar ze heeft goede kooktips om het smakelijk te maken! )

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 14:36

_rosita_ schreef:
Ik smijt echt van alles door elkaar.

Dat doe ik dus ook! Maar niet iedereen durft dat... Ik heb ook genoeg missers dat het eten uhm "apart" gekruid is en niet voor herhaling vatbaar is :7 Mijn moeder vind het 9 van de 10 keer helemaal geweldig wat ze hier te eten krijgt. Maar ze weet inmiddels wel dat ze niet moet vragen hoeveel er precies in zit zodat ze het kan namaken. Want ik heb werkelijk geen idee hoeveel ik precies in de pannen strooi. Alles gaat op gevoel en smaak :)

Roxxiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-13 22:55

Mijn moeder en ik hebben vanmiddag bij De Tuinen onze eerste voorraad superfood gekocht. Zijn maar begonnen met een lijnzaad-gojibessen mix. We zijn van plan om dit dagelijks door de havermout te doen bij het ontbijt.
Ondertussen ben ik natuurlijk heel internet al aan het afzoeken geweest. Ik ga vanaf januari weer sporten via mijn werk in de lunch pauze, probleem is alleem dat we dan weinig tijd krijgen voor lunch. Nu was mijn idee om een eiwit shake te combineren met chiazaad, gojibessen, hennebzaad en moerbeien, zodat ik toch wat binnen krijg (aangezien ik brood wil gaan skippen) wat me alsnog vult maar toch gezond is. Dit zal dan voor de maandag, woensdag en vrijdag zijn.
De dinsdagen en donderdagen eet ik een salade tijdens de lunch, waar ik quinoa voor wilde gaan gebruiken. Wederom: om me een vol gevoel te geven (dit is mijn grootste probleem).

Met de lijnzaad goji mix ga ik morgen mee beginnen, de rest ga ik morgen halen.

Ook dat oil pulling klinkt interessant, denk dat ik daarvoor kokosolie ga halen :j