"Mollig" is de nieuwe standaard?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:04

little_king schreef:
Zo bedoel ik dat niet, maar sizzle zegt dat ze slank is omdat ze zo leeft.
Ik leef ook zo, zelfs op minder boterhammen en ben wel te zwaar.
Daarmee wilde ik dus inhaken op het stukje van die spijsvertering.
Zelfde soorrt leefwijze ander gewicht.

dat er nu door de week chips cola en mac wordt gegeten vind ik ook een verontrustende gedachte.

Tja en dat is nu eenmaal het verschil in lichamen. Niet iedereen is hetzelfde! Je zal je aan moeten passen aan je lichaam.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:04

Ik ben heus wel eens bij de Mac geweest hoor en het mag thuis ook wel eens ongezond.
Prik mocht alleen in het weekend af en toe, maar chips was niet normaal dat gebeurde echt niet standaard elk weekend.
Maar het is iets met maat houden, de basis van voeding kennen.
Als ik Obese en die programma's zie denk ik wel eens ''vind je het gek..''
De voorbeelden zijn er zat, dieet zus dieet zo, zoveel kilo er af ze verliezen de controle en hoppa alles er weer aan plus 2 kilo meer.
En als je dan zegt probeer nu eens genoeg te eten maar in balans, krijg je inderdaad de verhaaltjes over snelle spijsvertering en dat soort geneuzel.
Als dat zo is kan je dat echt verbeteren maar dat moet je gewoon willen, hoef je je vaak niet eens rot te sporten.

We moeten eens in gaat zien dat al die fabrieksrommel ons niet goed doet, maar dat willen mensen dan niet veranderen want het is zo'n gedoe.. Sja dan moet je het zelf weten.

Little_king.. Heb je mijn post gelezen die ik hiervoor plaatste?
OP een foute manier op dieet ga je geen baat bij hebben... Heel simpel..
Je lichaam heeft een aantal dingen nodig en daar moet je niets aan gaan schrappen.
Dat is de basis, en vetten zijn ok maar neem de juiste, suikers heb je nodig maar welke, neem dan die uit fruit bijvoorbeeld.. Koolhydraten zitten ook in groente, niet alleen in brood/broodvervangers.
Kokosvet bijvoorbeeld gaat regelrecht naar je energiehuishouding en niet naar je heupen.
De meeste vetten zoals de transvetten, niet vloeibare gaan regelrecht naar vetopslag omdat het verteren gewoon te lang en te gecompliceerd is, zoiets.
Geen calorieen tellen ook, gewoon gezond en in verhouding. Niet naar de weegschaal kijken maar naar je figuur en hoe je je voelt.

Ik ben ook zwaarder geweest als ik nu ben.
Medicijnen viel ik erg mee af, toen kwam er voedsel binnen waar mijn lijf wat mee kon en kwam ik enorm aan!
Dat heeft een tijd jojo'en opgeleverd doordat de boel uit balans was en nu ben ik weer wat ik was bij het starten van mijn medicijnen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:08

Rowdine schreef:
Ik geloof niet dat Sizzle zegt dat jij zo bent opgevoed, maar dat er tegenwoordig door ouders wel wat weinig op het eten van de kinderen wordt gelet.

Exact :j
Was niet specifiek voor iemand hier bedoeld.
Maar ik vind het gewoon raar dat iemand op het werk tegen mij moeilijk gaat lopen doen die zelf iedere dag anderhalve liter cola naar binnen giet.
Dat vind ik nogal struisvogel gedrag.

dat niet iedereen hetzelfde op voedsel reageerd heb ik nooit ontkent.
Volgens mij is er ook een sterke correlatie tussen stress tijdens de zwangerschap en overgewicht bij het kind. Daar kun je dus als kind echt niets aan doen.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:13

Menino schreef:
Maar ik denk dat het wel redelijk onderschat wordt door mensen met een snelle spijsvertering hoe het is om géén snelle spijsvertering te hebben.. Daarmee wil ik niet zeggen dus dat ik níét af kan vallen maar op dit moment is het me de inspanning niet waard. Ik voel me ook goed als ik lekker sport en gezond eet zonder een strikt dieetschema te volgen :)

En dit is andersom dus ook het geval :P

Als je wel een snelle spijsvertering hebt moet je er dus net zoveel inspanning voor leveren. In mijn geval houdt dat ook vaak in dat ik eet omdat ik 'moet eten', toch dat extraatje nemen ook al zit je tot de nok vol en totaal geen trek hebt bijv.

Ook ik heb in het verleden een eetstoornis gehad en om een halve kilo in de week aan te komen moest ik op een gegeven moment eten:
ontbijt: 5 boterhammen, tussendoor (bijv 2 plakken ontbijtkoek, glas drinken met kcal), lunch: 6 boterhammen, tussendoor, avondeten: 4 lepels groenten, 4 lepels aardappel, vlees, lepel jus, toetje, avond: 2x tussendoor waarvan 1 een bakje yoghurt met muesli of brinta oid.
En geloof me dan mocht ik in mijn handjes knijpen als ik een halve kilo in de week haalde, meestal zat ik eronder.
Je kunt je misschien dan voorstellen dat je constant tegen heug en meug moet eten. Tuurlijk kun je alles 'vet' maken maar vet zorgt ook voor verzadiging dus heb je minder trek.

Tegenwoordig heb ik geen eetstoornis meer, wel een darmziekte waardoor mijn gewicht helaas ook (te) laag blijft.

Yup het is fijn om alles te kunnen eten.... maar niet als het 'moet' lol

(btw ik kan niet alles eten, ik eet nl glutenvrij dus er valt sowieso al veel af)

Live and let live!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:21

dollyspikkel schreef:
Maar ervan uitgaande dat 'dunnere' mensen hier wel op worden aangesproken: Zou het niet kunnen dat dit komt omdat er nu meer aandacht aan eetproblemen (zoals anorexia) besteed wordt dan vroeger? Zodat ze iemand die wel degelijk een eetprobleem heeft beter (en vlugger) kunnen helpen? Beter voorkomen dan genezen denk ik dan? Ik heb vroeger een geval anorexia (beste vriendin) meegemaakt en dit is toch echt geen pretje... Misschien dat bij deze mensen dan ook vlugger een alarmbelletje gaat rinkelen?

En hoe vinden flinkere mensen dat ook alweer? Als ze worden aangesproken op hun vetjes?
'Nee, je mag niet oordelen, misschien is hij/zij wel ziek, is het erfelijk, slikt ie medicijnen', maar bestempel iemand a.u.b. niet zomaar van (morbide) obesitas..
Dunne mensen vinden dat evengoed niet leuk om direct gelinkt te worden aan anorexia of weet ik veel wat voor een eetstoornis.

Ik pas denk ik wel in het 'slank'-keurslijf.. maar owee als ik eens iets afwijs omdat ik ergens teveel calorieën in vind zitten. Dat kan echt niet en dan moet er toch wel iets mis met je zijn.. :')

Het is denk ik leven en laten leven of allebei de 'groepen' moeten wat toleranter worden en leren omgaan met kritiek. Maar, dan gok ik dat het leven en laten leven wordt, niemand vind het toch leuk om aangesproken te worden op mogelijke 'imperfecties' en 'onzekerheden'.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:23

Holy moly je zou het maar naar binnen moeten werken Annemiek80!
Ik geloof dat ze mij een slangetje in mijn neus hadden mogen stoppen. :')

Ik ben ook niet echt een grote eter van mezelf, maar tegen heug en meug eten is echt niet leuk.
Heb het moeten doen toen ik Ritalin slikte, totaal geen trek en wel moeten eten.
Zo dat mijn maag het dus niet wilde en het er gewoon uit gooide als ik pech had.
Dan krijg je echt een aversie tegen eten hoor..
Als ik s'avonds dan wel honger had vrat ik ook alles op wat ik tegen kwam dat snap je wel..

Ik heb overigens ook een glutenallergie, maar ook melk en ik gebruik ook geen soja.
Dan let ik nog op met geraffineerde suikers en zo min mogelijk bewerkt om de boel in balans te krijgen/houden.
Dat gaat ook wel goed en godzijdank hoef ik niet 6 keer per dag te eten zo. :o
Denk dat ik gewoon mazzel heb gehad dat ik er min of meer op tijd bij was, ik had niet echt darmklachten toen ik er achter kwam, ik had ze wel maar niet merkbaar voor mij. Had vooral pijn in mijn onderrug.
Maar mijn ervaring is ook dat als je verkeerd eet zoals jij daar moest, je ook niet aankomt.
Toen ik met GV en MV begon kwam ik aan als een malle.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 27-05-13 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

AlexandraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:23

het is ook een modetrent vaak hoor. rubensvrouwen zijn heel lang de perfecte vrouwen geweest, dus een vrouw met een buikje etc.

Ik vind dat niemand zich normaal mag noemen tegenover een wat flinkere vrouw, hiermee zeg je namelijk dat hun niet normaal zijn. Iedereen is anders, de een is slank, de ander komt nauwelijks van het extra gewicht af ondanks alle moeite. Weer een ander heeft door medicatie een probleem of heeft een ziekte.
Ik vind iedereen goed zoals hij/zij is. Smaken verschillen nu eenmaal zowel van vrouwen als mannen.
De een houd van dik de ander iets steviger en weer een ander van slank, mooi geregeld dus.

Vroeger werden rubensvrouwen ook niet de grond in geduwt omdat ze een maatje meer hadden, dat gebeurt nu al jaren wel. Wellicht merk je t zelf niet maar ik zie en hoor t regelmatig hoe ze tegen meiden die wat flinker zijn praten in real life en op forums.

Nu is het dus schijnbaar ook bij meiden van maatje 36. Tja. schijnbaar verandert er iets in de moden. Ik zou zeggen trek je er niks van aan, doe waar JIJ je goed bij voelt en veroordeel een ander niet om zn uiterlijk. :)

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:25

Ik heb niet heel het topic gelezen, maar ik wil toch even reageren.

Ik, als hopelijk aankomend diëtiste, wil graag even kwijt dat alléén BMI, vetpercentage en gewicht niet zoveel zeggen. Er zijn zoveel factoren meer die iemand gezond of ongezond maken. Denk hierbij aan beweging en eetpatroon.

Oordelen of iemand mooi is of niet probeer ik zo min mogelijk te doen, maar dit is natuurlijk een kwestie van persoonlijke smaak.

De trend dat de gemiddelde kledingmaat stijgt vind ik kwalijk, maar het heeft niet alleen met gewicht te maken hoe groot iemands kleding is. Met mijn 1.80 en een prima gewicht heb ik al gauw maatje L (dus 40/42) en van de wat meer zuiderse merken soms zelfs XL, maar puur omdat ik een hekel heb aan te korte mouwen, pijpen en lijfjes. De afgelopen decennia is de Nederlander nog altijd langer geworden, dus dat speelt denk ik ook mee in een stijging in de gemiddelde kledingmaat.

Ik vind niet dat iemand veroordeeld moet worden om zijn kledingmaat, maar ik wil zeggen dat alleen een kledingmaat, BMI, gewicht of iets in die trant eigenlijk veel te weinig zegt over mooi/niet mooi en gezond of ongezond, behalve wat iemands persoonlijke smaak is om te zien.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:27

In mijn omgeving is mollig nog steeds niet de standaard hoor? veel meiden met maatje M of 40 die benijden juist de gewoon mooi slanke meisjes met een platte buik :)

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:27

Sinds gisteren niet meer het topic bijgelezen en het verbaast me niets welke wending het heeft genomen. Sommige mensen praten zó makkelijk over de lichamelijke conditie van anderen, heel jammer vind ik dat.
Een paar uitspraken 'als er een dikkerdje de mac binnenloopt dan denk ik wel van uhhhh...', 'dikke mensen verschuilen zich achter dit en dat' met toevoeging van de belachelijke smileys. Het is dus inmiddels een dik vs. dun spelletje geworden waarbij er keihard geoordeeld wordt over en weer zonder dat iemand uberhaupt het hoe en waarom kan weten.
Zoals ik al in een eerder bericht zei, WAAROM maken mensen zich zo druk over hoe een ander er uit ziet of wat ze met hun leven doen in vredesnaam? Wat schiet je er mee op om opmerkingen naar een ander over zijn of haar gewicht te maken? Waarom zo keihard oordelen? Wordt je daar zelf gelukkiger van?
Daarbij..denk je dat het nodig is om die (imo) ongepaste opmerkingen te plaatsen? Dikke mensen weten HEEL goed van zichzelf dat ze dik zijn, daar hebben ze echt niemand anders voor nodig om ze daar attent op te maken. Ik neem aan dat het bij (te) slanke mensen het zelfde werkt.

Even een random quote "Ik vind t ook zo jammer dat veel mensen zich achter dat sooort dingen verschuilen. Kijk, ziekte daar kan je echt niks aan doen. Psychisch kan je hulp voor zoeken, gelukkig gebeurt dat ook vaak.Maar ik heb t argument al gehoord dat dikke (en dan echt obese, niet mollig) mensen er niks aan kunnen doen, want t ligt aan hun spijsvertering?"

Ik val toevallig onder obees, ben er zeker niet trots op maar helaas is het nu zo. (ik zal nu niet ingaan op wat ik allemaal aan het doen ben om weer op een normaal gewicht te komen want dat wordt een té lang verhaal dat niet in dit topic thuis hoort). Ik heb jammer genoeg een eetstoornis die vaak niet erkend of geaccepteerd wordt en daardoor vele therapiën gevolgd en daarbij ook veel andere obese mensen ontmoet. Geen één van die mensen heeft óóit ook maar een excuus gemaakt waarom ze te dik waren. Dat spijsverterings verhaal heb ik werkelijk nog nooit een dik persoon horen gebruiken..en ik heb er een hoop ontmoet hoor. Allemaal waren ze zich heel erg bewust van het feit dat ze te dik/obees waren en hoe dat kwam. En ze probeerde er allemaal wat aan te doen. Maar kan je dat aan de buitenkant zien als je een dik/obees mens over straat ziet lopen? Nee dus.

Ik ben pas geleden door bloedonderzoeken te weten gekomen dat mijn schildklier niet goed werkt. Waarschijnlijk om zeep geholpen door de vele diëten die ik heb gevolgd (oh sweet irony). Ik heb dit nog nooit als excuus gebruikt of me er achter verschuild. Gelukkig heb ik er ook medicijnen voor nu maar al die jaren dat ik er mee heb rondgelopen zónder medicatie heeft ook geen positief effect gehad op mijn lichaam.

Ik vraag me af hoeveel dikke/obese mensen vele van jullie uberhaupt spreken? Doel je op dat klasgenootje met een rolletje meer of loop je dagelijks obese mensen tegen het lijf waar je hele gesprekken mee hebt? Ik bedoel dus..waar komen die fabeltjes vandaan?

Maar goed, dit hele topic vind ik nogal onzinnig aangezien het altijd uitmond in dik vs. dun. dun vs. dik etc. en niemand schiet er verder wat mee op.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:28

Laura01234 schreef:
In mijn omgeving is mollig nog steeds niet de standaard hoor? veel meiden met maatje M of 40 die benijden juist de gewoon mooi slanke meisjes met een platte buik :)

Vind dit eerlijk gezegd wat kort door de bocht. Ik heb jarenlang met een maatje M/L een platte buik gehad, echter, ik ben 1.80m, dus alleen kledingmaat zegt zo weinig.

CecileDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:30

Koia schreef:
Even een random quote "Ik vind t ook zo jammer dat veel mensen zich achter dat sooort dingen verschuilen. Kijk, ziekte daar kan je echt niks aan doen. Psychisch kan je hulp voor zoeken, gelukkig gebeurt dat ook vaak.Maar ik heb t argument al gehoord dat dikke (en dan echt obese, niet mollig) mensen er niks aan kunnen doen, want t ligt aan hun spijsvertering?"

Ik val toevallig onder obees, ben er zeker niet trots op maar helaas is het nu zo. (ik zal nu niet ingaan op wat ik allemaal aan het doen ben om weer op een normaal gewicht te komen want dat wordt een té lang verhaal dat niet in dit topic thuis hoort). Ik heb jammer genoeg een eetstoornis die vaak niet erkend of geaccepteerd wordt en daardoor vele therapiën gevolgd en daarbij ook veel andere obese mensen ontmoet. Geen één van die mensen heeft óóit ook maar een excuus gemaakt waarom ze te dik waren. Dat spijsverterings verhaal heb ik werkelijk nog nooit een dik persoon horen gebruiken..en ik heb er een hoop ontmoet hoor. Allemaal waren ze zich heel erg bewust van het feit dat ze te dik/obees waren en hoe dat kwam. En ze probeerde er allemaal wat aan te doen. Maar kan je dat aan de buitenkant zien als je een dik/obees mens over straat ziet lopen? Nee dus.

Ik ben pas geleden door bloedonderzoeken te weten gekomen dat mijn schildklier niet goed werkt. Waarschijnlijk om zeep geholpen door de vele diëten die ik heb gevolgd (oh sweet irony). Ik heb dit nog nooit als excuus gebruikt of me er achter verschuild. Gelukkig heb ik er ook medicijnen voor nu maar al die jaren dat ik er mee heb rondgelopen zónder medicatie heeft ook geen positief effect gehad op mijn lichaam.

Ik vraag me af hoeveel dikke/obese mensen vele van jullie uberhaupt spreken? Doel je op dat klasgenootje met een rolletje meer of loop je dagelijks obese mensen tegen het lijf waar je hele gesprekken mee hebt? Ik bedoel dus..waar komen die fabeltjes vandaan?

Ik heb altijd het idee dat vooral de 'omgeving van' zich verschuilt achter dit soort excuses. Niet de mensen zelf, in 9 van de 10 gevallen weten ze ook prima waar het vandaan komt.
Uitzonderingen zoals jij zijn er helaas ook, maar je zegt zelf dat je al jaren actie probeert te ondernemen en alleen dat vind ik al bewonderenswaardig!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:32

Wat ik trouwens een paar keer heb gezien bij Amerikaanse collega's is dat ze schrikken als ze naar Europa komen.
Ze zijn dan thuis een van de slankste en zijn daar altijd heel trots op geweest, vervolgens voelden ze zich in Europa ineens behoorlijk fors en vielen dan binnen no-time ook af naar de 'europese standaard' om vervolgens door hun oude vrienden tot gratenbalk uitgemaakt te worden.
dat geldt natuurlijk niet voor iedereen, maar ik heb dat nu al een paar keer gezien.

Dan heb je het dus toch over een nationaal bepaalde standaard wat een acceptabel gewicht is.
Als ze ook door blijven gaan met die kledingmaten aanpassen kan het dus zo zijn dan iemand over 15 jaar met maat 36 dus eigenlijk vandaag te dag 40 zou hebben. Daarmee verschuif je dus de standaard en is het wel degelijk mode en gewenning afhankelijk.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 11:36

Koia daarom zeg ik dus dat die dieten dus zo slecht zijn..
Overigens is een slecht werkende schildklier vaak het gevolg van bijnieruitputting.
En bijnieruitputting krijg je door dieetacties en veel te veel sporten dus roofbouw op het lichaam..
Bijnieruitputting is de hedendaagse burn-out.
Maar het kan ook komen door hormonen uit balans, zoals door de pil of zoals ik had medicijnen.
Daarvan heb ik echt flink gewichtsverlies gehad, en dus roofbouw op het lichaam.
Nu dus voeding drastisch aangepast, en supplementen voor mijn bijnieren en progesteron creme om de boel in balans terug te brengen wat goed gaat lijkt.

Ik had ook schildklierklachten en bijnierklachten.. Het een werkt niet zonder het ander.
Nu had ik of de keus het te accepteren en niet te functioneren met het risico wat jij hebt opgelopen of het helemaal rigoreus om te gooien. Want zo ging het niet goed komen, en was als de dood voor de gevolgen van die schildklier!
En godzijdank gaat het nu weer goed, ik wilde niet aan de medicijnen tenzij het heel noodzakelijk was en dat was het voor mij niet voor ik dit geprobeerd had.

njiloj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:44

ik ga me verder niet bemoeien met deze discussie, maar ik wilde het volgende met jullie delen:

Afbeelding

of

Afbeelding

tja, het kan allemaal. We hebben onze eigen voorkeur, onze eigen bouw, enz...

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:49

Vind de modellen van Victoria's secret daar wel erg skinny..

Ayasha
Blogger

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:50

Waarmee dove dus even zeer de zeer magere mensen achter stelt terwijl er even veel magere mensen zijn die er niets aan kunnen doen, als mollige.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:52

De laatste vind ik wel mooi, mooi divers.
Niet opvallend dun, niet opvallend dik..

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:55

Koia schreef:
Sinds gisteren niet meer het topic bijgelezen en het verbaast me niets welke wending het heeft genomen. Sommige mensen praten zó makkelijk over de lichamelijke conditie van anderen, heel jammer vind ik dat.
Een paar uitspraken 'als er een dikkerdje de mac binnenloopt dan denk ik wel van uhhhh...', 'dikke mensen verschuilen zich achter dit en dat' met toevoeging van de belachelijke smileys. Het is dus inmiddels een dik vs. dun spelletje geworden waarbij er keihard geoordeeld wordt over en weer zonder dat iemand uberhaupt het hoe en waarom kan weten.
Zoals ik al in een eerder bericht zei, WAAROM maken mensen zich zo druk over hoe een ander er uit ziet of wat ze met hun leven doen in vredesnaam? Wat schiet je er mee op om opmerkingen naar een ander over zijn of haar gewicht te maken? Waarom zo keihard oordelen? Wordt je daar zelf gelukkiger van?
Daarbij..denk je dat het nodig is om die (imo) ongepaste opmerkingen te plaatsen? Dikke mensen weten HEEL goed van zichzelf dat ze dik zijn, daar hebben ze echt niemand anders voor nodig om ze daar attent op te maken. Ik neem aan dat het bij (te) slanke mensen het zelfde werkt.

Maar goed, dit hele topic vind ik nogal onzinnig aangezien het altijd uitmond in dik vs. dun. dun vs. dik etc. en niemand schiet er verder wat mee op.

Helaas heb ik wel degelijk gehoord dat 'obese mensen kunnen er niets aan doen, want het is hun spijsvertering'.
Niet gezegd door een dik persoon, wel een beetje mollig. Ik vind het wel jammer dat mensen blijkbaar denken dat dit waar is (want zij was niet de enige). Als je zo zwaar bent, dat je obees bent, dan moet er méér aan de hand zijn. Dat is wat ik probeerde te zeggen. Alleen aanleg gaat jou (niet persoonlijk bedoelt), geen obees maken. Er zitten vaker dieperliggende problemen achter.
Rolletje vind ik niet obees, ook niet dik, maar mollig :)

CecileDV, ik ben het overigens met je eens, hoor.
Zeker als ik zo Koia haar verhaal hoor, heb ik veel respect voor je, Koia.
En ik geloof best dat de meeste van de obese mensen een dieperliggende reden hebben. Wat ik wel jammer vind is dat er dan toch wordt gezegd dat het 'de spijsvertering' is (en dat alleen). Want daar ben ik het niet mee eens. Maar nogmaals, zoals CecileDV zei, 't is eerder de omgeving die dat zegt :).

Edit: en nee, ik heb nog nooit uit een echt obees persoon gehoord. Ik heb ook nog nooit iemand met echt obesitas gesproken. Wel gezien overigens, maar dat was gewoon sneu, die mensen konden niet lang zitten of staan.

Ayasha
Blogger

Re: "Mollig" is de nieuwe standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:58

Wie zegt dat ze niet weten dat er meer aan de hand is? Misschien willen ze het er in het volk gewoon niet over hebben.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 12:59

Ayasha schreef:
Wie zegt dat ze niet weten dat er meer aan de hand is? Misschien willen ze het er in het volk gewoon niet over hebben.

Nogmaals, dit was een argument dat werd aangehaald in een eerdere discussie over dit onderwerp bij mij op school. En veel mensen waren het ermee eens.
Ik heb nog nooit met een echt obees persoon gesproken, dus daarover zeg ik niets. Maar ik zeg wel, dat er blijkbaar wordt gedacht dat dit waar is, wat ik niet geloof.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:03

Nee, helemaal niet mee eens. Prima voor mollige vrouwen als ze zich accepteren en zelfs blij zijn met hun lichaam.. Maar voor mij blijft slank de enige gezonde standaard. Niet te dun, maar zeker niet te dik. Naast dat ik het helemaal niet mooi vind, is het ook nog eens ongezond. Of het nu komt door medicijnen of een gebrek aan discipline, het kan bestreden worden. Verder moet iedereen doen wat ze goed achten voor hun lichaam, maar mij niet gezien, vind de hype en de plaatjes die je op facebook ziet dan ook hard gezegd onzin. Ik ken meerdere mensen die te dik zijn, waarvan ik weet dat ze er hard aan werken, dus ik zou nooit iemand veroordelen of beledigen vanwege het overgewicht, want het is een heel lange en harde strijd. Maar imo moet het niet de nieuwe standaard worden, het is simpelweg niet gezond.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:04

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:15

MamaJella schreef:
Stiekem moet ik hier wel even over lachen dames. Je voelt je aangevallen omdat je slank bent? Ga weg zeg.
Ik ben mijn hele leven al "een maatje meer", niet echt dik, maar ook zeker niet slank. En het heeft heel lang geduurd voordat ik dat kon accepteren. En weet je waarom? Omdat ik niet aan het ideaalbeeld voldeed. Niet in dat maatje 36 paste. En ik heb de nodige diëten geprobeerd, zelfs zo streng dat ik mezelf aan het uithongeren was. Lekker gezond bezig.
Uiteindelijk heb ik mezelf geaccepteerd, met alle rondingen, rolletjes en andere dingen die daarbij horen. Ik let nu op mijn gewicht voor mijn gezondheid, en niet om aan dat ideaalbeeld te kunnen voldoen. En ik voel me daar goed bij :) Dus ja, van mij mag dat "ideaalbeeld" best iets groter zijn dan maatje 36.

Van jouw kant uit snap ik best dat het moeilijk te geloven is dat slanke mensen ook last kunnen hebben met hun gewicht. Maar je moet niet alles over 1 kam scheren... Ik ben mijn hele leven al slank en in mijn puberteit was dit nog erger, toen was ik gewoon te dun. Ben regelmatig uitgescholden voor bijvb magere Hein, of anorexiatrut. Daar word je heel onzeker van en prima dat jij jezelf nu geaccepteerd hebt zoals je bent. Zo moet het ook zijn... Maar voor iedereen, niet alleen voor mensen met een maatje meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-13 13:18

Ik ben mollig, maar ben daar niet trots op. Alleen hier word het nauwelijks geaccepteerd. Hoe vaak ik niet voor varken etc ben uitgemaakt. Hoe vaak mijn vriend wel geen commentaar heeft gehad: Wat moet je met zo'n mollig dik wijf. En ja dat door dunnere mensen. Maar boos worden als je commentaar op hun geeft. Nu doe ik dat niet. Maar ze hebben zelf niet eens door dat ze commentaar geven op mollige mensen.

Nu probeer ik mijn levenstijl aan te passen. Wat ik zeer lastig vind. Omdat als ik maar een beetje stress heb, ik alweer grijp naar voedsel. Sport veel meer. En als ik zin heb in patat dan neem ik ook gewoon een patatje. Maar niet elke week.

Maar waar ik wel slecht tegen kan is als ik ergens ben. En er staan hapjes op tafel. En ik pak maar 1 of 2 hapjes. Dat mensen tegen mij zeggen: Ben je bang dat je aankomt. Ja daar ben ik idd bang voor.

Ik merk hier vooral. Dunnere mensen hebben commentaar op dikkere mensen. Maar andersom precies zelfde. Laten we daar eens mee ophouden. Je weet de achtergrond van een persoon niet. Dus je kan er ook niet over oordelen.

Ik ga naar de zomervakantie de opleiding beveiliging doen. Iedereen loopt mij belachelijk te maken van dat hou je toch niet vol. Moet je veelste veel bewegen, stel je voor dat je afvalt. Dat doet zeer. Maar andere kant word ik er zo kwaad door, dat ik over 2 jaar iedereen wil uitlachen dat het mij wel gelukt is.