Stevig zijn... enige juiste standaard?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:24

Ik vind veel vet ook niet echt mooi. Maar ook genoeg smalle mensen hebben veel vet dat zie je meteen... hoef je niet dik voor te zijn.
Ik ben blij met mijzelf, ik heb goede billen en een smal tailletje. Makkelijke kledingmaat en zie er gezond uit. En wat andere mensen betreft, zolang ze mijn zonnetje niet verduisteren als ik lig te zonnen heb ik er geen last van.

De ideale maat is voor iedereen verschillend. Zolang je maar niet in te kleine kleding rondloopt zodat je er als een rollade uit ziet :7.

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:35

Het ergste vind ik nog al dat gephotoshop overal! Hele dunne vrouwen met een ronde kont en cup D. Dat is niet natuurlijk, dat kan niet. Of je moet alles nep hebben... en de meeste mannen willen zo'n vrouw. Ze kijken kwijlend naar de tv en boekjes, maar wat ze niet beseffen is dat dat niet kan zoals die vrouwen eruit zien. En vervolgens gaan ze die eisen stellen aan echte vrouwen (terwijl ze zelf vaak ongetraind zijn). En het vrouwenvolk werkt er nog aan mee ook want we willen mooi gevonden worden! Maatschappelijke druk :n

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:40

Magiccc schreef:
Het ergste vind ik nog al dat gephotoshop overal! Hele dunne vrouwen met een ronde kont en cup D. Dat is niet natuurlijk, dat kan niet. Of je moet alles nep hebben... en de meeste mannen willen zo'n vrouw. Ze kijken kwijlend naar de tv en boekjes, maar wat ze niet beseffen is dat dat niet kan zoals die vrouwen eruit zien. En vervolgens gaan ze die eisen stellen aan echte vrouwen (terwijl ze zelf vaak ongetraind zijn). En het vrouwenvolk werkt er nog aan mee ook want we willen mooi gevonden worden! Maatschappelijke druk :n

Dat kan echt wel. Al is dat niet het gros van de vrouwen, maar ze zijn er zeker wel. En ik ken geen enkele man die daadwerkelijk denkt dat dat allemaal maar echt is en dat elke vrouw er zo uit zou moeten zien. De meesten kunnen ook wel gewoon nadenken hoor. Of misschien ligt dat aan de mannen waar ik mee omga (en dat zijn er meer dan vrouwen, heb voornamelijk mannelijke vrienden). Iedereen roept dat altijd over die mannen, maar ik merk er niks van en vraag me af of dat echt zo is?

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:56

Haha fiffil ik ken er genoeg! Maarja die zijn allemaal nog maagd en single! Ook op mijn vriend zijn werk loopt er iemand rond van rond de 45, nog nooit een vriendin gehad en als je aan hem vraagt wat hij in een vrouw zoekt.... dan krijg je zo'n antwoord a la photoshop. Lang, heel dun, negerinnenkont en grote t.ieten. niet erg haalbaar en zeker voor hem!
Er zijn vast wel zulke vrouwen maar betwijfel of ze niet het een en ander hebben laten verbouwen.
Kreeg laatst nog een opmerking van een lompe boer: zou jij niet eens wat foundation ofzo iets op je gezicht doen? Tsja, alle modellen in reclames hebben toch ook zo'n babyhuidje :+

Peppertree

Re: Stevig zijn... enige juiste standaard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 15:59

Een boer die weet wat foundation is! Dat vind ik pas apart...

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:04

Ik noemde het foundation, hij noemt het " dat spul wat vrouwen altijd op hun gezicht smeren" of iets in die trant

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:06

Magiccc schreef:
Ik noemde het foundation, hij noemt het " dat spul wat vrouwen altijd op hun gezicht smeren" of iets in die trant

Lompe boer :7 Ik zou zeggen: zou je het zelf niet eens gebruiken, alleen heb je denk ik aan een pot niet genoeg :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:08

Cultuurverschilletje? :') Nee, ik ken ze echt niet.

Ik ken zulke vrouwen (meisjes) en die hebben niks aan zich laten doen hoor :)
Althans, gewoon slank met mooie billen en borsten. Ken er nog best veel... natuurlijk wordt er bij modellen met Photoshop altijd alles nog even net wat strakker en gladder gemaakt (en dunner) maar dat wil niet zeggen dat je niet gewoon in het echt slanke dames met vormen hebt.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:09

Magiccc schreef:

Of: 'misschien moet jij dan eens wat aan die puist op je nek doen.'

'....?'

'Je hoofd!"

Magiccc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:11

Hahaha! Ja cultuurverschilletje denk ik :') zal wel drents zijn.. :+

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:18

Miracle_ schreef:
Edit:
Iets ander onderwerp, maar toch te vergelijken denk ik:
http://www.ondertussen.nl/huh/anorexiap ... size-model

Is dit al stevig? Ik vind van niet. Ik vind dit eerder volslank. Ik zou een moord doen voor dat figuur, want ik vecht al jaren tegen overgewicht. Nou ben ik echt geen 15 kilo te zwaar, maar toch...
Als dit al stevig is.... dan weet ik het ook niet meer. :Y)

Een "volslank" model is maatje 36-38 ;)
Prachtige normale maat dus.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:19

Magiccc schreef:
Hahaha! Ja cultuurverschilletje denk ik :') zal wel drents zijn.. :+

Geen idee, Drenthe kom ik nooit... :+ (Randstad hier, Amsterdam)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:40

Magiccc schreef:

Mijn huid verbetert, maar jouw attitude blijft levenslang beroerd :Y)

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 16:50

Plus size in de mode wereld is natuurlijk wel wat anders dan plus size voor "normale" vrouwen.

Een vrouw met maat 36 / 38 die door de stad loopt wordt gezien als slank of normaal.
Maar in de mode wereld is dat een plus size model.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:01

phormicola schreef:
Ik zit naar kleding te kijken en ik kom een model tegen waar ik spontaan bi van zou worden :+
http://topvintage.nl/nl/vintage-retro/5 ... lack-label

Die kun je toch niet mager noemen? Wmb is dat de ultieme versie van curvy en vrouwelijkheid.

Dit noem ik photoshop :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 17:09

Waarom zou dat meteen Photoshop moeten zijn?
Zijn heus vrouwen die er gewoon zo uitzien hoor... korset doet sowieso al wonderen. Ondanks dat ze tegenwoordig bijna alles wel Photoshoppen heb je heus wel vrouwen met zo'n figuur. Jurk die ze aanheeft scheelt ook.

Volgens mij heet ze Doris MayDay moet je maar eens Googelen kom je veel van tegen, da's echt niet allemaal Photoshop. Kwam trouwens een camera preview tegen van de fotograaf

Afbeelding

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:09

Maar het is wel overduidelijk dat ze een korset draagt. :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:15

Ja, dat zeg ik ook. Een korset doet wonderen :P Maar dan nog, als ze cup A had gehad en geen heupen had het er heel anders uitgezien. Korset kan niet alles veranderen.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:42

Stoof schreef:
Ik stoor me eigenlijk nooit aan die foto's die op de social media rondgaan. Wel zag ik laatst deze:

[ Afbeelding ]

Die zogezegde curvy vrouw is overduidelijk gephotoshopt. Dit is toch gewoon beledigend voor de vrouwen die net dat maatje meer hebben.

Toch ben ik het wel eens met dit plaatje. Al die dikke mensen die hun vetrollen curves noemen. :\ Ik ken een meisje en die is écht te zwaar (obees) en die zegt ook dat ze 'curves' heeft, of dan zet ze ergens een foto met een #realwoman erbij. :=
Vind dat stevig zijn vooral door stevige (dikke) mensen wordt aangemoedigd als de standaard. Ik heb niks tegen dikke mensen, zolang ze maar niet gaan doen alsof zij tenminste echte vrouwen zijn en veel mooier dan die magere sprieten enzo. Daar kan ik echt niet tegen. := Maar het lijkt wel alsof 42 tegenwoordig als normaal wordt gezien, het mag dan wel gemiddeld zijn maar bij veel (!! dus niet iedereen want er bestaan natuurlijk ook lange mensen) mensen is dit toch echt te zwaar.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 18:47

Maar andersom heb je dat ook, al die pro-ana sites en dat soort dingen. Die uitersten zijn gewoon slecht voor je (ondergewicht en overgewicht) en zouden imo allebei niet aangemoedigd moeten worden. :n Een gezond lichaam is veel belangrijker.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:32

Fiffill schreef:
Ja, dat zeg ik ook. Een korset doet wonderen :P Maar dan nog, als ze cup A had gehad en geen heupen had het er heel anders uitgezien. Korset kan niet alles veranderen.

Dat is zo, maar het is nu nog steeds niet natuurlijk.
Want als ze s'ochtends haar bed uit stap heeft ze dit figuur niet, dat krijgt ze pas als ze dat korset aantrekt.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 19:35

Hmm die curvy vrouwen zijn toch niet echt mijn smaak :P Veel te dikke tieten haha!!

Ik merk wel dat best wat mensen met overgewicht inderdaad het afschuiven op curvy etc
Nou ja als zij zich er beter bij voelen. Maar dat is wel zonde als ze daarom maar te zwaar blijven
En dan heb ik het over de vrouwen die gewoon heel ongezond leven. Op die manier wordt overgewicht gewoon te normaal.

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:26

Fiffill schreef:
Maar andersom heb je dat ook, al die pro-ana sites en dat soort dingen. Die uitersten zijn gewoon slecht voor je (ondergewicht en overgewicht) en zouden imo allebei niet aangemoedigd moeten worden. :n Een gezond lichaam is veel belangrijker.

Ik vind niks wat TE is goed. Ben het met je eens dat beide uitersten niet aangemoedigd moeten worden, iedereen vindt pro-ana sites slecht (media enzo) maar dat pro-curvy (vetrollen in de meeste gevallen) wordt juist wel aangemoedigd in de media en door heel veel mensen.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:35

Magiccc schreef:

dat kan wel

ik heb namelijk zelf ook cup D en een ronde kont :P

Lauratje_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-13 20:49

Accepteer jezelf en een ander gewoon hoe ze zijn, altijd dat gezeur over ik ben te mager of ik ben te dik.
Doet het ertoe? Als je niet tevreden over jezelf bent, goed verander dan, maar laat een ander gerust. Wat als die persoon nu gewoon heel gelukkig is met hoe die eruit ziet, wie heeft dan het recht om die persoon te beoordelen? Als een graadmagere of ultradikke vrouw in een bikini voor bij komt en je vindt het niet mooi kijk dan gewoon de andere kant op.