Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
milou123 schreef:Mag ik daar ook op antwoorden?
Ik vind het beide irritant, omdat mensen vaak direct de associatie leggen dat je een totale debiel bent, wat gewoon niet zo is.
Urielle schreef:De psych zei tegen ons: 'Heel veel mensen hebben een ruime mate autistische trekjes. De diagnose hangt vaak af van in welke mate die eigenaardigheden als een belemmering worden ervaren door de client of zijn omgeving.'
milou123 schreef:Urielle schreef:De psych zei tegen ons: 'Heel veel mensen hebben een ruime mate autistische trekjes. De diagnose hangt vaak af van in welke mate die eigenaardigheden als een belemmering worden ervaren door de client of zijn omgeving.'
Ja, ik denk dat iedereen wel autistische trekken heeft. Alleen dan vaak minimaal.
lifaya schreef:milou123 schreef:Ja, ik denk dat iedereen wel autistische trekken heeft. Alleen dan vaak minimaal.
en dat zorgt ook voor de verwarring vaak "ja zo voel ik me ook" enzovoort krijg je van mensen te horen als je zegt dat je autistisch bent of weet ik veel en je "symptomen" opnoemt... alsof je je dan meteen aanstelt en het allemaal maar bullshit is
Ladybird schreef:lifaya schreef:
en dat zorgt ook voor de verwarring vaak "ja zo voel ik me ook" enzovoort krijg je van mensen te horen als je zegt dat je autistisch bent of weet ik veel en je "symptomen" opnoemt... alsof je je dan meteen aanstelt en het allemaal maar bullshit is
Ja inderdaad... en dan ben ik soort van uitgelult ook. Of eigenlijk denk ik dan,, laat maar gaan.. ben toch niet te snappen..
milou123 schreef:Dat trein-bus stukje?
Nee, maar dat is meer omdat ik het eerst stil hield dat ik asperger heb en het nu ben gaan vertellen om inzicht te geven in autisme. In hoe het is, en hoe wij ons continue aanpassen en waardoor ik soms totaal gefrustreerd raak omdat ik iets niet helder kan maken.
Behalve mijn familie vinden ze het tot nu toe allemaal erg interessant en krijg ik alleen maar positieve reacties erop.