Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
milou123 schreef:Mag ik daar ook op antwoorden?
Ik vind het beide irritant, omdat mensen vaak direct de associatie leggen dat je een totale debiel bent, wat gewoon niet zo is.
ook mensen zonder Autisme kunnen daar last van hebben!
) 
Urielle schreef:De psych zei tegen ons: 'Heel veel mensen hebben een ruime mate autistische trekjes. De diagnose hangt vaak af van in welke mate die eigenaardigheden als een belemmering worden ervaren door de client of zijn omgeving.'
milou123 schreef:Urielle schreef:De psych zei tegen ons: 'Heel veel mensen hebben een ruime mate autistische trekjes. De diagnose hangt vaak af van in welke mate die eigenaardigheden als een belemmering worden ervaren door de client of zijn omgeving.'
Ja, ik denk dat iedereen wel autistische trekken heeft. Alleen dan vaak minimaal.
lifaya schreef:milou123 schreef:Ja, ik denk dat iedereen wel autistische trekken heeft. Alleen dan vaak minimaal.
en dat zorgt ook voor de verwarring vaak "ja zo voel ik me ook" enzovoort krijg je van mensen te horen als je zegt dat je autistisch bent of weet ik veel en je "symptomen" opnoemt... alsof je je dan meteen aanstelt en het allemaal maar bullshit is
en dat moet ik ook afleren maar dat is gewoon echt lastig Ladybird schreef:lifaya schreef:
en dat zorgt ook voor de verwarring vaak "ja zo voel ik me ook" enzovoort krijg je van mensen te horen als je zegt dat je autistisch bent of weet ik veel en je "symptomen" opnoemt... alsof je je dan meteen aanstelt en het allemaal maar bullshit is
Ja inderdaad... en dan ben ik soort van uitgelult ook. Of eigenlijk denk ik dan,, laat maar gaan.. ben toch niet te snappen..
Dan zien ze dat het echt anders is.
en in het restaurant leg ik mijn bestek op bepaalde afstanden kaarsrecht evenwijdig aan de tafelranden anders erger ik me eraan ) Ik ben ook snel moe en overprikkeld in drukkere situaties. Ik heb wel veel fantasie maar eerder schreven jullie dat jullie dat ook hebben, terwijl het wel bij de autismetriade hoort. Ik heb lijstjes, tijdschema's en structuren nodig omdat ik een totale controlfreak ben, zonder ben ik een chaotische kluns. Ik ben behoorlijk egocentrisch. Ik heb geleerd om op mijn eigen handelen te reflecteren, maar dat is dus aangeleerd gedrag. Ik heb vaak een sociale faux pas totaal niet door tot ik de reactie van de anderen zie of ineens ontdek dat mensen niet meer met me willen omgaan. Ik kan te lang over iets van mezelf doorzagen en heb niet door dat het de ander al lang verveelt. Ik heb incidenteel woedeaanvallen die (zeker als tiener) door kunnen gaan tot fysieke agressie als ik de pedalen verlies in een situatie waarbij ik me machteloos en in de war voel.milou123 schreef:Dat trein-bus stukje?
Nee, maar dat is meer omdat ik het eerst stil hield dat ik asperger heb en het nu ben gaan vertellen om inzicht te geven in autisme. In hoe het is, en hoe wij ons continue aanpassen en waardoor ik soms totaal gefrustreerd raak omdat ik iets niet helder kan maken.
Behalve mijn familie vinden ze het tot nu toe allemaal erg interessant en krijg ik alleen maar positieve reacties erop.
wel fijn dat iedereen er positieve reacties op geeft!