Geesten zien.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

onbarefeet

Re: Geesten zien.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 22:24

Dat is wel bijzonder.
Maar dieren zien wel vaker dingen dan wij mensen he... :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-13 23:11

marleen_usar schreef:
Ik kan bij mensen het AAN knopje omzetten, dus mensen weten dat ze iets kunnen maar het lukt niet.Ik vraag mijn oma dan om te helpen, en zo kan het het knopje bij mensen op aan zetten.

kun jij niet even bij mij langskomen en mijn zelfvertrouwen aan zetten? :')

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 09:19

_O-
Kom ook hier maar ff langs! :j :')

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 10:46

Waarom zitten ze altijd in de badkamer, iemand enig idee?

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-13 12:10

Geen idee, herken dat wel hoor :j
Miss omdat je daar vaak komt?
Ik wel tenminste :+

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:26

Ik moet hier echt meer opzitten (lange tijd off geweest door mijn krotpc die crashte ) :)
Maar goed, als iemand nog "creepy" verhalen heeft, pb me! :)

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 14:27

Zal ik vanavond even doen ;)

JobR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:20

Dit topic aandachtig door zitten lezen, ik weet niet zo goed of ik er nou in moet geloven of niet. Ben zelf een erg sceptisch persoon (ooh dat was de wind etc etc.) Nou zijn me ouders een paar jaar geleden verhuisd en gebeurde er wel rare dingen.

Op een avond was ik alleen thuis en liep ik door de gang ( waar ik sowieso al de kriebels van kreeg). Ik deed altijd zo vlug mogelijk de lamp aan als ik beneden kwam en als ik naar boven ging moest de lamp uit. Als die uit was rende ik zo hard mogelijk de trap op en pas op me kamer keek ik achter me. Nou liep ik door de gang en aan mijn linkerkant zat de deur naar de keuken. Toen ik langsliep zat die dicht en deze gaat ook met veel gepiep gekraak open ( hij klemt). Ik liep verder naar de deur van de woonkamer achterin de gang aan de rechterkant, om even me telefoon te pakken die ik was vergeten. Loop ik terug naar boven wil ik de lamp uitdoen zie ik dat deur van de keuken opstaat... Ik niks gehoord en hij staat toch echt wagenwijd open... Ik de lamp uitgedaan als een idioot naar boven gerend en de hele nacht niet geslapen :(

Boven op de overloop ging de lamp altijd stuk, meerdere malen vervangen en nu hebben me ouders de hoop opgegeven. Nou had ik een keer kleren die ik op marktplaats wou zetten, en op de overloop hadden we mooi laminaat :D ik dacht dat staat wat netter op de foto. Dus ik een stuk of 20 fotos gemaakt van verschillende kledingstukken. Toen ik ze op de pc had gezet kreeg ik bijna een hartverzakking. Op een van de foto's zit een schaduw. Hoewel er geen lamp aanwas (deze was immer weer stuk) en er geen lichtbron in de buurt was, en op de andere fotos stonden immers ook geen schaduwen. Als er een schaduw was geweest, was deze van mij.. Als je je hoofd draait lijken het net 2 voeten die hangen.. :(

Voor mij een dikke realiteits check en zeker angstaanjagend omdat ik 100% weet dat er geen schaduw was. Aan me ouders vertelt en de foto laten zien en me moeder werd er helemaal naar van. Zelfs tijdens dit typen voel ik weer een onderbuik gevoel opkomen. Wanneer ik de foto open krijg ik ook echt koude rillingen..
Voor de nieuwschierige mensen onder ons (in een link voor mensen die het als schokkend ervaren) :

http://img707.imageshack.us/img707/5479/fotopow.jpg

Het is de originele foto en mensen die zeggen photoshop mogen rustig me ouders bellen
Laatst bijgewerkt door JobR op 02-05-13 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:21

O... M.... G...
Nu ben ik bang :')

Hillady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:23

Omg ja !

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:24

Is het heel eng? ik durf het niet aan te klikken :')

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:25

Doodeng :')
Gewoon klikken man _O-

Edit:
Wat een prachtige broek by the way :')

JobR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:26

Heb mijn vriend de foto laten uploaden :') anders slaap ik niet vannacht.. Ik heb verder nooit uitgezocht of er iemand is overleden in ons huis..

Ja daarom wou ik hem ook verkopen :')

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:27

JobR schreef:
Heb mijn vriend de foto laten uploaden :') anders slaap ik niet vannacht.. Ik heb verder nooit uitgezocht of er iemand is overleden in ons huis..

NIET doen, als het zo is ga je acuut verhuizen denk ik :')
Ons huis is gebouwt op de plek waar vroeger een oude baksteen-fabriek zat.
Ik denk dat er best wel wat mensen zijn omgekomen tussen die machines... :(

JobR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:30

XEefjuhX schreef:
JobR schreef:

NIET doen, als het zo is ga je acuut verhuizen denk ik :')
Ons huis is gebouwt op de plek waar vroeger een oude baksteen-fabriek zat.
Ik denk dat er best wel wat mensen zijn omgekomen tussen die machines... :(

Ik ben een paar maanden na het maken van die foto ook uit huis gegaan, hierna ben ik me ook een stuk beter gaan voelen alsof er een hele lading emoties van me af viel..

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:31

Okay laat ik het maar gewoon niet aan klikken :')
Ons huis was vroeger een slagerij geweest.. Ook niet erg fijn.

onbarefeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:32

Kijk maar gewoon :')
Tis een kortebroek met 2 voet-achtige schaduwen rechts

blyth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:36

He gatver..
Net of die geest zweeft/hangt ofzo

belisabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 17:52

JobR schreef:
Dit topic aandachtig door zitten lezen, ik weet niet zo goed of ik er nou in moet geloven of niet. Ben zelf een erg sceptisch persoon (ooh dat was de wind etc etc.) Nou zijn me ouders een paar jaar geleden verhuisd en gebeurde er wel rare dingen.

Op een avond was ik alleen thuis en liep ik door de gang ( waar ik sowieso al de kriebels van kreeg). Ik deed altijd zo vlug mogelijk de lamp aan als ik beneden kwam en als ik naar boven ging moest de lamp uit. Als die uit was rende ik zo hard mogelijk de trap op en pas op me kamer keek ik achter me. Nou liep ik door de gang en aan mijn linkerkant zat de deur naar de keuken. Toen ik langsliep zat die dicht en deze gaat ook met veel gepiep gekraak open ( hij klemt). Ik liep verder naar de deur van de woonkamer achterin de gang aan de rechterkant, om even me telefoon te pakken die ik was vergeten. Loop ik terug naar boven wil ik de lamp uitdoen zie ik dat deur van de keuken opstaat... Ik niks gehoord en hij staat toch echt wagenwijd open... Ik de lamp uitgedaan als een idioot naar boven gerend en de hele nacht niet geslapen :(

Boven op de overloop ging de lamp altijd stuk, meerdere malen vervangen en nu hebben me ouders de hoop opgegeven. Nou had ik een keer kleren die ik op marktplaats wou zetten, en op de overloop hadden we mooi laminaat :D ik dacht dat staat wat netter op de foto. Dus ik een stuk of 20 fotos gemaakt van verschillende kledingstukken. Toen ik ze op de pc had gezet kreeg ik bijna een hartverzakking. Op een van de foto's zit een schaduw. Hoewel er geen lamp aanwas (deze was immer weer stuk) en er geen lichtbron in de buurt was, en op de andere fotos stonden immers ook geen schaduwen. Als er een schaduw was geweest, was deze van mij.. Als je je hoofd draait lijken het net 2 voeten die hangen.. :(

Voor mij een dikke realiteits check en zeker angstaanjagend omdat ik 100% weet dat er geen schaduw was. Aan me ouders vertelt en de foto laten zien en me moeder werd er helemaal naar van. Zelfs tijdens dit typen voel ik weer een onderbuik gevoel opkomen. Wanneer ik de foto open krijg ik ook echt koude rillingen..
Voor de nieuwschierige mensen onder ons (in een link voor mensen die het als schokkend ervaren) :

http://img707.imageshack.us/img707/5479/fotopow.jpg

Het is de originele foto en mensen die zeggen photoshop mogen rustig me ouders bellen

* mee-lezer komt in actie*

Wow , Eng verhaal krijg er ook de kriebels van :n.
Zelf nog nooit geesten gezien\gehoort.
Bij mij mogen ze weg blijven..
Als ik die programma's als Derek Ogalive zie kan ik al niet slapen :=

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:03

Wat een nare foto bah, krijg er een heel naar gevoel van ook!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-13 21:33

ons huis is vrij nieuw en had een wietplantage :') denk dat het eerder een vrij "relaxte" sfeer heeft lol :') over de wijk daarentegen, daar is een bom gevallen (was polder) in de tweede wereldoorlog :) niet meer dan 100 meter van het huis... dus denk dat er wel wát gebeurt is hier. Maar eerlijk gezegd voel ik me vrij veilig als ik middernacht thuis komt.... alleen op mijn overloop altijd dat sprintje trekken :') Ik heb mijn beschermengel altijd bij me, voel me dus altijd veilig :P (mijn kat).

Maar heb wel eens in een oude boerderij gelegen waar ik de rust gewoon echt niet kon vinden. Ik had telkens het gevoel dat ik bekeken werd, ik lag in een logeerkamer met meerdere bedden :') doodeng.

nienke_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 22:20

Ik heb (bijna) het hele topic terug gelezen. Vind het erg interessant.
Ik geloof er wel in.
Ik las een bericht een paar pagina's terug over 'dingen zo echt beleven terwijl je slaapt. '
Ik heb zelf niet echt geesten gezien. Wel eens dat ik aanwezigheid in mijn omgeving voelde terwijl ik dan helemaal alleen was, maar dat kan ook verbeelding zijn.
Ik ben wel erg raar in mijn slaap, vandaar dat het verhaal een paar pagina's terug mij erg aansprak. Ik heb het niet zo heftig als die bokker, maar ik zie wel overeenkomsten.
Ik heb als klein meisje heel vaak een droom gehad dat er een oude mevrouw met een streng/eng gezicht de zoldertrap af kwam gelopen richting mijn kamer. Ze leek op een soort heks. Ik werd dan schreeuwend en huilend wakker vertelde mijn moeder.
Ik had vaker zulke dromen.
Tot op de dag van vandaag ben ik nog steeds een 'onrustige slaper'.
Ik word soms schreeuwend en huilend wakker, maar dit weet ik de volgende ochtend niet meer.
Soms droom ik iets, en dat is dan zo echt. Ik ben er dan de hele dag mee in de war.
Ik praat eigenlijk elke nacht in mijn slaap, vaak onverstaanbaar zegt mijn moeder.
Ik slaapwandel soms. Ongeveer een jaar geleden kwam ik uit bed naar beneden. Mijn ouders vroegen toen 'waar ga je heen Nienke?'. Ik antwoorde met 'Ik moet naar buiten. Ze wachten op me!'
Ouders: 'Wie? '
Ik: 'O wat vrienden, ze staan gewoon in de tuin hoor.'
En ineens werd ik woedend op mn vader, en daarna werd ik weer stil.
En ik schreeuw vaak in mn slaap. Soms kunnen mijn ouders het wel verstaan. Het is echt schreeuwen uit angst.

Ik heb er nooit verder over nagedacht, best appart als ik het zo terug lees. Maar ik denk niet dat het perse iets met zielen/geesten te maken hoeft te hebben, maar waar het dan wel te maken mee heeft?

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-13 23:22

ook echt wel dat ik er in geloof!!!
ik woon sinds 3 maanden in een vrij oude boerderij, waarvan de schuur echt al zoooo lang staat. ik kwam er voor ik hier ging wonen ook al vaak.
als we het huis binnen willen moeten we door de 'lange gang'
daar word je letterlijk door heen geduwd. ik dacht eerst dat ik het me verbeelde maar het blijkt echt zo te zijn.
we hebben namenlijk een geest die we voor het gemak boer harm noemen.
hij laat zich ook zien. je moet niet bang voor hem zijn want dat vind hij leuk. dan gaat hij juist stangen.

een jaar of wat geleden waren ze hier op de hooizolder aan het slopen en doen. dat vond geest 2 niet zo leuk en heeft ze bijna van de hooizolder geduwd. echt heeel eng.
ook zie je daar regelmatig wat =, of hoor je voetstappen op de trap.

ook hangt er een strop, boven de stallen.
die hebben we vandaag weggehaald, en er hing een vreemde sfeer op stal. ik ben heel benieuw wat hier achter weg komt. of hij is dankbaar dat we zijn nare herrinering weg hebben gehaald, of hij is woest omdat het zijn rustplek was. we weten namenlijk niet of het zelfmoord of moord was.

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-13 01:13

Ik heb hier ook iets in huis. Ik woon in een huis die in 1910 gebouwd is, dus wie weet wat hier zit. Met de eerste bezichting werd ik ontzettend duizelig op de trap naar boven. Moest me echt vasthouden. Was ook de enige plek in huis waar ik dat had.Ik heb ook vaak dat ik iets in mijn ooghoeken zie bewegen. Als ik dan kijk is er niets te zien. Tijdje geleden viel er altijd wel iets om of ergens vanaf in de ruimte waar ik dan net was. Spullen stonden daar al een tijdje, en had ook geen raam open. Op een gegeven moment werd ik zo chagerijnig van telkens alles opruimen, dat ik "nu is het afgelopen!" heb geroepen. Toen ik een paar dagen later naar bed wou, en mijn tanden stond te poetsen heb ik een rare ervaring gehad. Ik bukte me voorover om mijn mond te spoelen, en ik voelde toen een hand over mijn onderrug vegen. 1x van links naar rechts zeg maar. Toen stond ik wel even verstijfd aan de grond! Daarna ook geen omvallende spullen meer in het huis. Alsof dat laatste een teken was van ok ik zal het niet meer doen ofzo. Ik accepteer dat er iets is, en ben er ook zeker niet bang voor.

Rider1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 20:47

Angeliekje schreef:
Ik heb hier ook iets in huis. Ik woon in een huis die in 1910 gebouwd is, dus wie weet wat hier zit. Met de eerste bezichting werd ik ontzettend duizelig op de trap naar boven. Moest me echt vasthouden. Was ook de enige plek in huis waar ik dat had.Ik heb ook vaak dat ik iets in mijn ooghoeken zie bewegen. Als ik dan kijk is er niets te zien. Tijdje geleden viel er altijd wel iets om of ergens vanaf in de ruimte waar ik dan net was. Spullen stonden daar al een tijdje, en had ook geen raam open. Op een gegeven moment werd ik zo chagerijnig van telkens alles opruimen, dat ik "nu is het afgelopen!" heb geroepen. Toen ik een paar dagen later naar bed wou, en mijn tanden stond te poetsen heb ik een rare ervaring gehad. Ik bukte me voorover om mijn mond te spoelen, en ik voelde toen een hand over mijn onderrug vegen. 1x van links naar rechts zeg maar. Toen stond ik wel even verstijfd aan de grond! Daarna ook geen omvallende spullen meer in het huis. Alsof dat laatste een teken was van ok ik zal het niet meer doen ofzo. Ik accepteer dat er iets is, en ben er ook zeker niet bang voor.

Echt raar, ik heb vaak ook welhet vermoeden dat iets of iemand naar me kijkt, of 'voel' ik een aanwezigheid. Maar ik denk wel dat dit tussen mijn oren zit ;)