Bokkers met eetstoornissen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JasmijnJoyJarig

Re: Bokkers met eetstoornissen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:14

Hoelaat is eigenlijk een gezonde avond eten tijd?
Want ik kan het nu echt niet opbrengen om te gaan eten hoor :(
Net en bak thee en chocola achterover gegooid. Dus om nu mezelf vol te gaan proppen met eten word het niet. DUs wat denken jullie? Ik ga zo mijn eet"dagboek" schrijven :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 17:47

Dat wisselt, het kan in principe alles tussen 5 en 9 uur 's avonds zijn, afhankelijk van je ritme. Ik at vroeger altijd om 6 uur, nu meestal tussen half 7 en 7 uur.
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, Jasmijn: hoe zou jouw ideale dag er uitzien qua eten en bewegen?

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:01

DaniBanani schreef:
Dat wisselt, het kan in principe alles tussen 5 en 9 uur 's avonds zijn, afhankelijk van je ritme. Ik at vroeger altijd om 6 uur, nu meestal tussen half 7 en 7 uur.
Gewoon even uit nieuwsgierigheid, Jasmijn: hoe zou jouw ideale dag er uitzien qua eten en bewegen?

Oke, maar is het wel gezond om nog om 9 uur te eten?

Euhm even denken over mijn ideale dag.

Zoiets denk ik: tijd:
ochtend: 2 boterhammen/toast. Met een glas melk/optimel(of hoe je dat schrijft :+) /thee. rond 7/ half 8
Tussendoortje: Koekje/appel met water (op school 1e pauze pakje crakcers) rond 11 uur ( dan begint de pauze)
Lunch: 2 boterhammen, een glas cola/ water. rond 1 uur
Tussendoortje: 1 paaseitjes, of een koekje ofs. Water rond 3/4 uur
Avond: liefste niet té grote porsies. Met appelmoes! :9 En een glas cola.(anders ga ik echt dood :')) rond 6 uur.

Beweging: Veeel, elke dag 12 km fietsen naar de paarden ( heen en terug) en daar mesten en rijden/ andere beweging. En joggen/skieleren.Of op de loopband, Heerlijk! <3
Zoiets zou ik graag willen. En zoiets heb ik. Maar vaak grotere porsies, meer cola etc.En ik zou dat hierboven eigenlijk nog veel gezonder willen. maar even wel realistisch blijven :')Ik heb vanochtend een puntje taart en cola gegeten en gedronken, om te janken
;(

Ik had echt een hele nare opmerking van mijn vriendin vandaag. Die ene die het niet snapt. Ze heeft het blijkbaar tegen haar moeder gezegd. En die moeder vind mij al een hoér op de school foto. Moet je nagaan -O- ( En dat heb ik dan van die vriendin moeten aanhoren)
En die moeder had geopperd dat het waarschijnlijk ligt aan dat wij groeien. (Al heeft de GGD mij verteld dat ik niet meer groei. Of nog max 6 cm)
En dat ik daarom zoveel honger heb enz.
En toen zei mijn vriendin dat en zei ze erbij, want dat heb ik ook zo vaak. En toen stond ik met tranen in mijn ogen. Ze heeft gister dus helemaal niet geluisterd naar mijn uitleg over Mijn eetstoornis ;( En toen stond ik daar en heb ik gezegd: "Ja, maar dit is heel anders. heel veel eten en dan weinig. En dan jezelf neer willen steken of whatever omdat je jezelf dan haat. En dat je het er weer uit wilt etc."en meer heb ik niet gezegd. En toen vroeg ze nog, wil je dat??? :oo En toen zei ik boos en gekwetst ja en ben ik weggelopen :(
En pfffff. Verder de hele dag wel normaal. Ze heeft er niks meerover gezegd. Maar ik stond toen wel emt tranen in mijn ogen :(

edit; ik heb even de beweging toegevoegt :)
Laatst bijgewerkt door JasmijnJoy op 09-04-13 18:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:04

Vervelend JasmijnJoy... Bedenk maar dat heel veel van jouw leeftijdsgenootjes het niet zullen begrijpen. Gewoon omdat zij met heel andere dingen bezig zijn. Dingen waar jij eigenlijk ook mee bezig zou moeten zijn..

Edit: jouw ideale eetlijstje is echt te weinig. In de middag kan (moet) daar echt een boterham bij. En je tussendoortjes kunnen ook groter. Ik ben bang dat je anders eetbuien uit gaat lokken.

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:07

Ja klopt...
Maar die reactie van je beste vriendin half zusje is niet erg fijn. Ze doet wel meer dingen hetzelfde als mij. Waarom weet ik ook niet. Ze is ook op de jongen waar ik op ben. Heeft nu bijna elke dag buikpijn.( Ja, ik heb echt elke dag meerdere keren buikpijn :( ) En ik stoorde me aar niet aan. maar mijn andere vriendin zei dit. En toen ging ik wat rond vragen, En iedereen zegt dat. Echt vervelend.

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:11

Kun je niet iets zeggen uit mijn volgende voorbeeld (En dan natuurlijk iets wat met jou probleem te maken heeft).
Ik heb een zoon met ADHD, en toen die nog klein was, was hij ECHT HEEL ERG DRUK.
Als ik dan tegen iemand zei dat ik kapot was, omdat mn zoon zo druk was die dag, kreeg ik vaak de opmerking: "Owja, mijn zoon/dochter is ook wel eens druk"
Waarop ik altijd terug beet met: "Jah, de mijne is het ook wel eens NIET"

Heel vaak stonden ze dan met hun bek vol tanden }:)

Geen idee of er ook zoiets te verzinnen is met een eetstoornis...
(Probeer alleen een beetje mee te denken)

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:14

haha dat is wel een goeie! Irritant he. Als ze dan zo reageren? Ik weet niet. Maar nogal lastig aangezien ik 13 ben. Dus dan moet ik nog een smoesje gaan bedenken voor mijn "zoon" _O- Maar zoiets ga ik proberen! :j

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:16

Als ik na mijn avondeten niets meer eet word ik later op de avond misselijk. En inderdaad, zeker voor iemand van jouw leeftijd is het niet veel. Prima dus dat je meestal iets grotere porties eet.

En een eetprobleem is ook lastig uit te leggen. Veel tienermeisjes zijn onzeker, vinden zichzelf te dik, willen graag minder eten dan ze doen, hebben eetbuien. Verschil is dat hun 'eetbui' vaak een halve chocoladereep is en meer niet en dat ze heus niet gaan hardlopen om dat eraf te krijgen maar gewoon denken 'ach, balen, morgen weer een dag!' Laat staan dat ze serieus twijfelen over een vinger in hun keel, of dat ze de hele dag aan bijna niets anders kunnen denken dan wat ze gegeten hebben en nog moeten eten.

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:19

DaniBanani schreef:
Als ik na mijn avondeten niets meer eet word ik later op de avond misselijk. En inderdaad, zeker voor iemand van jouw leeftijd is het niet veel. Prima dus dat je meestal iets grotere porties eet.

En een eetprobleem is ook lastig uit te leggen. Veel tienermeisjes zijn onzeker, vinden zichzelf te dik, willen graag minder eten dan ze doen, hebben eetbuien. Verschil is dat hun 'eetbui' vaak een halve chocoladereep is en meer niet en dat ze heus niet gaan hardlopen om dat eraf te krijgen maar gewoon denken 'ach, balen, morgen weer een dag!' Laat staan dat ze serieus twijfelen over een vinger in hun keel, of dat ze de hele dag aan bijna niets anders kunnen denken dan wat ze gegeten hebben en nog moeten eten.

Precies dat. ik vond het zo moeilijk aan haar uitleggen. En vooral met zo'n reactie. En toen werd ik nog onzekerder. Ik voel me nu dus echt een aansteller etc. Maar mijn andere vriendin helpt me heel erg. En snapt het zelf ook. Want zei heeft ook nogal wat meegemaakt :) pfffffff, wat worden wij 2'en samen een lekker emotioneel wrak zeg! :')

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:29

In elk geval heel fijn dat je een goede vriendin hebt!

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 18:29

Ja :j

En hoe gaat het met jullie?

LS_fotos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 23:10

Even een stipje, morgen het topic eens goed doorlezen!! :)
Wie weet heb ik hier wat dingen die me kunnen helpen en andersom.

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 09:06

xSwanHeart

Ik hoop inderdaad vlug bij mijn psycholoog terecht te kunnen. Toen ik haar enkele maanden geleden een mailtje stond, was ik altijd welkom.
Het is een harde tante, maar zo iemand heb ik wel nodig om het allemaal tot mij door te laten dringen.

JasmijnJoy

Zal ik doen

Nu het net wat beter ging en ik net wat meer moed kreeg, heb ik gisterenmiddag het nieuws vernomen dat mijn vriendin (leren kennen in het UZ Gent) haarzelf het leven ontnomen heeft. Ik weet niet meer wat ik voelde op het moment dat ik het net hoorde. Ik verstarde, kreeg warm en koud tegelijk, begon te prikkelen en daarna het spontaan huilen. Slapen heb ik amper gedaan en ik ben nu een wrak. Honger heb ik niet en dus tegen mijn zin eten is niet makkelijk. En om het dan eetstoornisgerelateerd te zeggen op een cru-wijze: bij een kleine/grote tegenslag moet je sterk in je schoenen kunnen blijven staan om zoiets te kunnen verwerken en dus het monstertje in je hoofd het niet te laten overnemen.
Bij deze ga ik dus 100% naar de psycholoog.

R.I.P. "Kimmieeeee" (als we elkaar zagen, op het einde van de gang, of gewoon net zagen was dat onze begroeting "Kimmieeeeeeeeeeeeeee en Fleurieeeeeeeeeeeee" in piepstem) :(

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 11:33

Heftig is dat! Herkenbaar helaas. Blijf vechten, juist voor haar. Zij zou niet willen dat je terugvalt.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:38

JasmijnJoy schreef:
Ik had echt een hele nare opmerking van mijn vriendin vandaag. Die ene die het niet snapt. Ze heeft het blijkbaar tegen haar moeder gezegd. En die moeder vind mij al een hoér op de school foto. Moet je nagaan -O- ( En dat heb ik dan van die vriendin moeten aanhoren)
En die moeder had geopperd dat het waarschijnlijk ligt aan dat wij groeien. (Al heeft de GGD mij verteld dat ik niet meer groei. Of nog max 6 cm)
En dat ik daarom zoveel honger heb enz.
En toen zei mijn vriendin dat en zei ze erbij, want dat heb ik ook zo vaak. En toen stond ik met tranen in mijn ogen. Ze heeft gister dus helemaal niet geluisterd naar mijn uitleg over Mijn eetstoornis ;( En toen stond ik daar en heb ik gezegd: "Ja, maar dit is heel anders. heel veel eten en dan weinig. En dan jezelf neer willen steken of whatever omdat je jezelf dan haat. En dat je het er weer uit wilt etc."en meer heb ik niet gezegd. En toen vroeg ze nog, wil je dat??? :oo En toen zei ik boos en gekwetst ja en ben ik weggelopen :(
En pfffff. Verder de hele dag wel normaal. Ze heeft er niks meerover gezegd. Maar ik stond toen wel emt tranen in mijn ogen :(

Jeetje, dat is inderdaad niet leuk zeg! Maar goed dat je wel voor jezelf bent opgekomen, en hebt gezegd waar het op staat. De kans dat ze het zal begrijpen is niet heel groot, maar er is sowieso veel onbegrip rondom eetstoornissen. Immers, wat is er makkelijker dan wat eten in je mond proppen?

Fleur, wat vreselijk voor je! Dat zal een flinke klap zijn, en zeker geen nieuws waar je op zit te wachten. Sla je er doorheen, meid, en vergeet niet voor jezelf te zorgen! Heel veel sterkte de komende tijd.

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 13:39

Och jee! Heel veel Sterkte! Y;(

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 14:13

FleurStyn schreef:
Sindsdien is het dus ook weer bergafwaarts gegaan en ben ik nu terug jammergenoeg bezig met een herval.

Dat vind ik heel jammer om te lezen Fleur! :( Ik hoop dat je gauw bij iemand terecht kan om hulp te krijgen!

Ik wil je ook nog eens veel sterkte wensen met je verlies! Ik kan me voorstellen dat dit voor jou heel moeilijk is ...

FleurStyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 19:08

Dankjewel iedereen.

E. het is inderdaad wat minder gegaan, niet in extreme mate, maar sporadisch een moeilijk momentje. De laatste weken begin ik het toch wel erg moeilijk te krijgen.

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-13 21:29

Ja, wanneer ga je naar de psychiater?

Ik zal morgen mijn eet"dagboek"van de laatste 3 dagen hier even dumpen :j

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 16:38

Het begint te voelen alsof mijn moeder weet dat er iets met me aan de hand is. Ik ben zo bang dat ze erachter is gekomen. Dat ze in de geschiedenis heeft lopen neuzen enz.
Gister had ik 4 choclaatjes mee genomen naar boven om 10 uur en opgegeten. Daar heeft ze me o aangesproken.En net pakte ik ene zak chips en toen sprak ze me weer aan. Terwijl ze dat eerst nooit deed. Of word ik gewoon paranoïde? En ik voel me nu niet echt gerust op rustig mijn eet"dagboek"hier te plaatsen.Want mijn moeder zit vlakbij me :j

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:39

Waarom denk je dat je moeder erachter is gekomen, Jasmijn? Wat zei ze precies?
Het zou natuurlijk wel vervelend zijn, maar wie weet valt het mee, en kan je er met haar over praten. Het is wel fijn hoor, een volwassen persoon die je kan adviseren...

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 18:47

Ja, ze kan altijd in de geschiedenis kijken. Dus dat heb ik uitgevogeld hoe je dat kan verwijderen :')
Nou eerst letten ze daar helemaal niet op.En nu sprak ze me erop aan...
En ze let er meer op sinds gister.

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-13 21:00

Zegt ze dat je het niet moet doen, of dat je het wel moet doen? Ik denk niet dat ze zou zeggen dat je het niet moet doen, als ze weet dat je problemen met eten hebt.

Ik heb net een knaller van een vreetbui gehad :( Voel me er zo rot door! Ik voelde vanochtend al dat het fout zou gaan, maar toch kon ik mezelf er niet toe zetten om genoeg te eten. Had na mijn werk zo'n trek, dat ik direct ben begonnen met eten. Kan mezelf echt wel wat aandoen nu, ik baal als een stekker!
Heb na een eetbui ook altijd moeite om mezelf weer in de hand te houden. Val dan ook gauw de andere kant op, naar het niet-eten dus. Hoop dat ik mezelf morgen een beetje kan controleren!

JasmijnJoyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 07:46

Ze zegt dat ik de laatste tijd wel veel snoep. Ze controleert me wel lijk het.

Echt wat rot voor je zeg! Heb je al hulp eigenlijk? Misschien bij een goede vriend/vriendin hulp zoeken. En dat die ook een beetje controleren wat/hoe jij eet.Mijn vriendinnen proppen desnoods eten in mijn mond ( ja ik meen het :+) En maak anders lunchpakketjes? Je hebt toch een voedingsschema. Maak die lunchpakketjes al van te voren. Als dat kan :j

xSwanHeart

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 14:16

Heb nog geen hulp, nee. Op het moment weet ik ook niet waar ik die moet zoeken...
Mijn vriend controleert me wel enigszins, maar ondanks dat we zo goed als samenwonen, zijn er altijd momenten waarop ik los kan gaan. Ik heb geen voedingsschema, en lunch vaak thuis. Lunchpakketjes werken voor mij dus niet zo...
Momenteel probeer ik ieder ontbijt en iedere lunch twee beschuitjes met jam te eten. Af en toe moeilijk, maar het gaat wel aardig :)