Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:47

griebels schreef:
Ik lees hier allemaal dat het kan en dat het kind dit en dat heeft/krijgt... Maar hoe zit het met TS, WIL ze dit wel, en KAN zij het wel emotioneel en fysiek aan. Dat is in deze het belangrijkste in mijn ogen.
Heb vandaag een vroegere vriendin gesproken die ook een abortus heeft gehad 2,5jr terug... Ik zal je dat wel in een 'pb' sturen TS...

Nogmaals mijn mening: je krijgt niets in je leven voorgeschoteld dat je niet aankunt. Het is een tweede of je er wel voor WILT vechten...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 11:54

DaniBanani schreef:
Even een kritische noot..er zijn ook ouders die wél spijt hebben van hun kinderen. Heb daar meerdere interviews van gelezen. Ze gaven aan weliswaar enorm van hun kinderen te houden maar als ze het over hadden kunnen doen waren ze er nooit aan begonnen, omdat ze de opoffering te groot vonden. Nu heb ik geen idee hoe vaak dit voorkomt, veel ouders zullen dat ooit nooit durven toegeven. Maar er is dus geen garantie dat je spontaan dolgelukkig bent als het kindje er eenmaal is.

Ik ken privé een situatie die wat dat betreft enorm uit de hand is gelopen (vroeger).
Moeder had een vriend, raakte zwanger, vriend was meteen weg.
Moeder bleek zwanger van een tweeling, toen de kinderen er een jaartje of wat waren, bleek moeder manisch depressief. Ze kon het niet aan, waardoor de psychiatrische klachten een kans hebben gekregen. Op een gegeven moment zo beschadigd, dat zij niet in staat was om voor haar kinderen te zorgen. Kinderen zorgden juist voor haar.
Deze kinderen hebben bepaald geen leuke jeugd gehad, en zijn zelf ook behoorlijk beschadigd -O-
Maar juist deze kinderen hoor je niet in dit soort topics. En zo'n moeder ook niet.

Dit soort dingen komt echt geregeld voor, helaas.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:19

Uitzonderingen daargelaten... Genoeg mensen die depressief zijn zonder kinderen. Geestesziek is geestesziek. TS komt oersterk en geaard over. Ik denk dat ze een weloverwogen besluit neemt een dat ze daar dan ook 100% voor gaat.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 12:51

griebels schreef:
Wel is het hebben van een vader een heel belangrijk iets in de ontwikkeling van een kind kan ik je vertellen.

Dit ben ik niet helemaal met je eens Griebels. Dit zal ook voor iedereen anders zijn.

Ik ben inmiddels 26 en ook opgegroeid met alleen mijn moeder (en opa/oma die bijsprongen in de opvoeding). Mijn moeder was erg jong, toch heeft ze ervoor gekozen mij te houden. De vader is niet in beeld geweest op wat voor manier dan ook. Hij was er gewoon niet en voor mij nu nog steeds niets meer dan de 'verwekker'.

Voor mij werkt het zo dat iets wat er niet is, je ook niet kunt missen. Als kind was ik er bijv. echt niet mee bezig dat ik alleen met mijn moeder was en er in andere gezinnen een vader bij was. Bij ons was dat gewoon niet zo (misschien heeft TS hier ook wat aan?). Dat is denk ik de flexibiliteit van een kind. Die accepteert de situatie gewoon zoals die is, pas op latere leeftijd merk je evt. gevolgen, wat niet eens altijd zo hoeft te zijn overigens.

@ TS, ik wil je heel veel kracht en wijsheid toewensen in je besluit. Ik kan me je tweestrijd zo goed voorstellen. Maar welk besluit je ook neemt, onthoud dat het jouw besluit is, wat anderen je ook wijs maken. Zolang jij maar achter je besluit staat en dat zal misschien geen 100% kunnen zijn door je tweestrijd, maar dat hoeft ook niet.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:13

Wendy schreef:
DaniBanani schreef:
Even een kritische noot..er zijn ook ouders die wél spijt hebben van hun kinderen. Heb daar meerdere interviews van gelezen. Ze gaven aan weliswaar enorm van hun kinderen te houden maar als ze het over hadden kunnen doen waren ze er nooit aan begonnen, omdat ze de opoffering te groot vonden. Nu heb ik geen idee hoe vaak dit voorkomt, veel ouders zullen dat ooit nooit durven toegeven. Maar er is dus geen garantie dat je spontaan dolgelukkig bent als het kindje er eenmaal is.

Ik ken privé een situatie die wat dat betreft enorm uit de hand is gelopen (vroeger).
Moeder had een vriend, raakte zwanger, vriend was meteen weg.
Moeder bleek zwanger van een tweeling, toen de kinderen er een jaartje of wat waren, bleek moeder manisch depressief. Ze kon het niet aan, waardoor de psychiatrische klachten een kans hebben gekregen. Op een gegeven moment zo beschadigd, dat zij niet in staat was om voor haar kinderen te zorgen. Kinderen zorgden juist voor haar.
Deze kinderen hebben bepaald geen leuke jeugd gehad, en zijn zelf ook behoorlijk beschadigd -O-
Maar juist deze kinderen hoor je niet in dit soort topics. En zo'n moeder ook niet.

Dit soort dingen komt echt geregeld voor, helaas.

>;)
Het komt ook geregeld voor dat een van beide ouders in een rolstoel zit of werkloos is, helaas.
Wat dat ermee te maken heeft? Geen idee, maar dat vraag ik me van jouw post ook af.
Een manische depressie wordt niet veroorzaakt door de kinderen, dat kan iedereen overkomen.
Het is triest genoeg dat het gebeurd maar doe het niet voorkomen alsof de kinderen de oorzaak zijn van de depressie.

Voor mij persoonlijk; ik ben onverwacht zwanger geraakt toen ik bijna 20 was en tot die tijd riep ik altijd dat ik nooit kinderen zou willen. Als ik het nu over kon doen zou ik zeker nog 5 jaar gewacht hebben, ik heb toch het gevoel een deel van mijn 'vrije' jaren gemist te hebben. Maar als ik het over mocht doen zou ik nu wel kiezen voor kinderen, terwijl ik voor ik zwanger raakte geen kinderen wilde, in die zin ben ik er dus wel rijker van geworden.

Daar staat wel tegenover dat ik nu een jonge moeder ben en dat lijkt me alleen maar leuk voor mijn kinderen. Plus dat mijn kinderen het huis uit kunnen als ik 45 ben, dat kunnen niet veel ouders zeggen.

Maar ik ben niet anti-abortus hoor, je moet het wel willen. Maar je kunt van een abortus ook spijt krijgen, net als wanneer je het wel houd. Ik denk dat er in dit soort situatie's geen 'juiste' beslissing is.

Achterom

Re: Mijn verhaal… (ongewenst zwanger)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:25

Ik noemde één voorbeeld, maar mijn punt is dat er vele voorbeelden zijn. Er zijn veel kinderen in onprettige situaties, die vaak zwaar beschadigd worden en wat voorkomen had kunnen worden.
Het komt niet altijd goed. Kindermishandeling bijvoorbeeld, komt gewoon heel veel voor. Er is ook onderzoek naar de oorzaken hiervan gedaan... een van de risicofactoren blijkt toch echt de alleenstaande ouder http://www.nji.nl/nji/dossierDownloads/ ... deling.pdf
Ik word heel eerlijk gezegd een beetje onpasselijk van alle blije mama's hier die roepen dat je met liefde alleen prima een kind op kunt voeden.
Ja, soms kan dat voldoende zijn, maar soms ook niet. Een kind heeft recht op een weloverwogen beslissing. Een kritische noot is dan wel zo handig lijkt me.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:32

Maar dat zijn nog weer andere situaties dan waar ik op doelde, namelijk ouders die hun kinderen prima opvoeden maar wél spijt hebben.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 13:56

Daar heb ik ook een keer een stuk over gelezen: 4 moeders die bewust voor kids gingen, maar achteraf 'spijt' hadden. Ze waren gek op hun kinderen, daar niet van. Maar als ze het over mochten doen, waren ze er niet geweest... Die vonden alle vier dat ze téveel moesten inleveren...

Zelf heb ik (bewust) drie kids, geen spijt gehad, maar het is wel een hele andere levenstijl dan wanneer je geen kids hebt.

Ts, ik vind het fijn om te lezen dat jij er zo bewust mee bezig bent. Het is helaas niet zo gepland, maar nu kun je nog een keuze maken. Ik hoop dat welke keuze je ook maakt, je er volledig achter kan staan.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:12

Wendy schreef:
Ik noemde één voorbeeld, maar mijn punt is dat er vele voorbeelden zijn. Er zijn veel kinderen in onprettige situaties, die vaak zwaar beschadigd worden en wat voorkomen had kunnen worden.
Het komt niet altijd goed. Kindermishandeling bijvoorbeeld, komt gewoon heel veel voor. Er is ook onderzoek naar de oorzaken hiervan gedaan... een van de risicofactoren blijkt toch echt de alleenstaande ouder http://www.nji.nl/nji/dossierDownloads/ ... deling.pdf
Ik word heel eerlijk gezegd een beetje onpasselijk van alle blije mama's hier die roepen dat je met liefde alleen prima een kind op kunt voeden.
Ja, soms kan dat voldoende zijn, maar soms ook niet. Een kind heeft recht op een weloverwogen beslissing. Een kritische noot is dan wel zo handig lijkt me.

En wat heeft dat van doen met de keuze van TS?
Alsof zij alvast besloten heeft dat ze het kind gaat mishandelen als het er komt?
Natuurlijk hadden veel van dergelijke situatie's voorkomen kunnen worden maar de oplossing is dan niet altijd dat het kind er niet zou zijn, ook zonder kind kan zo'n situatie ontstaan en ook als het kind er is kan op een goede manier ingegrepen worden zonder dat het kind ergens onder hoeft te lijden.

Persoonlijk vind ik dat een kind bij 2 opvoeders (papa en mama) hoort en niet bij een alleenstaande ouder, maar evengoed is niet altijd alles te voorkomen en wie zegt dat TS de rest van haar leven alleen blijft? Dat zou geen reden moeten zijn om nu niet voor het kind te kiezen.

En de keuze voor een kind is altijd weloverwogen, dit is niet iets waar je je instort. Ts lijkt me wel oud en wijs genoeg om zich te realiseren dat ze het kind niet kan terugbrengen als het niet bevalt.

En je mag er gerust onpasselijk van worden, jij zult wel geen kinderen hebben denk ik dan.
Ik wordt vaak onpasselijk van alle reactie's in dit soort topic's dat er al genoeg kinderen mishandelt worden, in een een-ouder-gezin zitten en dat je geen minuut meer voor jezelf hebt.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:17

Ik heb inderdaad geen kinderen, maar ben het absoluut oneens met je stelling dat een keuze voor een kind altijd weloverwogen is. Dat is simpelweg niet waar! Was het maar zo'n feest!

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:42

Lieve TS,

Ik weet dat het jouw beslissing is, en het is een beslissing die voor de rest van je leven consequenties zal hebben.
Als je besluit het kindje geboren te laten worden maar ook als je besluit om het kindje weg te laten halen.
Vroeger riep ik ook altijd dat ik het weg zou laten halen, nu weet ik dat ik het nooit zou kunnen.
En dat werd alleen maar bevestigd toen ik meer en meer alleenstaande moeders leerde kennen en hun verhalen hoorde, ook de verhalen van de kinderen. En daarop volgde ontmoetingen met verschillende verloskundige, die vertelde wat er gebeurde met een abortus, wat het alleen maar sterker maakte; weghalen? Nooit.

Ik zeg niet dat je het kindje moet houden (al lijkt het door je posts zeker alsof je diep in je hart weet dat je het kindje geboren wil laten worden). De keuze is immers niet aan mij.
Ik wil je alle wijsheid en kracht toewensen, want het is een verdomd lastige keuze die je de rest van je leven bij zal blijven.
Denk er asjeblieft goed over na voor je iets besluit.

Sterkte. :(:)

ayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 14:42

Cassidy schreef:
griebels schreef:
Ik lees hier allemaal dat het kan en dat het kind dit en dat heeft/krijgt... Maar hoe zit het met TS, WIL ze dit wel, en KAN zij het wel emotioneel en fysiek aan. Dat is in deze het belangrijkste in mijn ogen.
Heb vandaag een vroegere vriendin gesproken die ook een abortus heeft gehad 2,5jr terug... Ik zal je dat wel in een 'pb' sturen TS...

Nogmaals mijn mening: je krijgt niets in je leven voorgeschoteld dat je niet aankunt. Het is een tweede of je er wel voor WILT vechten...

Zeg je dat ook tegen mensen die kanker krijgen en eraan overlijden? Of tegen kinderen die zelfmoord plegen omdat ze gepest worden? Ze wilden gewoon niet, en dáárom 'overwonnen' ze het niet?...

Ja misschien chargeer ik, maar ik kan erg slecht tegen zulke opmerkingen.

Wat betreft TS, ik kan je alleen maar sterkte wensen bij je besluit, alle voors en tegens zijn nu wel langsgekomen. Ik denk dat je vooral moet kijken naar het kind, als jij spijt krijgt moet jij daarmee leven, als je kind een moeder krijgt die niet gelukkig is met de situatie moeten jullie daar allebei mee leven. Ik denk ook dat je jezelf niet moet onderschatten, je kan meestal meer dan je denkt.

En voor wat betreft je gevoel over je kindje. Laatst was hier ook een verhaal van een meisje die zwanger was geraakt na misbruik door een familielid, en zelfs zij ging voor het kindje voelen. Het is het mechanisme van moeder natuur, hormonen. Neem je tijd, die heb je gelukkig nog.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 15:28

Wendy schreef:
Ik heb inderdaad geen kinderen, maar ben het absoluut oneens met je stelling dat een keuze voor een kind altijd weloverwogen is. Dat is simpelweg niet waar! Was het maar zo'n feest!

Ik denk dat zo iemand niet om advies zou vragen en als ze dat wel doen, je kunt anderen nu eenmaal niet behoeden voor fouten in hun leven.

TS; vanwege de gevoelens die je nu al hebt voor je kindje; zorg er wel voor dat als je het wel laat weghalen, je daar duidelijke argumenten voor hebt en voor jezelf 200% zeker bent van je keuze. Want hoe vaak hoor je geen verhalen van vrouwen die achteraf enorm veel spijt hebben van een abortus en denken 'had ik maar, het kon best', met zo'n schuldgevoel zou ik niet willen leven.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:36

Jibbel schreef:
griebels schreef:
Wel is het hebben van een vader een heel belangrijk iets in de ontwikkeling van een kind kan ik je vertellen.

Dit ben ik niet helemaal met je eens Griebels. Dit zal ook voor iedereen anders zijn.

Ik ben inmiddels 26 en ook opgegroeid met alleen mijn moeder (en opa/oma die bijsprongen in de opvoeding). Mijn moeder was erg jong, toch heeft ze ervoor gekozen mij te houden. De vader is niet in beeld geweest op wat voor manier dan ook. Hij was er gewoon niet en voor mij nu nog steeds niets meer dan de 'verwekker'.

Voor mij werkt het zo dat iets wat er niet is, je ook niet kunt missen. Als kind was ik er bijv. echt niet mee bezig dat ik alleen met mijn moeder was en er in andere gezinnen een vader bij was. Bij ons was dat gewoon niet zo (misschien heeft TS hier ook wat aan?). Dat is denk ik de flexibiliteit van een kind. Die accepteert de situatie gewoon zoals die is, pas op latere leeftijd merk je evt. gevolgen, wat niet eens altijd zo hoeft te zijn overigens.

@ TS, ik wil je heel veel kracht en wijsheid toewensen in je besluit. Ik kan me je tweestrijd zo goed voorstellen. Maar welk besluit je ook neemt, onthoud dat het jouw besluit is, wat anderen je ook wijs maken. Zolang jij maar achter je besluit staat en dat zal misschien geen 100% kunnen zijn door je tweestrijd, maar dat hoeft ook niet.

Daarin verschillen wij indd van mening want ik heb het niet over het missen van je vader maar dat een vader(-figuur) heel belangrijk is in de ontwikkeling van een kind...

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:41

Maar misschien loopt TS (stel dat ze 't beestje houdt) wel al heel snel een stik leuke vent tegen die het beestje opvoedt als ware het zijn eigen?
Het hoeft nu toch niet gelijk te betekenen dat ze tot het einde der dagen een oude vrijster blijft? :') :(:)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:43

Precies.
En al had ze een vriend/man dan weet je nog niet hoe het loopt, kan ook zo afgelopen zijn.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:45

Het kan ook andersom zijn, dat ze geen leuke vent tegen het lijf loopt die er voor haar en kind wil zijn...
Ik word een beetje moe van de reacties hier. Ze vroeg om advies voor abortus vs voldragen, maar het gaat er nu steeds meer om hoe geweldig het wel niet is om moeder te zijn, en dat de kinderen er gelukkig van worden...
Daar gaat het allemaal niet om, het gaat erom wat TS wil... Welke keuze ze dadelijk moet gaan maken. Niet of ze het kan en of het zou lukken...

Verder vind ik dat je ook nog over de economie moet nadenken... Over de wereld waar je een kind evt in laat opgroeien... Maar dat is mijn persoonlijke mening...

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 22:52

@ griebels, er is ook vaak gezegd dat eigenlijk alleen zíj die keuze kan maken.
Dat niemand anders haar situatie kan inschatten.
En ook dat kinderen niet alleen maar gelukkig maken, maar dat ze ook zeker moeilijke momenten zal hebben.

Daarbij over de economie...
Ga eens verder denken.
Als er steeds minder voor kinderen wordt gekozen, zal de economie alleen maar slechter worden.
Ooit gehoord van vergrijzing?

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:05

Weet niet of iemand dit al heeft gezegd, maar ik dacht aan het volgende;
TS, je schrijft dat de vader niets met het kind te maken wil hebben. Jij vindt dat zelf ook prima en zegt verder niets van hem te verwachten. Maar heb je er aan gedacht dat jouw kind daar later misschien anders over denkt en toch contact gaat zoeken met zijn of haar vader? Misschien iets om ook goed over na te denken.

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:07

Tegen die tijd is de vader misschien ook wel nieuwsgierig geworden. Wie zal het zeggen.

Consort

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:09

Blue_Eyes schreef:
Tegen die tijd is de vader misschien ook wel nieuwsgierig geworden. Wie zal het zeggen.

Ja, dat kan. Maar ik heb het ook over hoe je je verhaal doet tegen het kind als hij of zij gaat vragen wie zijn of haar vader is.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:11

nicci88 schreef:
@ griebels, er is ook vaak gezegd dat eigenlijk alleen zíj die keuze kan maken.
Dat niemand anders haar situatie kan inschatten.
En ook dat kinderen niet alleen maar gelukkig maken, maar dat ze ook zeker moeilijke momenten zal hebben.

Daarbij over de economie...
Ga eens verder denken.
Als er steeds minder voor kinderen wordt gekozen, zal de economie alleen maar slechter worden.
Ooit gehoord van vergrijzing?

ja heb ik van gehoord, ik heb ook van overbevolking gehoord...

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:20

Dames kom op.. vecht dit lekker via pb uit, dit is nogal denigerend naar ts en naar wel/niet zwangere vrouwen.
En weer ontopic dus..

Al wat meer duidelijkheid ts? Wanneer is de echo?

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:24

inderdaad wanneer is de echo?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-13 23:32

griebels schreef:
Daarin verschillen wij indd van mening want ik heb het niet over het missen van je vader maar dat een vader(-figuur) heel belangrijk is in de ontwikkeling van een kind...

Want? Ik ben ook alleen opgevoed door mijn moeder, vader was al weg voordat ik geboren werd en zijn ouders vonden toen mijn moeder zes weken zwanger was, dat ze een abortus moest laten plegen.

Ik heb nou niet bepaald het idee dat ik iets gemist heb/nog steeds mis in mijn ontwikkeling.

TS: veel sterkte, volg je hart.