Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Zwaar verslaafd en tóch Gestopt met Roken.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 14:54

Ik heb ook hulpmiddelen gebruikt.Ik moest 6 weken een nicotine pleister [de zwaarste] gebruiken v.d. H.A.,ben daar onder begeleiding zeg maar w.b.t. stoppen met roken.Maar ik heb die pleisters ook maar 1 week gebruikt.Ik vond dat ik via die pleisters alsnog nicotine binnen kreeg en ik wilde helemaal geen zooi meer binnen krijgen.Nou die week zonder pleister was zéér zwaar,echt ik dacht dat ik gek werd,maar ik had het gered!
Zonder die pleisters en die week afbouwen zou het me niet gelukt zijn te stoppen.

Ik ga geen trekje nemen uit nieuwsgierigheid,ik doe het gewoon niet!

Maykie
Ben jij ook sinds vorig jaar dec. gestopt? ik n.l. wel,precies 75 dagen nu.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:31

Dus die pleisters helpen wel??

Ik denk dat ik meer de bezigheid zal missen dan de nicotine, mss naief maar ik steek een peuk op als ik me verveel (ook als ik me niet verveel maar dan heb je er minder erg in), hoe is dat bij jullie?

Sorry voor de vele vragen maar ben een potentiële stopper, heb alleen een zetje nodig en een dosis vertrouwen hihi

4EverHobbes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:40

Wij steken hier helemaal geen peuk op :+

Ik weet niet hoe vaak jij je verveelt (ofwel hoeveel je rookt) maar is je verveling weg als je rookt? Het is dus een gewoonte, probeer die gewoonte eens te vervangen door, ik roep maar wat, een verhaaltje te gaan schrijven, rondje wandelen, spelletje doen als je het écht alleen doet als je je verveelt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 17:59

Ik stak er ook altijd een op als ik éven niets te doen had,als ik dus klaar was met de afwas zeg maar.
Dan heb je soort van pauze voor je iets anders gaat doen en ja dan stak ik er 1 op.
Alleen een blik op dat pakje sigaretten was al genoeg om er een op te steken.
Die pleisters zijn er alleen voor om de ontwenning verschijnselen tegen te gaan.
Maar lichamelijk is de drang naar de nicotine zelf snel uit je lijf.

Nadesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:10

Ik had het er met mn bazin over (Jah, ik heb een TOP bazin).
Ze is gestopt met behulp van Champix en dat heeft haar goed geholpen.
Wel had ze last van het niks meer in je handen hebben, peuk roken bij de TV ect.
Toen zijn ze (Zij en haar vriend) gaan "Lucht-roken" (als in, luchtgitaar spelen).
Inclusief Shag pakken, sjekkie draaien, aansteken, afkloppen, uitdrukken _O-

Best raar, vertelde ze mij, maar het heeft hun wel geholpen, en hebben samen ook blauw gelegen van het lachen hoe raar het eigenlijk wel niet was, dat ze daar zo de behoefte aan hadden.
ze is nu ruim 1 jaar van het roken af :j en "lucht-roken" doen ze ook niet meer :D

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 18:57

4EverHobbes schreef:
Wij steken hier helemaal geen peuk op :+ Daar wil ik ook heen ;)

Ik weet niet hoe vaak jij je verveelt (ofwel hoeveel je rookt) maar is je verveling weg als je rookt? Het is dus een gewoonte, probeer die gewoonte eens te vervangen door, ik roep maar wat, een verhaaltje te gaan schrijven, rondje wandelen, spelletje doen als je het écht alleen doet als je je verveelt.

Ik rook ongeveer 15-18 sigaretten per dag.
Het is inderdaad de gewoonte waar ik bang voor ben, dat ik daar nog niet tegenop kan!
Net gegeten, ff achter de laptop met een peukie.. sja en dan is het eten, laptop en ...... -O-

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:55

Een peukie opsteken bij verveling herken ik ook wel, maar dat was verrassend snel weg. Ik was heel bang dat ik op die momenten ook een sigaret miste. Maar dat viel zooo mee.
In het begin wel alternatieve dingen gezocht, dus na het eten niet direct zitten, maar direct iets anders doen, opruimen ed. En voordat ik het wist had ik er helemaal geen erg meer in.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:11

Ik ben zonder hulpmiddelen gestopt. Ook niet afgebouwd. Gewoon van een pakje per dag al jaren lang, naar niks.
De eerste dagen waren een ware hel!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:16

Goed dat je gestopt bent!!!! *\o/* *\o/*
Ik ben op 31 maart 2003 gestopt, heb dus jubileum dit jaar.. :')
En ondanks dat het helemaal niet mijn bedoeling was om te stoppen, heb ik het nog geen moment gemist..

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:20

Goed hoor, alweer 10 jaar.
Waarom was het niet de bedoeling om te stoppen toen?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:24

Van mijn moeder moest ik het boek van Allen Carr lezen..
Ik geloofde er niet in, dus heb hem ff in 3 dagen uitgelezen :')

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 00:56

Casarell schreef:
Van mijn moeder moest ik het boek van Allen Carr lezen..
Ik geloofde er niet in, dus heb hem ff in 3 dagen uitgelezen :')

Maar wat is dan de reden dat je in een topic als dit reageert? Komt dat omdat het, ondanks dat je al 10 jaar niet meer rookt, toch nog in je systeem zit? Denk je er nog weleens aan, dat peukie na het eten of bij de koffie?

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 01:00

Heb alleen de eerste pagina gelezen en vond het goed van de TS dat ze gestopt was... +:)+
Verder heb ik niet gelezen.. :o

En ja.. ik vind het nog steeds heerlijk ruiken als iemand een sigaret op steekt, maar heb er zelf geen behoefte meer aan.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 01:06

Hè was niet banketstaaf bedoeld hoor :D
Ik vraag me alleen af of ik over 10 jaar nog zo worstel af en toe met het niet roken...
Vraag me af of dat ooit helemaal over gaat... Ik denk het niet namelijk -O-
Hoe goed je je er ook bij voelt.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:27

Eens een roker altijd een roker zeggen ze altijd en ik denk dat dat ook wel klopt.

Na vijf jaar niet roken, denk ik er nog maar heel zelden aan en zijn de momenten dat ik trek heb heel schaars. Maar misschien kan ik andere mensen insprireren om te stoppen. Er zijn hier verschillende voorbeelden van dat het kan!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:47

Ik durf heel stellig te zeggen dat ik nooit meer zal roken..!
Ik denk ook nooit meer aan een sigaret :n
Sterker nog.. ik ben halverwege het pakje gestopt, en dat pakje heb ik nog steeds in de kast liggen als aandenken :+

Als mensen in mijn omgeving een sigaret opsteken vind ik het lekker ruiken hoor, zo in een vlaag..
Maar heb gewoon écht die behoefte niet meer.. :n

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:50

Jij hebt dus nog een betaalbaar pakje sigaretten Casarell ;)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 10:57

Zit net te kijken, maar heb destijds het prijsje eraf gehaald.. :')
Geen idee wat het nu kost.. maar er staat me iets bij van 3,50 per pakje (Chesterfield).. :+

Zitten er nog 8 in, die helemaal nergens meer naar ruiken.. _O-

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:02

En waarschijnlijk heeeel droog zijn ha ha

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:08

:D

Dat vind ik al helemaal knap. Ik heb geen sigaretten in huis en dat is maar beter ook :D

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-13 11:10

Ik heb wel sigaretten in huis,op de ene slaapkamer van me zoon ligt een pakje en op de andere slaapkamer van me andere zoon ook.Ik kijk zo naar dat pakje,soms ruik ik er aan hahaha,maar het doet me nix.
Geen enkele moeite mee en ook geen verleiding om er eentje op te steken.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:11

Daar zou ik geen moeite mee hebben, maar ik heb geen sigaretten in huis. Mijn ouders hebben ook altijd nog een pakje in huis, voor gasten ... Zijn allebei ook verstokte rokers geweest, vooral mijn vader.

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 11:45

Ladygiroc schreef:
Dus jij hebt pleisters gebruikt maykie, en hebben de andere ook 'hulpmiddelen' gebruikt of gewoon in 1 keer pats boem gestopt?

Klopt, ik ben eerder gestopt een paar jaar geleden, zonder hulpmiddelen en echt zonder moeite, stond ik er ook 200% achter, maar ik kwam zo vreselijk aan en kreeg huwelijksproblemen, zo ben ik weer begonnen na een paar maanden.

Nu en toen zijn ook mijn enige 2 serieuse stoppen met roken geweest, ik persoonlijk als ik iets wil en ervoor ga, lukt me dat ook!!! Maar ben ervan overtuigd: je moet zelf echt willen!!!

polderke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-13 15:39

Ik ben sinds donderdagavond 18.00 uur gestopt na 25 lange jaren meer dan een pakje per dag te hebben gerookt, wel met behulp van Champix. De eigenlijk stopdag was gepland voor vandaag, maar het ging spontaan wat sneller dan gedacht, terwijl er gewoon nog een vol pakje in mijn tas zit. Maar ik heb echt geen behoefte om te roken, alleen is mijn lijf wel ontzettend vervelend. Er zijn nogal wat bijwerkingen, of van het niet roken of van de champix.
Mijn grootste angst is inderdaad om veel aan te komen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-13 15:45

Wat goed van je polderke! Jij red het wel hoor als je totaal geen behoefte hebt om te roken.
Wat heb je voor bijwerkingen dan? en wat kilo's erbij,daar ontkomt geen enkele stopper aan volgens mij.Gemiddeld kom je 3 kilo aan als je normaal blijft eten als voorheen.Je kan meer bewegen/sporten,dan kom je weinig of niets aan.
Ik ben blij met me ruim 5 kilo erbij,maar ik eet ook heel erg veel nu.Gewoon omdat ik ook zelf wat kilo's erbij wil.

En je moet weten,die paar kilo's extra wegen niet op tegen al dat roken!
Ook met wat meer kilo's erbij ben je veel gezonder dan voorheen.