Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
sunshine schreef:Mensen zouden eens moeten stoppen met een ander te beoordelen !
Maar omgekeerd kan het ook, zelf ben ik ook flink afgevallen (1.60m startgewicht was 60,5kg en nu 51/51,5kg), maar hoevaak ik wel niet naar mijn hoofd gesmeten krijg :
* Je moet niet meer afvallen hoor, wordt je niet mooier van !
* Ik zie je bijna niet meer staan, zo mager
* Je hebt toch geen anorexia he?
* Al je botten steken uit
* En je gaat zeker na het eten naar de wc om over te geven?
* Nog meer afvallen en er blijft niks meer van je over
Eerlijk waar, doet ontzettend pijn.
Dus ik kan mij ook volledig voorstellen hoe het voelt wanneer dat omgekeerd is.
)
"
) M'n ouders en broer waren wel gewoon slank. De reden dat ik zwaarder was is dus niet duidelijk, ik geloof dus wel degelijk in een zekere aanleg.
sunshine schreef:Ook daar heb je een punt Romyv!
Alleen, ik was eerst trots en blij, en begon me steeds beter te voelen, totdat mensen opmerkingen gingen maken, waardoor ik opnieuw weer onzeker ben geworden over mijn gewicht.
Heel frustrerend is dat, kwetsende opmerkingen kunnen je naar beneden halen, en op den duur ga je het ook nog geloven.
Cayenne schreef:Ik vraag me af hoe zo'n maagband werkt. Ik bedoel: de eigenlijke werking snap ik wel, maar mentaal blijf je toch achter. Je eetlust lijkt me niet spontaan te verminderen, toch? Ik ken ook veel mensen die ondanks een maagband toch weer in het oude eetpatroon vervallen.
Romyv schreef:Cayenne schreef:momenteel 95 kilo.
Maar dan komt er wel een berg discipline en etikettenlezen bij kijken.
heb je een foto van toen en nu?? En hoe voel je er nu bij?? Zit je echt lekkerder in je vel? want kan me voorstellen dat je lichaam ook zo zn beschadigen heeft opgelopen door de jaren heen..
Cayenne schreef:Romyv schreef:heb je een foto van toen en nu?? En hoe voel je er nu bij?? Zit je echt lekkerder in je vel? want kan me voorstellen dat je lichaam ook zo zn beschadigen heeft opgelopen door de jaren heen..
Foto's niet duidelijk (heb bijna geen foto's van mezelf toen ik nog 155 kilo woog, want ik vind het vreselijk om daar naar te kijken omdat ik erg slecht in mijn vel zat) Cayenne @ [MW] EINDELIJK op mijn streefgewicht!
Ik zit zeker beter in m'n vel en heb ook bergen energie. Ik sport 6 a 7 dagen per week en dat heb ik ook echt nodig ivm energie die ik kwijt moet. Nu sport ik nog 2x per dag 15 minuten op de crosstrainer en 2 x per dag een rondje a 45 minuten lopen.
Qua schade: tja.. ik heb me van tevoren (voor ik begon met afvallen) laten controleren op bloedwaardes, omdat ik wilde weten of alles goed zat ivm suikers etc, maar dat was allemaal goed. Ik heb wel last van mijn knieschijven. Die zijn door het overgewicht een beetje naar binnen gedraaid.
Maar verder heb ik weinig last moet ik zeggen. Tja, ik zit niet meer zo heel strak in m'n vel, maar dat verwacht ik ook niet. Het is gelukkig niet zo erg als je zou verwachten omdat ik natuurlijk veel sport. Dat trekt het weer een beetje recht
hahaha chevax schreef:Hier worden een paar dingen goed uitgelegd, vind ik:
Een maagband, nietjes of meteen maar de Margriet Hermans: de chirurgische mogelijkheden voor zwaarlijvige mensen lijken talrijker dan ooit. Toch moeten deze zogenaamde bariatrische operaties de laatste oplossing blijven. 'Om in gezonde organen te snijden moet je heel goede argumenten hebben.'
In grote lijnen zijn er twee soorten ingrepen voor obesitas: restrictieve chirurgie en malabsorptieve chirurgie. Bij de eerste wordt de maaginhoud verkleind met een maagring of nietjes, zodat je minder kan eten. Ga je toch schransen, dan moet je braken. Bij de tweede soort, de zogenaamde maagbypassoperaties, kan je wel nog eten zoveel je wil, maar wordt de maag en een deel van de darmen overbrugd. Hierdoor zal je lichaam veel minder voedingsstoffen opnemen en ga je vermageren. Sinds de jaren '70 heeft de bariatrie een enorme technische evolutie doorgemaakt. Zo gebeuren tegenwoordig veel ingrepen met laparoscopie, een techniek waarbij chirurgen opereren via kleine insneden die nauwelijks littekens achterlaten. 'Maar ik kan het niet genoeg benadrukken: obesitasoperaties zijn géén trips naar het schoonheidssalon. Ze zijn alleen bestemd voor ernstig zwaarlijvige mensen die verder al àlles - zonder succes - geprobeerd hebben en zware gezondheidsrisico's lopen. Helaas bestaan er chirurgen die zich weinig van de regels aantrekken en bariatrie als een lucratieve bron van inkomsten zien.'
Waardoor mensen altijd wel op mij zullen blijven kijken/commentaar geven.
De rest van de wereld kan de pot op.
Gelukkig mag ik in juni een nieuwe! Peanutbutter schreef:chevax schreef:Hier worden een paar dingen goed uitgelegd, vind ik:
Een maagband, nietjes of meteen maar de Margriet Hermans: de chirurgische mogelijkheden voor zwaarlijvige mensen lijken talrijker dan ooit. Toch moeten deze zogenaamde bariatrische operaties de laatste oplossing blijven. 'Om in gezonde organen te snijden moet je heel goede argumenten hebben.'
In grote lijnen zijn er twee soorten ingrepen voor obesitas: restrictieve chirurgie en malabsorptieve chirurgie. Bij de eerste wordt de maaginhoud verkleind met een maagring of nietjes, zodat je minder kan eten. Ga je toch schransen, dan moet je braken. Bij de tweede soort, de zogenaamde maagbypassoperaties, kan je wel nog eten zoveel je wil, maar wordt de maag en een deel van de darmen overbrugd. Hierdoor zal je lichaam veel minder voedingsstoffen opnemen en ga je vermageren. Sinds de jaren '70 heeft de bariatrie een enorme technische evolutie doorgemaakt. Zo gebeuren tegenwoordig veel ingrepen met laparoscopie, een techniek waarbij chirurgen opereren via kleine insneden die nauwelijks littekens achterlaten. 'Maar ik kan het niet genoeg benadrukken: obesitasoperaties zijn géén trips naar het schoonheidssalon. Ze zijn alleen bestemd voor ernstig zwaarlijvige mensen die verder al àlles - zonder succes - geprobeerd hebben en zware gezondheidsrisico's lopen. Helaas bestaan er chirurgen die zich weinig van de regels aantrekken en bariatrie als een lucratieve bron van inkomsten zien.'
Dit dikgedrukte klopt niet helemaal. Je kan dan ook alleen maar weinig en kleine porties eten.
Doordat je eigenlijk geen maag hebt , is de overgang van je voedsel van slokdarm naar Darm.
Als dit iets te snel gaat kun je een syndroom krijgen namelijk het Dumpingsyndroom.
Dit gebreurt enkele keren en dat wil je echt nooit meer meemaken want je denkt echt dat je dood gaat.
hartklppingen ( ernstige ) zweten trillen zelfs flauwvallen.
Peanutbutter schreef:IK spreek uit eigen ervaring ..
Romyv schreef:Peanutbutter schreef:IK spreek uit eigen ervaring ..
was jij dat meisje die een paar jaar geleden fotos had gepost omdat je zoveel was afgevallen en daarom een borst correctie kreeg? (als je neit wilt antwoorden ook goed hoor).. Had nl heel veel indruk op me gemaakt!
@cayenne, ja het is een levenstyle waar je aan veroordeeld bent.. maar geld denk ik voor iedereen in min of meerdere maten