hypermobiliteits syndroom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Katja

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:00

Meestal kan die er gewoon uit en dan veranderd de maat van je schoen niet.

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:34

Net naar de dokter geweest.. pijnmedicatie en ontstekingsremmers.. En doorverwezen naar een goede podoloog.. en ik hoor 5 dagen thuis te blijven van stage, maar dat zie ik niet zo zitten..

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:37

Meld me ook aan! Bij mij gaat er dagelijks iets uit de kom en schiet ook weer zelf terug. Werk met kinderen en ja die trekken soms iets te hard aan je vingers. Heb ook echt alles al uit de kom gehad;) verder idd vaak moe of pijn maar dit houd me niet tegen klaag niet werk full time en heb daarnaast mijn paard.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 00:03

Hier nog iemand met HMS. Red mij op dit moment prima! Moet wel goed opletten dat ik niet over m'n grenzen heen ga en heb eigenlijk altijd wel spierpijn maar dat is normaal voor mij. Van kinds af aan gehad en dacht dat iedereen er wel last van had. Bleek dus niet zo te zijn later.

Ik heb ook zooltjes. Zitten perfect en geeft toch net even wat meer steun. Verder slik ik wel paracetamol als ik veel last heb van pijn. Dit op advies van de arts. Waarom veel pijn hebben als er pijnstillers bestaan? Was ook bang dat ik dan over m'n grens heen zou gaan maar hij heeft mij uitgelegd dat dit eigenlijk niet gebeurd omdat je al bewust bent dat je een pijnstiller hebt ingenomen en je voorzichtig aandoet. En als je dan weer wat meer gaat bewegen dit goed is omdat je vaak gaat compenseren en je daardoor weer andere gewrichten/spieren gaat overbelasten.

Ik heb ook nog een vraag. Als jullie piekbelastingen hebben wat betreft sporten zoals paardrijden. Nemen jullie dan nog wat extra's in? Ik merk dat mijn lijf schreeuwt om een aanvulling maar ben er nooit zo happig op om aan de energiedrankjes te gaan omdat die echt mier en mier zoet zijn (blegh). Iemand nog ideeën?

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 10:26

welkom that's me :D Jou klachten komen inderdaad erg overeen met de mijne, vooral het zware armen gevoel en gebrek aan energie. Ik neem geen extra dranken om dat aan te vullen o.i.d. of ik stop, of ik ga toch door en slaap als een os die nacht.

Op wat voor schoenen lopen jullie trouwens? Ik ben aan het kijken welke schoenen het beste zijn voor mensen met zwakke enkelbanden..

Rosannee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:50

ik heb vroeger altijd last gehad van m'n enkels, heel snel verzwikken, verstuiken en ook welleens banden gescheurd etc. ik draag nike airmax, hier ben ik ook recht van gaan lopen, ik liep altijd een beetje naar binnen met mn voeten.

edit: sinds gister last van mn kaak, als k op het botje druk bij mn oor doet t ook pijn.. nog nooit gehad dus hopen dat t zo weer weg is

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:52

Ik loop eigenlijk op van alles. Hoge/enkel schoenen of laarzen vind ik het fijnst en dan het liefst met een kleine hak. Door de hak staat het gewricht een soort van "op slot "en ga je er minder snel door heen. Tenminste dat zij mijn fysio. Voorkeur blok of slee hak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 10:54

Ja ik loop ook stabieler met hakken dan zonder hakken eigenlijk. Heel raar maar zonder hakken zakt mijn enkel zegmaar naast mijn voet. :=

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 13:22

Ik draag ook het liefste hakjes.. Niet te hoge voor gedurende de dag maar zo'n 3 cm ongeveer.. :) Heb ik amper last van mijn enkels.. :)

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-13 14:08

Nano05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:09

Ook ik meld even hier! Ben hypermobiel (ook in mijn hoofd ;-) ) en heb spierreuma, waardoor ik nogal in een cirkel blijf. Belangrijk is om spieren sterk te houden, maar dat valt niet mee. Ik heb het voornamelijk in mijn rechterschouder die er uit wilt, nog niet helemaal, maar merk dat hij steeds verder gaat, kaak gaat vaak niet goed en problemen bij tandarts omdat ik mijn mond niet ver genoeg durf open te doen, linker heup versleten, vergroeide linkervoet..deze moet gebroken worden en rechtgezet, veel last van de rug en knieen. Meeste last heb ik van mijn schouder.

Jolet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 17:29

Van mn knieen krijg ik ook steeds meer last, zit er aan te denken om van die beweegbare beugels te kopen hiervoor.. Al wel wat rond gezocht op bokt etc. maar vind ze best behoorlijk aan de prijs..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 22:39

Ik draag vaak lowa's. Ideaal, lekker stevig en tegenwoordig hebben ze ook wat hippere kleurtjes dan zwart en bruin. Maar moet ook zeggen dat ik voor m'n werk veel buiten ben dus deze schoenen passen sowieso wel bij mijn dagelijks leven want erg charmant staan ze natuurlijk niet.

Hakken heb ik wel maar wordt afgeraden omdat je daarmee je enkels vast zet. Iets wat op het moment fijn is maar op langer termijn juist meer klachten kan geven.

Joletjuh ik rijd met mijn eigen beugels. Dat zijn ook van die beweegbaren. Ik heb een goedkope versie van de sprengerbeugels (€40 ipv €120 euro). Gewoon om uit te testen en het bevalt mij prima. Ik wil in de toekomst ook nog kijken naar een adapter maar die zijn mij gewoon nog te duur om even uit te testen. Ik rijd ook maar 1x per week.

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:17

Ik loop ook beter met hakken! Heb zelf alleen nooit blokhakken, meer naaldhakken (:
Moet hierbij wel héél erg uitkijken, maar ik verzwik mijn enkels op de een of andere manier toch minder.
Komt denk ik doordat ik als ik op hakken loop veel beter oplet hoe ik mijn voet neerzet.

Verder heb ik ook een fijn paar schoenen van Adidas, vind dat voetbed heerlijk!
Lekker stevige schoenen, maar vind ze wel wat lomp dus draag ze eigenlijk alleen als ik ook echt ga wandelen o.i.d.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 23:21

xxxjanna schreef:
Ik loop ook beter met hakken! Heb zelf alleen nooit blokhakken, meer naaldhakken (:
Moet hierbij wel héél erg uitkijken, maar ik verzwik mijn enkels op de een of andere manier toch minder.
Komt denk ik doordat ik als ik op hakken loop veel beter oplet hoe ik mijn voet neerzet.

Lekker stevige schoenen, maar vind ze wel wat lomp dus draag ze eigenlijk alleen als ik ook echt ga wandelen o.i.d.

Nee, met hakken zet je, je enkelgewricht vast. Helemaal als je op (hoge) naaldhakken loopt. Daardoor sta je inderdaad vaster op je benen en kun je gewoon bijna niet door klappen. Natuurlijk doe je ook wel voorzichtiger maar dat is dus niet de reden. Heb je zooltjes? Dan kan de podoloog dat heel goed laten zien wat het verschil is tussen wel/niet op hakken lopen op zo'n mooi voetenmodel en waarom het sterk aan te raden is zo min mogelijk op hakken te lopen als je hms hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:19

Ik loop ook altijd op de hoge naaldhakken. Alleen nu even niet omdat ik echt ontzettende last van mijn benen heb :=

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:21

Met hakken zijn mijn enkels wel stabieler maar krijg ik enorm last van mijn tenen dus daar maak ik niet zoveel meters op.
Ik heb als ik werk vrijwel altijd mijn Ariats aan daar loop ik het beste op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:22

Ik merk overigens ook dat ik profijt heb bij Birkenstock slippers. Deze dwingen mijn voet in een goede houding.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:24

Ik kan heel fijn lopen op de slippers van Crocs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:25

Die ben ik nog niet tegengekomen? Verkopen ze die ergens in utrecht? ALlicht ook het proberen waard. :)

Heb inmiddels iets van 5 paar birkenstocks voor in de zomer. én een paar slippers van een euro, die zijn ook fijn alleen niet heel goed. :+

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:39

Ik heb ze uit Amerika en uit Batavia stad vandaan.

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:42

Nooit gedacht dat er zoveel bokkers ook hypermobiel waren!
Ik heb t in mijn rug, echt een verschrikking maar kan nergens een duim tussen steken of iets uit de kom doen gelukkig!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 12:44

Mijn rug kan je gewoon twee armen onderdoorleggen als ik plat lig, zo scheef staat het :=

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:51

Jans schreef:
Ik merk overigens ook dat ik profijt heb bij Birkenstock slippers. Deze dwingen mijn voet in een goede houding.

Hier heb ik inderdaad ook veel baat bij. :j

Yallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-13 18:58

Thats_Me schreef:
xxxjanna schreef:

Nee, met hakken zet je, je enkelgewricht vast. Helemaal als je op (hoge) naaldhakken loopt. Daardoor sta je inderdaad vaster op je benen en kun je gewoon bijna niet door klappen. Natuurlijk doe je ook wel voorzichtiger maar dat is dus niet de reden. Heb je zooltjes? Dan kan de podoloog dat heel goed laten zien wat het verschil is tussen wel/niet op hakken lopen op zo'n mooi voetenmodel en waarom het sterk aan te raden is zo min mogelijk op hakken te lopen als je hms hebt.

Nee ik heb geen zooltjes, en ik ben ook nog nooit naar zo'n podoloog of iets geweest haha.
Ik ga binnenkort wel naar een fysiotherapeutisch, dat moest van mijn arts uit het ziekenhuis -_-'
Heb daar alleen allemaal geen trek in nu, ben al weken ziek thuis omdat ik ook een vitamine b12 tekort heb dus wie weet als ik weer ergens fut voor heb dat ik nog wel eens erachter aan ga voor die zooltjes.
verbeterd dat echt zo veel dan?