Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Morrow_Less

Re: Natuurlijke haar verzorgingsproducten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-14 08:35

Het merk Petalfresh zou het ook niet goed doen met dik krullend haar. Het zou het droog, stug en zeer pluizig maken :)

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-14 14:15

zou jammer zijn, die stond nog op mijn "probeer" lijstje :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 20:32

De eerst keer dat ik de Yves Rocher producten gebruikte bevielen ze goed! Mijn haar voelde zacht en
klitvrij. :) Gister heb ik het weer gebruikt.. Vanochtend werd ik helaas wakker met een soort vogelnest,
ik heb echt 10 minuten moeten borstelen om het een beetje klitvrij te krijgen en zacht is het ook niet
meer.. Het voelt eerder erg droog aan, terwijl ik vorige week nog naar de kapper ben geweest. :=
Ik vrees dus dat het voor mij niet heel geslaagd is.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:13

Hier komt er 1 binnen vallen: Ik gebruik ook al een paar jaar (2 jaar) Dr. Organic. Fijn spul, je voelt je haar echt schoon worden. En inderdaad, heel stug worden. In mijn puntjes (die ik handoek droog heb gemaakt) doe ik vervolgens Aussie 3 minutes miracle en laat dit 5 min intrekken en spoel het uit. Aussie is ontzettende troep, maar het laat mijn puntjes wel enorm zacht en glad worden (door alle zooi die erin zit) dus dat moet dan maar haha.

Ik merk dat sinds ik Dr. Organic ben gaan gebruiken veel meer volume in mijn haar zit. Als test heb ik het wel eens tussen door met gewone drogisterij shampoo gewassen en het was erna zo futloos als de pest. Hing als een dode kat langs mijn hoofd. Ik zweer dus bij Dr. Organic :j

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-14 21:16

Iemand hier die weet hoe natuurlijk babyshampoo is? Ik gebruik het af en toe omdat het minder "agressief" is voor je haar, op mijn haar heeft het iig een goed effect. (Anders gebruik ik bio-shampoo :) )

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:01

Baby shampoos zijn helemaal niet zo zacht als deze doen voorkomen, en ook verre van natuurlijk. Vooral Zwitsal is echt onwijze troep met veel chemische ingrediënten.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:04

Het is Zwistal die ik gebruik :o Echt maar af en toe, maar als deze bus leeg is, ga ik eens kijken in de bio-winkel, daar zullen ze ook wel baby-shampoo hebben :)

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:05

Ik kan echt iedereen aanraden het haar te wassen met masseille zeep, de groene variant. https://www.google.nl/search?q=marseill ... 1#imgdii=_

Soms een beetje kokosolie in de puntjes en mijn haar ziet er super uit, ruikt fris, is schoon en enorm veel volume. En het fijnst van alles, het valt altijd goed in model nu, zelfs zonder kammen :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:07

Is die groene dan olijfzeep? Ik kan niet meteen vinden wat er in zit op Internet.
Hoe vaak moet jij je haar wassen per week?

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:42

En hoe wil je je haar wassen met een zeep blok? Dan wordt het toch hardstikke droog en kom je toch helemaal niet doorheen dan? Zeep op de huid is in ieder geval niet goed voor je huid.. Waarom dan wel voor haar?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:47

Waarom zou zeep op je huid niet goed zijn? Zeep lijkt mij gemaakt om de huid te reinigen?

Met een blok zeep, kun je de blok een paar keer over je hoofd halen en dan een beetje openmasseren. Kun je genoeg over vinden op Internet ;)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 11:56

Sem_ schreef:
De eerst keer dat ik de Yves Rocher producten gebruikte bevielen ze goed! Mijn haar voelde zacht en
klitvrij. :) Gister heb ik het weer gebruikt.. Vanochtend werd ik helaas wakker met een soort vogelnest,
ik heb echt 10 minuten moeten borstelen om het een beetje klitvrij te krijgen en zacht is het ook niet
meer.. Het voelt eerder erg droog aan, terwijl ik vorige week nog naar de kapper ben geweest. :=
Ik vrees dus dat het voor mij niet heel geslaagd is.

Hu, wat raar ! Ik gebruik het nu al een lange tijd en ik heb dat nog niet meegemaakt *gelukkig*

Voedingssupplement biergist

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:01

Voor mijn huid is een blok zeep (of uberhaupt reinigen met water en zeep) niet goed. Wordt het droog, strak (facelift strak/pijnlijk) en schilferig. Mijn gezicht bedoel ik dan he ;)

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:03

Ik herken het ook, maar ik heb het dan ook met mijn handen, lichaam,.... overal waar ik een blokje gebruik. Niet fijn, want ik heb nog een grote blok handgemaakte olijfzeep liggen.

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-14 12:07

Klopt. Ik vermijd zulke zeep altijd. Ik was mijn huid het liefste zonder enig product als ik douche, soms wat douche spul. Mijn lichaam kan al niet goed tegen te warm water (ik douche vrij koud). Als ik het te warm heb staan trekt het strak en krijg ik rode plekken.
Voor mijn gezichtshuid gebruik ik reinigingsmelk van de tuinen en gebruik geen water.
Dus door die ervaring lijkt mij een blok zeep voor het haar ook niet zo fijn :j Maar dat zal voor iedereen weer anders zijn denk ik!

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:51

Ik kan zelf ook niet goed tegen zepen. Droge huid, schilferig en jeuk. Maar die masseille/ olijfzeep is 100% natuurlijke olijfolie met als enige toevoeging laurier. Hier kan mijn huid dus wel tegen. Niet meer droog of trekkerig.

Voor mijn haar haal ik gewoon het blok zeep over mijn hoofd. Ik was mijn haar gemiddeld 1x per maand met zeep, verder alleen met water. Soms als ik naar de masseur ben geweest en deze heeft ook mijn hoofd gemasseerd was ik het een keer extra om de massage olie eruit te wassen. Mijn haar voelt niet droog aan. Ik laat het drogen en kam het vervolgens met mijn vingers. Ik kom er makkelijk doorheen, terwijl ik haar tot over mijn schouders heb.
Probeer het eens uit zou ik zeggen.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 01:06

Als ik mag vragen; hoe ben je overgestapt naar 1x per maand met zeep wassen? (Ik ga er van uit dat je het vroeger vaker met zeep deed?) Ben je gewoon clod-turkey gestopt met shampoo of heb je langzaam afgebouwd naar 1x per week, 1x per twee weken,... ? Ik ben namelijk cold-turkey gestopt, dat werkte niet, maar ik heb ook geen idee of afbouwen dan wel zou werken...

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:10

Ik ben van palmolive cold turkey overgestapt op masseille zeep en 2x per week wassen. Mijn haar werd in deze periode wel wat vetter, maar ik heb gelukkig lang haar dus droeg het in een staart.
Na een maand 1x per week met masseille zeep en 1x per week met baking soda. Dit werd vervolgens eens in de 2 weken en toen werd het nog maar eens per maand met masseille zeep. En echt, mijn haar is nog nooit zo fijn verzorgd geweest.
De vet haar periode is pittig en echt doorzetten, maar het is het waard.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 10:12

Dankje voor de uitleg :) Ik was het nu sowieso ook maar 2x in de week, maar ik weet niet of ik mijn vriend nog eens een vettig-haar-periode aandoe, de arme jongen :+

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 11:54

Dat vind ik persoonlijk iets te ver gaan qua natuurlijk voor je haar zorgen, want ik vind ongewassen haar ontzettend stinken. Ruik je in de bus en de trein heel vaak, van die hoofdhuid geur. Ik zou ook nooit alleen maar een staart met vettig haar dragen alleen maar om je haar beter te laten worden (als dat ook echt zo is?). Ook al is het maar voor paar weken. Beetje zelf-verwaarlozig aangezien ik ontzettend graag met haar en make up bezig ben :D

Of ruikt jou haar wel gewoon lekker? Heel erg benieuwd.

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 01:51

Mijn haar ruikt gewoon fris hoor. Niet zo'n chemisch parfum shampoo luchtje.
In de vet haar periode zag het er ook niet vies uit hoor. Het voelde wat vetter aan, omdat ik gewend was mijn haar elke dag met shampoo te wassen.

En geloof me, ik tut ook heel erg graag met haar en make up en doe absoluut niet aan zelf verwaarlozing maar juist aan zelf verbetering.

Ik smeer ook niet chemisch op mn lijf, poets mn tanden niet chemisch, eet bio en scharrel en vrij van geraffineerde suikers. Probeer dus zo gezond mogelijk te leven en voor mezelf te zorgen.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-14 14:28

Respect kaspar dat je die keuze maakt; Het moet toch echt bijzonder moeilijk zijn !

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 00:41

Het was moeilijk, nu niet meer hoor. Het is de beste keuze ever geweest.

SabinaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 14:20

Kaspar schreef:
Ik ben van palmolive cold turkey overgestapt op masseille zeep en 2x per week wassen. Mijn haar werd in deze periode wel wat vetter, maar ik heb gelukkig lang haar dus droeg het in een staart.
Na een maand 1x per week met masseille zeep en 1x per week met baking soda. Dit werd vervolgens eens in de 2 weken en toen werd het nog maar eens per maand met masseille zeep. En echt, mijn haar is nog nooit zo fijn verzorgd geweest.
De vet haar periode is pittig en echt doorzetten, maar het is het waard.

ik was mijn haar ook met baking soda, en het is idd doorzetten , maar merk het verschil nu wel
vraag hier ook regelmatig na of mijn haar niet stinkt omdat het raar is om geen shampoo meer te gebruiken en telkens krijg ik een nee

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 16:58

Ik ben voor nu toch maar weer terug naar perfecte puntjes van Andrelon.
Verreweg van natuurlijk, maar geeft voor nu het beste resultaat!

Shampoos van Lush vind ik trouwens wel altijd fijn, maar flink aan de prijs!