Haar wassen zonder shampoo!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:01

Geen idee... dat merk je vanzelf denk ik?

Poeh. Nadat 't in de eerste week zo goed ging is m'n haar nou toch wel aardig vet. Bah. Ik stel me zo voor dat zo lang m'n uitgedroogde hoofdhuid *slurp* doet het vet blijft worden en als die geen dorst meer heeft het vet worden een balans zal hebben gevonden. Hoop ik :Y)

Linsey_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:05

Ik was mijn haar 2x per week.
Ik spoel wel vaak even de puntjes uit (dus zonder mijn hoofdhuid nat te maken)
Dit omdat ik krullen heb maar na een hele dag in een elastiekje zit het gewoon niet
meer zo mooi.
Ik heb heel erg last van haar uitval de laatste tijd, de dokter raadde mij ook aan het
zeker niet vaker te gaan wassen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:09

Denk ik ook, Koper :Y)
Heb je het wel goed geborsteld? Ik heb sinds 2 dagen een borstel met echte haren en ben even echt goed gaan borstelen om al het talg te verspreiden... en wat een verschil!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:22

Ja, ik borstel het elke dag en ik heb een houten kam die als functie zou moeten hebben om de boel goed de verspreiden. Maar goed, ben bijna 3 weken bezig dus ik wacht nog even geduldig af.

roosxrhan

Re: Haar wassen zonder shampoo!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:27

ik was mijn haar 'conditioner only'met de leave-in conditioner van kruidvat, werkt prima!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:37

Ik heb het voor de tweede keer na iets meer dan een week opgegeven.

Maakt dat borstelen echt zoveel verschil dan?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:38

Met een borstel verdeel je de boel van boven (bij de haarwortels) naar beneden (punten)

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:41

HijadelaLuna schreef:
Ik vind dit nogal bijzonder :=

Hebben jullie wel eens afgewassen? Met alleen water krijg je lang niet alles schoon, al lijkt het soms zo, als het droogt is het toch weer vies. Zelfde geldt voor schoonmaken met alleen water, je ramen van t huis worden daar echt niet schoon van.

Waarom niet? Omdat heel veel dingen meer of minder vet in zich hebben, en vet drijft op water, kan je dus nooit goed weg krijgen met alleen water. Daarvoor heb je iets nodig wat de viezigheid aan het water "bindt". En juist ja, dat is zeep :D

Lijkt dus niet dat je dit zomaar weg kunt laten en toch beweren dat je even schoon bent. Ga maar eens je witte paard wassen met alleen water, die gelige gloed krijg je er nooit af, daar is zeep voor nodig. En zo kan ik nog wel even door gaan met voorbeeldjes...

Iemand een verklaring? O:)

Ik ben het helemaal met je eens, tot mijn verbazing.
Toen ik de eerst keer dit topic las was ik ook van plan om van de zomer te beginnen met wassen met water :P.
Maar dit klinkt toch wel heel erg logisch!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 23:45

Nouja, als je een hele vieze pan hebt, waarin je iets in olie hebt gebakken, en je wast het met koud water af, dan gaat alle viezigheid weg, maar je houdt wel een laagje olie over. Het zal ook wel niet hetzelfde zijn, want onze talg neemt geloof ik geen vuil op. Olie wel. Maar dit heb ik ook maar van horen zeggen.

Maar dieren zijn toch ook niet vies met hun vachtje?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:02

Net zoals je hoofdstellen en zadel ook niet vettig aanvoelen ook al vet je ze wel in. Lijkt me wel zo logisch dat je levend leer (dus je huid) niet te veel moet laten uitdrogen. Dus bij voorbeeld niet steeds ontvetten met zeep. Je tuig maak je ook niet alleen schoon met zadelzeep, en zeker niet elke keer. Daar droogt 't van uit en gaat het barsten enzo.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:11

Ik was mijn (korte) haar ongeveer om de dag. Maar je lichaam wassen zonder zeep? Daar word je toch niet schoon van. Water heeft toch zeep nodig om te "breken"?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:14

Waarom wil je water breken?

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:15

Sheran schreef:
Nouja, als je een hele vieze pan hebt, waarin je iets in olie hebt gebakken, en je wast het met koud water af, dan gaat alle viezigheid weg, maar je houdt wel een laagje olie over. Het zal ook wel niet hetzelfde zijn, want onze talg neemt geloof ik geen vuil op. Olie wel. Maar dit heb ik ook maar van horen zeggen.

Maar dieren zijn toch ook niet vies met hun vachtje?

Ik denk eigenlijk dat dieren wel vies zijn, ze ruiken iig wel.. Als ik naar mijn paard ben geweest zit de lucht iig goed in mijn kleren :P.
En misschien neemt talg wel geen vuil op. Maar als je je haar door de moddel haalt komt er toch vuil op te zitten. Als je met je handen door je haar gaat komen die bacterieën erop, etc. etc. Ik denk dat je haar niet alleen vet wordt, maar ook vies. En het vette zal misschien verdwijnen als je geen shampoo gebruikt, maar het vieze niet (kijk naar de gele benen van je paard, die zijn niet vet maar wel vies en je krijgt het er echt niet af zonder shampoo).

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:17

Mijn paard heeft oranje benen :Y)

Maar los daarvan zijn zowel hij en ik niet TE schoon. Dat is namelijk ongezond. Tast je weerstand aan enzo.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 00:33

Koper schreef:
Mijn paard heeft oranje benen :Y)

Maar los daarvan zijn zowel hij en ik niet TE schoon. Dat is namelijk ongezond. Tast je weerstand aan enzo.

Dat klopt wel.
Maar er is een verschil tussen te schoon en gewoon vies...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 01:01

Tsja, ik vind vies geen probleem, zolang je het niet ruikt en je er niet ziek van wordt :). Maar daar kunnen anderen anders over denken.

Ik was mijn lichaam overigens ook nooit met zeep, met uitzondering van heel af en toe mijn oksels.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 10:23

44Myrthe44 schreef:
Dat klopt wel.
Maar er is een verschil tussen te schoon en gewoon vies...

Precies. En ik vind het vies om chemicalieën op m'n hoofd te smeren.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:30

Sheran schreef:
Tsja, ik vind vies geen probleem, zolang je het niet ruikt en je er niet ziek van wordt :). Maar daar kunnen anderen anders over denken.

Ik was mijn lichaam overigens ook nooit met zeep, met uitzondering van heel af en toe mijn oksels.

Het schijnt dat je het zelf niet ruikt, omdat je aan de geur gewend raakt (als het goed is ruikt een paard ook niet dat hij stinkt). Maar dan ruiken anderen het dus nog wel...

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:45

Ok Myrthe. We weten nu wel dat je het niets vind, kun je dit topic dan niet gewoon met rust laten, ipv alsmaar blijven herhalen hoe vies je het wel niet vind?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:47

Myrthe: ik laat het anderen ruiken, hoor :P. Ik kan niet bovenop mijn eigen hoofd ruiken.

Ik vind Myrthe trouwens niet storend aanwezig hoor, ze mag het zich toch afvragen? :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:49

Ik was mezelf ook niet altijd met zeep hoor, wordt mn huid droog van..

Ik heb mn vriend nog nooit horen klagen dat ik stink, anderen ook niet trouwens

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:50

Ik zou toch eens naar een kapsalon gaan om je te laten adviseren. Vind het zelf niet heel fris om me haar niet te wassen en echt schoon word et niet.
Ik weet wel wat voor je( heb paar jaar als kapster gewerkt) maar dan moet je me maar een pb sturen.
Je gebruikte denk ik verkeerde shampoo.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:55

Voor mezelf geldt dat niet, van die verkeerde shampoo, want ik had prachtig vol, stevig haar :). Ik ben dit gaan proberen omdat het me aanstaat niet 'afhankelijk' te zijn van shampoo, en omdat ik gewoon even wilde kijken of het werkte :P. Als het werkt is het mooi, toch? En als het niet werkt dan ga ik weer gewoon shampoo gebruiken.

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:58

Maeve schreef:
Voor degenen die voor- en nafoto's willen: waarvan precies? Want er zijn niet echt foto's uit de beginperiode van het zonder shampoo wassen, ik kan alleen vergelijken tussen foto's van het shampoo-tijdperk en foto's die ik nu maak :-) weet niet of jullie daar wat aan hebben...

zou ik wel eens wilen zien (gewoon benieuwd hoor)

Miesjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 13:59

Sheran schreef:
Voor mezelf geldt dat niet, van die verkeerde shampoo, want ik had prachtig vol, stevig haar :). Ik ben dit gaan proberen omdat het me aanstaat niet 'afhankelijk' te zijn van shampoo, en omdat ik gewoon even wilde kijken of het werkte :P. Als het werkt is het mooi, toch? En als het niet werkt dan ga ik weer gewoon shampoo gebruiken.

klopt zeg ook niet dat je het niet moet doen maar ws even een reactie op dat haar haar anders zo slap was.