Elektrisch roken (e-sigaret)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DianneM

Re: Elektrisch roken (e-sigaret)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:30

Ben nu inmiddels ruim een week elektrisch aan het roken en het bevalt mij prima! Heb inmiddels 2 ego-c batterijen met CE5 clearomizers en een boel smaakjes aan het testen op dit moment.

Leanne houd je er rekening mee dat je sommige verticaal moet houden, anderen weer horizontaal en sommigen moet je zelfs kantelen. Weet niet of de jouwe ook een schoef-driptip heeft, kijk er eens even naar of het rubberen ringetje nog wel op zit.. Vond het idee van de atomizers zowiezo niet zo prettig, heb clearomizers . Goedkoper om te vervangen en kan zien hoeveel erin zit

leanneXXnona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:34

Er zitten cardridges bij dus die moet ik erop zetten.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 18:38

Oke, ik zou niet weten hoe dat werkt, ik vul rechtstreeks in het tankje van de clearomizer. Meld je anders aan op elektrisch-roken.com, zitten een hoop mensen die het je vast wel kunnen vertellen..

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 21:47

Grappig DianneM, we zijn allebei lid van dezelfde fora. (elec roken en Bokt) en wonen allebei in Alphen. Lekker off topic.

On topic: ruim een maand gestopt met echte peuken! MOEITELOOS!!!!!!

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 22:07

Hee, leuk Mamamier! Wist ik niet haha, zo zie je maar, kleine wereld :+

Had dit weekend even terugvallen naar gewone sigaretten, had een kůt zaterdagmiddag achter de rug (getuige geweest van een zware kindermishandeling bij mijn schoonvader in het winkelcentrum), daardoor een aantal gewone gerookt, maar verder alleen electrisch gerookt. Heb vorige week 2 sigaretten gerookt, zondag een stuk of 5, verder niks! Reductie van +- 10 stuks per dag naar 7 per week.

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-13 23:41

Oeh, klinkt heftig. Maar leg jezelf gewoon niet teveel op en tel de peuken die je NIET hebt gerookt he? Ipv wat je wel hebt gerookt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:06

Kan ik iemand blij maken met 10 ml appel? (11 mg).
Vind m niet lekker. Mag tegen verzendkosten weg.

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-13 18:19

Hahaha, mij niet, vind appel ook niet zo lekker

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-13 01:31

Heb appel nog niet geprobeerd, misschien heb ik iets voor jou staan? Zal morgen even kijken.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 12:29

Zo! Ik ben er klaar mee!
En ook ik ga aan de eRoll! :D
Heb net mijn bestelling geplaatst bij E-cig4U, dus hoop snel te kunnen beginnen.

Ik hoop zo wat makkelijker te kunnen stoppen met roken, want ik word niet goed van mezelf.
Het ineens stoppen met roken, alleen de gedachte al, geeft me zweethandjes en een onrustig gevoel. En een drakerig humeur.
Pleisters en kauwgom zie ik niet zitten, medicijnen ook niet en de huidige sigaretprijzen al helemaal niet.

Mijn sigaretten uit Griekenland a EUR 3,80 per pakje zijn op en ik weiger hier EUR 7,50 te betalen.
Nou, okay, ik zal 1 pakje achter de hand houden...

Ik hoop dat iedereen hier nog vrolijk doorrookt met zijn/haar e-sigaret?
Gaat het goed?

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 17:01

Het gaat heel goed! Vier maanden gestopt maar ik rook me suf met die damper hoor! Haha, heerlijk!!

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:23

Vandaag hebben de slimmerds in Brussel besloten dat liquids onder de geneesmiddelenwet moeten gaan vallen :(

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 22:44

DianneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 00:10

Ik ben inmiddels 3 en een halve maand gestopt met roken :-)

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 08:32

mamamier schreef:
Ja, dat zat eraan te komen. Meld je even aan op het forum, daar zitten ook Belgen. Die kunnen vast tips geven. http://www.elektrisch-roken.com/

Forum ken ik, maar dit gaat gelden voor de hele EU,

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-13 10:26

mysa schreef:
Vandaag hebben de slimmerds in Brussel besloten dat liquids onder de geneesmiddelenwet moeten gaan vallen :(

Ja, stel je voor dat er heel veel mensen stoppen met roken! We moeten ze het dus zo moeilijk mogelijk maken! }:0

Het duurt nog wel wat maanden voordat het daadwerkelijk afgehamerd gaat worden heb ik begrepen.
Als het al afgehamerd gaat worden als geneesmiddel; in de USA is dat nl. al meerdere malen van de tafel afgeveegd.
Grappig eigenlijk: straks rook je nicotine, is het opeens een geneesmiddel... :+

Snelverter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 13:44

Iemand een idee hoe het nu een maandje verder zit qua wetgeving?

Ervaring:
ik ben nu ongeveer 3.5 weken overgestapt vanaf 1 pakje roken per dag wat me nogal zwaar begon te vallen. Het is in een woord SUPER! Ik ben fitter en merk dat ik meer conditie heb. Ik ben begonnen met deze eRoll, hij ligt lekker in de hand en is heel mooi (ik heb de witte). Lijkt net een normale sigaret!! Ik ben nog met smaakjes aan het testen, maar het bevalt allemaal top eigenlijk.

Hoe gaat het bij jullie? Hier zullen vast meer lotgenoten zitten :D

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:40

Nog steeds gestopt, 5 maanden nu en geen behoefte aan een Brand peuk. Wel andere dampwaar gekocht. De eroll helemaal niet meer. Damp met de ego en een clearomizer erop. Bevalt heel goed!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 15:51

Welke smaken (ego met redux clearo) kunnen jullie aanraden? Heb nu altijd mint en cola, maar wil eens wat anders proberen.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 16:36

Snelverter schreef:
Iemand een idee hoe het nu een maandje verder zit qua wetgeving?

Ervaring:
ik ben nu ongeveer 3.5 weken overgestapt vanaf 1 pakje roken per dag wat me nogal zwaar begon te vallen. Het is in een woord SUPER! Ik ben fitter en merk dat ik meer conditie heb. Ik ben begonnen met deze eRoll, hij ligt lekker in de hand en is heel mooi (ik heb de witte). Lijkt net een normale sigaret!! Ik ben nog met smaakjes aan het testen, maar het bevalt allemaal top eigenlijk.

Hoe gaat het bij jullie? Hier zullen vast meer lotgenoten zitten :D

Ik heb ook de witte en het gaat verbazingwekkend goed.
Ik wissel nog wel af met gewone sigaretten, want helemaal zonder die dingen gaat het nog niet.
Alleen bij extreme spanning en/of ergernis is dat eigenlijk, zoals bijv. gisteren in de Kuip, was de eRoll niet genoeg... :roll:

Qua wetgeving kan ik nog niets vinden, maar dat zal nog maaaaaanden gaan duren, vermoedt ik.
Of heeft iemand al iets anders vernomen?

Snelverter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 09:53

LadyMadonna schreef:
Welke smaken (ego met redux clearo) kunnen jullie aanraden? Heb nu altijd mint en cola, maar wil eens wat anders proberen.

Zelf heb ik deze druif smaak. Heb je ook al eens menthol gehad? Een vriendin van me dampt trouwens Chocolade+mint (After Eight). Is ze helemaal fan van haha

Blondie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 11:14

Topic is een beetje dood, toch maar een vraagje :)

Ik wil graag over gaan op elektrisch roken om uiteindelijk te stoppen met roken. Welke elektrische sigaret raden jullie aan? Ik zat zelf aan de e-roll te denken omdat dat tenminste niet zo'n groot gevaarte is dan de andere elektrische sigaretten.. En hoeveel mg nicotine gebruiken jullie? Ik heb nu 2 wegwerp sigaretten maar daar krijg ik na 1 hijsje al gigantische hoofdpijn van.. Ik denk dat dat door de nicotine komt? Er zit 18 mg in..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 12:21

Elektrisch roken is geen hulpmiddel om te stoppen met roken hè, het is een vervanger.
Ik zit nog steeds aan de ego t met redux clearomizer

Blondie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:16

LadyMadonna schreef:
Elektrisch roken is geen hulpmiddel om te stoppen met roken hè, het is een vervanger.
Ik zit nog steeds aan de ego t met redux clearomizer

Dat snap ik, denk wel dat het kan helpen om de nicotine af te bouwen. En als dat niet lukt elektrisch roken nog altijd beter dan echte sigaretten :)

Snelverter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 20:01

Blondie01 schreef:
Topic is een beetje dood, toch maar een vraagje :)

Ik wil graag over gaan op elektrisch roken om uiteindelijk te stoppen met roken. Welke elektrische sigaret raden jullie aan? Ik zat zelf aan de e-roll te denken omdat dat tenminste niet zo'n groot gevaarte is dan de andere elektrische sigaretten.. En hoeveel mg nicotine gebruiken jullie? Ik heb nu 2 wegwerp sigaretten maar daar krijg ik na 1 hijsje al gigantische hoofdpijn van.. Ik denk dat dat door de nicotine komt? Er zit 18 mg in..

Ik gebruik nu 12mg en misschien ga ik over een tijdje 6mg proberen. 18mg staat bijna gelijk aan zware shag, 12mg is wat er in een pakje Marlboro zit. Misschien dat het daar aan ligt, maar waarschijnlijk ligt het er ook aan dat wegwerp sigaretten zo'n slechte kwaliteit hebben ;)

Voor mij is de Eroll perfect, lekker elegant en inderdaad niet zo lomp.. Ik ook veel goede dingen over de ego-c van dat zelfde merk, maar deze is een maatje groter.

Ben het trouwens niet helemaal met LadyMadonna eens, voor heel veel mensen is het wel een hulpmiddel namelijk :)