redbull / energydrink verslaving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Re: redbull / energydrink verslaving

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:47

mag je best trots zijn op jezelf. koffie is dan wel praktisch hetzelfde, maar zitten minder schadelijke stoffen in. Goed gedaan :)

Jessicauvita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:55

Nou ik kan me hier ook wel melden. Ik drink er meestal 2 per dag, heel soms 3. Vooral als ik weer eens hoofdpijn heb, wil een redbull of ander energy blikje vaak helpen. Soms denk ik bij me eigen, ik ga echt stoppen met die rotzooi, en koop ik fruitdrank/ smoothies.

Maar waarom zijn al die gezonde dingen zo duur in vergelijk met een energyblikje van 30 cent. Kunnen ze de prijzen alsjeblieft niet omdraaien in de winkels :')

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 10:59

Tja, de cafeïne volledig afzweren kan ik niet. Buiten fruitsap lust ik niet veel anders als cola, koffie, thee en chocomelk. Ja oke, fristi lust ik ook.

Ben inderdaad best wel trots :o De vorige keer dat ik er 4 maanden afgebleven was kosten het bij het boodschappen doen meer moeite. Dan had ik ze zelfs al in mijn winkelwagentje liggen om vervolgens bij de kassa aan te geven dat ik ze toch niet wilde hebben :')

Moet alleen vanmiddag nog naar de Aldi en die redbulls zijn toch echt het lekkerst :\ Dus dat word wel even op mijn tanden bijten.

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:00

JessicaChico schreef:
Nou ik kan me hier ook wel melden. Ik drink er meestal 2 per dag, heel soms 3. Vooral als ik weer eens hoofdpijn heb, wil een redbull of ander energy blikje vaak helpen. Soms denk ik bij me eigen, ik ga echt stoppen met die rotzooi, en koop ik fruitdrank/ smoothies.

Maar waarom zijn al die gezonde dingen zo duur in vergelijk met een energyblikje van 30 cent. Kunnen ze de prijzen alsjeblieft niet omdraaien in de winkels :')

Haha dat vraag ik mij ook altijd af. Als het zo ongezond is, waarom dan een prijs erop zetten dat zelfs het kleinste kind het kan kopen van zijn/haar zakgeld -O- Als ze duurder waren dan was de verleiding ook niet zo groot :n

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:12

oowww poets, je kan het echt wel :)

Verbaasde me laatst dat een oma voor haar klein zoon maar liefst twee blikken monster kocht. kind was hooguit een jaar of 8 'nee oma, die is lekkerder, die kreeg ik laatst ook van papa'...Beseffen ouders wel wat ze hun kinderen toestoppen en hoe verslaafd ze deze vermeende ADHD kinders maken...
Kinderen van een kennis drinken het ook leeftijd 2-13. 'Hoe kan ik het m'n kinderen verbieden, als ik het zelf ook drink'...Dom soort

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 11:25

Mijn kinderen krijgen het niet. De oudste probeert het wel (2 en half jaar) maar hij weet heel goed dat dat van mama is. Vroeger had mijn moeder ook altijd een aantal blikjes van de echte redbull in de koelkast staan. Tja, wat doe je als klein meisje als je eens alleen bent voor een paar minuten en er word gezegd dat dat heel vies is? Juist ja, proeven. Om vervolgens een half leeg blikje terug te zetten en te denken dat je moeder het niet merkt :') Was toen een jaar of 8 denk ik.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 18:15

en Poets? Hoe is het vergaan in de Aldi??

Ik heb dag twee met succes overleefd, zonder hoofdpijntjes en drang \o/

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 18:25

goedzo!!

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:12

Aldi uitgesteld tot morgen. De drang was te groot.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:21

goed van jou :) dus op één blikje na een goede dag gehad??

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:28

Nee geen blikjes. Heb ze vanmorgen goeiendag gezegd en ben doorgelopen. Maar omdat de drang te groot riskeerde ik het niet om naar de aldi te gaan.

Ook goed gedaan van jou trouwens

AvWShots

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:35

Toen het nog niet zo algmeen bekend was dat dit zo slecht voor je is dronk een tray in de week en ik kon een blikje dan ook in 2 slokken op. Dat was nog op de basisschool, een jaar of 11 zal ik zijn geweest.
Tot me moeder er achter kwam wat een troep ze elke week voor me kocht.
Wat een onzin vond ik dat tot op vandaag, jaren later dus, maar nu begrijp ik het.
Zelf drink ik sommige periodes regelmatig Red bull en dan merk ik wel dat er na een tijdje een bepaalde trek komt wat niet door iets anders te stillen is.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:46

oh sorry, het halve blikje wat bleef gillen was van gisteren.
Wow goed gedaan zeg :) Trots zijn op jezelf hoor!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 22:49

Jee, ik wist niet dat je daar aan verslaafd kon raken. Vind het ontzettend goor spul, als je er een slok van neemt dan vertrekt je hele gezicht van de klap suiker die je in je gezicht krijgt.

Ooit heb ik het wel eens geprobeerd als we 's avonds laat nog heel ver moesten rijden en ik werd moe in de auto. Maar het spul werkt bij mij helemaal niet. Het doet niks. Zou zo'n blikje kunnen dringen en meteen naar bed kunnen gaan en slapen.

Dacht dat alleen de hoeveelheid suiker erin ongezond was eigenlijk.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:03

Jeetje zeg.. ik schrik ervan hoeveel mensen er verslaafd aan zijn.
en idd..de vreselijke hoeveelheden die kinderen naar binnen werken, niet normaal!

Ik drink heeeel soms 3-4 blikjes met uitgaan, wanneer ik moe ben maar bob ben. merk wel degelijk dat het helpt alert en fit te blijven voor een korte periode

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 00:12

Ik merk ook zeker verschil. Ik drink het vaak in periodes van tentamens heel veel, het helpt net even wat beter te focussen/concentreren.. :+ Maar het is zo'n rotzooi..

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:11

@Scum, hoe meer ik ervan drink/dronk hoe beter ik sliep.

Nu heb ik gelukkig geen probleem om te slapen (buiten mijn jongste die besloten heeft dat de nacht de perfecte moment is om te spelen :O ) Verder voel ik mij redelijk. Alleen mijn stoelgang ligt er stil van. Ik ga altijd moeilijk maar dankzij de redbull kon ik toch 1x in de week gaan. Verder heb ik eigenlijk geen last van afkick, buiten een vreselijke drang om een blikje te gaan halen.

Straks de eerste beproeving, uitgebreid winkelen in de aldi :( Ik hoop dat ik er aan kan weerstaan. Moet alleen wel fruitsap halen en laat die nu toch naast de redbulls staan, dat word dus echt tandenbijten -O-

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:27

Ben ik nou echt de enige die hier gewoon heel hard van kan genieten :) er zijn zoveel dingen slecht voor je ik denk niet dat het echt helpt als je stopt met drinken.

Wat dacht je van al die uitlaat-gassen, roken, stevig drinken,

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 08:55

Ik weet het Tita en als het anders kon dan zou ik ook niet stoppen. Maar ik ben er onlangs achter gekomen dat ik met een ziekte zit die op mijn nieren slaat, dus ik wil ze niet te veel belasten. Die redbulls, hoe lekker ze ook zijn, zijn een hele grote belasting voor mijn nieren.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:54

ik wil voornamelijk stoppen omdat m'n woelige innerlijk best wel versterkt wordt en er genoeg geld in gaat zitten :)

Ik geniet ook zeker van m'n blikje, en mag er daarom 1 per week.
De maagklachten van vroeger toen ik met gemak 8-12 blikjes per dag dronk heb ik ook geen zin meer in namelijk ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 09:58

welke klachten hebben jullie dan

S'morgens vroeg lees 05.30 moet ik CO2 hebben...dat is frusterend eerst dat en dan glas melk

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:05

toen ik nog op zo'n berg blikjes per dag zat had ik dus dikke maag klachten, spier krampen, gasserigheid, misselijk gevoel steeds in m'n maag en keel etc.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:17

Ik heb wel vaak opgezette kuit alleen rechter maar dat wijt ik niet aan de energy iig nog nooit aan gedacht dat dat een verband zou kunnen zijn.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:22

suikers hopen op in je lichaam en gaan in je spieren zitten, de kans dat er een verband is, is dus best wel groot

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 10:26

Ik drink het ook best veel vooral redbull , als ik dan net terug kom van school en kom op stadsion aan en moet 15 min wachten ,haal ik snel een blikje :D
en meestal neem ik er ook wel 2 mee naar me werk :o (die normale dan )

Dus elke dag wel 1 of 2 blikjes :o