Hardlopen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:49

Firegirl schreef:
Je kan ook kiezen voor een "wintertight", die is dikker dan een normale en warmer.

@Saskiaatje: zou een mineralen en/of vocht tekort kunnen zijn. Probeer eens een bouillon of iets in die richting te drinken, als dat helpt klopt mijn vermoeden.

Voor of na het lopen?

loveshadow schreef:
Saskiaatje, kan inderdaad zijn dat je lijf iets tekort komt! Goed eten en drinken tot ongeveer een uur voordat je gaat lopen. Firegirl geeft goede tips; hoop dat het helpt! :j

Ik ga meestal meteen als ik uit bed kom, dus dat kan niet. :))

Firegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 17:17

Saskiaatje schreef:
Firegirl schreef:
Je kan ook kiezen voor een "wintertight", die is dikker dan een normale en warmer.

@Saskiaatje: zou een mineralen en/of vocht tekort kunnen zijn. Probeer eens een bouillon of iets in die richting te drinken, als dat helpt klopt mijn vermoeden.

Voor of na het lopen?

loveshadow schreef:
Saskiaatje, kan inderdaad zijn dat je lijf iets tekort komt! Goed eten en drinken tot ongeveer een uur voordat je gaat lopen. Firegirl geeft goede tips; hoop dat het helpt! :j

Ik ga meestal meteen als ik uit bed kom, dus dat kan niet. :))

Meteen uit bed lopen verklaart een hoop. Is dan waarschijnlijk een tekort aan voedingsstoffen. Heb je ook last als je op andere tijden loopt?

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 22:12

Firegirl schreef:
Meteen uit bed lopen verklaart een hoop. Is dan waarschijnlijk een tekort aan voedingsstoffen. Heb je ook last als je op andere tijden loopt?

Dat zou ik ook denken, ware het niet dat ik dit normaal niet heb (als ik dus meteen vanuit bed ga). Gisteren ging ik -voor het eerst- 's middags lopen en toen had ik er wel last van. :j

Konstantine

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:50

Jullie zijn veel te stil, laten jullie het slechte weer je afschrikken? :P
Ik ben zaterdag en gisteren alleen geweest, morgen ga ik voor het eerst in weken weer met mijn partner in crime.
Het doel voor deze maand is 70 kilometer en als ik braaf om de dag ga en steeds minstens 5 km loop zou ik dat moeten halen. :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 18:51

Nee hoor, ik loop gewoon door. :) Zaterdag 13 km en gisteren bijna 17 en morgen staat er weer een rondje op de planning.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:18

Wauw, daarbij is 5 km echt niks. :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:22

Nee, rondjes van 5 km loop ik niet meer, dat geeft me geen voldoening meer.
Maar een half jaar geleden nog wel hoor. Gewoon verder trainen en dan kan jij het straks ook, als je dat wil. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 19:25

Ik ga er mijn best voor doen. :))

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:12

Wat een rust hier, niemand die gelopen heeft de afgelopen dagen?
Ik wel, ik loop gewoon door. :)
Vanmiddag een ieuwe mijlpaal bereikt en daar ben ik best trots op:
Afstand: 21.91 km
Tijd: 2:04:09
Kom maar op met de halve marathon. :)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:44

Wauw, goed gedaan! +:)+

Ik ben inmiddels al 2,5 week ziek en er valt echt niet meer doorheen te lopen (geprobeerd, maar het ging niet). Ziet er niet naar uit dat ik snel beter ben, dus helaas. -O-

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:13

Mag ik me hier ook melden? :) Ben sinds vorige week met mijn moeder begonnen met Evy en hebben vanavond de 3e les. Ik ben longpatiënt wat het voor mij wel lastig maakt, maar juist mijn motivatie is om door te knokken! Ben erg benieuwd hoe het verloopt, heb nog steeds spierpijn in mijn kuiten van les 1 wat nog wel een tijdje zo zal blijven denk ik...

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:13

Wow, goed zeg!

Ik heb gisteren gelopen, ging ook goed, m'n gemiddelde tijd wordt steeds sneller. :D
En ik heb een hardloopbroek van Puma voor Sinterklaas gehad, dus nu ben ik er helemaal klaar voor. :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:31

Toch niks ernstigs Konstantine?

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 21:23

Ik weet het niet... Ik moet morgen weer naar de huisarts, het is een beetje vreemd. :=

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 23:06

Ik had jouw post helemaal niet gezien! Vervelend joh! Wat heb je? :(:)

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:53

Geen idee...
Het kwam zomaar ineens opzetten en sindsdien heb ik geen nacht meer geslapen.
Vanmorgen ben ik voor de derde keer in twee weken naar de huisarts geweest en heb ik iets anders van hem gehad dan de vorige keer, in de hoop dat het wat verlichting zou bieden, maar het werkt nu nog niet (om 10 uur ingenomen, ongeveer) en ik ben de wanhoop inmiddels aardig nabij.
Donderdag mag ik voor een echo naar het ziekenhuis, eerder hadden ze geen plaats.
Ik ga er niet vanuit dat het zomaar ineens over zal gaan voor die tijd, dus het wordt nu echt aftellen, proberen het uit te zingen en veel paracetamol slikken... Maar pffff, als je nooit ziek bent is dit zó frustrerend! Ik wil gewoon lekker kunnen hardlopen en andere leuke dingen doen! -O-

(Sorry voor de klaagpost.)

Hoe ging je lesje gisteren, monica08? :)

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:57

Wat vervelend zeg.. kan me voorstellen dat het frustrerend is.. :(:) Veel beterschap!!

Mijn lesje ging wel goed, qua longen kon ik het volhouden, maar de spierpijn in mijn kuiten is bijna ondraaglijk helaas. En dan ook nog 2 hagelbuien gehad en 4 bruggen opgerend is niet echt prettig :') Heb maar wat Midalgan opgesmeerd en dat geeft wat verlichting gelukkig. Woensdag weer een poging!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:22

Tsja, ik heb dus ondertussen alweer ongeveer een week niet meer gelopen. Wel andere dingen gedaan, maar iets met slecht weer in combinatie met weinig tijd zorgde ervoor dat ik wel heel makkelijk besloot om andere dingen te gaan doen. Wel een heftige sportsessie voor de TV gedaan vrijdag :D Had enorm spierpijn in mijn benen dit weekend, dat voelde dan wel weer oké :D
Vanavond wel weer training op de club.

@karin: jij gaat echt super he? lekker hoor! Ik las trouwens ook ergens dat je ook met goede voeding bezig bent? Wat doe je dan precies? Ik ben een beetje zoekende op dat gebied op het moment.
@konstantine: hoe is het nu? Al meer duidelijk over wat er aan de hand is?
@monica: sterkte!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 10:43

Ik at al een tijd minder koolhydraten, weinig tot geen pasta/rijst/ aardappels (behalve stamppot :D ), ook geen koek(jes) mueslirepen etc en het liefst produkten die zo weinig mogelijk bewerkt zijn, dus geen kant en klaar maaltijden en ook zo weinig mogelijk uit pakjes en zakjes. Gewoon puur dus. :)
Mijn muesliontbijt heb ik vervangen door havermout, dat is met dit koude weer heel erg lekker. :9
Verder heb ik me wat verdiept in raw-food. Via google is er genoeg over te vinden.

Hier vind je ook wel nuttige tips en ideeën:
http://www.ingevanhaselen.nl/
http://energiekevrouwenacademie.nl/
http://www.voedselzandloper.com/
http://jessevandervelde.com/
[VT] Gezond(er) eten deel III

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 20:10

Hallo allemaal, ik zag dit topic en dacht hey dat is leuk ! dus vandaar dat ik me ook eventjes meld. Ik ben twee weken terug begonnen met de podcast van evy, nou kreeg ik bij de eerste les al last van mijn kuiten, voelde niet als spierpijn want als ik wandel zakt het af, bij les 3.. was het al een hel ik viel zowat flauw van de pijn ik dus eerst nog les 1 een keer geprobeerd,, zelfde probleem werd helemaal draaierig van de pijn, dus ik naar dokter die naar fisio door verstuurd.. en ja hoor heb ik weer.. extreeme knopen in mijn kuit spieren en mijn kapsels om mijn spieren zijn te krap ofzo , ze had geen idee hoe ik daar in godsnaam aan kan komen, nu dus 3 keer per dag oefeningen doen en ik mag om de 2 dagen maximaal een halve minuut rennen dan een minuutje lopen dan weer een halve minuut rennen en een minuutje lopen als ik wat voel moet ik gelijk stoppen, als het goed is is dat gedoe met mijn kuiten dan over zon 4 weken over en kan ik hopelijk weer gewoon met evy verdergaan al denk ik dat ik gewoon bij les 1 begin. ben al blij dat ik mag lopen want ik ben net zo gemotiveerd, mijn doel is trouwens uiteindelijk te gaan canicrossen met een van mn honden ^-^

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-12 23:34

Goh wat een vervelende start zeg! Maar wat is dat dan precies met je kuiten?

Ik heb gisteravond en vanochtend twee keer een halfuur gewandeld wat erg goed voor mijn spierpijn was. Morgen les 4 met evy! Vanmiddag ook meteen nieuwe hardloop schoenen en broek gehaald :)

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:46

@ittheclown: dat is wel heel erg balen zeg! Hoe kom je in vredesnaam aan zoiets en hoe zorg je dat het niet meer terug komt?
@monica: goed bezig!

Gisteren hadden we eigenlijk baantraining, maar de baan was te glad (had meer weg van een ijsbaan) dus hebben we met de groep een rondje buiten gelopen. Ook heel leuk en gezellig :) Op een rustig tempo toch weer 8 km gelopen :)

Boender123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 09:51

Mag ik mij ook melden ik volg ook de lessen van evy.
was bij les 4 maar ben ook al paar weken niet lekker dus hardlopen gaat niet helmaal .
maar wat een super leuk toppic :) !

monica08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:24

Wendy: wat houdt een baantraining in? :) en heb je 8 kilometer gewandeld of gerend? Gelopen kan twee betekenissen hebben :P

Boender123: Wat vervelend dat je niet door kan pakken met het hardlopen.. ben je grieperig of?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 11:30

Ik train op dinsdagavond bij een atletiekvereniging, op de atletiekbaan (FBK stadion in Hengelo). 8 kilometer hebben we gerend, maar wel in een rustig tempo ivm de gladheid (bepaalde stukken waren erg glad!).