Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ketaki schreef:ik hoorde gisteren van een collega ( van me werk dus)
dat het soms goed is, om honger/trek gevoel te hebben en dan juist niet te gaan eten.
omdat als je altijd verzadigd bent, eerder kans op suikerziekte oid krijgt.
weet iemand hoe dat zit.
dat schijnt hij bij oprah winfrey show gehoord te hebben.
en die is ook veel afgevallen
caj2008 schreef:Ketaki schreef:ik hoorde gisteren van een collega ( van me werk dus)
dat het soms goed is, om honger/trek gevoel te hebben en dan juist niet te gaan eten.
omdat als je altijd verzadigd bent, eerder kans op suikerziekte oid krijgt.
weet iemand hoe dat zit.
dat schijnt hij bij oprah winfrey show gehoord te hebben.
en die is ook veel afgevallen
Ik heb wel eens gehoord dat dat te maken heeft met de oertijd.
Mensen die moesten eerst jagen en wat doen voor hun eten en die mensen hadden ook geen overgewicht.
Skessa_ schreef:Ik kan me dr wel in vinden dat zodra je trek krijgt je niet gelijk moet gaan eten.
Want als je lijf daar eenmaal aan gewend is, dan blijf je volgens mij eten
Maar als je nooit wat eet omdat je honger hebt, is ook niet goed hoor
Mocht je nou honger/trek hebben kun je ook gewoon een glas drinken nemen of een kaugompje ofzo.
caj2008 schreef:Ik zou niet snel voor kauwgom kiezen. Er is mij eens verteld door dat je kauwt je hersenen signaal geven dat er voedsel binnen komt. Er komt niks in je maag en daardoor meer trek krijgt.
Skessa_ schreef:caj2008 schreef:Ik zou niet snel voor kauwgom kiezen. Er is mij eens verteld door dat je kauwt je hersenen signaal geven dat er voedsel binnen komt. Er komt niks in je maag en daardoor meer trek krijgt.
Oh, bij mij helpt t wel. Je hersenen denken idd dat er eten binnen komt en daarom gaat je hongergevoel weg.