Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Laatste dagen waren heel afwisselend, als papa en mama er niet zijn gaat het steeds beter, op het oneindige huilen na. Maar als papa en mama er wel zijn (ook al zijn ze niet in de kamer), is het gewoon drama om alles, lust hij niks meer, wil hij niks meer en loopt hij mij alleen maar rond te commanderen. En ik ben ook niet blij met het feit dat hij elke keer als hij wakkerwordt al meteen z'n dvdspeler krijgt, en nu m'n collega's ipad, heerlijk voor mij hoor, die rust, maar het lijkt mij allesbehalve goed voor het kind zelf.
Valt me wel alles mee dat kindlief niet wat omgestoten heeft of vol tegen een van de balken aan is gelopen though.
Aangezien ze op de vorige au pairs vooral commentaar hadden, en ik het al helemaal zag gebeuren dat ik in dat rijtje zou eindigen.
Misschien ook wat voor jou als je eraan kan komen? Het is een katje genaamd Gizmo en die poetst zijn tanden terwijl er een timer loopt en er een irritant deuntje speelt
En elke keer dat je je tanden poetst krijg je ook een puzzelstukje en na een week heb je de puzzel dan vol, en je kan hem ook kietelen of een wc rol leegrollen
Hij zit nu met talking tom ofzo, een kat waar hij maar tegen weg zit te kletsen en die praat hem dan na. Heel verhaal aan het vertellen van hoe je gaat slapen als het nacht is en als je dan weer wakker wordt is het licht :Y haha
volgend jaar gaat hij naar school en dan kan ik eventueel hier een (deeltijd)opleiding beginnen, in plaats van daarvoor terug naar Nederland te gaan. Maar dat moeten we tegen die tijd natuurlijk nog maar even bekijken. FloortjeM schreef:gek eigenlijk he, dat jij, als de oppas, aan hen moet duidelijk maken hoe hun kind opgevoed moet worden. En terwijl jij het vervolgens in de praktijk gaat brengen, moeten zij goedkeuren dat jij voortaan niet meer accepteert dat hij je slaat.
Eerlijk gezegd denk ik dat dat gezin allang doorheeft dat jij het er - op dat mormeltje na - goed naar je zin hebt, en dat ze dus geen enkele moeite hoeven doen om je tegemoet te komen. Je moet ook gewoon op je eigen strepen staan he, jij hebt ook grenzen voor jezelf. Je hoeft je toch niet te laten slaan en schoppen door een peuter, omdat je anders misschien je baantje kwijt bent!
Dat wordt regelrecht een ramp als hij ouder wordt.
Ik snap die ouders niet.
Als hij mij zou bijten, slaan of schoppen dan krijgt hij echt billenkoek van mij of vliegt hij op bed. Met zijn eten gooien is meteen eten weg en gedaan met eten. Gewoon super streng zijn. Kinderen weten inderdaad snel bij wie ze iets kunnen maken of bij wie niet.
peacehorses schreef:hier zou dat echt niet meer helpen hoor purny, als ik 'm eens aanpak is hij daar echt niet van onder de indruk en papa en mama doen 't niet. Het enige wat je met aanpakken hier bereikt is dat hij moord en brand schreeuwt, net zo lang tot er wel iemand hem geeft wat hij wil.
Ragdollcat schreef:peacehorses schreef:hier zou dat echt niet meer helpen hoor purny, als ik 'm eens aanpak is hij daar echt niet van onder de indruk en papa en mama doen 't niet. Het enige wat je met aanpakken hier bereikt is dat hij moord en brand schreeuwt, net zo lang tot er wel iemand hem geeft wat hij wil.
Je bent veel te goed en pikt te veel en je bent er veel te lang mee doorgegaan.
Het is niet jouw taak om het kind goed op te voeden, laat maar lekker over aan de ouders en laat ze het maar uitzoeken. Het is geen normaal kind meer maar echt een vreselijk rotkind.
Normaal luisteren ze wel als je nee zegt en of ff uitlegd en dat is ie zoet, dat lukt blijkbaar niet bij dit kind, dan stopt jouw verantwoording en moeten de ouders ingrijpen, willen ze niet dan zeg je gewoon doeiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii tegen de ouders, dan mogen ze het zelf gaan ondervinden en oplossen.

Misschien kan je hem bijv 's avonds voor hij naar bed gaat hem erop zetten, of 's ochtends als ie wakker wordt. Dat het wel iets is wat regelmatig voorbij komt voor hem, en dat kan je dan uitbreiden.
en tot de taken behoorde het opruimen van haar slaapkamer én speelkamer
nou, die heb ik dus héél snel weg geklikt.
en had ook mooi geen zin in een discussie wie het nou zwaarder heeft, ik wil met alle liefde een dagje ruilen.peacehorses schreef:Dat is ook mijn taak hoor. Ik moet op het kind letten en zijn zooi opruimen, maar 't is natuurlijk voor een 2jarige anders dan voor een 8jarige. Ik probeer kind ook zoveel mogelijk te motiveren om het zelf te doen, dan is het nog steeds een grote zooi maar ik ruim dat dan later zelf nog even netjes op. Maar hij legt in elk geval z'n boeken terug op tafel en z'n speelgoed terug in de hoek.
het gaat er niet om dat het nuttig is wat ze opruimen/helpen, het gaat erom dat het normaal voor ze is dat je een handje helpt
op kamp moeten de koffers vaak een trap op, dan laat ik ze ook 'helpen'. Effectief til ik de hele koffer maar ik wil gelijk al laten weten dat we elkaar helpen op kamp, niet een ander alles voor jou laten doen. Het gaat om het idee dat ze dénken dat ze een groot deel zelf doen. Ook goed voor het zelfvertrouwen overigens.
je zit hier verdorie al bijna 3 maanden in dit topic en nog steeds is er maar een minimale verbetering merkbaar (als ik het zo lees). Ook mogen de collega's wel eens door krijgen dat het hun kind niet is, dus dat zij niet met de problemen zitten buiten de tijd dat zij er zijn om. Een klein kind dat zó gewelddadig is, sorry hoor, maar moet je dat maar toelaten? Voor mijn part sluit je hem dan op in het toilet tot hij weer normaal kan doen. Vervelend voor hem ja, maar dat kan dus echt echt echt niet.
Als uitleggen niet helpt waarom hij het niet mag doen dan heb ik echt zo iets van wie niet horen wil moet maar voelen.
Die mensen hebben geen au-pair nodig maar een echte Nanny en dan eentje vooral die de ouders ook kan her opvoeden. Want eerlijk gezegd hun gedrag kan ook niet door de beugel.