ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 10:59

Je leert het wel hoor, net als met andere dingen zoals bijvoorbeeld muziek instrument leren spelen, kan je eerst ook het gevoel hebben dat je het niet oppikt, tot op een gegeven moment je het toch hebt geleerd en het als heel natuurlijk aanvoelt.
Dat krijg je met auto rijden ook, gewoon doorzetten.
Ik zelf heb geen moeite met autorijden, maar heel soms als mn hoofd te wazig is kies ik bewust voor fietsen ipv met de auto.
Tijdens het rijden gaat er een knopje om, ik krijg dan eerder hyperfocus waardoor ik juist goed rijd en alles goed meekrijg.
Moet alleen wel echt niet om me heen kijken, maar vóór me. :+ (aandachtspuntje)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:04

ik heb inderdaad ook hyperfocus tijdens het rijden :j

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:16

Als ik gewoon rij gaat het goed,
Totdat ik bij een kruispunt kom of een rotonde bijvoorbeeld,
dan moet ik aan zóveel dingen tegelijk denken,
en dan lukt echt helemaal niks meer..
En dan moet ik ook echt helemaal opnieuw na ga denken zegmaar,
Maarja daar heb je niet altijd de tijd voor in het verkeer..
Ik rij nu ook auto, ( brommobiel )
En dat gaat opzich wel weer goed,
Maarja das alleen gas geven en remmen,
En dan kan ik daarbij nog genoeg nadenken wat er om me heen gebeurd,
maar als ik er teveel gebeurd, dan slaat heel m'n hoofd op hol zegmaar..
Maarja meer ervaring zal ook wel helpen...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:27

Bij zowel kruispunt (zonder stoplicht) als rotonde terugschakelen. Bij rotonde ga ik altijd naar zijn 2, dan dan ook wat afremmen en dan hopelijk meteen doorrijden :D

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:33

Dat deed ik idd ook, terug naar ze 2..
Wegrijden bij het stoplicht is helemaal niks,
Ik laat die koppeling veelste snel los..
Zou het misschien helpen als ik homepatische tabletten slik?
Waar je wat rustig van Word..
Misschien dat ik hem dan wat minder stress, en het dan beter gaat..

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:52

Ik heb met auto rijden nooit problemen gehad.
Mijn theorie en rijbewijs gehaald voor ik de diagnose had.
En eigenlijk merk ik met of zonder medicatie geen verschil in de auto.
Het gaat bij mij goed, tot dat ik op een onbekend kruispunt kom of op de snelweg ineens van baan moet wisselen. Of als ik ga parkeren. Dan móet de muziek zachter (of uit) en moet echt niemand tegen me praten. Ik ga dan echt terug naar de basis, 'eerst dit, dan dat, goed kijken, klopt alles?'. Plus ik ben een hele slechte afstand schatter, maakt het niet makkelijker haha.
Ik vind het ook heel moeilijk om én te praten én auto te rijden tegelijkertijd. En soms als ik echt in gedachten verzonken ben, heb ik geen idee hoe ik de weg heb afgelegd. Ik neem aan dat het op de automatische piloot dan wel goed gegaan is...

Oh ik liet ook de koppeling te snel opkomen, mijn beweging is te snel en sloeg daardoor heel vaak af bij de hellingproef etc. Gevolg is dat ik nu vaak te veel gas geef, maar liever dat dan zo zitten stuntelen haha.

Gelukkig veel herkenning in dit topic.
"Tja, nu moet je het gewoon nog dóen he?" (ik hoor nu aan mijn werkprocessen te zitten op school..)
Laatst bijgewerkt door Bzoem op 25-09-12 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 11:53

met die koppeling heb ik overigens ook dta ik te snel ben :j

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 12:53

Nou dan ben ik niet de enigste met die koppeling haha!
T.komt ook wel goed.. denk dat ik ook teveel van me verwacht,
En niet denken dat doen we wel even joh!
Ik heb nu valeriaan genomen,
Me lichaam is wel ontspannen, maar me hoofd weet ik niet echt helemaal,
Voel me eerder moe, en wil naar me bed,
Bel anders zo even de apotheek op, of hun iets hebben!

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:10

Hebben jullie geen interesse in de neurofeedback?
Heeft iemand hier het al gedaan?

MissJeanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:11

Even een stip :)

Ik heb zelf ook ADD , nu 3 jaar geleden geconstateerd omdat het niet zo goed met me ging ( zacht uitgedrukt). Ik voelde mezelf altijd anders maar vooral een grote mislukkeling.. Waarom kon ik dingen niet gewoon onthouden net als ieder ander , nou ja noem alles maar op.

En toen ik de diagnose kreeg vond ik het eerst vreselijk voelde me gewoon "gehandicapt" ( en mijn ouders hebben een zorgboerderij waar ik ook op werk) dus ik voelde me natuurlijk geen haar beter dan mijn clienten.

Maar toch na een aantal weken zakte dat wat en sindsdien ben ik mezelf juist gaan accepteren, want het heeft een naam het komt ergens door. En mijn huidige vriend ( of eigenlijk verloofde) heb ik het gelijk op de 2e date verteld en hij accepteerd mij volledig en nu ben ik voor het eerst echt gelukkig met mezelf. Tuurlijk word ik nog regelmatig gek van mezelf en wou ik weleens dat het anders was, maar het is in geen vergelijking met hoe het voor de diagnose was.

En als ik jullie verhalen dan lees ( ben op pagina 4) dan lig ik in een scheur en herken zoooo veel! Ik moet alleen nodig weg dus ik lees later de rest :)

Hieperdi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 13:38

Ik heb adhd.

Als ik mijn medicijnen 1 week niet in neem..
wordt ik druk, asociaal, chaotisch *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

suus_romy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 15:56

Lottie84: nee, leg eens uit nu wordt ik wel erg benieuwd. :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:00

michelle933 schreef:
Ik heb adhd.

Als ik mijn medicijnen 1 week niet in neem..
wordt ik druk, asociaal, chaotisch *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

asociaal heeft helemaal NIKS met ADHD te maken ;)
Al ben ik nog zo afgeleid, zal nooit asociaal gedrag naar andere of omgeving vertonen

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 16:07

Lottie84 schreef:
Hebben jullie geen interesse in de neurofeedback?
Heeft iemand hier het al gedaan?

vertel er eens wat meer over dan?

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:08

Het pakt het beloningssysteem aan in je hersenen, op die manier kunnen je hersenen leren anders te reageren. Het is een goede aanpak met een BLIJVEND resultaat! :j

Ik heb het niet op al die troep in mijn lijf, ik ga binnenkort met de feedback beginnen.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:17

Het beloningssysteem in mijn hersenen werkt juist niet zo goed, wat doet die neurofeedback dan?
"aanpakken" is een nogal vaag begrip..

ThinkAgain

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 17:22

ik herken het wel, ik heb nu een planner op m'n telefoon en daardoor wordt het wat makkelijker om dingen te gaan doen, want je pakt toch gauw je telefoon er wel even bij en dan zie je die herinnering weer.
Maar het blijft moeilijk, soms sla ik iets van de lijst over en dan kan ik mezelf de volgende dag wel voor m'n kop slaan, 't is niet eens heel belangrijk spul op die lijst, maar toch, het is zo moeilijk om het gewoon te dóen. Een echte oplossing heb ik er ook niet voor, maar als ik wat weet zal ik 't laten horen :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:13

hoe is het eigenlijk met jullie motoriek?
ik ben echt onhandig met veel dingen, een plakje kaas afschaven kost me meestel een plakje huid er bij.
ik loop overal tegen op en zit dus altijd onder de blauwe plekken.
gooi ook vaak mijn drinken om als ik het pakken wil en ik ga maar niet vertellen hoe mijn handschrift er uit ziet :+
Laatst bijgewerkt door ellepel op 25-09-12 18:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottie84

Bzoem, dat is het nu juist!! Door deze behandeling worden je hersenen beloond als ze wel op de correcte manier reageren.
Ik ben zelf geen professional op dat gebied, Google is your friend ;)

Het is over het algemeen wel een langlopend traject, hier gaven ze aan twee keer per week gedurende zes maanden. Maar dat is het zeker waard als je dan blijven van de klachten af bent!

Lottie84

Mijn motoriek is prima, mijn handschrift ook.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:15

ellepel schreef:
ik ben echt onhandig met veel dingen, een plakje kaas afschaven kost me meestel een plakje huid er bij.
gooi ook vaak mijn drinken om als ik het pakken wil en ik ga maar niet vertellen hoe mijn handschrift er uit ziet :+

ik heb wel eens een stukje van mijn duim afgeschaaft haha lol. Stomme kaasschaven :')

Maar ja, wat is handig, ik kreeg het zelf voor elkaar om tijdens fotograferen mijn kruisband te verreken :')

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 18:17

ellepel schreef:

Heb ik ook! Grove motoriek valt nog wel mee, maar alledaagse fijne motoriek... -O- Wisselt ook heel erg trouwens, heb iedere dag een ander handschrift. :')

Autorijden gaat bij mij eigenlijk heel goed, nooit problemen mee gehad. Maar doe dat ook nooit aan het eind van een lange dag of op andere momenten dat ik in mijn hoofd vermoeid ben.

Lottie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:01

Rijbewijs zo in the pocket trouwens, BE jaar erna ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:12

LBLGypsyCobs schreef:
Voor degenen die van Ritalin naar bijvoorbeeld Concerta zijn overgestapt, heb je dan ook dat bijna euforische gevoel als het gaat werken?

Ik denk er over om over te stappen, omdat ik steeds meer tegen de grillige werking van de Ritalin op loop.

Ritalin en Concerta hebben dezelfde werkzame stoffen, het enige verschil is dat Concerta een "hulsje" heeft wat zorgt voor een langzame afgifte. Als je last hebt van stemmingswisselingen of depressieve gevoelens met Ritalin, zal dat neem ik aan met Concerta niet anders zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-12 19:14

Lottie84 schreef:
Het pakt het beloningssysteem aan in je hersenen, op die manier kunnen je hersenen leren anders te reageren. Het is een goede aanpak met een BLIJVEND resultaat! :j

Ik heb het niet op al die troep in mijn lijf, ik ga binnenkort met de feedback beginnen.

Een vriend van me heeft neurofeedback maar merkt er niet zo heel veel van. Hij gebruikt nu tijdelijk (tot januari) toch Ritalin omdat.... (weetikveel, heeft 'ie wel verteld, iets met zijn therapeut) dus om een periode zonder therapie te overbruggen nu Ritalin, maar daardoor merkt hij eigenlijk wel nu pas dat de neurofeedback zo weinig doet...