In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miranda40

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:25

Nee inderdaad; of dat het lichaam met mij aan de haal gaat. Het voordeel is wel dat ik het nu ook voel en dat ik dan ook wel gelijk aan de bel trek. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer angstig dat dit gebeurd. Die 10 weken opnamen op de PAAZ hebben mij toen heel goed gegaan. Maar langzaam maar zeker voel ik me zo nu en dan wat afglijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:37

gummie schreef:
Ik vroeg me af: zijn jullie niet bang dat het delen van deze informatie op internet in jullie nadeel kan gaan werken? Onjuiste interpretaties, onjuiste beeldvorming, vooroordelen en het feit dat het gelezen kan worden door iedereen die het maar wil lezen?

Of denken jullie dat jullie boktnaam voldoende bescherming biedt hiertegen?

Is een goedbedoelde vraag!

Goede vraag! Persoonlijk heb ik er weinig moeite mee, er staat hier veel minder dan in andere topics. Dat zou ook de kracht van dit topic kunnen zijn, je hoeft hier niet precies te vertellen wat er aan de hand is, maar meer hoe het gaat in therapie en alles daar omheen.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 16:59

Ik sta op bokt niet met mijn volledige gegevens, alhoewel eea best te traceren zal zijn.
Aan de andere kant; ik sta toch al geregistreerd bij de gemeente in een traject dus toekomstige werkgevers zullen sowieso op de hoogte zijn van mijn verleden gok ik.

Enige wat me tegenhoud en waarom ik sommige dingen ook weer verwijder of via pb doe is een aantal mensen die ik privé ken, en die alles meelezen en daar vervolgens weer hun eigen wending aan geven.
Maargoed, ik laat me er verder niet door beperken.
Is mijn eigen verhaal en mijn eigen verantwoording waar zij niks mee te maken hebben :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:06

De meeste weten wel wie ik ben, maar ik ga denk ik toch even mn profiel wat leegtrekken.
Ik heb sowieso altijd veel foto's erin om te laten zien 'kijk mij', ik wil opvallen dus veel foto's. Maar daar wil ik vanaf en dit is een mooie stap. Een ingetogere Jolien...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:20

Nou, op mijn profiel is er niet veel te vinden eigenlijk :) Heb ik heel bewust gedaan. Mijn geld is gestort en mijn vingers jeuken om iets te kopen, gewoon zodat ik me weer goed voel. Ook wil ik me dolgraag vol steken met snoep en ijs etc, maar ik ben ook op dieet, mag dus ook niet. Zit nu dus depressief in de zetel.
Het is dat ik nog een rekening heb bij de dierenarts voor een paard dat zware koliek heeft gedaan dat ik me moet inhouden :(

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:23

Joolien, is inderdaad nooit verkeerd, heb ik een tijdje terug ook gedaan.
Als mensen wat willen weten van je, kunnen ze altijd zoeken in je berichten of je een pbtje sturen denk ik dan :j

DeMolenhoek, ik ken dat gevoel, haha!
Heb het elke maandag als ik mijn weekgeld krijg :')
Zit vantevoren al helemaal te fantaseren wat ik er van wil en kan kopen, en uiteindelijk word die lijst alleen maar langer want meestal gaat alles op aan boodschappen of voer voor de honden/hoefsmid potje. :+

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 17:55

Miranda40 schreef:
Nee inderdaad; of dat het lichaam met mij aan de haal gaat. Het voordeel is wel dat ik het nu ook voel en dat ik dan ook wel gelijk aan de bel trek. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer angstig dat dit gebeurd. Die 10 weken opnamen op de PAAZ hebben mij toen heel goed gegaan. Maar langzaam maar zeker voel ik me zo nu en dan wat afglijden.

Een ding wat ik vandaag heb geleerd. Door dat je je emoties niet onder ogen ziet en uit, gaat je lichaam het 'uiten' en ondervind je dus lichamelijke klachten. Onder andere door hartkloppingen, hoofdpijn, depressies, etc.

En deels ligt dit aan je persoonlijkheid, en deels door je opvoeding. En deels door hoe je gewend bent, op de automaat, te reageren op gebeurtenissen, gevoelens, etc.

Ja ja, weer een stukje duidelijkheid gekregen vanochtend, voornamelijk over mijzelf, mijn persoonlijkheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:03

Miss_Blimm schreef:
Miranda40 schreef:

Een ding wat ik vandaag heb geleerd. Door dat je je emoties niet onder ogen ziet en uit, gaat je lichaam het 'uiten' en ondervind je dus lichamelijke klachten. Onder andere door hartkloppingen, hoofdpijn, depressies, etc.

En deels ligt dit aan je persoonlijkheid, en deels door je opvoeding. En deels door hoe je gewend bent, op de automaat, te reageren op gebeurtenissen, gevoelens, etc.

Ja ja, weer een stukje duidelijkheid gekregen vanochtend, voornamelijk over mijzelf, mijn persoonlijkheid.

Idem hier, helaas is dit gedrag er bij mij al zo in gegroeid -O- Wanneer is je volgende afspraak? Heb je het gevoel dat je nu wat opgelucht bent?

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:17

Ik kon er de laatste tijd goed mee omgaan. Maar na PMT vandaag merk ik gewoon dat het gevoel/emoties er toch nog zit. En dan in combinatie met het afglijden raak ik gelijk in paniek. Gelukkig voel ik me sinds een uurtje wel weer rustig. Heb me voorgenomen om vanavond ook niet naar de informatieavond van school te gaan. Alles staat ook al op de site ;)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:24

Klinkt verstandig Miranda40, even je rust pakken is wellicht beter :)

Allemaal zo herkenbaar wat jullie typen! Vervelend, maar wel fijn om meerdere mensen te spreken die hier mee lopen.

Ik ben straks gebeld door de GGZ, secretariaat maakte haar excuses voor de gemaakte fouten.
Ze zouden me mailen hoe en wat.
Hadden mij dossier gesloten en ze hadden alleen nog mijn achternaam(? vreemd...) dus toen hebben ze het maar naar de eerste de beste met mijn achternaam in de computer gestuurd, en blijkbaar was dat dus mijn zusje.
Daarnaast is er nu een afspraak voor midden september met de psychiater die ik ook voor de medicatie had, om mijn hulp vraag opnieuw in te dienen.
Moet dus wéér opnieuw een intake doen. (Word de 3e binnen 1 jaar.)
Blijft een wazig verhaal, maargoed.
Ben al lang blij dat er nu een nieuwe afspraak is en dat de klachten in behandeling zijn!

Ga wel mijn begeleider hiervan op de hoogte brengen en hoop dat hij er nog wat aan kan veranderen, want ik heb geen zin om wéér het hele verhaal te doen en wéér een vragenlijst in te vullen...

Miranda40

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 18:35

Fijn dat er een nieuwe afspraak is gemaakt maar minder leuk dat alles dan weer van voren af aan gedaan wordt.
Sterkte!!!

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:16

@Demolenhoek, ja lucht wel op. Vind het wel heel zwaar. Ik ben een gesloten persoon, die zich niet uit en ben gewend om altijd een lachend gezicht op te zetten en dus gewoon door te gaan en net te doen alsof er niets aan de hand is. Terwijl ik wel een piekeraar bent. Dus de dingen die me aantrekken, daar uit ik me we niet snel in, dus krop ik dat op en tadaaa lichamelijke klacht is geboren.

Ook wel apart, aan de ene kant ben ik heel erg een twijfelaar maar aan de andere kant kan ik ook goed knopen door hakken. Komt onder andere door mijn vader en moeder. Twee heel verschillende mensen, met ieder een eigen 'aanpak' waardoor ik gevormd ben, zoals ik ben. Gescheiden toen ik 15 was.

Vond het wel confronterend hoeveel invloed dit heeft gehad. Inmiddels ben ik 30. Dus ik hoop dat ik mijn aangewend automatisch gedrag wel kan veranderen :-)

Heb pas 16 oktober een afspraak want mijn psych gaat op vakantie.

Miss_Blimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:16

BarbaLala schreef:
Klinkt verstandig Miranda40, even je rust pakken is wellicht beter :)

Allemaal zo herkenbaar wat jullie typen! Vervelend, maar wel fijn om meerdere mensen te spreken die hier mee lopen.

Ik ben straks gebeld door de GGZ, secretariaat maakte haar excuses voor de gemaakte fouten.
Ze zouden me mailen hoe en wat.
Hadden mij dossier gesloten en ze hadden alleen nog mijn achternaam(? vreemd...) dus toen hebben ze het maar naar de eerste de beste met mijn achternaam in de computer gestuurd, en blijkbaar was dat dus mijn zusje.
Daarnaast is er nu een afspraak voor midden september met de psychiater die ik ook voor de medicatie had, om mijn hulp vraag opnieuw in te dienen.
Moet dus wéér opnieuw een intake doen. (Word de 3e binnen 1 jaar.)
Blijft een wazig verhaal, maargoed.
Ben al lang blij dat er nu een nieuwe afspraak is en dat de klachten in behandeling zijn!

Ga wel mijn begeleider hiervan op de hoogte brengen en hoop dat hij er nog wat aan kan veranderen, want ik heb geen zin om wéér het hele verhaal te doen en wéér een vragenlijst in te vullen...

Sjonge :/

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:35

Ik sluit mijn dag toch goed af vandaag, ondanks alles.
Net lopend boodschappen gedaan met de honden.
Heerlijk om even m'n hoofd leeg te maken in het bos, alles er uit te lopen en te genieten van ze. :)
Nu lekker op de bank met de laptop en voor de tv.
Wil een beetje op tijd naar bed en morgen weer "knallen". :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:43

BarbaLala schreef:
Ik sluit mijn dag toch goed af vandaag, ondanks alles.
Net lopend boodschappen gedaan met de honden.
Heerlijk om even m'n hoofd leeg te maken in het bos, alles er uit te lopen en te genieten van ze. :)
Nu lekker op de bank met de laptop en voor de tv.
Wil een beetje op tijd naar bed en morgen weer "knallen". :)

Doe je goed :) Morgen moet je werken? of?

Vandaag een zware dag gehad op therapie, er zit nog zoveel verdriet, pijn en woede, dat komt om de haverklap omhoog. Heb dus erg veel gehuild vandaag. Ik wil niet teveel in het verleden blijven hangen maar blijkbaar moet ik nog veel verwerken...

Ik schreef vorig jaar dit gedichtje:

Hier zat ik dan, jou troostende woorden te schrijven
het was voor jou zoveel verdriet.
Niet wetende dat die woorden voor mijzelf bedoeld waren
maar toen zag ik het nog niet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 20:53

Joolien, ken uiteraard jou verleden niet maar het lijkt me aller sinds dat je het niet makkelijk hebt gehad.

Hier hoofdpijn, was te verwachten heb me letterlijk de dag doorgesleept, het is weer allemaal te veel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:04

DeMolenhoek schreef:
Joolien, ken uiteraard jou verleden niet maar het lijkt me aller sinds dat je het niet makkelijk hebt gehad.

Hier hoofdpijn, was te verwachten heb me letterlijk de dag doorgesleept, het is weer allemaal te veel.

Lekker rustig aan doen dan he. :) Laat het er zijn zegt mijn therapeut altijd.

Mijn verleden is globaal veel gepest zijn en 2 narcistische, lijnrecht tegenover elkaar staande ouders. Tja hoe die t met elkander ooit hebben volgehouden...

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:09

Het gaat in het leven niet om welke kaarten je krijgt, maar wat je er mee doet...
Ik denk dat velen het niet makkelijk gehad hebben, of nog steeds zwaar hebben. Ik heb echter ook gezien en geleerd dat hoe je ermee omgaat bepalend is voor hoe je leven er uit gaat zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:11

gummie schreef:
Het gaat in het leven niet om welke kaarten je krijgt, maar wat je er mee doet...
Ik denk dat velen het niet makkelijk gehad hebben, of nog steeds zwaar hebben. Ik heb echter ook gezien en geleerd dat hoe je ermee omgaat bepalend is voor hoe je leven er uit gaat zien.

Het wat er mee doen is vaak het probleem. Ik loop vast, mijn broer nu nog niet maar ook hij heeft er problemen mee alleen doet hij het op een heel andere manier.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:15

Jammer genoeg werkt dat niet altijd zo gummie...

Als kind was ik onschuldig en ben ik gevormd door de volwassenen om me heen, mijn ouders en familie zijn geweldige mensen, helaas zat ik de meeste tijd op school en de volwassenen daar hebben hun hoofd weggedraaid en gezwegen. Wat had ik toen moeten doen? Ik denk namelijk dat je het wat te makkelijk zegt :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:18

Mmm hoe bedoel je t nou precies Gummie. Bedoel je dat je op dat moment zelf hand in hebt wat je doet met jouw omgeving of met wat je er nu mee doet/zoals het je gevormd heeft? Want wat BF zegt, toendertijd had ik geen invloed op mezelf, dat hadden alleen de mensen van buitenaf en die vormen je denk ik het meest, vooral als je al vanaf jonge leeftijd door wat dan ook extra beinvloedbaar bent.

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:24

Dat het leven niet voor iedereen even fijn, makkelijk of eerlijk is, is evident.

Ik zeg het overigens expres zo makkelijk :-)

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:29

Het gaat er ook niet om dat je dat zegt, maar dat je impliceert dat we er iets mee zouden moeten doen. Misschien begrijp ik het verkeerd? Maar je bericht geeft mij het gevoel alsof we er in wentelen en er willens en wetens ín blijven zitten. Als je het niet zo bedoelt, moet je misschien even uitleggen wat je dan wel bedoelt. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:36

Zo komt het ook op mij over. Ik probeer me zo sterk mogelijk te houden, maar vaak voel ik gewoon de kracht en energie uit me weg stromen, terwijl ik het met alle moeite vast probeer te houden. Ik geef toe, soms wentel ik me in zelf beklag etc, maar dan zeg ik: Kom op, laat jou hoofd niet hangen. Maar helaas, dat verandert niet veel aan hoe ik me voel.

Joolien: Lijkt me inderdaad niet makkelijk, als je in zo een situatie zit is het niet de vraag of je een inzinkingen krijgt, maar wanneer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 21:38

Je hebt genoeg mensen die verdrinken in zelfmedelijden en maar zeuren en aandacht trekken met hun negativiteit maar er ondertussen weinig mee doen (heel groot uitgemeten). Dan denk ik ook schop onder je kont. Maar anderzijds is therapie ook kwetsbaar opstellen en de huidige maatschappij accepteert dat steeds minder dus maakt het moeilijker om die stap te nemen... Al hoewel, is de maatschappij ooit zo geweest... :P Vroegah was t ook niet banketstaaf maar pellen.