Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sundral schreef:Zensation schreef:Bekend verhaal, maar heel vervelend. 10 jaar terug heb ik exact hetzelfde meegemaakt. Paard steigerde, klapte achterover en landde op mij. Resultaat: 3 wervels gebroken, maar gelukkig net zoals jij, niet onstabiel. Ik heb wel 6 weken in een corset gelegen/gelopen, maar echt pijn heb ik tijdens het gebeuren en de revalidatie niet gehad. Ik heb wel de tijd genomen, die heb je ook nodig! Ik merk nu dat ik af en toe nog wel last heb als ik veel paarden op 1 dag rijd of andere rug belastende dingen moet doen.
Het zal altijd een zwakke plek blijven maar er is zeer zeker mee te leven! Sterkte met het herstel!
Da's idd zo'n beetje hetzelfde verhaal. Was het met je eigen paard gebeurd? Omdat het niet een van mijzelf was heb ik besloten gewoon echt niet meer op andermans 'ellende' te stappen. Ik reed er vaak ook meerdere per dag, zo'n 6 paarden. Dat wilde ik sowieso al niet meer vanwege m'n knie maar nu dit is gebeurd hou ik het gewoon bij m'n eigen. T is niet anders.
Sundral schreef:Ik had nog een vraagje he.. Hadden mensen hier ook last van recht liggen? Ik moet als ik zo min mogelijk pijn wil hebben s'nachts ( en ook overdag ) echt half rechtop zittend slapen.. Ik hoef maar een beetje achterover te gaan met m'n rug leuning en ik verga na 5 minuten van de pijn. Een aantal dingen, waaronder hoe mijn rug aanvoelt, zit me niet lekker.. Misschien een second opinion aanvragen ofzo.. Nou hoop dat ik zo in slaap val, heb nog geen oog dicht gedaan.
Als je valt kost het alleen (ongeveer) 15 euro voor een nieuw busje. 
Sundral schreef:Ik had in het begin ook dat ik echt niet rechter op kon zitten maar nu... In mijn rug vind ik het vooral eng dat het soms knakt in mijn rug, ik heb het gevoel alsof er iets los zit. Met name de breuken in het midden kan ik heel duidelijk voelen en
het zit echt aan de rechter kant dan. Op dit moment ook, zo'n gek gevoel dat ik het niet eens kan beschrijven. Krijg ook weer last, ga ik even een beetje naar beneden en dan na een paar minuten weer omhoog. Maar gewoon dat je voelt van; dit klopt niet weet je wel... ook de steekpijnen die ik sinds eergister in mijn buik heb aan de linkerkant vind ik geen fijn gevoel..
Jasmijn159 schreef:Ff tip van een meelezer: geeeen witte bolletjes of wit brood eten als je obstipatie hebt! Dat werkt alles alleen maar tegen want zit niks geen vezels in. Probeer vezelrijk te eten, fruit groente, musli, bruin brood en veeeeel drinken. Je buik een paar keer per dag masseren wil ook wel goed helpen.