Hardlopen, wie nog meer? #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:28

Leuke schoenen Evelijn!
Heb zelf loopschoenen van Nike. Zo hé dat verschil met mijn gympen voelde ik wel. Ik heb 1x gerend op gympen en dat nooit meer ben meteen schoenen gaan halen en had ineens het gevoel dat ik op kussentjes rende en meteen geen pijn meer in mijn rug.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:29

Ik heb bijna 4 jaar met deze schoenen gedaan... maar ben niet zo fanatiek bezig geweest (slijtage viel mee zei verkoopster ;) ) Bijpassende outfit... ahum heb gister net leuk licht paars shirt besteld ;) maar heb al wel een turquoise shirt (al is dit aqua dus ook niet echt helemaal). Ze voelde super... morgenochtend ga ik er mee trainen.
Sportschool vind ik ook vervelende plek... een keer met mijn man mee geweest na zoiets en ik wordt er niet gelukkig van. Naast paardrijden en hardlopen doe ik aan yoga en dat vind ik wel erg prettig. Bij yoga gaat het ook veel over core stability en merk dat ik daardoor ook beter kan paardrijden.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:30

Ik kan het me voorstellen spokie79! Ik zie ook vaak dingen fout gaan, je zegt er wel eens wat van dan doen ze het even goed, maar later doen ze het toch weer anders. Begeleiding is dan heel belangrijk!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:33

spokie79 schreef:
En dan vergeet ik nog de core stability. Navel in, bekkenbodem vast, stuitje wijst naar beneden, schouders laag, borstbeen omhoog.

@missfitness, inderdaad. Ik heb op een sportschool gewerkt en zoveel mensen doen het fout alleen maar omdat ze veel te veel en te snel willen. Maar ik ben ook wel een zeikerd.....haha.

Dat ken ik nog van Pilates... hihi :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:34

missfitness schreef:
De grootste fout is dat de knieën voorbij de tenen gaan.

Heb ik nog wel eens last van, maar ik heb geen idee hoe ik dat kan voorkomen...

spokie79

Re: Hardlopen, wie nog meer? #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:35

Janine, dat is fijn. Dat helpt een hoop. En dan de oefening rustig uitvoeren. Dus niet snel op en neer, maar lekker langzaam :-).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 13:41

Niet alleen in de sportschool kun je goede begeleiding krijgen bij dit soort oefeningen... ze worden ook regelmatig meegenomen in de hardlooptraining die ik één keer per week doe bij de atletiekvereniging (recreantengroep). Dus dat is ook nog een optie...

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:19

Ohja, daar wilde ik nog op reageren maar ben ik vergeten. Janine, bijzonder dat je zo'n afwijkend gewicht hebt op de weegschaal. Gelukkig alleen maar in je voordeel. Ik sta ook altijd liever bij mijn ouders op de weegschaal dan bij mij thuis, want daar weeg ik ook altijd zwaarder. Maar gelukkig niet zo heel veel verschil. :oo

evelijn, wat een hippe schoenen zeg! Dat vind ik wel het leuke aan hardloopschoenen, want ze zijn er allemaal in van die leuke felle kleurtjes! (Het oog wil ook wat toch? :+ )

missfitness, ik ga er vanavond eens voor zitten om alles op het gemakje door te nemen!

Ik word er helemaal fanatiek van joh, heb echt helemaal zin om weer verder aan de slag te gaan!!

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 14:34

Zo ik ben ook weer terug van de winkel! Heb nu Brooks en ze steunen alvast veel beter! De oude kon je zo in twee buigen. Oeps :o

Wel een verschil zeg Janine! Ik loop ook om wat strakker te worden.
Missfitness; mag ik misschien ook even een pb met die buikoefeningen? :o

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 15:50

Missfitness, jij bent cool. :D

Evelijn, mooie schoenen zeg!! :) Ik ga binnenkort ook eens kijken voor goede schoenen. :j

Verder las ik een hoop over oefeningen en afvallen en drinken na het hardlopen. Ik sla jullie tips zoveel mogelijk op :D

Armaris, wat heb je een prachtig OS. <3 Dat zinnetje is ook al een paar jaar één van mijn favorieten. :j

Ik ga zometeen weer lopen. Van de week les 8 gedaan, dat ging erg goed! Nu les 9. Ik loop trouwens vooral voor m'n conditie, ben 1.73 m. lang en 55 kilo dus hoef niet af te vallen, maar strakker worden wil ik wel. :)
Doel: Deze buik :D :D http://2.bp.blogspot.com/_V6wfTxZekiQ/T ... Carmen.jpg

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 16:31

Thanks Liedje!!
Je hebt mooie stats, dus het begin voor een strakke buik is zeker aanwezig!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-12 17:35

M'n buik is opzich wel aardig plat, ik heb alleen zo'n lelijk bolletje zeg maar. :+ Ben bang dat ik er met alleen hardlopen niet kom. :')

Net les 9 gedaan, zweet me de pleures maar ging erg lekker. :D

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 11:28

Ik denk dat ik mn spieren overbelast heb, hield het maandag plotseling vrij lang vol en ben dus door telopen, hen de hele week spierpijn gehad in m'n bovenbenen... Gisteren na het paardrijden verkeerd terecht gekomen met mm linkerbeen, kreeg er een soort klap in, en pijn!!! :\
Nou even een paar rustdagen en dan begin ik volgende week weer bij les 1. :)

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 14:34

@boemklatsch: met vallen en opstaan leer je! Ik ben ook al 3x opnieuw begonnen. Ik liep veel te hard van stapel en wilde maar meer km's maken. Nu doe ik netjes de dribbelpasjes en loop ik net onder de 7 km per uur. Let veel beter op mijn houding en ademhaling en het gaat me stukken beter af nu.

Vanmorgen heerlijk paardgereden! Morgen weer hardlopen!

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:12

Ik moest vandaag post bezorgen, daar doe ik ongeveer 2 uur over en dan loop ik dus continu. Pfff, ik merkte echt aan m'n benen dat ze moe zijn van het hardlopen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:12

Veirl schreef:
Ik moest vandaag post bezorgen, daar doe ik ongeveer 2 uur over en dan loop ik dus continu. Pfff, ik merkte echt aan m'n benen dat ze moe zijn van het hardlopen.

Hoevaak heb je nu gelopen?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:17

Ik ga vanavond weer. Zit nu zelf naar sportieve mensen op de tv te kijken en het ontbreekt mij daarom even aan motivatie :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:21

Dan kan je vanavond natuurlijk helemáál niet gaan... De dames estafette moeten weer vanavond!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:30

Zwemmen toch? Rond 10 uur ofzo? dan heb ik wel al gesport :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:34

Winged schreef:
Zwemmen toch? Rond 10 uur ofzo? dan heb ik wel al gesport :P

20.43 ja, das 21.43 hier... dat moet lukken :P

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:34

Daarom :D Komt wel goed :')

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 15:58

Ik lees hier al stiekem een hele tijd mee, maar nu toch maar besloten me eens te melden. :) Ik wil het hardlopen heel graag weer oppakken, maar het lukt me echt voor geen meter. De motivatie heb ik wel, maar doordat mijn lijf behoorlijk slecht zuurstof transporteert, verzuur ik binnen een minuut als een malle. Ik ben hiervoor in het ziekenhuis geweest waar ik allerlei tests heb moeten doen. Daaruit bleek dus dat bij inspanning het zuurstofgehalte in mijn spieren echt heel erg laag is. Waar het precies vandaan komt, is me nooit verteld. Inmiddels loop ik dus ook niet meer bij longarts en neuroloog.
Als ik loop zijn het voornamelijk mijn kuiten die voelen als beton, wordt heel erg hard en pijnlijk. := Af en toe probeer ik wel door te lopen om te kijken of ik er doorheen kan lopen, maar dat lukt me ook niet. Wandelen en stilstaan doet ook heel zeer. Conditioneel kan ik het prima een half uur volhouden, maar mijn benen doen gewoon echt niet mee. Mijn ademhaling heb ik trouwens wel heel goed onder controle, hartslag is ook niet bijzonder hoog. Kan ook makkelijk een goed en constant tempo aanhouden. Interval kan ik in principe ook prima volhouden aangezien ik hockey en dat vrij impulsief is. Maar ook daar moet ik echt om de 10 minuten wisselen, heel frustrerend.

Is er iemand die hier ervaring mee heeft of mij tips kan geven? :)

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 16:00

Janine1990 schreef:
Veirl schreef:

Hoevaak heb je nu gelopen?

Maandag, woensdag en vrijdag.

Julia, wat lastig! Ik heb er zelf helemaal geen verstand van dus ik heb geen tips.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 16:09

Hey Julia leuk dat jij je hier ook meld!!
Maar wat een lastig probleem heb jij! Ik ben al even aan het sneupen geweest hoe dat allemaal werkt en wat je er eventueel aan kan doen, maar nee... sorry!
Ik vind het altijd wel interessant om in dit soort dingen te verdiepen, als ik het weet, laat ik het je weten!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-12 16:09

Wow Julia, das echt ingewikkeld, misschien dat missfitness je kan helpen... Ik heb er in ieder geval geen verstand van.

Veirl, dat is wel apart, je hebt al drie keer gelopen. Zelf heb ik alleen de eerste keer last gehad. Verder loop ik alles heel gemakkelijk door en kan ik na het lopen ook nog prima wat anders gaan doen. Eet en drink je wel goed? Krijg je lichaam wel voldoende om te herstellen?