Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Maartxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:26

Van mij ook Welkom aan: Ilona, Natasja, Theedoos en Covergirl!

Balen Fantast, heb je nog wel iets kunnen doen?
Saffier, bedankt voor je PB, ik ga het eens uitpluizen.
Fiemo, Maar lekker rustig houden dus!
Patricia, Echt super leuke taarten maak je! Ik ben al heel lang stille meelezer in het taartentopic, en heb altijd gedacht dat ik jou eens een berichtje moest sturen aangezien jij ook uit Almere komt en het me leuk leek om eens samen te freubelen. Maar helaas ontbreekt het mij op moment aan tijd en zin om te bakken, maar wie weet.. Ik heb een hele hoop leuke spulletjes uit Amerika meegenomen die nog getest moeten worden.

Gisteravond had ik best wel pijn in m'n buik, maar ik heb geen idee of het nou mn darmen of mn baarmoeder was. (sinds ik medicijnen voor m'n crohn heb voel ik sowieso nieuwe en rare dingen)
Vanmiddag inene ongesteld (zou ik pas volgend weekend moeten worden), maar aan de kleur, hoeveelheid en structuur zou het ook zomaar een innestelingsbloeding kunnen zijn... ff afwachten dus....
Laatst bijgewerkt door Maartxje op 15-07-12 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

rienne

Re: Wij zijn er klaar voor om zwanger te worden Deel II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:38

De Ardennen was zeer leuk, ik zou het andere mensen ook aanraden!

Ik heb sinds een paar dagen het gevoel dat ik ongezellig moet worden... Die krampen die ik dan heb voel ik nu lichtelijk. Terwijl ik pas volgend weekend (dacht ik moet ik ff nakijken) ongezellig zou moeten worden.

Alle nieuwelingen, welkom!

En Suus, was je nog in antwerpen geraakt? Dan was je dicht bij mij in de buurt!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-12 21:50

weer een ladingen nieuwen, welkom!

theedoos erg spannend,ik hoop het beste voor je!

klussen op vakantie heeft wel iets ja, misschien een honeymoon baby hahahaha. vrienden die mee gaan zijn wel op de hoogte, scheelt wel wat in hoe je ermee omgaat

verder heb ik al jullie dingen bijgelezen, maar reageren gaat nu ff niet, heb de vrienden hier thuis waar we mee weg gaan :)

en ff een paar fotootjes, kraamvisite bij vrienden <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 06:40

Wat een lieve fotos zeg!

Fantast

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 06:49

Maartjexje ik heb niets meer kunnen doen,

Joanne wat en lieve foto's.

Ik zal me klaar maken voor het werk, hopelijk zakt mijn buikpijn zo wat af

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 06:54

Welkom alle nieuwe posters/meelezers :D !

Ik heb vandaag weer keuring door de verloskundige, ben benieuwd! Er zal wel wat gewicht bij zijn, aangezien ik gisteren uit eten ben geweest :') .
Beeb was in het restaurant mijn buik overhoop aan het zetten _O- .

Fantast, doe je rustig aan? Buikpijn is nie fijn.

CindyUniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 07:00

morgen!!
patries mooie samenvatting :))

alle nieuwe : welkom!!!

maartje, is jouw crohn niet in een opvlamming nu? ze zeggen vaak dat je zwangerschap dan geen pretje zal zijn, daarentegen als je crohn rustig is heb je meestal een hele fijne zwangerschap (had ik ook :)))
wat krijg je voor meds? ik had entocort (en ik heb budenofalk gehad in het verleden, maar daar kreeg ik bloedingen van, weet niet hoe lang jij nu aan je meds zit, maar houd rekening met die optie)

Toverbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 07:50

Ik meld mij ook.
Zwanger van ons tweede kindje, uitgerekend 8 januari 2013.

Vandaag bijna 15 weken zwanger.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 07:54

Welkom en gefeliciteerd :) !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 07:56

goeiemorgen!

patricia wat een mooie taart zeg wouw!!

natasja welkom en gefeliciteerd!!

theedoos whaaaaaaaaa spannend!!!!

toverbal ook welkom en gefeliciteerd.

nou de klussers raken in de minderheid -O-
ik ben gisteren ongesteld geworden -O-

rinske succes bij de keuring!

oww joanne wat een humpje en wat staat het jullie goed <3 <3

heb nog leuke foto van zaterdag
Afbeelding

espiga1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:02

He, wat gaat dat hier snel!
Ik heb al niet meer gepost sinds een tweetal weken geleden, wanneer ik dus mijn maandstonden had.
Ik had dit weekend mijn eisprong, de 14e, maar omdat we een beetje ziekjes waren en allebei antibiotica namen, hebben we niet geklust die dag. maar wel op zondagmorgen, gisteren dus! Dus misschien kan het wel.
Ik heb gisteren heel de dag een trekkerig gevoel gehad in de onderbuik, en af en toe wat steken in de borst. En nu voel ik mij wel wat misselijk en heb ik een 'maandstonden' gevoel. Ook heb ik een beetje hoofdpijn...
Maar eigenlijk reken ik er niet zo op, want met die antibiotica enzo + we waren wel een paar uurtjes te laat...
Enfin, nu moeten we weer twee weekjes wachten vooraleer ik een test kan doen helaas!

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 08:08

Zo, wat zijn jullie ontzettend hard gegaan dit weekend! Leuk al die nieuwe, welkom!

Gister middag middag zijn we met mijn ouders gezellig Nijmegen in geweest en bij terug komst hebben we het cadeau gegeven. Mijn moeder had al een klein vermoeden stiekem hahah.
En 's avonds heerlijk tapas gegeten met schoonouders en schoonzusje+vriend en voordat we naar het
restaurant gingen nog wat gedronken en toch maar het cadeau al gegeven. We wilden het eerst tijdens het eten doen maar dan zet je ze zo voor het blok. Maar ze reageerden echt super leuk =)

Zo, heerlijk dat we het nu hebben verteld :D

Nu even ontbijten met thee en dan bij lezen.

theedoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:09

vanmorgen weer getest.. deze gaf niets aan...
Maar het zou ook nog niet kunnen.. Heb pas 5 juli positieve ovutest gehad, na 19 dagen. We wachten even deze week af, en uitgaande van mijn vorige cyclussen (beide keren exact 30 dagen met een positieve ovutest vorige maand op 17 dagen) zou ik dus tussen morgen en donderdag ongezellig moeten worden.
We wachten het af. Anders gaan we eind deze week/weekend weer een testje wagen :)

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 08:35

Spannend theedoos, van het weekend weer testen; zal voor je duimen!

Ik zou graag jullie advies/tips willen.. Wij hebben halverwege/eind vorig jaar het trouwen 'besproken' en willen heel graag trouwen. Echter zouden wij december de sleutel van onze nieuwbouw woning krijgen, veel kosten maken (huis was casco) en hadden wil heel graag wel echt trouwen. Daarmee bedoel ik wel in een jurk en een zaaltje met buffet en dansen. Hoeft echt niet groot, alleen onze naaste. Denk hierbij aan hooguit 50 man ongeveer. We hadden zoiets van dan regelen we nu iets anders en dan kunnen we deze zomer ons huis voor elkaar maken en zo en daarna gaan sparen voor de bruiloft. Ondertussen kijken of we samenlevingscontract zouden doen of geregistreerd partnerschap. Nu hadden we eigenlijk besloten om te gaan voor geregistreerd partnerschap. Maar goed, ik blijk nu dus zwanger en de 'beste' manier om alles goed geregeld te hebben voor het kindje en natuurlijk mijn vriend is trouwen. Nu hebben wij nog niet kunnen sparen voor de bruiloft omdat we nog bezig zijn met aanleg van de achtertuin en daarna 2 kamers op zolder gaan maken met dakramen en dakkapel. Tjha.. Nu hebben we het samen een beetje besproken en mijn vriend wilt gewoon heel graag trouwen nu super eenvoudig (desnood op gratis dag) en dan later een feest geven. Maar.. doe je dat dan nog wel? Inclusief je jurk en zo?
Ik denk dan dat het er stiekem niet van komt, of pas met een jubileum van bijvoorbeeld 5 jaar of zo. Maar toch blijft het anders.. Of zouden we gewoon in het super klein kunnen houden inclusief pak en jurk en dan een tuinfeest met BBQ bijvoorbeeld. Pff weet het niet zo goed eigenlijk. Dan zou ik denk ik eerder voor het laatste gaan dat ik toch het gevoel heb dat ik echt trouw en het toch speciaal is en dan met een jubileum bijvoorbeeld zaaltje huren met eten en dansen.

Hoe doen jullie dat/hebben jullie ideeën/hoe kijken jullie er tegen aan?
Ik ga nu lekker even googelen voor ideeën, kosten etc. Altijd leuk :)

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:37

Fleur1984 schreef:
He, wat gaat dat hier snel!
Ik heb al niet meer gepost sinds een tweetal weken geleden, wanneer ik dus mijn maandstonden had.
Ik had dit weekend mijn eisprong, de 14e, maar omdat we een beetje ziekjes waren en allebei antibiotica namen, hebben we niet geklust die dag. maar wel op zondagmorgen, gisteren dus! Dus misschien kan het wel.
Ik heb gisteren heel de dag een trekkerig gevoel gehad in de onderbuik, en af en toe wat steken in de borst. En nu voel ik mij wel wat misselijk en heb ik een 'maandstonden' gevoel. Ook heb ik een beetje hoofdpijn...
Maar eigenlijk reken ik er niet zo op, want met die antibiotica enzo + we waren wel een paar uurtjes te laat...
Enfin, nu moeten we weer twee weekjes wachten vooraleer ik een test kan doen helaas!

Zou wel heul bijzonder zijn als je al misselijk bent net na je eisprong, eitje moet dan nog innestelen, en na het innestelen wordt er pas HCG aangemaakt. Voor de innesteling kun je dus geen zwangerschapskwaaltjes hebben.
Sommige dames schrijven ze daar wel toe, maar dan is het wat anders geweest.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:43

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:45

gogonut hoeveel zou je kunnen uitgeven?

wij zijn ongeveer 6.000 euro kwijt aan de bruiloft. daarvoor heb ik een prachtige jurk, lief een mooi pak, mooie ringen, leuke auto, uitnodigingen, taart, eten en een borrel die 2 uur duurt. niet mega groot, maar zeker wel een feestje! met budget shoppen en hulp van vrienden kan je een eind komen hoor!
mijn zusje maakt de taart, via collega goedkope inkoop van de bubbels, jurk heb ik door iemand laten maken, pak van lief niet uit een speciaalzaak, maar net zo mooi! fotograaf is een kennis, kost ons 500 euro voor de hele dag. wij doen niet aan corsages of bedankjes. kaart heb ik zelf ontworpen en via bevriende drukker met korting af laten drukken. als je zo beetje rondshopt, kan je superveel besparen.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:46

.
Laatst bijgewerkt door KletsKoekje op 16-07-12 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:51

.
Laatst bijgewerkt door KletsKoekje op 16-07-12 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:52

Wij hebben gewoon een samenlevingscontract en beiden een testament. Verder heeft mijn vriend ukkie al voor haar geboorte erkent en gaat hij dat ook doen met de kruimel in mijn buik. Na de geboorte hebben we het gezamenlijke gezag aangevraagd. Hierdoor is het voor onze kindjes net zo goed geregeld als wanneer we getrouwd zouden zijn. Trouwen gaan we zeker nog een keer doen, we weten al precies hoe we het willen en dat wordt gewoon een groot luxe feest. Nog even sparen dus. Ik heb ook altijd gezegd dat ik niet zwanger wil trouwen.

Ik weet niet of jullie ook voor de kerk willen trouwen. Anders kun je nu voor de wet trouwen en dan later voor de kerk. Dan kun je dan ook een echte bruidsjurk en het bijbehorende feest geven. Voor jullie kindje is alles goed geregeld na het wettelijk huwelijk.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 08:56

:j De bruiloft zelf zou ik wel mensen uitnodigen en een borrel doen met die mensen naderhand en bijv. een BBQ thuis, dat is ook super gezellig (en intiem is natuurlijk ook erg leuk)
Een groot dans feest kan inderdaad altijd nog op een jubileum, dan nodig je meer mensen uit en dansen maar.

Edit:
Esplendido, je hebt gelijk, als je voor de kerk kunt trouwen kan je inderdaad wel "makkelijker" achteraf het nog eens doen en dan zonder de gemeente.

GoGoNut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 08:59

Super bedankt Saffier, was al via de zoekfunctie bezig maar kon zelf geen geschikt topic vinden nog.
Ga ze eens doorspitten.

En inderdaad, dat zou er bij ons denk ik ook niet van komen. Daarom dat mijn voorkeur dan toch naar een mini bruiloft uitgaat. En dan kunnen we in de toekomst altijd nog ('groots' uitpakken) mochten we dat willen met een uitgebreid feest met een jubileum bijvoorbeeld.

Suze , we gaan er vanavond even voor zitten we we willen en kunnen enzo. Vandaar dat ik nu ook al wat aan het googlen en zoeken ben.
Zoals ik aangaf moet er in huis nog een en ander gebeuren (dakkapel en kamers op zolder) wat mijn vriend zelf doet aangezien hij timmerman is en hij de spullen tegen inkoop prijs krijgt. Hij heeft nu offertes opgevraagd zodat we meer een indicatie hebben. Nog even kijken wat we nodig hebben voor ons kindje en wat dat gaat kosten en dan weten we wat we nog over houden. Denk zelf tussen de 3000 en 5000 euro maar goed dat weet ik niet zeker. Daarnaast weet ik ook dat onze ouders het een en ander zouden willen doen (hebben ze wel eens gezegd) maar goed dat weten we nu nog niet precies.
Onze nieuwe buren zijn pas getrouwd, heel kleinschalig en vond het hartstikke leuk gedaan. Ze hadden zelf de versiering van de zaal gedaan en gemaakt! Zo ook het boeket zelf gemaakt en dergelijke dingetjes dat scheelt denk ik ook al zeker.

Esplendido dat is inderdaad ook nog een idee, dat vriendlief het kindje erkent.
En eerst voor de wet en later voor de kerk is ook nog een goed idee om te overwegen.
Weet alleen niet of je aan bepaalde eisen moet doen om voor de kerk te trouwen want zijn niet specifiek gelovig
maar lijkt me wel ontzettend prachtig.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:05

@ GOGO in Frankrijk is de eis om in de kerk te trouwen dat een van de partners gedoopt is. Als dat het geval is kan je in de kerk trouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:06

haha gogo ik dacht al er reageert opeens heel iemand anders :')

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 09:13

Ik weet niet wat de eisen zijn om voor de kerk te mogen trouwen. Vriend en ik gaan dat ook niet doen, maar vrienden van ons zijn wel eerst voor de wet getrouwd en een tijd later voor de kerk en mijn ouders ook. Beiden hebben het feest gegeven op de dag dat ze voor de kerk zijn getrouwd.