Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Tigarida schreef:Ik ben helaas ook een ervaringsdeskundige qua hernia's! In 2008 geopereerd aan de L5-S1. In maart 2010 na een buitenrit, schoten de hernia's aan alle kanten eruit nadat mijn paard een klein bokje gaf toen we een heuvel op galoppeerden, het was mijn laatste rit op mijn paard... Paar dagen later ben ik met spoed geopereerd aan een dubbele hernia op het hetzelfde niveau, met een totale afknelling van alle zenuwen en had uitval vanaf mijn middel.Had niet later moeten gebeuren anders zat ik nu in een rolstoel. Met als gevolg het caudasyndroom en blijvende uitvalverschijnselen. Half jaar op bed gelegen en een jaar gerevalideerd. In okt 2010 een second opinion gehad in België helaas konden deze arts niets voor mij beteken. Wel gaf hij als tip, als er een nieuwe hernia zou ontstaan om misschien de discus (tussenwervelschijf) te vervangen.Helaas heb ik mijn allerliefste paard moet verkopen, het paardrijden is een te groot risico en het werk eromheen is te zwaar voor mijn rug, ook ben ik beide banen kwijtgeraakt en nu voor voorlopig afgekeurd dus een uitkering. Helaas kreeg ik opnieuw klachten voor de zomer en dus opnieuw door de MRI en weet ik sinds een aantal weken dat er veel littekenweefsel zit, slijtage van de tussenwervelschijven en een nieuwe dubbele hernia op een ander niveau. Doorgestuurd naar de pijnpoli maar heb het niet gedaan, ik zie het als een tijdelijke oplossing en ik zoek een oplossing voor langere termijn. In okt van dit jaar ga ik weer voor een second opinion.
@Tinkerloos, ik zou echt niet gaan rijden, hoe graag je ook wilt.
! 
Tinkerloos schreef:Ik neem om 21:00 uur vanavond mijn eerste pil in, ben heel benieuwd of ik vannacht doorslaap of dat ik zoals gewoonlijk wakker word rond twee uur.
Morgen werken,weekend lekker vrij, kan ik rustig wennen aan mijn nieuwe pillen.
Je kan er suf van worden en er wazig van gaan zien, dus ik ben benieuwd.
...jesus leek wel een junkie

Zammie schreef:Moet je niet opbouwen dan Tinkerloos? Ik heb het destijds opgebouwd naar 30 mg. Daar red ik het redelijk mee, zonder echt niet..Dus kan werken hoor..En moet inderdaad de 1e 8 uur niet in een auto rijden want geheid dat dat mis gaat..

wel duizelig daarna, maar kan niet van de vloeistof zijn (nagevraagd). 

Ariebombarie schreef:niet op focussen en ontspannen
MRI ging prima, merkte niet veel van de contrastvloeistofwel duizelig daarna, maar kan niet van de vloeistof zijn (nagevraagd).
hebben jullie dat ook wel eens gehad na de MRI?