[Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 11:15

LynnDenise schreef:
Het lijkt mij juist dat je waarschijnlijk overdag te weinig eet en het met je avondeten wil compenseren.

Misschien kan je s middags wat warms eten? Zodat je wat meer kcal neemt?

Ik neem ook vaak avond eten van de vorige dag mee om tussen de middag te eten. dan eet ik dus 2x warm :P neem ook wel eens een soepje naast de crackers. af en toe neem ik ipv de crackers een tosti :)

Ik heb even uitgerekend dat over 24 uur (dus incl slapen) ik gemiddeld over deze week (handig zo'n app) 1988 kcal verbruik en 1571 kcal oppeet per dag.
dat zou gemiddeld gezien wel goed zijn. ik val gemiddeld 0,4 af per week. (behalve dan deze week ivm de verjaardagen)

purny

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:01

Zo. Ik kom net van de diëtiste en ik moet minimaal 20 kg afvallen. Streven is 2 á 3 kilo per maand. Het mooiste zou zijn om 25 kilo af te vallen.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:12

is toch en best net streven 2 a 3 kilo per maand zo gaat het wel geleidelijk aan natuurlijk

ik heb net de bmi meter gedaan wat ik zou moeten afvallen voor en goed bmi
en dan zou ik nu nog 18 kilo af moeten vallen

zou 68 mogen wegen max dus we hebben nog ff te gaan :)

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 12:54

Hallo dames,

Hoe gaat het lijnen bij jullie?

Moet zeggen het gaat me tot nu toe goed af. Ben in totaal al 3 kilo afgevallen op 1,5 week tijd :D. Het gaat trouwens ook erg goed op het werk. Ik blijf wel eten pikken. Maar geen frietjes meer. Alleen maar komkommer, tomaat en fruit.
Ik zal eens een lijstje maken wat ik zo op een dag eten.

O: 3 crackers. 2 met runderrookvlees en 1 met kaas
T: appel, of kiwi
L: (voor mij meestal het avond eten) is verschillend.
T: fruit of groente
A: 2 geroosterde bruine boterhammen met kaas en ham en dan nog 2 tomaten erbij met peper en zout.
T. nog 2 crackers i.p.v. chips op de bank :D.

Mijn laatste avondmaal is meestal al om 5 uur. Daarom eet ik s' avonds nog 2 crackers. en kleinere porties zodat ik s' avonds ook nog iets kan eten. Ik haal meestal de 1000 calorieen niet op een dag. Terwijl ik toch eigenlijk redelijk veel eet voor het gevoel.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:05

Je avondeten is veel te weinig, en 1000 caloriën ook. Op die manier val je wel af ja. Je ult zien dat je dadelijk in de spaarstand gaat en geen gram meer afvalt.

jetwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:09

daarom 3 kilo eraf in 1,5 week is ook niet netjes als je zo weinig eet... zzo duurd het niet lang met afvallen

Zera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:09

Na het avond eten is verschillend. Licht eraan wat de kok maakt. Kan een gehaktbal zijn met stampot of ga zo maar door, Daarom heb ik daar ook niks bijgezet. Mijn lunch is meestal mijn avondmaal en omdat ik de horeca werk eten wij s' avonds niet warm. Maar in de middag. i.v.m drukte enzo.

Na ik doe het niet bewust om onder de 1000 calorien te zitten. Wil eigenlijk zo'n 1200 calorien per dag eten. Maar soms zit ik al bij 700 calorien vol en heb ik geen honger meer en soms pas bij 1000. Is heel verschillend. Die borden wat ik voorheen at. Krijg ik nu ook echt niet meer op. Eet nu ook langzamer.

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:14

Mijn lijstje van vandaag:

O: 3 droge volkoren beschuiten door magere melk in de magnetron met beetje zoetstof
L: Ontbijtkoek en een banaan met een kom magere joghurt
T: Zal waarschijnlijk of een appel of rijstewafel worden
A: Volkorenrijst met chicken tonight en verse groenten erdoor heen met optimel toetje na
T: Weet ik nog niet..

Qua sporten vandaag: Boodschappen gedaan, nu huis schoonmaken van boven en beneden en vanavond 1.5 uur fitness :)

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:15

Zo snel afvallen is inderdaad niet echt goed.. Vandaag was ik 62.9 dus nog 3 kilo te gaan.. Lijkt echt moeizaam te gaan.

Beetje vreemd eetlijstje vandaag, want had geen genoeg brood meer.

O: 1 kom Brinta
T: stukje stokbrood
L: Wortels
T: Wortels
A: Maaltijdsalade; Kip, sla, komkommer, ui, maïs, pijnboompitjes.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:19

@Sonja_: ook jouw schema vind ik écht wel te mager :n

Op dit kan een normale mens toch niet degelijk funtioneren??
Groenten zijn vooral vocht he...

Ga dan vanavond even snel naar de winkel? Dan kan je tenminste brood/rijst bij die maaltijdsalade eten.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:24

Naamloos1 schreef:

O: 3 droge volkoren beschuiten door magere melk in de magnetron met beetje zoetstof
A: Volkorenrijst met chicken tonight en verse groenten erdoor heen met optimel toetje na

Qua sporten vandaag: Boodschappen gedaan, nu huis schoonmaken van boven en beneden en vanavond 1.5 uur fitness :)

De ochtend beginnen met warme melk en beschuit....Is dit verantwoord? want als dat zo is heb ik mijn nieuwe ontbijt gevonden :P dit vind ik nameljk echt verrukkelijk...heerlijk jammie!!!!!
Zeg me dat het gezond is please :D :D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:26

dat klinkt mij toch gezond? :')

Melk = gezond, volkoren beschuit = gezond

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:27

@chipieke :

Klopt :j Normaal eet ik drie tot vier boterhammen, maar ik had verder niets in huis en kon ook niet naar de winkel, morgen maar weer gaan knallen. En vanavond inderdaad brood bij de salade eten!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:29

chipieke schreef:
dat klinkt mij toch gezond? :')

Melk = gezond, volkoren beschuit = gezond

*\o/* I love it :D Ik doe er zelf wel klein beetje suiker doorheen maar opzich is het begin van de dag en aangezien mijn lijstjes altijd te mager zijn lijkt mij dit wel een goede :D om toch wat meer voeding te hebben :)

ook zat ik te denken aan brinta alleen ben echt bang dat het smaakloos en vies is :P

lelijke_heks

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 13:37

pffff ik heb honger honger honger honger.... ga ook maar ff aan de warme melk...

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:02

Beschuit gezond? Daar zit toch niet veel in qua voedingswaarde? Kan je dan niet beter iets van een vezelrijke cracker nemen o.i.d.?
Ik vind de meeste lijstjes ook erg mager.. Valt me vooral op hoe weinig iedereen ontbijt! Dat is eigenlijk juist het moment dat je het meeste van je dag zou moeten eten om je motor goed te laten starten!

@ Anne_mieke88, doe je ook nog iets aan sport na je avondeten? :) Je eet eigenlijk andersom dan wat je lichaam nodig heeft.. Overdag heeft het veel energie nodig en 's avonds bouw je het eigenlijk weer af. Heb je de mogelijkheid om tussen de middag warm te eten op je werk? Misschien dat je iets de avond daarvoor al kan maken en dan op je werk opwarmen zodat je 's avonds iets lichters eet?

Valt me trouwens ook op hoeveel hier alleen naar calorieën wordt gekeken en niet naar voedingswaarden als vet, suiker, vezels etc. :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:08

Nou overdag zit ik eigelijk de hele dag stil. savonds heb ik juis extra nodig omdat ik dan naar mijn paard ga en vaak ook wat wandel...mijn paard is nu kreupel dus doen ik savonds niet zoveel aan sport. Ik ga vrijdagochten naar de DA.

ik neem af en toe avondeten mee naar mijn werk maar alleen als mijn moeder wat over heeft van de vorige dag en dan eet ik 2x warm. Ik kan overdag ook niet teveel eten, probeer het wel hoor...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 14:56

@Negerzoen: beschuit is niet je van het om te eten, maar het is ook niet ongezond ;)

Aangezien mijn diëtiste aanraadt om beschuit te eten ipv brood valt beschuit voor mij onder de categorie 'gezond' :j

Net telefoon gekregen van de dokter, het was dus wél een nieuwe dubbele breuk (mijn rug dan).
De eerste 3 dokters hebben hier over gekeken dus ik heb er vrolijk doorheen gewerkt, getild en gedaan.
Pijn kwam van stijve spieren zeiden de vorige 3 dokters.

Na de botscan van maandag is het resultaat dus 2 breuken in genezingsfase.
En ik ga nog 12 maand lang héél veel spierpijn hebben :+

Ik mag dus terug te paard :D Manlief is er zoooo zwaar tegen :\

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:03

Anne_mieke88 schreef:
Naamloos1 schreef:

De ochtend beginnen met warme melk en beschuit....Is dit verantwoord? want als dat zo is heb ik mijn nieuwe ontbijt gevonden :P dit vind ik nameljk echt verrukkelijk...heerlijk jammie!!!!!
Zeg me dat het gezond is please :D :D

Haha! Volgens mij wel? Ik doe wel volkorenbeschuit.. Zit net weer wat meer in dan gewone.. Maar beschuit is goed en melk is goed! Dus ik zie het als een goed ontbijt? :P Ik doe meestal of dat, of brinta.. (Echt lekker!) Of joghurt/melk met volkorenpruttel erdoor.. Lekker lekker!

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:04

Waar smaakt brinta naar dan? vind beetje zonde om pak te kopen als ik het niet lust:P smaakt het een beetje naar beschuit met melk?

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:05

chipieke schreef:
@Negerzoen: beschuit is niet je van het om te eten, maar het is ook niet ongezond ;)

Aangezien mijn diëtiste aanraadt om beschuit te eten ipv brood valt beschuit voor mij onder de categorie 'gezond' :j

Net telefoon gekregen van de dokter, het was dus wél een nieuwe dubbele breuk (mijn rug dan).
De eerste 3 dokters hebben hier over gekeken dus ik heb er vrolijk doorheen gewerkt, getild en gedaan.
Pijn kwam van stijve spieren zeiden de vorige 3 dokters.

Na de botscan van maandag is het resultaat dus 2 breuken in genezingsfase.
En ik ga nog 12 maand lang héél veel spierpijn hebben :+

Ik mag dus terug te paard :D Manlief is er zoooo zwaar tegen :\

Jeetje! Wat slecht dat niemand dat zag! Sterkte ermee!

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:06

Anne_mieke88 schreef:
Waar smaakt brinta naar dan? vind beetje zonde om pak te kopen als ik het niet lust:P smaakt het een beetje naar beschuit met melk?

Hahaha nee niet echt.. Ehm is moeilijk uit te leggen.. Je wordt er iig lekker vol van.. En je proeft wel een beetje wat structuur in je mond ofzo.. Geen idee hoe ik dit moet uitleggen! :')
Ik zeg: Gewoon kopen! Zo duur is het niet :P

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:10

Jaa brinta is goed!! of havermout ook heel goed. Maar moet je wel lusten
zemelen eenbeetje vind ik het naar smaken. maar je hebt ook brinta smaakjes zoals banaan enzo. maar dat vind ik niet te nassen

Naamloos1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:12

Nee die brinta met smaak en brinta goedemorgen zijn echt goor!!! Bah!!

Dame23

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 16:37

Mijn lijstje voor vandaag;

O: 1 broodje met pasta en 1 broodje file american.
T: geen
L: pasta met kip en tomaatjes en saus, bakje sla en een toetje na (schaaltje dubbel vla)
T:geen
A: 2 broodjes met file american en 2 broodjes pasta.

Niet super gevarieerd vandaag maar had een lange werkdag.